FC Twente haalt ander type dan Boere: ''Een groot en sterk aanspeelpunt''

12 juli 2017 om 11:30 | Bron: Voetbal International FC Twente haalt ander type dan Boere: ''Een groot en sterk aanspeelpunt''

FC Twente heeft zich verzekerd van de diensten van Marko Kvasina. De twintigjarige spits komt over van Austria Wien, waar hij afgelopen seizoen vooral als invaller actief was.

De 1,94 meter lange Kvasina is een ander type dan Tom Boere, die FC Twente al eerder vastlegde voor de spitspositie. "Kvasina is vooral een groot en sterk aanspeelpunt", zegt technisch directeur Jan van Halst in Voetbal International. "Daarnaast heeft hij het atletische vermogen om ook de hoeken in te duiken."

Met de komst van Kvasina lijkt er voor Jari Oosterwijk niet veel uitzicht op speelminuten. De Oostenrijker zal een contract voor vier seizoenen tekenen in Enschede. Hij komt transfervrij over van Austria Wien. FC Twente versterkt zich onlangs al met Nikola Gjorgjev, maar is nog op zoek naar een extra vleugelaanvaller.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (21)

  • Avatar
    Veste - 12 juli 2017 om 11:31

    Jari verkopen aan hhc voor 5000 euri

  • Avatar
    EnschedeseBoss - 12 juli 2017 om 11:33
    Veste zegt:

    Jari verkopen aan hhc voor 5000 euri

    Haha

  • Avatar
    Jeroen - 12 juli 2017 om 11:35

    Goed dat er versterking komt maar ik weet niet of een onbekende speler voor vier seizoenen vastleggen een goed idee is. Waarom niet twee seizoenen?

  • Avatar
    Messi - 12 juli 2017 om 11:39

    Onbegrijpelijk dat die Oosterwijk een contract heeft gekregen van 4 jaar.

  • Avatar
    Rik304 - 12 juli 2017 om 11:47
    Messi zegt:

    Onbegrijpelijk dat die Oosterwijk een contract heeft gekregen van 4 jaar.

    3 jaar, en het was verlengen of op korte termijn een enorm loon ophoesten op een moment dat er nauwelijks liquide middelen voor handen waren. Munsterman was er een ster in om spelers in hun laatste contractjaren een enorme hoeveelheid geld te laten verdienen met de instelling dat ze voor die tijd toch al verkocht waren.

    Is met Tadic, Castaignos, Elia, Mokotjo en een pleur anderen gebeurt. Maar ook met Oosterwijk en v.d. Heyden. Mijn gok is dat de opties op Ter Avest en Andersen lichten Twente ook een enorme pleur geld zou kosten en dat dat daarom nog niet gedaan is. Echt enorm wanbeleid van Joopie.

  • Avatar
    Diekmenneke - 12 juli 2017 om 12:47

    Jari kan als vaste spits van ons 2e elftal nog wel wat betekenen. Is belangrijk dat dat elftal gelijk weer promoveert. Hij moet op dat niveau gewoon veel kunnen scoren. Dat heeft hij in het verleden ook al laten zien in de eerste divisie.

  • Avatar
    kuip74 - 12 juli 2017 om 12:52
    Messi zegt:

    Onbegrijpelijk dat die Oosterwijk een contract heeft gekregen van 4 jaar.

    Oostenrijker staat er geen Oisterwijk -:)

  • Avatar
    Twentefan03 - 12 juli 2017 om 13:05
    Diekmenneke zegt:

    Jari kan als vaste spits van ons 2e elftal nog wel wat betekenen. Is belangrijk dat dat elftal gelijk weer promoveert. Hij moet op dat niveau gewoon veel kunnen scoren. Dat heeft hij in het verleden ook al laten zien in de eerste divisie.

    Helemaal mee eens

  • Avatar
    Degeweldenaar - 12 juli 2017 om 14:44
    Diekmenneke zegt:

    Jari kan als vaste spits van ons 2e elftal nog wel wat betekenen. Is belangrijk dat dat elftal gelijk weer promoveert. Hij moet op dat niveau gewoon veel kunnen scoren. Dat heeft hij in het verleden ook al laten zien in de eerste divisie.

    Geloof nog steeds dat die jongen het gaat redden op den duur. Vooral spelen is nu erg belangrijk voor hem aan het worden. Ervaring op doen en rijpen nu.

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 15:58
    Messi zegt:

    Onbegrijpelijk dat die Oosterwijk een contract heeft gekregen van 4 jaar.

    Nee daar kan ik ook met de kop niet bij en nu haal je 2 spitsen waar je indirect toe geeft het fout te hebben gezien wat Jari betreft . Dus maar zo snel mogelijk verhuren .

  • Avatar
    RedTukket - 12 juli 2017 om 16:09
    zegt:

    Slimme zet juist van onze beginnende TD. Oosterwijk vastleggen voor langere tijd. Indien er belangstelling is voor Jari ontvang je een transfersom. Anders loopt die voor niets weg. Indien er geen belangstelling is, is er niets op tegen om een stand-in te hebben, na Boere en Kvasina. En daarnaast kan hij ook in Twente 2 prima uit de voeten. Dit heet gewoon beleid, en dat heeft onze Jan prima in de smiezen. Dat niet iedereen dat snapt, daar kan onze Jan niets aan doen. Ben er van overtuigd dat Twente met Jari een speler heeft waar het mee vooruit komt. Dan wel financieel, dan wel speltechnisch. Zal geen klapper worden, maar alles helpt en is niets mis mee! Punt.

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 16:21
    RedTukket zegt:

    Slimme zet juist van onze beginnende TD. Oosterwijk vastleggen voor langere tijd. Indien er belangstelling is voor Jari ontvang je een transfersom. Anders loopt die voor niets weg. Indien er geen belangstelling is, is er niets op tegen om een stand-in te hebben, na Boere en Kvasina. En daarnaast kan hij ook in Twente 2 prima uit de voeten. Dit heet gewoon beleid, en dat heeft onze Jan prima in de smiezen. Dat niet iedereen dat snapt, daar kan onze Jan niets aan doen. Ben er van overtuigd dat Twente met Jari een speler heeft waar het mee vooruit komt. Dan wel financieel, dan wel speltechnisch. Zal geen klapper worden, maar alles helpt en is niets mis mee! Punt.

    Nou ben het niet met jou een zijn salariskosten zullen niet opwegen tegen zijn de door jou benoemde eventuele transferkosten , want ik denk met alle respect dat er voor deze gast geen club belangstelling heeft . Of Ten Hag moet met zijn kop tegen een paaltje lopen en er ven geheugenverlies hebben dan koopt hij hem wel . Want anders zowel speltechnisch als financieel een ramp .πŸ˜”πŸ˜‚

  • Avatar
    janneman - 12 juli 2017 om 16:23
    Messi zegt:

    Onbegrijpelijk dat die Oosterwijk een contract heeft gekregen van 4 jaar.

    Niet mee eens. Door hem langer vast te leggen kun je eventueel nog een transfersom voor hem krijgen. Bovendien is Oosterwijk is een bruikbare pinchhitter.
    Ook vind ik dat er hier wel makkelijk van uitgegaan wordt dat Kvasina een stuk beter is dan Oosterwijk, dat zal eerst nog moeten blijken. Statistieken zeggen ook niet alles, maar nuchter bekeken heeft Kvasina heeft 3 goals gemaakt in 36 wedstrijden, en Oosterwijk 5 goals in 27 wedstrijden. Ik vind het te makkelijk om Oosterwijk af te branden.

  • Avatar
    RedTukket - 12 juli 2017 om 16:28
    EvB64 zegt:

    Nou ben het niet met jou een zijn salariskosten zullen niet opwegen tegen zijn de door jou benoemde eventuele transferkosten , want ik denk met alle respect dat er voor deze gast geen club belangstelling heeft . Of Ten Hag moet met zijn kop tegen een paaltje lopen en er ven geheugenverlies hebben dan koopt hij hem wel . Want anders zowel speltechnisch als financieel een ramp .πŸ˜”πŸ˜‚

    Wat zijn zijn salariskosten dan?

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 16:30
    RedTukket zegt:

    Wat zijn zijn salariskosten dan?

    Zit niet op de stoel van de TD maar denk toch snel paar keer modaal of niet soms ?? En dat is veel te veel voor een zeer beperkte speler .

  • Avatar
    RedTukket - 12 juli 2017 om 16:38
    EvB64 zegt:

    Zit niet op de stoel van de TD maar denk toch snel paar keer modaal of niet soms ?? En dat is veel te veel voor een zeer beperkte speler .

    We gaan het meemaken. Beleid is in ieder geval goed.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 12 juli 2017 om 18:47
    RedTukket zegt:

    We gaan het meemaken. Beleid is in ieder geval goed.

    Inderdaad kerel, maar in mijn ogen schieten ze nu compleet door met al die kinderen. Het is allemaal wel heel erg jong en bros aan het worden in mijn ogen. Wie gaat ze bij de hand nemen als het even tegen zit of al ze gewoon door de ondergrens zakken.

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 20:22
    RedTukket zegt:

    We gaan het meemaken. Beleid is in ieder geval goed.

    Dat mag jij vinden , en op papier kan het er allemaal heel leuk uitzien . Zullen we eens praten na de oefenwedstrijd tegen Hannover ? Er moeten meer ervaren krachten in en als je die nog weet toe te voegen , dan zeg ik goed bezig !!!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 12 juli 2017 om 22:33
    EvB64 zegt:

    Dat mag jij vinden , en op papier kan het er allemaal heel leuk uitzien . Zullen we eens praten na de oefenwedstrijd tegen Hannover ? Er moeten meer ervaren krachten in en als je die nog weet toe te voegen , dan zeg ik goed bezig !!!

    Hahahaha en wat dacht je van de wedstrijd tegen Everton kerel. Daar ga ik zeker even kijken.

  • Avatar
    EvB64 - 13 juli 2017 om 00:47
    Degeweldenaar zegt:

    Hahahaha en wat dacht je van de wedstrijd tegen Everton kerel. Daar ga ik zeker even kijken.

    Ik ook πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Nieuwe media