Ajax brengt 'verschrikkelijk' nieuws over Nouri: ''Om stil van te worden...''

13 juli 2017 om 13:30 | Bron: FC Twente Ajax brengt 'verschrikkelijk' nieuws over Nouri: ''Om stil van te worden...''

Ajax heeft 'heel slecht nieuws' ontvangen over de toestand van Abdelhak Nouri, zo laat de club uit Amsterdam donderdag weten via de officiële kanalen.

"Bij de Ajacied is ernstige en blijvende hersenschade geconstateerd", legt men uit. "Op de intensive care van het ziekenhuis in Innsbruck zijn de afgelopen dagen de hersenfuncties van Nouri verder onderzocht. De diagnose die nadien werd gesteld, is dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is", schrijft Ajax in een verklaring.

Directeur Edwin van der Sar is zwaar aangeslagen. "Dit het slechtst denkbare bericht", reageert hij. "Het is verschrikkelijk. Wij voelen enorm mee met zijn ouders, zijn broers en zussen en zijn overige naasten. Voor hen is dit leed niet te beschrijven. De klap is hier bij Ajax ook keihard aangekomen, al wisten we dat we ook rekening moesten houden met dit scenario", aldus Van der Sar. "Abdelhak is zo'n groot talent, maar helaas zullen we nooit weten hoe ver zijn ster gereikt zou hebben als dit niet was gebeurd."

FC Twente heeft via Twitter haar steun betuigd aan Ajax en de familie van Abdelhak Nouri. "Om stil van te worden... We wensen Nouri, zijn familie, Ajax en alle betrokkenen heel veel sterkte", laat de club uit Enschede weten.

Overzicht

Reacties (73)

  • Avatar
    Undu - 13 juli 2017 om 13:33

    Verschrikkelijk nieuws, aan de basis van je carriëre en je leven en dan valt het zo weg.

  • Avatar
    Russel - 13 juli 2017 om 13:35

    Ontzettend kut nieuws. Veel sterkte gewenst aan de familie en nouri zelf natuurlijk.

  • Avatar
    FCTMM - 13 juli 2017 om 13:36

    Dit raakt elke voetballiefhebber; wat een verschrikkelijk nieuws waar je naar van wordt.

  • Avatar
    Messi - 13 juli 2017 om 13:39

    Sterkte familie en kennissen 🍀

  • Avatar
    twentefanhenk - 13 juli 2017 om 13:41

    Verschrikkelijk,familie sterkte gewenst

  • Avatar
    Knexx - 13 juli 2017 om 13:42

    Bah, echt verschrikkelijk. Sterkte aan de familie!

  • Avatar
    FCTMM - 13 juli 2017 om 13:45
    zegt:

    Daar weet jij zelf het antwoord wel op. Dit raakt elke voetballiefhebber

  • Avatar
    nochange - 13 juli 2017 om 13:55
    zegt:

    Nee, niet direct gerelateerd aan Twente behalve dat Twente gereageerd heeft. Dit is gerelateerd aan de mens, een jonge getalenteerde voetballer die nooit meer op het veld zal staan....

  • Avatar
    -Enschede - 13 juli 2017 om 13:56

    Vreselijk nieuws.... Zijn carriere is voorbij, maar hopelijk kan hij nog wel een enigszins normaals leven hebben. Sterkte.

  • Avatar
    Manolito - 13 juli 2017 om 14:08
    zegt:

    Jij doet even niet meer mee👎

  • Avatar
    grolsch - 13 juli 2017 om 14:09

    Een voorbeeldvoetballer! En voorbeeldmens!



    YNWA!!

  • Avatar
    grolsch - 13 juli 2017 om 14:10
    zegt:

    Kan deze reactie verafschuwen, triest!

  • Avatar
    remcoroelofs - 13 juli 2017 om 14:19
    zegt:

    Geestelijk beperkt?

  • Avatar
    erwin - 13 juli 2017 om 14:29

    Groot talent helaas moest hem dit overkomen.heel triest.ik wens zijn familie en vrienden ongelovelijk veel sterkte in deze verschrikkelijke zware tijd.

  • Avatar
    twentefanhenk - 13 juli 2017 om 14:30
    zegt:

    Snap niet dat jij zo durft te reageren nietsnut, bah!

  • Avatar
    mcdummels - 13 juli 2017 om 14:35
    twentefanhenk zegt:

    Snap niet dat jij zo durft te reageren nietsnut, bah!

    Waar slaat dit nou weer op? Het is natuurlijk zeer triest maar er gebeuren zoveel erge en zielige dingen in de wereld en die komen toch ook niet op twentefans?

  • Avatar
    hejadekeu - 13 juli 2017 om 14:40

    Tsssss,

    Geen woorden voor.

  • Avatar
    RaymondL - 13 juli 2017 om 14:40
    mcdummels zegt:

    Waar slaat dit nou weer op? Het is natuurlijk zeer triest maar er gebeuren zoveel erge en zielige dingen in de wereld en die komen toch ook niet op twentefans?

    Wat is er erger in het voetbal dan dit ??

  • Avatar
    BAM - 13 juli 2017 om 14:47
    zegt:

    Voordat ik dit draadje opende dacht ik: Wedden dat er 1 minderwaardig individu is die weer een schijtlollige of geheel nutteloze opmerking moet maken. GEFELICITEERD. Je hebt net bevestigd dat 99.9% van de mensen verstandig, moreel en fatsoenlijk zijn. Dat jij die 0.1% bent waarvoor wij ons allen schamen. Twente-onwaardig.

    Ontopic. Verschrikkelijk nieuws dit. Mooi om de respectvolle reacties te zien. Mooi om te zien dat een Twente site het goede voorbeeld geeft! Dat zegt veel over ons. Nouri, sterkte!

    Edit: Dummels staat je bij met zijn IQ-loze vraag. 99.8, je bent dus niet alleen.

  • Avatar
    biertje123 - 13 juli 2017 om 14:56
    mcdummels zegt:

    Waar slaat dit nou weer op? Het is natuurlijk zeer triest maar er gebeuren zoveel erge en zielige dingen in de wereld en die komen toch ook niet op twentefans?