''We hebben FC Twente niet geïnformeerd over zijn nieuwe status''

12 juli 2017 om 18:50 | Bron: Twente Insite ''We hebben FC Twente niet geïnformeerd over zijn nieuwe status''

FC Twente kon het salaris van Shadrach Eghan niet langen betalen, maar Go Ahead Eagles kon de middenvelder deze week wel contracteren. Volgens zaakwaarnemer Jan Streuer legt uit hoe dit mogelijk is.

"Eghan is enkele weken geleden voetbal-Nederlander geworden, waardoor hij niet meer is gebonden aan het niet-EU-salaris. Dit maakte hem voor veel clubs interessant”, vertelt de belangenbehartiger in gesprek met Twente Insite.

FC Twente zelf wilde graag verder met Eghan. "Ik had niet het gevoel dat hij het volste vertrouwen kreeg van de trainer. Om deze reden hebben we FC Twente dan ook niet geïnformeerd over zijn nieuwe status als EU-voetballer. Eghan zelf had ook geen goed gevoel over een langer verblijf bij Twente."

Overzicht

Reacties (47)

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 18:57

    Onze TD JvH is grandioos de fout in gegaan met Ehgan die naar GAE is gegaan . Wat ? Hij is nu voetbal Nederlander en hoeft geen dik salaris meer te vangen . Dankje JvH mocht dit ventje graag zien spelen . En ook Hake bedankt dat deze jongen jou niet meer vertrouwde een goede speler verkwanseld 😯😯

































    Bron Twente insite en Facebook

  • Avatar
    twente199 - 12 juli 2017 om 19:03

    ik vind het niet erg dat hij weg is, in al die jaren niet meer dan af en toe een leuke invalbeurt. Nooit basisspelerwaardig geweest. In een paar jaar af en toe een leuke invalbeurt is niet genoeg.

  • Avatar
    twentefan!! - 12 juli 2017 om 19:09

    Veel succes bij je nieuwe club Eghan!

  • Avatar
    bruut - 12 juli 2017 om 19:10

    Ik ben het Totaal niet met je eens want dit is niet de Schuld van Twente. Ik ben van mening dat die |Manager dus niet netjes heeft gehandeld. Twente kon het ook niet weten dat die stomme regel er kwam/cq was toen hun Eghan binnenhaalden toch maar hebben wel al die jaren de lasten gedragen dan vind ik dat we nu in feite ook recht op de lusten moeten hebben laat dat duidelijk zijn Maar Zaakwaarnemers denken aan hun eigen dat is ook nu weer heel goed duidelijk............

  • Avatar
    RedTukket - 12 juli 2017 om 19:12

    Is het verhaal van zijn makelaar. Niet te veel waarde aan hechten dus.

  • Avatar
    Edwin99 - 12 juli 2017 om 19:46

    Schandalig van de zaakwaarnemer!! FC Twente altijd netjes ruim salaris laten betalen en vervolgens....

  • Avatar
    Kurt - 12 juli 2017 om 19:47
    twente199 zegt:

    ik vind het niet erg dat hij weg is, in al die jaren niet meer dan af en toe een leuke invalbeurt. Nooit basisspelerwaardig geweest. In een paar jaar af en toe een leuke invalbeurt is niet genoeg.

    Ben ik met je eens! Ook tijdens zijn verhuurperiode geen potten kunnen breken..

  • Avatar
    PeterLV - 12 juli 2017 om 19:49

    Deze jongen kan absoluut niet mee op niveau eredivisie . Komt veel tekort. Gaat ook nooit op dat niveau aan de slag.

    Wordt dit jaar niet eens basisspeler in Deventer

  • Avatar
    Enschede78 - 12 juli 2017 om 19:51

    Vuile rat, eerst jarenlang je zakken vullen en nu dit lulverhaal.

    Smerig Volk, past wel bij die aso\'s uit Deventer.

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 19:54

    Ja kut streek van zaakwaarnemer en GAE en Ehgan . Maar vind het ook een blunder van JvH hoor als TD hoor je op de hoogte te zijn . Of zie ik dat verkeerd???

  • Avatar
    Degeweldenaar - 12 juli 2017 om 19:56

    Tja ach de ene vind het jammer de andere vind hem blijkbaar een rat. Ach succes bij de Eagles en misschien verrast hij ons nog wel met zijn voetbal.

  • Avatar
    Boesk00l - 12 juli 2017 om 19:58
    EvB64 zegt:

    Ja kut streek van zaakwaarnemer en GAE en Ehgan . Maar vind het ook een blunder van JvH hoor als TD hoor je op de hoogte te zijn . Of zie ik dat verkeerd???

    Waarom zou Eghan mee willen werken als hij anders een ontzettend dik salaris krijgt?

    Dat moet je Eghan kwalijk nemen, niet Van Halst

  • Avatar
    twente199 - 12 juli 2017 om 19:59

    @kurt
    goed argument idd, helemaal vergeten. In noorwegen en 2e divisie denemarken weinig gespeeld, het zegt genoeg. Hij is niet goed genoeg voor het niveau van twente.

  • Avatar
    twente199 - 12 juli 2017 om 20:01

    evB64
    moet van halst kunnen ruiken dat eghan een voetbalnederlander is geworden? Als hij echt niet ingelicht is dan kun je het hem nooit kwalijk nemen

  • Avatar
    coenie - 12 juli 2017 om 20:06
    Edwin99 zegt:

    Schandalig van de zaakwaarnemer!! FC Twente altijd netjes ruim salaris laten betalen en vervolgens....

    Ook schandalig van eghan die zelf geen goed gevoel meer had bij fc twente.....behalve als ie maandelijks op zijn bankrekening keek. Gewoon gigantisch veel geld gepakt hier en weinig laten zien. Is wellicht leuk voor de jupiler league maar ook niet meer dan dat...

  • Avatar
    twente199 - 12 juli 2017 om 20:12

    @coenie
    precies dat laatste, dus waar maak jij je druk om? Als hij had willen blijven dan was hij uit liefdadigheid wss gewoon gebleven. Zo zijn ze hier nog steeds helaas

  • Avatar
    Folsom - 12 juli 2017 om 20:13

    Kom op jongens. Dit wist FCT. Denken jullie dat JvH niet weet dat GAE dat salaris als niet EU speler nooit kan en zal betalen? FCT wilde van hem af, en hij wilde van FCT af. En zoals hier vaker gezegd; hij heeft hier jarenlang zijn zakken gevuld, en nooit aan de verwachtingen kunnen voldoen. Het was een aardige en positieve vent...maar blijkbaar wil FCT het met anderen proberen.

  • Avatar
    Kurt - 12 juli 2017 om 20:14

    Ik denk dat de mensen binnen FCT heel goed hebben geweten hoe de vork in de steel steekt en dat Streuer er nu een beetje een sensatie verhaal van wil maken.

  • Avatar
    EvB64 - 12 juli 2017 om 20:15
    twente199 zegt:

    evB64
    moet van halst kunnen ruiken dat eghan een voetbalnederlander is geworden? Als hij echt niet ingelicht is dan kun je het hem nooit kwalijk nemen

    Nou sorry ik vind dat je daar als TD wel degelijk van op de hoogte hoort te zijn . Ik naam toch aan dat ze alle contracten hebben doorgespit of niet ? En dan lijkt het mij dat een jurist die daar ongetwijfeld bij aanwezig is geweest dit toch ook zou moeten weten . Natuurlijk het deugt van geen kant maar vind dit wel een punt van kritiek .

  • Avatar
    Arjan_fct - 12 juli 2017 om 20:15
    coenie zegt:

    Ook schandalig van eghan die zelf geen goed gevoel meer had bij fc twente.....behalve als ie maandelijks op zijn bankrekening keek. Gewoon gigantisch veel geld gepakt hier en weinig laten zien. Is wellicht leuk voor de jupiler league maar ook niet meer dan dat...

    Wat een onzin zeg. Twente zag het blijkbaar in hem zitten en vond het t waard om hem een buiten de EU salaris te geven. Moet hij dan degene zijn die te zegt dat hij te veel verdient? Een voetballer moet altijd willen spelen. Als je dan maar op de bank gaat zitten bij een club waarbij je geen zicht hebt op spelen, puur omdat zij zich vergist hebben en je een kans hebben gegevem, dan is er iets mis met je drive..

Nieuwe media