FC Twente wekt verbazing bij 'veiligheidspartners': ''Dit was niet handig''

14 juli 2017 om 07:30 | Bron: TC Tubantia FC Twente wekt verbazing bij 'veiligheidspartners': ''Dit was niet handig''

Ondanks dat FC Twente al geruime tijd wist van de mogelijkheid tot het sluiten van het supportershome van Vak-P, heeft de club nooit bezwaren gemaakt tijdens de vergaderingen met de 'veiligheidspartners'. Dat meldt TC Tubantia.

De Enschedese club stond de afgelopen maanden in nauw verband met het Openbaar Ministerie, de politie en de gemeente Enschede, de zogeheten 'veiligheidspartners'. Gisteren bracht FC Twente via directeur Erik Velderman naar buiten dat het voorstander is van een heropening van het home. En dat schiet de 'veiligheidspartners' in het verkeerde keelgat.

"Ik vroeg hem hoe wij dit moeten lezen, want ik was ook verbaasd. Hij vertelde tegen mij dat ook hij geen plek wil voor criminelen en dat hij met de club zijn verantwoordelijkheid wil nemen op het gebied van veiligheid. Wat dat betreft staan we dus aan dezelfde kant", vertelt districtschef Janny Knol van politie Twente naar aanleiding van een gesprek met Velderman.

Daarna plaatst zij een kanttekening. "Maar ik heb wel gezegd dat hij dat wat mij betreft dan wel wat nadrukkelijker in de krant had kunnen melden. Want ik begrijp best dat hij een relatie met de supporters ook belangrijk vindt, maar dit was niet handig", aldus Knol tegenover het eerdergenoemde medium.

Overzicht

Reacties (74)

  • Avatar
    Joopborne - 14 juli 2017 om 08:12

    Wel verbazingwekkend dat dat volk via de media met elkaar communiceert

  • Avatar
    Enschede78 - 14 juli 2017 om 08:20

    Achterbaks dus van Twente, wanneer ze bezwaar kunnen / moeten maken kaken op elkaar en ja knikken.
    Wanneer alles "onherroepelijk" is met dubbele tong in de media praten om zieltjes te winnen bij Vak P.

    Misselijkmakend.

  • Avatar
    Broekies - 14 juli 2017 om 08:22

    Twente wil gewoon een niet crimineel vak p. Lijkt me gewoon heel logisch. Niets raars aan.

  • Avatar
    Pol! - 14 juli 2017 om 08:27
    Broekies zegt:

    Twente wil gewoon een niet crimineel vak p. Lijkt me gewoon heel logisch. Niets raars aan.

    En de politie heeft FCT vooraf duidelijk gemaakt dat de SV heel erg crimineel bezig was. Dat was uit maandenlang onderzoek gebleken, maar blijkt toch niet zo heel erg waar te zijn.

    Krokodillentranen van Knol dus. Eerst FCT met verkeerde informatie voor het blok zetten en als stukje bij beetje de waarheid duidelijk wordt daarover gaan klagen.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 14 juli 2017 om 08:38

    Tip: ga met alle betrokken partijen in gesprek!

  • Avatar
    Pol! - 14 juli 2017 om 08:42
    De Tegenpartij zegt:

    Tip: ga met alle betrokken partijen in gesprek!

    Knol en OvV zien daar voorlopig geen belang in. Dan moeten ze namelijk afstand nemen van hun tunnelvisie en hun fouten toegeven.

    Onder druk van media en politiek wordt alles vloeibaar.

  • Avatar
    robaar26 - 14 juli 2017 om 08:42

    Hoe moet Twente reageren als de driehoek beweert dat er mishandelingen plaatsvinden drugs word gedeald word en er invloed is van Satudarah. Top man die houden we erbij ik denk dat ze na aanleiding van gesprekken met P hun steun uitspreken naar P a public dat zegt iets.. Dit is gewoon ordinair moddergoooien maar o wee niet mee werken aan onderzoeken... Triest dit van de politie

  • Avatar
    grolsch - 14 juli 2017 om 08:45

    De politiie drukt twente eigenlijk gwn in een hoek, en ze kunnen geen kant op. Vervolgens gaat vak p twente hier ook nog de schuld geven aan twente....



    Er is maar 1 partij die het home wil sluiten en dat is de gemeente/politie



    Begrijp nog altijd niet wat twente fout doet in het hele verhaal....

  • Avatar
    De Tegenpartij - 14 juli 2017 om 08:47
    grolsch zegt:

    De politiie drukt twente eigenlijk gwn in een hoek, en ze kunnen geen kant op. Vervolgens gaat vak p twente hier ook nog de schuld geven aan twente....



    Er is maar 1 partij die het home wil sluiten en dat is de gemeente/politie



    Begrijp nog altijd niet wat twente fout doet in het hele verhaal....

    Waar geven wij de schuld aan Twente?

    Of roep je maar weer iets?

  • Avatar
    kufo ole - 14 juli 2017 om 09:00

    17 gram coke. Loop een willekeurige tent binnen op zaterdagavond...

  • Avatar
    105 - 14 juli 2017 om 09:06
    De Tegenpartij zegt:

    Tip: ga met alle betrokken partijen in gesprek!

    Ik lees altijd je bijdrages met grote interesse en ben je dankbaar voor de informatie die je geeft.





    Waarom gaat Vak P niet zelf naar de media om zijn verhaal te doen?

    Jullie kunnen toch ook de media gebruiken en zo de andere partijen \\\" dwingen\\\" om een gesprek met zijn allen aan te gaan, of iig een publieke reactie uit te lokken van de partijen die niet in gesprek willen gaan.




  • Avatar
    Boesk00l - 14 juli 2017 om 09:08

    Dus.. Twente wil beterschap en investeert in camera\'s enzo om daarmee toezicht te verscherpen, en dan zijn ze nog niet tevreden? Tuurlijk wil Twente daarbij het beste voor dans en club, en dat is Vak P behouden.

    Dat moeten ze juist toejuichen! Maar ze zijn blijkbaar verbaasd dat Twente niet meegaat in de heksenjacht op Vak P.

  • Avatar
    grolsch - 14 juli 2017 om 09:10
    De Tegenpartij zegt:

    Waar geven wij de schuld aan Twente?

    Of roep je maar weer iets?

    Nou, van halst werd uitgefloten op het veld, en vak p steunt twente niet meer....



    Of denk je dat de je de gemeente hiermee hebt

  • Avatar
    Enschede78 - 14 juli 2017 om 09:36
    Broekies zegt:

    Twente wil gewoon een niet crimineel vak p. Lijkt me gewoon heel logisch. Niets raars aan.

    Dat wil iedereen, maar jij mist het hele punt zo lijkt, lees nog maar eens.

  • Avatar
    Messi - 14 juli 2017 om 09:37
    Enschede78 zegt:

    Achterbaks dus van Twente, wanneer ze bezwaar kunnen / moeten maken kaken op elkaar en ja knikken.
    Wanneer alles "onherroepelijk" is met dubbele tong in de media praten om zieltjes te winnen bij Vak P.

    Misselijkmakend.

    Exact judas streken zijn dat.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 14 juli 2017 om 09:42
    Enschede78 zegt:

    Achterbaks dus van Twente, wanneer ze bezwaar kunnen / moeten maken kaken op elkaar en ja knikken.
    Wanneer alles "onherroepelijk" is met dubbele tong in de media praten om zieltjes te winnen bij Vak P.

    Misselijkmakend.

    Exact...hypocriet duo Velderman en van Halst....buurman en buurman.....'ajeto'. Zij hadden van meet af aan toe moeten geven dat FC Twente verantwoordelijk gehouden moet worden voor hetgeen zich in de grachten afspeelt en op de tribunes.

    Voor alles....echt alles werd Vak-P verantwoordelijk gehouden waaruit het besluit tot sluiting van een jaar voort kwam. Daar bovenop het intrekken van de horecavergunning om Vak-P definitief de nek om te draaien terwijl er totaal geen aanleiding was tot intrekking hiervan?

    Ik begrijp best dat FC Twente de gemeente te vriend wil houden, maar er zijn toch echt wel grenzen lijkt me?

  • Avatar
    twentegoal - 14 juli 2017 om 09:42

    Fc Twente kan het prima af zonder die blote buiken brigade van vak P

  • Avatar
    FCTukkerclan - 14 juli 2017 om 09:45
    Boesk00l zegt:

    Dus.. Twente wil beterschap en investeert in camera\'s enzo om daarmee toezicht te verscherpen, en dan zijn ze nog niet tevreden? Tuurlijk wil Twente daarbij het beste voor dans en club, en dat is Vak P behouden.

    Dat moeten ze juist toejuichen! Maar ze zijn blijkbaar verbaasd dat Twente niet meegaat in de heksenjacht op Vak P.

    Het is geen heksenjacht op P Boesk00l. Het is de persoonlijke oorlog van Onno tegen Saturdarah en Saudarah waarbij de SV Vak-P ook geslachtofferd wordt en/of dient te worden...

  • Avatar
    De Tegenpartij - 14 juli 2017 om 09:45
    grolsch zegt:

    Nou, van halst werd uitgefloten op het veld, en vak p steunt twente niet meer....



    Of denk je dat de je de gemeente hiermee hebt

    Och jochie toch....

    Elke actie die tot nu toe is gedaan, is gebaseerd op feiten die gek genoeg allemaal naar buiten komen en bewezen worden!



    Steunen wij Twente niet meer? Omdat we de laatste wedstrijd van het seizoen waar (even makkelijk gezegd) niks meer op het spel staat een signaal willen afgeven dat ze ons als een baksteen laten vallen?

    Denk je dat Van Halst zomaar wordt uitgefloten? Denk je dat die zelf niet doorheeft waarom dat gebeurd? Hij was de eerste die aangaf in het gesprek te begrijpen. Leuk vond die het niet ( wij ook niet!!) maar hij snapte het wel!

  • Avatar
    De Tegenpartij - 14 juli 2017 om 09:46
    twentegoal zegt:

    Fc Twente kan het prima af zonder die blote buiken brigade van vak P

    Met mensen zoals jij komt dat vast en zeker goed!

Nieuwe media