Begroting FC Twente bijna dertig miljoen: ''Dat zegt niet zo veel''

16 juli 2017 om 18:38 | Bron: TC Tubantia Begroting FC Twente bijna dertig miljoen: ''Dat zegt niet zo veel''

FC Twente heeft de begroting voor komend seizoen licht opgeschroefd. De Tukkers werkten de vorige voetbaljaargang met een begroting van 29,2 miljoen euro. Voor komend seizoen is dat 29,8 miljoen euro.

FC Twente is daarmee nog altijd de vierde club van Nederland. "Staar je niet blind op omzet", waarschuwt algemeen directeur Erik Velderman in gesprek met TC Tubantia. "Dat zegt niet zo veel. Alles draait bij ons op dit moment om liquiditeit, de hoeveelheid geld waarover we cash kunnen beschikken."

Velderman is wel blij dat FC Twente afgelopen seizoen de doelstelling van 1,4 miljoen euro aan operationele winst heeft gehaald. "En voor komend seizoen ziet het er ook wel goed uit", geeft hij aan. "We hebben de lat commercieel hoger gelegd."

"Van die commerciële doelstelling is inmiddels 90 procent gerealiseerd en we hebben op dit moment 17.650 seizoenkaarten verkocht", vervolgt Velderman. "Dat is ruim 2.000 meer dan vorig jaar op dit tijdstip, maar toen is de verkoop later begonnen. De verwachting is dat we iets hoger uitkomen dan vorig jaar."

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (27)

  • Avatar
    nuzor - 16 juli 2017 om 19:14

    Gewoon weer rustig opbouwen, geen onrealitische doelstellingen zetten we komen er wel weer!

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 16 juli 2017 om 19:45

    Een begroting van 30 miljoen, klinkt gewoon goed. Ga zo door!!

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 19:52

    Tja. Velderman. Komt uit de peniskoker van dick. Heeft 0 ervaring in voetbal, voetbalwereld of voetbalcultuur. Zit er vanwege Wessels en zal 0.0 risico nemen. Hoewel begrijpelijk en logisch ... toch zorgbarend.

  • Avatar
    mcdummels - 16 juli 2017 om 19:56
    BAM zegt:

    Tja. Velderman. Komt uit de peniskoker van dick. Heeft 0 ervaring in voetbal, voetbalwereld of voetbalcultuur. Zit er vanwege Wessels en zal 0.0 risico nemen. Hoewel begrijpelijk en logisch ... toch zorgbarend.

    Velderman zit er voor de financiën, voor het voetbal zit van Halst er.

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 19:56
    UtrechtseTukker zegt:

    Een begroting van 30 miljoen, klinkt gewoon goed. Ga zo door!!

    Klinkt goed .... maar zoals ze zeggen ... liquiditeit baart zorgen. 30 miljoen klinkt leuk maar ze kunnen geen 500,000 uitgeven. M.a.w .. geen gezonde balans.

  • Avatar
    Messi - 16 juli 2017 om 20:02
    BAM zegt:

    Klinkt goed .... maar zoals ze zeggen ... liquiditeit baart zorgen. 30 miljoen klinkt leuk maar ze kunnen geen 500,000 uitgeven. M.a.w .. geen gezonde balans.

    Niks geen nieuws toch? Mits je het afgelopen jaar onder een hunnebed heb gelegen!!!

  • Avatar
    FCTMM - 16 juli 2017 om 20:03
    BAM zegt:

    Tja. Velderman. Komt uit de peniskoker van dick. Heeft 0 ervaring in voetbal, voetbalwereld of voetbalcultuur. Zit er vanwege Wessels en zal 0.0 risico nemen. Hoewel begrijpelijk en logisch ... toch zorgbarend.

    En daarom zou hij zeker ook op die positie zitten.......

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 20:08
    zegt:

    Velderman komt van volkerwessels ...NUL voetbal ervaring. Is financieel en operationeel. De voetbalwereld is een wereld an sich. Veel risico, veel variabelen. Een jacobs of een Van der Belt zijn ingevoerd, ingewerkt en dus ervaren. Kijk naar die Aron sigudson, twee of drie ton verschil ..... Normaliter is dit een peulenschil, op 30 miljoen geen enkele vraag. Velderman zit daar om de investering van dick te beschermen.....

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 20:13
    FCTMM zegt:

    En daarom zou hij zeker ook op die positie zitten.......

    De voetbal wereld en de normale wereld ...daar zit veel verschil in.

    Ik ben enkel bang dat een accountant aangesteld door belanghebbenden, wessels dus, remmend werkt. 0 risico.

  • Avatar
    Messi - 16 juli 2017 om 20:14
    BAM zegt:

    De voetbal wereld en de normale wereld ...daar zit veel verschil in.

    Ik ben enkel bang dat een accountant aangesteld door belanghebbenden, wessels dus, remmend werkt. 0 risico.

    Joop:M had er wel verstand van zeker??

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 20:19
    zegt:

    Ja en nee. Ja, een verstandige werkwijze is gewenst. Maar je management moet niet naar de pijpen dansen van investeerders. Business savvy en gehaaid zijn, bereid om risico te nemen.

    Nogmaals ... dit is mijn gevoel en mijn mening. Geen feit. Helaas zie ik de verbanden wel.

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 20:26
    Messi zegt:

    Joop:M had er wel verstand van zeker??

    Joop M. Jazeker. Joop is een held. Of je het nu leuk vind of niet Joop heeft ons fundament gelegd en ons een kampioenschap bezorgd. Dat fundament is de reden waarom we zo makkelijk omhoog krabbelen. Joop treft niet alleen blaam, de rvc heeft haar taken nooit uitgevoerd. Joop is een visionair zonder rem. Hoeveel voetbalbestuurders zijn van glorie naar vernedering gegaan? Veel. Waarom? .........

  • Avatar
    Messi - 16 juli 2017 om 20:39
    BAM zegt:

    Joop M. Jazeker. Joop is een held. Of je het nu leuk vind of niet Joop heeft ons fundament gelegd en ons een kampioenschap bezorgd. Dat fundament is de reden waarom we zo makkelijk omhoog krabbelen. Joop treft niet alleen blaam, de rvc heeft haar taken nooit uitgevoerd. Joop is een visionair zonder rem. Hoeveel voetbalbestuurders zijn van glorie naar vernedering gegaan? Veel. Waarom? .........

    BAM Joop is geen held sorry.Joop was een held totdat hij door de mand viel met al zijn bedrog?? joop heeft zeer zeker goede dingen gedaan qua fundament top,alleen de de dakpannen moeten er ook recht op gelegd worden bam. Joop had de verkeerde dakdekker a.van der laan firma list. Dus samen list en bedrog ✌🏻

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 20:42
    zegt:

    4de club is nu ff niet van belang... statistisch ja. Realistisch ....ik twijfel.

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 20:48
    Messi zegt:

    BAM Joop is geen held sorry.Joop was een held totdat hij door de mand viel met al zijn bedrog?? joop heeft zeer zeker goede dingen gedaan qua fundament top,alleen de de dakpannen moeten er ook recht op gelegd worden bam. Joop had de verkeerde dakdekker a.van der laan firma list. Dus samen list en bedrog ✌🏻

    Oneens. .. . Joop is doorgeslagen, dat zeker. Maar onder druk van alles en iedereen. Clean shit was bullshit, ontslag van Co was bullshit , Mac zijn vertrek was onnodig... te veel druk op een club met een achterban die veel te veeleisend was .... en nog steeds is.

  • Avatar
    Messi - 16 juli 2017 om 20:55
    BAM zegt:

    Oneens. .. . Joop is doorgeslagen, dat zeker. Maar onder druk van alles en iedereen. Clean shit was bullshit, ontslag van Co was bullshit , Mac zijn vertrek was onnodig... te veel druk op een club met een achterban die veel te veeleisend was .... en nog steeds is.

    Co weg was de domste fout die ze hebben gemaakt.Laat hem morgen maar terug komen echt een man met voetbal verstand.dat ze later door geslagen zijn is bekend contract schreuder marsknuppel holscmofje enz

  • Avatar
    ANS - 16 juli 2017 om 21:46
    BAM zegt:

    Velderman komt van volkerwessels ...NUL voetbal ervaring. Is financieel en operationeel. De voetbalwereld is een wereld an sich. Veel risico, veel variabelen. Een jacobs of een Van der Belt zijn ingevoerd, ingewerkt en dus ervaren. Kijk naar die Aron sigudson, twee of drie ton verschil ..... Normaliter is dit een peulenschil, op 30 miljoen geen enkele vraag. Velderman zit daar om de investering van dick te beschermen.....

    Mee lezen is soms veel vermakelijker dan mee doen met de discussie.😂😂😂

  • Avatar
    RedTukket - 16 juli 2017 om 21:48
    zegt:

    Heb je relaas gelezen. Een hoop bla bla, dus wie is er nou van het padje af?

  • Avatar
    Messi - 16 juli 2017 om 21:55
    zegt:

    De ratten komen uit de holen of hengeholen🙃🙃🙃

  • Avatar
    jjdewilde - 16 juli 2017 om 21:58
    mcdummels zegt:

    Velderman zit er voor de financiën, voor het voetbal zit van Halst er.

    Zoe doen alles samen. Geen van beide kan een handtekening zetten zonder de ander.

Nieuwe media