Vak-P overweegt zichzelf op te heffen na sluiting supportershome

12 juli 2017 om 07:15 | Bron: TC Tubantia Vak-P overweegt zichzelf op te heffen na sluiting supportershome

Supportersvereniging Vak-P overweegt zichzelf op te heffen na de sluiting van het eigen supportershome. Dat liet advocaat Umut Ural dinsdagmiddag weten tijdens de hoorzitting voor de commissie bezwaarschriften, zo meldt TC Tubantia.

Na afloop wilden twee aanwezige Vak-P'ers niet reageren op de mogelijke opheffing. Ook Ural ging er niet verder op in. Vak-P wil via de autonome commissie bezwaarschriften van de gemeente Enschede een oordeel over de sluiting van het home. Ook is er nog een mogelijkheid dat FC Twente een bodemprocedure bij de rechter aanspant.

Vak-P stond al eerder in een kort geding tegenover burgemeester Onno van Veldhuizen, die destijds gelijk kreeg. De supportersvereniging vindt het oneerlijk dat het home is gesloten na de vondst van 17,5 gram cocaïne. Volgens Ural doet de burgemeester het slechts om motorclub Satudarah aan te pakken. "Maar als de burgemeester drugshandel wil aanpakken, dan moet hij zich richten op de dealers, niet op de locatie", betoogde Ural. De commissie komt waarschijnlijk eind augustus met een advies.

Overzicht

Reacties (57)

  • Avatar
    Badmutzzz - 12 juli 2017 om 09:40

    Ja die kans zat er in. Hopen dat wanneer ze de boel opheffen ze onder een andere naam een doorstart kunnen maken. Het home voor een symbolisch bedrag kunnen overnemen en dan gewoon weer doorgaan als voorheen echter onder een andere naam.

  • Avatar
    Ik - 12 juli 2017 om 09:47
    Badmutzzz zegt:

    Ja die kans zat er in. Hopen dat wanneer ze de boel opheffen ze onder een andere naam een doorstart kunnen maken. Het home voor een symbolisch bedrag kunnen overnemen en dan gewoon weer doorgaan als voorheen echter onder een andere naam.

    Ikzeg geachte bz. Natuurlijk hoop ik dat er een vakp of (een andere naam )een doorstart mag maken. Maar laten wij eerlijk zijn . Die rotzooi niet meer in of buiten; gebruiken. Schone lei beginnen. Zou voor vele eerlijk zijn.

  • Avatar
    105 - 12 juli 2017 om 09:50

    Erg vervelend dit, en ook heel erg jammer voor de sfeer in het stadion.



    Ik kan me eigenlijk een thuiswedstrijd niet voorstellen zonder trommels en ludieke sfeeracties. Wat dat betreft hoop ik dan dat andere vakken het zullen overnemen, maar dat hebben ze nog nooit gedaan

  • Avatar
    JohnDeere - 12 juli 2017 om 09:52

    En dat straks in het misschien wel moeilijkste voetbaaljaar wat de komende tijd gaat komen. erg, nee, heel heel erg jammer..

  • Avatar
    Successupporter - 12 juli 2017 om 09:55

    Ook een oplossing.

    Vak-p is overigens niet het enige supportershome dat in de vuurlinie van een gemeente ligt. Gisteren is een supportershome van een supportersvereniging in Den Bosch gesloten. Ongeveer om dezelfde redenen als die van vak-p.

  • Avatar
    mymes holcroft - 12 juli 2017 om 10:03

    ach, loos dreigement van de slechtste advocaat ooit (dat die bent na dat \"speeltuinargument\" bij het vorige kort geding nog mag blijven zegt genoeg). lijkt me niet dat iemand daar bang van wordt.



    en als ze het doen: so be it, de tijd van vak-p is misschien ook wel voorbij

  • Avatar
    raaer - 12 juli 2017 om 10:18
    Badmutzzz zegt:

    Ja die kans zat er in. Hopen dat wanneer ze de boel opheffen ze onder een andere naam een doorstart kunnen maken. Het home voor een symbolisch bedrag kunnen overnemen en dan gewoon weer doorgaan als voorheen echter onder een andere naam.

    Misschien kan dat wel.

    Of het nu vak P of vak Q heet maakt niet zoveel uit.

    Krijg je daardoor supportershome en horecavergunning voor terug?

  • Avatar
    Messi - 12 juli 2017 om 10:24

    Waarom opheffen??? Eerst vragen om een financiële bijdrage contributie om ze te ondersteunen en nu dit🤔broodje aap verhaal hoop en denk ik.

  • Avatar
    Rik304 - 12 juli 2017 om 10:35
    mymes holcroft zegt:

    ach, loos dreigement van de slechtste advocaat ooit (dat die bent na dat \"speeltuinargument\" bij het vorige kort geding nog mag blijven zegt genoeg). lijkt me niet dat iemand daar bang van wordt.



    en als ze het doen: so be it, de tijd van vak-p is misschien ook wel voorbij

    Het zou bij mij wel een serieus stuk van de amusementswaarde van een wedstrijd afhalen als het hier verandert in een tweede Abe Lenstra. Dus ik hoop dat ze gewoon doorgaan.

    Er stond laatst een groot artikel in de krant over hoe de burgemeester op de grenzen van het toelaatbare ageert trouwens. Het is niet alleen vak-P, maar ook de horeca in de binnenstad worden door hem enorm onder druk gezet.

  • Avatar
    robaar26 - 12 juli 2017 om 11:12

    Denk dat het iets genuanceerder ligt dan dit bericht, ze hebben op de officiele FB pagina van Vak P hun bug verholpen met het betalen van het lidmaatschap voor het komende seizoen. Er word aangegeven dat er weer over gemaakt kan worden en dat is op 3 juli geplaatst. Er zal in 9 dagen wel niet zoveel veranderd zijn het zal vast binnen de mogelijkheden horen maar denk dat dit bericht de context een beetje mist dat mist eigenlijk alles wel in deze slechte soap!!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 12 juli 2017 om 11:18

    Misschien kan en wil 'De Tegenpartij' het e.e.a. toelichten.....

  • Avatar
    HJB - 12 juli 2017 om 11:22
    FCTukkerclan zegt:

    Misschien kan en wil 'De Tegenpartij' het e.e.a. toelichten.....

    Ben ook benieuwd naar de uitleg van De Tegenpartij, dreigen met opheffing en het dan niet willen toelichten door aanwezigen is op zijn zachtst gezegd niet handig. Waren het bestuursleden van P die aanwezig waren?

  • Avatar
    Vakp1991 - 12 juli 2017 om 11:25

    Als je vak p opheft staat de gemeente met de bek vol tanden . Dan moet je gewoon elke week auwehoeren en hangen in de stad worden ze vanzelf gek en gaan ze smeken om weer in een Home te gaan zitten dan richt je gewoon vak Q of P op

  • Avatar
    mymes holcroft - 12 juli 2017 om 11:28
    Rik304 zegt:

    Het zou bij mij wel een serieus stuk van de amusementswaarde van een wedstrijd afhalen als het hier verandert in een tweede Abe Lenstra. Dus ik hoop dat ze gewoon doorgaan.

    Er stond laatst een groot artikel in de krant over hoe de burgemeester op de grenzen van het toelaatbare ageert trouwens. Het is niet alleen vak-P, maar ook de horeca in de binnenstad worden door hem enorm onder druk gezet.

    Ach, ik geloof allang niet meer in doemscenarios. Er zitten nog zoveel sfeermakers in het stadion. Vergeet niet dat in de vakken waar vak-p inzit, ook heel veel niet-Vak-P-leden zitten. Die zijn allang vertrokken met al het gedoe de afgelopen jaren. Ik ben natuurlijk ook wat huiverig dat het - vooral in het begin - tegen zal vallen qua sfeer, maar soms is een flinke bosbrand nodig om de oude bomen op te offeren voor wat jonge aanplant.

    Ik zal iig weer met plezier in de Veste vertoeven komend seizoen, en anders zing ik zelf wel een liedje ...

  • Avatar
    robaar26 - 12 juli 2017 om 11:29
    Vakp1991 zegt:

    Als je vak p opheft staat de gemeente met de bek vol tanden . Dan moet je gewoon elke week auwehoeren en hangen in de stad worden ze vanzelf gek en gaan ze smeken om weer in een Home te gaan zitten dan richt je gewoon vak Q of P op

    Die tijd is geweest je kan merken dat je nog niet heel erg oud bent. De echte harde kern is al heel lang niet meer en zit vespreid over het hele stadion Vak P is een sfeer vak met her en der nog over blijvsen uit de goede tijd, iedereen word ouder hebben een gezin werk en financiele verplichtingen die gaan niet om het weekend slopen in de binnen stad.

  • Avatar
    HJB - 12 juli 2017 om 11:31
    Vakp1991 zegt:

    Als je vak p opheft staat de gemeente met de bek vol tanden . Dan moet je gewoon elke week auwehoeren en hangen in de stad worden ze vanzelf gek en gaan ze smeken om weer in een Home te gaan zitten dan richt je gewoon vak Q of P op

    Geloof dat je deze burgemeester dan onderschat, is trouwens ook niet echt handig als je nog steeds de gemeente nodig hebt om de broek op te houden.

  • Avatar
    coenie - 12 juli 2017 om 11:52

    Ze moeten doen wat hen goeddunkt. Succes ermede.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 12 juli 2017 om 12:10
    FCTukkerclan zegt:

    Misschien kan en wil 'De Tegenpartij' het e.e.a. toelichten.....

    Wil wel, maar nu (nog) niet. Er is weer heel veel gebeurd wat op z\'n zachts gezegd niet de schoonheidsprijs verdiend. Iets met vertrouwen, het redden van eigen hachje etc.



    Eigenlijk is het heel simpel op te lossen, en ligt de oplossing er al zonder dat een partij gezichtsverlies gaat leiden. Benieuwd of ze dat ook zien!

  • Avatar
    FCTukkerclan - 12 juli 2017 om 12:19
    De Tegenpartij zegt:

    Wil wel, maar nu (nog) niet. Er is weer heel veel gebeurd wat op z\'n zachts gezegd niet de schoonheidsprijs verdiend. Iets met vertrouwen, het redden van eigen hachje etc.



    Eigenlijk is het heel simpel op te lossen, en ligt de oplossing er al zonder dat een partij gezichtsverlies gaat leiden. Benieuwd of ze dat ook zien!

    Dank voor je reactie kerel en sterkte. Ik wacht je verklaring wel af.....

  • Avatar
    BAM - 12 juli 2017 om 12:27

    Die Ural is de dood van P.

    De dealers aanpakken en niet de locatie is een onmeunig zwak verweer omdat de locatie juist de dealers een grote afzetmarkt biedt. Het Home is een verlengstuk van deze afzetmarkt en andersom is het vak een verlengstuk van het Home. De link is onmiskenbaar, en de inval waarschijnlijk gerechtvaardigd door voldoende bewijsmateriaal.

    In mijn ogen heeft P van meet af aan de verkeerde strategie gekozen, waarschijnlijk op advies van die koekenbakker Ural. Het wijzen, de schuld willen verleggen, de boze reacties, het FCT management aanvallen en het constante dreigen..... geen enkele zin.

    Laten we eerlijk zijn. Als P verdwijnt, dan staat er een nieuwe (of bestaande) groep op. De trommelaars zullen niet verdwijnen, en de clubliefde bij de die-hards ook niet. Leden zullen een maandje of wat boos zijn, misschien dat er een paar honderd scc opgezegd worden maar zodra men zich beseft dat dit de nieuwe realiteit is en dat anderen doorgaan met leven, zullen ze weer terug komen en de nieuwe realiteit omarmen. Het Home zal het home van een ander worden en de sfeer zal in no-time weer als vanouds zijn

    Natuurlijk hoop ik dat P blijft bestaan en dat ze op de een of andere manier onder deze straf uit kunnen, of minimaliseren.

Nieuwe media