''De selectie kan nog wat body en wat Latijns temperament kan gebruiken''

14 juli 2017 om 16:07 | Bron: TC Tubantia ''De selectie kan nog wat body en wat Latijns temperament kan gebruiken''

FC Twente verblijft momenteel in het Duitse Barsinghausen, waar het zich verder voorbereidt op het komende seizoen. Twente-watcher Leon ten Voorde houdt de ploeg nauwlettend in de gaten.

"'Is dit de A-jeugd?' De eenzame Duitse toeschouwer kan het nauwelijks geloven als hij hoort dat dit toch echt de eerste selectie is van Twente Enschede die hier op het veld staat in Barsinghausen. In Duitsland zijn ze het niet gewend met zulk jong spul op stap te gaan. In Nederland is het de realiteit en bij FC Twente al helemaal", schrijft Ten Voorde in TC Tubantia.

Afgelopen dinsdag arriveerde ook de nieuwste aanwinst van FC Twente, Marko Kvasina. "Het maakt van FC Twente een bont internationaal gezelschap en dus is de voertaal van de trainers Engels. Behalve dan bij Marino Pusic, want die coacht de Macedoniër Nikola Gjorgev in een mengelmoesje van Kroatisch en Macedonisch. Kvasina, die Kroatisch bloed heeft, spreekt hij toe in zijn moedertaal", vervolgt hij.

Volgens Ten Voorde heeft de selectie nog wel in kwaliteitsimpuls nodig. "Pusic is overigens van alle markten thuis, want de assistent spreekt zes talen en is met bezig met een zevende: Spaans. Dat heeft hij in deze spelersgroep nog niet nodig, maar wie weet wat er nog bijkomt de komende weken. Dat de selectie nog wat body kan en wat Latijns temperament kan gebruiken, daar is die eenzame Duitser langs de lijn na een minuut of tien wel achter", besluit hij.

Overzicht

Reacties (64)

  • Avatar
    fctexpert - 14 juli 2017 om 16:43

    Singing Bryan Ruiz

  • Avatar
    Messi - 14 juli 2017 om 16:55

    KWW ben zeer benieuwd ⚽️⚽️⚽️🥅🥅🥅

  • Avatar
    EvB64 - 14 juli 2017 om 16:57

    Gewoon nog wat body en ervaring erbij maar dat kun je blijven roepen , want dit is niet sterk genoeg en je bent wel heel naïef om te denken dat dat wel lukt . Allemaal super die talenten maar we hebben , fysieke kracht nodig , en ervaring . Maar ze blijven maar talenten halen , moet je ook nog maar afwachten of dat er uit komt . Heb de laatste seizoenen te vaak gehoord echt super talent , en dan geen deuk in pakje boter schoppen . Blijf het ook zeggen selectie komt zwaar fysiek te kort , en ervaring. Maar dat ze de komende tijd wel duidelijk worden . En ja zeik maar weer over me heen boeit me niet dat is wat ik er van denk .

  • Avatar
    Messi - 14 juli 2017 om 17:08
    EvB64 zegt:

    Gewoon nog wat body en ervaring erbij maar dat kun je blijven roepen , want dit is niet sterk genoeg en je bent wel heel naïef om te denken dat dat wel lukt . Allemaal super die talenten maar we hebben , fysieke kracht nodig , en ervaring . Maar ze blijven maar talenten halen , moet je ook nog maar afwachten of dat er uit komt . Heb de laatste seizoenen te vaak gehoord echt super talent , en dan geen deuk in pakje boter schoppen . Blijf het ook zeggen selectie komt zwaar fysiek te kort , en ervaring. Maar dat ze de komende tijd wel duidelijk worden . En ja zeik maar weer over me heen boeit me niet dat is wat ik er van denk .

    Niks mis mee ieder zijn mening het een forum he💪🏻

  • Avatar
    Fc-twente89 - 14 juli 2017 om 17:18

    Tapia huren?

  • Avatar
    BAM - 14 juli 2017 om 17:24
    Fc-twente89 zegt:

    Tapia huren?

    Was mijn eerste gedachte, terug halen die gozer. Altijd genoten als hij over het veld denderde Maar ja, kost wat he. T'zal niet.

  • Avatar
    EvB64 - 14 juli 2017 om 17:24
    Fc-twente89 zegt:

    Tapia huren?

    Nee lijkt me niet verstandig , zie liever vers bloed dat er voor wil gaan . Tapia is bekend hier en zijn metaliteit is ook niet echt geweldig en heeft soms ook super slappe instelling .

  • Avatar
    twente199 - 14 juli 2017 om 18:04

    laat tapia mooi daar, werd erg nonchalant op het einde en was lang zo goed niet meer. Huren moet echt een topper zijn zoals unal was, al is een beetje minder natuurlijk ook goed.

  • Avatar
    Dutch - 14 juli 2017 om 18:07

    Stilte voor de storm

  • Avatar
    biertje123 - 14 juli 2017 om 18:20

    Ik ben erg benieuwd naar wat ze laten zien dit seizoen. Het kan erg tegenvallen dan speel je te lijfsbehoud. Maar het kan ook erg meevallen, Dan speel je voor een plek in de top 5. Dus je kan moeilijk voorspellen waar ze eindigen aan het van het seizoen.

  • Avatar
    EvB64 - 14 juli 2017 om 18:39
    biertje123 zegt:

    Ik ben erg benieuwd naar wat ze laten zien dit seizoen. Het kan erg tegenvallen dan speel je te lijfsbehoud. Maar het kan ook erg meevallen, Dan speel je voor een plek in de top 5. Dus je kan moeilijk voorspellen waar ze eindigen aan het van het seizoen.

    Denk eerder dat het moeilijk word vooral als het wel om lijfsbehoud gaat want dan is het knokken en heb je bikkellaars nodig die moeten er ook echt bij komen .

  • Avatar
    Trefkans - 14 juli 2017 om 18:56

    Kunnen we geen social media-actie à la Besiktas opzetten om Bryan Ruiz huiswaarts te laten keren? Godmiljaar, dat zou mooi zijn.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 14 juli 2017 om 19:15
    Fc-twente89 zegt:

    Tapia huren?

    Tapia was en is zo lui als een varken

  • Avatar
    fctexpert - 14 juli 2017 om 20:16
    Trefkans zegt:

    Kunnen we geen social media-actie à la Besiktas opzetten om Bryan Ruiz huiswaarts te laten keren? Godmiljaar, dat zou mooi zijn.

    Ik ben voor,

    Maar laat verdomme Dik Wessels anders wat erbij doen, zoveel geld kost het nu voor voetbalbegrippen ook alweer niet.

  • Avatar
    ANS - 14 juli 2017 om 20:27
    fctexpert zegt:

    Ik ben voor,

    Maar laat verdomme Dik Wessels anders wat erbij doen, zoveel geld kost het nu voor voetbalbegrippen ook alweer niet.

    Heb jij jouw stokpaardtje Dik Wessels maar weer eens van stal gehaald? Man, man, bedenk eens wat nieuws.

  • Avatar
    Messi - 14 juli 2017 om 20:28
    fctexpert zegt:

    Ik ben voor,

    Maar laat verdomme Dik Wessels anders wat erbij doen, zoveel geld kost het nu voor voetbalbegrippen ook alweer niet.

    Dikkie trekt aan zijn pikkie🤗hij moet helemaal niks.hij heeft al genoeg gedaan met de rest!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 14 juli 2017 om 20:31
    ANS zegt:

    Heb jij jouw stokpaardtje Dik Wessels maar weer eens van stal gehaald? Man, man, bedenk eens wat nieuws.

    ANS ik snap je heel goed maar de selectie nu pleeg je zelfmoord mee in de competitie. Veel te jong en haast geen ervaring, kom op dat is dodelijk hoor.

  • Avatar
    ANS - 14 juli 2017 om 20:35
    Degeweldenaar zegt:

    ANS ik snap je heel goed maar de selectie nu pleeg je zelfmoord mee in de competitie. Veel te jong en haast geen ervaring, kom op dat is dodelijk hoor.

    Ik praat niet graag over spelers Geweldenaar, maar ik ben het wel met je eens. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal uit gaat pakken. Een goed gevoel heb ik nog niet.

  • Avatar
    EvB64 - 14 juli 2017 om 21:01
    ANS zegt:

    Ik praat niet graag over spelers Geweldenaar, maar ik ben het wel met je eens. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal uit gaat pakken. Een goed gevoel heb ik nog niet.

    Ik ook niet Ans als ze de eerste wedstrijden verliezen zijn deze jonge gasten geknakt .En word het heel moeilijk vooral omdat er in de onderste regionen vaak vecht voetbal aan te pas komt . En laten we dat nou niet hebben , ervaren en fysiek sterke spelers hebben we echt nodig . Dus ik ben er ook nog niet gerust op .

  • Avatar
    105 - 14 juli 2017 om 21:45
    zegt:

    Kijk, dat is nu een positieve instelling van je, ik ben het helemaal met je eens!

Nieuwe media