Van Oostveen heeft geen spijt: ''FC Twente speelde verstoppertje''

12 juli 2017 om 09:20 | Bron: Voetbal International Van Oostveen heeft geen spijt: ''FC Twente speelde verstoppertje''

Bert van Oostveen stapte vorig jaar op als directeur betaald voetbal bij de KNVB. Na het EK vrouwenvoetbal stopte de bestuurder definitief bij de Nederlandse voetbalbond. Van Oostveen heeft een roerige periode als directeur achter de rug. Hij speelde onder meer een dubieuze rol bij de crisis rond FC Twente en maakte opmerkingen over lijkkisten en dat alleen Houdini en Hans Klok FC Twente nog konden redden.

"Ik sta voor wat ik zeg", blikt Van Oostveen in Voetbal International terug op die uitspraken. "Achteraf gezien had ik beter de woordvoerders van de KNVB het woord kunnen laten doen in deze zaak. Aan de andere kant: de licentiecommissie gaat over dit soort zaken, maar als directeur betaald voetbal ben je wel verantwoordelijk voor de voortgang van de competitie. Vandaar dat ik me erover uitsprak in de periode dat er een club dreigde weg te vallen. Terwijl ze dat zeer reële gevaar publicitair ontkenden."

Van Oostveen vond de houding van FC Twente niet goed. "Ik ergerde me zeer aan de mate waarop er bij Twente verstoppertje werd gespeeld", geeft hij aan. "Er lag een glashelder rapport: het was geen vijf voor twaalf, het was twee over twaalf. Terwijl de club in doodsnood was, dacht Twente het op te lossen met een ander bestuurdertje links en een ander directeurtje rechts."

"Ik zag het als mijn plicht vanuit algemeen belang de noodklok te luiden", vervolgt Van Oostveen. "Over de woordkeuze valt natuurlijk te twisten. In de politiek, het bedrijfsleven, het voetbal: overal zie je steeds vaker woordvoerders het woord doen. Dat had ik in dit geval beter ook kunnen doen. Dan had ik in die periode een veel leuker leven gehad", aldus de bestuurder, die ook bedreigd werd. "Het dieptepunt was toen ik voor mijn werk in het buitenland zat en werd gebeld door de politie. Ze zeiden dat mijn vrouw en kinderen beter even op een andere plek dan thuis konden verblijven. Dat wil je liever niet meemaken."

Overzicht

Reacties (28)

  • Avatar
    Danny - 12 juli 2017 om 09:56

    Bert wie?



    Nog nooooit van gehoord!



    DAG VENT!

  • Avatar
    Jeroen - 12 juli 2017 om 10:10

    Dat hij al verkleinwoorden als bestuurdertje en directeurtje gebruikt zegt al iets over zijn nagevoel. Ik denk dat dit nog redelijk diep zit.

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 10:44

    Minne hond ? En wat heb je nu Oostveentje? Niks , Nada , Noppes, je wou onze club bewust kapot laten gaan , hoe het moest , moest het , maar gelukkig is je dit niet gelukt . En ik hoop echt dat deze miskleun je blijft achtervolgen in je maatschappelijke toekomst .Bah want je deugt van geen kant .

  • Avatar
    mcdummels - 12 juli 2017 om 10:50
    zegt:

    Dit is natuurlijk onzin. Hoewel het een gigantische eikel is wens je zelfs je grootste vijand niet toe dat zijn vrouw en kinderen bedreigd worden, want wat hebben die ermee te maken met wat papa allemaal gezegd en gedaan heeft?

  • Avatar
    vak311 - 12 juli 2017 om 11:03

    En komt déze kerel met de finale van het ek vrouwenvoetbal in de Twente Veste de scha uitreiken.Mag hopen dat hij houdini en hans klok bij zich heeft kunnen ze hem om toveren naar Swiebertje,valt hij minder op.

  • Avatar
    ANS - 12 juli 2017 om 11:33
    zegt:

    Nu heb ik een probleem TC, ik weet niet in welk groepje ik vandaag door Frank ben ingedeeld, maar ik doe het toch: ik ben het helemaal met je eens. Deze kwestie kent alleen maar verliezers.

  • Avatar
    Marco - 12 juli 2017 om 11:35
    zegt:

    De reactie van Oostveen zegt alles over wat er mis is bij de KNVB. Het reflecterend vermogen is dramatisch. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat zijn gezin in de situatie betrokken is. Daar blijf je vanaf. Maar zowel de persoon als bestuurder van Oostveen is eigenlijk de moeite van het reageren de moeite niet waard. Waarom dan toch. Omdat er in Zeist hoegenaamd niets is veranderd. Bert heeft een veilige functie gekregen bij de dames en de rest van de bende gaat gewoon door. Om op te kotsen.

  • Avatar
    Manolito - 12 juli 2017 om 11:36
    zegt:

    Hoezo van het zelfde laken een pak? Volgens mij leg je zelf het verschil uit. Natuurlijk gaat het over mijn clubbie en ben ik blij dat we er \'goed\' vanaf gekomen zijn, maar ik snap de motivatie van Van Oostveen wel. Als mens, en zeker als directeur betaald voetbal wil je dat een club die zich niet aan de regels houdt daarvoor gestraft wordt. Als we allemaal eerlijk zijn zouden wij dat ook vinden als het over een andere club zou gaan. Op de manier waarop de man zich in de media gepresenteerd heeft valt natuurlijk wel het één en ander aan te merken.

  • Avatar
    Pol! - 12 juli 2017 om 11:41
    Marco zegt:

    De reactie van Oostveen zegt alles over wat er mis is bij de KNVB. Het reflecterend vermogen is dramatisch. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat zijn gezin in de situatie betrokken is. Daar blijf je vanaf. Maar zowel de persoon als bestuurder van Oostveen is eigenlijk de moeite van het reageren de moeite niet waard. Waarom dan toch. Omdat er in Zeist hoegenaamd niets is veranderd. Bert heeft een veilige functie gekregen bij de dames en de rest van de bende gaat gewoon door. Om op te kotsen.

    Idd. Hoe kan hij in 1 alinea aangeven dat hij achter zijn uitspraken staat, dat hij een woordvoerder had moeten laten reageren en dat hij zich anders had kunnen formuleren?

  • Avatar
    Pol! - 12 juli 2017 om 11:44
    zegt:

    En de link naar OvV is gelegd...

  • Avatar
    Manolito - 12 juli 2017 om 12:07
    zegt:

    Dat zijn we dan niet met elkaar eens. In mijn idee zit er een wezenlijk verschil tussen beide mannen. Joop bleek achteraf een megalomane man die alles(welzijn van club, medewerkers, supporters) op het spel heeft gezet. Van Oostveen is enkel degene die wilde dat de club hiervoor gestraft wordt. Lijkt me niet meer dan logisch zoals eerder beschreven.

  • Avatar
    Manolito - 12 juli 2017 om 12:12
    zegt:

    Ik neem aan dat een ieder met gezond verstand dat met je eens is.

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 12 juli 2017 om 12:19

    Het zit diep bij Bert.

  • Avatar
    Messi - 12 juli 2017 om 12:42
    zegt:

    👍👍👍👍👍👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

  • Avatar
    BAM - 12 juli 2017 om 12:45

    Tja Bert. Een hautain menneke dat naast z'n schoenen is gaan lopen en zichzelf schromelijk overschat. Het is natuurlijk belachelijk dat bestuurders, pennenlikkers en niemendallen in het voetbal zoveel invloed en macht krijgen. Dat gaat natuurlijk een keer fout.

    De KNVB is al Jaren een dramatische organisatie die het voetbal systematisch kapot aan het maken is, en van een echt beleid of een duidelijke visie is nooit sprake geweest.

    Wat FC Twente betreft hebben wij simpelweg gekregen wat we verdienden. Joop heeft gelogen en bedrogen, maar dat niet alleen onze hele RVC was een malafide, onbekwame en beschamende raad. Niemand die ooit op de rem heeft durven te trappen, niemand die ooit de noodklok heeft durven te luiden. Ook het leger assistenten van Schreuder, Schreuder zelf en de nu nog rondlopende bloedzuigers die er nog steeds niet zijn uitgekegel hebben nooit de muil losgetrokken.

    Uiteindelijk zijn we door het oog van de naald gekropen en mogen we Bert dankbaar zijn. Zoals Bert stelt luidde hij de noodklok 2 voor 12. Precies op tijd voor ons. Zijn woorden, een stok achter de deur. We zijn nu weer springlevend en spelen weldra weer om Europees. Forza Twente, Fuck Bertje.

  • Avatar
    -Enschede - 12 juli 2017 om 12:57

    Dom gezwets dit. Terwijl Bert druk was met Twente de grond inboren, Gebeurden er binnen de bond ook bijzondere dingen, maar geen haan die daar naar kraaide.

  • Avatar
    ANS - 12 juli 2017 om 13:02
    zegt:

    Hallo BoeskOOL, BartTB is in werkelijkheid Frank. Hij heeft nu een andere naam omdat hij eerder een ban heeft gekregen. Hij heeft dat hier ook zo uitgelegd. Hij heeft daar ook geen probleem mee als je hem gewoon Frank blijft noemen, althans dat heeft hij nooit laten weten. Verder beste BoeskOOL probeer ik zo neutraal mogelijk en naar en geweten mijn bijdrages hier te plaatsen.Ik kan het onmogelijk iedereen naar de zin maken, dus ook jou niet. Volgens BartTB(Frank) moet je het in principe altijd oneens zijn met TC en zijn groepje(belachelijke benaming) wie dat dan ook allemaal mogen zijn. Ik hoor nergens bij maar, niet schrikken nu, ook TC schrijft bijdrages die zeer zinnig zijn en daar ben ik het dan mee eens. Als hij onzin schrijft, althans in mijn ogen, dan laat ik hem dat dan ook uitgebreid weten. Met TC heb ik al menige heftige discussie gehad, maar aan het eind kwamen we er altijd weer uit. BartTB(Frank) kent alleen maar zwart of wit. Je bent het onvoorwaardelijk met hem eens, zo niet, dat heb je volgens hem de verkeerde vriendjes. Ik laat mij door niemand, dus ook niet door BartTB (Frank) ergens in een hoekje plaatsen. Ik had, ik heb en ik blijf een eigen mening houden en ben geen lid van welk groepje dan ook.

  • Avatar
    red alert - 12 juli 2017 om 13:07

    Bertje (Van Sesamstraat) moet lekker z'n mond houden om maar steeds weer ouwe koeien uit de sloot te halen. Hij heeft er bij de KNVB een grote puinhoop van gemaakt, en is langzaam afgegleden tot voor de nooddeuren van de KNVB. Probeert nu nog enkele zieltjes te winnen voor het WK-dames. Nou Bert, ik wil je wel helpen. Bedreigen heeft géén zin, maar als je vrijwillig gebukt wil gaan staan wil ik je wel het verlossende schot in de poeperd geven zodat je per direct op straat staat (voorbij die nooddeuren). Loser !

  • Avatar
    Manolito - 12 juli 2017 om 13:14
    zegt:

    Volgens mij lees je niet goed, ik praat het gedrag van Munsterman alles behalve goed. Ik schrijf juist dat hij alles op het spel heeft gezet. Leg mij eens uit in concrete voorbeelden hoe Van Oostveen dat ook heeft gedaan?

  • Avatar
    ANS - 12 juli 2017 om 13:35
    zegt:

    Ik ben het met je eens, dat dit niet op dit topic hoort, dus sorry. Verder blijf ik bij mijn mening, maar had het ergens anders moeten plaatsen. Nogmaals sorry.

Nieuwe media