FC Twente wil home Vak-P weer open: ''Bij het begin van de competitie''

13 juli 2017 om 08:33 | Bron: TC Tubantia FC Twente wil home Vak-P weer open: ''Bij het begin van de competitie''

FC Twente wil dat het supportershome van Vak-P zo snel mogelijk weer open gaat. "Het liefste bij het begin van de competitie. Met een aantal maatregelen moet dat kunnen", zegt directielid Erik Velderman tegen TC Tubantia.

Velderman zou het een hele slechte zaak vinden als supportersvereniging zichzelf zou opheffen. De advocaat Umut Ural van Vak-P zinspeelde daar eergisteren op in een gesprek met de bezwaarschriftencommissie van de gemeente. Velderman vindt dat Vak-P bij de ziel van Twente hoort. "De sfeeracties en aanmoedigingen waarvoor de fans zorgen, zijn bijzonder. En afgezien van de top 3 neemt niemand zoveel fans mee naar uitwedstrijden als FC Twente. Onder die uitsupporters zijn heel veel leden van Vak-P."

Velderman hoopt dat burgemeester van Enschede, Onno van Veldhuizen, bereid is zijn besluit om het home van Vak-P voor een jaar te sluiten te heroverwegen. De burgemeester besloot het home dicht te gooien na de politie-inval tijdens het competitieduel tegen PSV. Daarbij werd 17,5 gram cocaïne gevonden. Vooral de prominente aanwezigheid in het home van leden van de motorclub Satudarah en haar supportclub Saudarah is de politie, justitie en de gemeente een doorn in het oog.

FC Twente-directeur Velderman kent de argumenten voor sluiting, maar hij denkt dat met een aantal maatregelen een heropening mogelijk moet zijn. "We gaan als club het cameratoezicht in en rond het stadion sterk verbeteren. We krijgen de beschikking over hetzelfde geavanceerde systeem als Feyenoord en FC Utrecht hebben. Daarmee leveren ook wij een bijdrage aan nog meer de veiligheid." 

Overzicht

Reacties (61)

  • Avatar
    Quaint - 13 juli 2017 om 09:50

    Zonder sfeer is het ook minder aantrekkelijk om te kijken,

  • Avatar
    twente199 - 13 juli 2017 om 09:55

    vak p moet ook niet dicht, echter vind ik het apart dat vak p roept zichzelf op te heffen en dat twente nu komt met het statement dat het home weer los moet. Gehoor geven aan een dreigement geeft zwakte aan

  • Avatar
    Messi - 13 juli 2017 om 10:03

    Zeer goede zaak al acht ik de kans klein dat deze burgemeester overstag gaat.

  • Avatar
    raaer - 13 juli 2017 om 10:15

    Ik denk ook niet dat van Veldhuizen zijn beslissing gaat heroverwegen.

    Hoewel het de man wel zou sieren om dit terug te draaien en met aangepaste maatregelen vanuit de club.

  • Avatar
    Boesk00l - 13 juli 2017 om 10:30

    Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Als Twente en Vak P duidelijke maatregelen nemen, dan hoop ik dat de gemeente het oordeel terugdraait naar een soort voorwaardelijk.

    Met sociale controle binnen de supporters moet je er naartoe dat het nooit meer zo ver komt.

  • Avatar
    RaymondL - 13 juli 2017 om 10:32
    zegt:

    Dit is wel een burgemeester die wel druk zet op clubs met van die \\\"colors\\\" op de rug , waar ik het wel mee eens ben .

  • Avatar
    Ik - 13 juli 2017 om 10:34

    Ikzeg .Hoe je het wend of keert. Het blijft een lastige situatie. Geen hars en pillen en helemaal niet de poeder.dan een laatste kans. De aller laatste kans voor de goede vakp onder hun. Klaar .nieuwe kansen nieuwe ronde . Geef ze nog een maal hun recht in het home.en natuurlijk in het geweldige stadion.van ons fc.Twente.

  • Avatar
    Marco - 13 juli 2017 om 10:41
    Ik zegt:

    Ikzeg .Hoe je het wend of keert. Het blijft een lastige situatie. Geen hars en pillen en helemaal niet de poeder.dan een laatste kans. De aller laatste kans voor de goede vakp onder hun. Klaar .nieuwe kansen nieuwe ronde . Geef ze nog een maal hun recht in het home.en natuurlijk in het geweldige stadion.van ons fc.Twente.

    Geen hars Ik? Wat doen die jongens daar op P denk je. Hun benen scheren? ๐Ÿ˜‰
    Goed dat Velderman zich zo uitspreekt overigens.

  • Avatar
    janfctfan - 13 juli 2017 om 10:44

    Drugs, beste supporters komt overal voor. Denk je alleen bij ons? Dat Enschede zo\'n waardeloze burgemeester heeft is al erg genoeg. VAK P moet gewoon open. Voor FC Twente heel belangrijk. Hun maken de sfeer die we nodig hebben. Simpel.

  • Avatar
    Messi - 13 juli 2017 om 10:45
    Marco zegt:

    Geen hars Ik? Wat doen die jongens daar op P denk je. Hun benen scheren? ๐Ÿ˜‰
    Goed dat Velderman zich zo uitspreekt overigens.

    Je weet toch wat IK bedoeld of nie?waren we allemaal maar zo dat we er geen weet van hebben van die rotzooi VOT met die pruttel๐Ÿ‘Ž๐Ÿป

  • Avatar
    Boesk00l - 13 juli 2017 om 10:54
    janfctfan zegt:

    Drugs, beste supporters komt overal voor. Denk je alleen bij ons? Dat Enschede zo\'n waardeloze burgemeester heeft is al erg genoeg. VAK P moet gewoon open. Voor FC Twente heel belangrijk. Hun maken de sfeer die we nodig hebben. Simpel.

    Met die redenatie ga je alleen het home nooit openkrijgen. Je moet duidelijk kunnen maken dat je er alles aan doet om het uit te bannen. Alleen dan krijg je misschien nog een kans.

  • Avatar
    BAM - 13 juli 2017 om 10:57

    Mooi dit. Ural dreigt. Velderman reageert. Onno.....negeert?

    Mijn gevoel zegt dat er volgens Nederlande traditie een concessie gedaan wordt:

    home open, geen alcohol.

  • Avatar
    Messi - 13 juli 2017 om 11:02
    BAM zegt:

    Mooi dit. Ural dreigt. Velderman reageert. Onno.....negeert?

    Mijn gevoel zegt dat er volgens Nederlande traditie een concessie gedaan wordt:

    home open, geen alcohol.

    Melk de witte motor bam๐Ÿฅ›๐Ÿ˜‚

  • Avatar
    jjdewilde - 13 juli 2017 om 11:15

    Jammer dat al die camera's nodig zijn, maar je ziet dat het toch wel werkt.
    Kijk bij PSV, waar een stel idioten met enorme rookbommen de wedstrijd lopen te verstoren.
    Gelukkig zijn alle daders waarschijnlijk in beeld. Heeft ff tijd gekost, maar ergens onderuit komen wordt steeds lastiger.

    Ambitieus om er iets bij de gemeente door te krijgen in deze periode trouwens, zijn ze niet allemaal met vakantie?

  • Avatar
    Rik304 - 13 juli 2017 om 11:17
    Boesk00l zegt:

    Met die redenatie ga je alleen het home nooit openkrijgen. Je moet duidelijk kunnen maken dat je er alles aan doet om het uit te bannen. Alleen dan krijg je misschien nog een kans.

    Voor zover ik begreep staan er wat dat betreft al ondertekende oplossingen op papier. Daarom staat Twente vak P nu ook half. Onno zal echter van geen wijken willen weten, die probeert nu juist de horeca in de binnenstad aan banden te leggen. Als je niet beter wist zou je denken dat het een SGP'er was en geen D66'er.

  • Avatar
    BAM - 13 juli 2017 om 11:18
    zegt:

    Alles. 2 jaar lang geen alcohol is een nekslag voor het home. Je denkt toch niet dat ze daar gaan zitten koffieleuten?

  • Avatar
    RaymondL - 13 juli 2017 om 11:24
    zegt:

    Ook camera\\\'s binnen in het home ??

  • Avatar
    BAM - 13 juli 2017 om 11:25
    Rik304 zegt:

    Voor zover ik begreep staan er wat dat betreft al ondertekende oplossingen op papier. Daarom staat Twente vak P nu ook half. Onno zal echter van geen wijken willen weten, die probeert nu juist de horeca in de binnenstad aan banden te leggen. Als je niet beter wist zou je denken dat het een SGP'er was en geen D66'er.

    Tijd voor een sfeer-actie op het Ei van Co. P moet doen waar ze goed in zijn, oproer veroorzaken en vechten (op amicale en aimabele wijze). Paint the town Red - letterlijk.

  • Avatar
    BAM - 13 juli 2017 om 11:33
    zegt:

    De gemeente? Dat denk ik niet, die hebben ons net gered. Onno heeft nogal veel nevenfuncties en veel van deze ambtsgerelateerde functies zijn betrokkenheid bij veiligheid. Ik weet het niet zeker maar volgens mij bestaat de korpsbeheerder niet meer en is dit de taak van de burgermeester. Tel daarbij zijn invloed in de regio, middels euregio. De agenten die de inval deden waren Duitsers toch? Als je hier en daar wat over Hoorn leest, dan is dit gewoon zijn modus operandi. Hij heeft de macht, hij alleen kan het terugdraaien.

  • Avatar
    raaer - 13 juli 2017 om 11:43
    zegt:

    Alcohol verbod vind ik ook wel raar.

    Heeft ook niets met de drugs wat gevonden is te maken.

    In de rest van het stadion word ook wel veel bier gedronken.

Nieuwe media