''Het team werd afgeschaft en er mochten er maar drie door''

14 juli 2017 om 19:32 | Bron: TC Tubantia ''Het team werd afgeschaft en er mochten er maar drie door''

Ondanks dat Bente Jansen nog maar zeventien jaar oud is, hoopt de talentvolle aanvalster een basisplaats af te dwingen bij de FC Twente Vrouwen.

Het was voor Jansen jarenlang de vraag of ze bij FC Twente kon blijven voetballen. Ieder jaar werd het team waarin zij speelde opgeheven wegens de financiële problemen van de Enschedese club. "Het gebeurde eerst in de C'tjes", vertelt ze in gesprek met TC Tubantia.

"Het team werd afgeschaft en er mochten maar drie speelsters door naar de beloften, onder wie ik. Na één seizoen werd ook dat team opgeheven, waardoor ik wéér in twijfel zat. Ik ging er niet vanuit dat ik naar het eerste werd doorgeschoven, want ik was nog maar 16 jaar. Ik informeerde al bij andere clubs, zoals PEC Zwolle, of daar onderdak voor mij was. Maar uiteindelijk mocht ik toch met het grote FC Twente mee", vervolgt Jansen.

Mede doordat de Tukkers komend seizoen geen Champions League spelen, vertrokken enkele gewaardeerde krachten. Gunstig voor Jansen. "Afgelopen seizoen moest ik het doen met voornamelijk invalbeurten, maar dit jaar ga ik echt voor mijn eigen kansen", besluit ze.

Overzicht

Reacties (21)

  • Avatar
    remcoroelofs - 14 juli 2017 om 19:56

    Lekker Bente! Go for it!

  • Avatar
    DK874 - 14 juli 2017 om 22:20
    remcoroelofs zegt:

    Lekker Bente! Go for it!

    +1!

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 00:25

    Kan er niet standaard aangegeven worde dat het het vrouwenteam betreft? Ik zie een kop waar weinig van de maken is klik en denk guddumme. Hierdoor krijg je weer anti vrouwe reacties en discussies. Op die manier leest iedereen die t interesseert en voorkom je die discussies.



    En voor de duidelijkheid: vrouwen horen thuis, achter t fornuis!

  • Avatar
    Messi - 15 juli 2017 om 00:47
    Danny zegt:

    Kan er niet standaard aangegeven worde dat het het vrouwenteam betreft? Ik zie een kop waar weinig van de maken is klik en denk guddumme. Hierdoor krijg je weer anti vrouwe reacties en discussies. Op die manier leest iedereen die t interesseert en voorkom je die discussies.



    En voor de duidelijkheid: vrouwen horen thuis, achter t fornuis!

    😂😂😂😂😂😂dat word een minnetje van dk784 Danny

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 01:56
    Messi zegt:

    😂😂😂😂😂😂dat word een minnetje van dk784 Danny

    Jammer dat roy hier niet zit haha

  • Avatar
    remcoroelofs - 15 juli 2017 om 03:08
    Danny zegt:

    Kan er niet standaard aangegeven worde dat het het vrouwenteam betreft? Ik zie een kop waar weinig van de maken is klik en denk guddumme. Hierdoor krijg je weer anti vrouwe reacties en discussies. Op die manier leest iedereen die t interesseert en voorkom je die discussies.



    En voor de duidelijkheid: vrouwen horen thuis, achter t fornuis!

    Tenzij je een van de dames van Twente kent, dan gun je ze het heel erg, en ben je stiekem wel een beetje jaloers😄

  • Avatar
    Messi - 15 juli 2017 om 10:00
    Danny zegt:

    Jammer dat roy hier niet zit haha

    Ja dan ging hij los hahahaha

  • Avatar
    Hengelo - 15 juli 2017 om 10:13
    Danny zegt:

    Kan er niet standaard aangegeven worde dat het het vrouwenteam betreft? Ik zie een kop waar weinig van de maken is klik en denk guddumme. Hierdoor krijg je weer anti vrouwe reacties en discussies. Op die manier leest iedereen die t interesseert en voorkom je die discussies.



    En voor de duidelijkheid: vrouwen horen thuis, achter t fornuis!

    en jij in de gevangenis met zo\'n idiote uitspraak !

  • Avatar
    Markie - 15 juli 2017 om 12:16
    Danny zegt:

    Kan er niet standaard aangegeven worde dat het het vrouwenteam betreft? Ik zie een kop waar weinig van de maken is klik en denk guddumme. Hierdoor krijg je weer anti vrouwe reacties en discussies. Op die manier leest iedereen die t interesseert en voorkom je die discussies.



    En voor de duidelijkheid: vrouwen horen thuis, achter t fornuis!

    Simpele ziel

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 13:25

    Humor is de meesten hier vreemd, zelfs als het er dik bovenop ligt haha.



    Die meiden mogen van mij lekker voetballen, maar hoef er niks van te lezen alsnik dat niet wil.

  • Avatar
    nochange - 15 juli 2017 om 14:14
    Danny zegt:

    Humor is de meesten hier vreemd, zelfs als het er dik bovenop ligt haha.



    Die meiden mogen van mij lekker voetballen, maar hoef er niks van te lezen alsnik dat niet wil.

    Je bent vrij om het te lezen. Het hoeft niet, zelfde geldt voor denigrerend reageren. Een beetje man kookt tegenwoordig voor zijn vrouw/vriendin. Vrouwen zeggen over mannen in een vrouwenberoep toch ook niet iets als \'een man, werken in de bouw is het enige dat hij kan\'.

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 14:34
    nochange zegt:

    Je bent vrij om het te lezen. Het hoeft niet, zelfde geldt voor denigrerend reageren. Een beetje man kookt tegenwoordig voor zijn vrouw/vriendin. Vrouwen zeggen over mannen in een vrouwenberoep toch ook niet iets als \'een man, werken in de bouw is het enige dat hij kan\'.

    Op het m9ment dat je in de kop de afkorting VV (vrouwenvoetbal) plaatst is het voor iedereen diidelijk. Nu zie je steeds een kop waarvan je denkt dat het interessant is, je klikt en bam ergernis.



    En die denigrerende opmerking was al grao bedoeld, blijkbaar snapt niet iedereen dat

  • Avatar
    mcdummels - 15 juli 2017 om 14:41
    Danny zegt:

    Op het m9ment dat je in de kop de afkorting VV (vrouwenvoetbal) plaatst is het voor iedereen diidelijk. Nu zie je steeds een kop waarvan je denkt dat het interessant is, je klikt en bam ergernis.



    En die denigrerende opmerking was al grao bedoeld, blijkbaar snapt niet iedereen dat

    Dat je je er aan ergert is de schuld van je eigen bekrompen zieltje. De volgende keer als je iets aanklikt wat je niet interesseert, klik dan weer gewoon weg en val ons niet lastig met je domme opmerkingen.

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 14:58
    mcdummels zegt:

    Dat je je er aan ergert is de schuld van je eigen bekrompen zieltje. De volgende keer als je iets aanklikt wat je niet interesseert, klik dan weer gewoon weg en val ons niet lastig met je domme opmerkingen.

    Aaah zo, nu snap ik hem!



    Het is toch niet gek dat je als supporter van het mannenteam totaal geen interesse hebt in het vrouwenteam?

  • Avatar
    mcdummels - 15 juli 2017 om 16:36
    Danny zegt:

    Aaah zo, nu snap ik hem!



    Het is toch niet gek dat je als supporter van het mannenteam totaal geen interesse hebt in het vrouwenteam?

    Dat is zeker mogelijk maar val ons er niet mee lastig.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 15 juli 2017 om 16:58
    mcdummels zegt:

    Dat je je er aan ergert is de schuld van je eigen bekrompen zieltje. De volgende keer als je iets aanklikt wat je niet interesseert, klik dan weer gewoon weg en val ons niet lastig met je domme opmerkingen.

    De pot verwijt de ketel Dommel inzake jouw reacties in het topic Nouri van Ajax? Kom op kerel....

  • Avatar
    Messi - 15 juli 2017 om 17:00
    Danny zegt:

    Aaah zo, nu snap ik hem!



    Het is toch niet gek dat je als supporter van het mannenteam totaal geen interesse hebt in het vrouwenteam?

    Zelfs pik houd er niet van Danny 😂 hij zal wel zeggen ZUM kotzen

  • Avatar
    mcdummels - 15 juli 2017 om 17:15
    FCTukkerclan zegt:

    De pot verwijt de ketel Dommel inzake jouw reacties in het topic Nouri van Ajax? Kom op kerel....

    Alleen heeft dit wel met twente te maken en Nouri niet. Dus niks pot verwijt de ketel...

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 18:18
    mcdummels zegt:

    Alleen heeft dit wel met twente te maken en Nouri niet. Dus niks pot verwijt de ketel...

    Ik geef alleen aan dat er misschien iets in aangegevrn kan worden.



    Blijkbaar ben jijzelf zo bekrompen dat je af moet geven op alles en iedereen.



    Stuk verdreet

  • Avatar
    Danny - 15 juli 2017 om 18:18
    Messi zegt:

    Zelfs pik houd er niet van Danny 😂 hij zal wel zeggen ZUM kotzen

    Kan me nog een treinritje drienerlo cs herinneren, geniaal en wat zaten ze op de kast die deerne

Nieuwe media