''Ik denk niet dat FC Twente een stap hoger is, wij hebben het beter voor elkaar''

15 juli 2017 om 20:11 | Bron: BN DeStem ''Ik denk niet dat FC Twente een stap hoger is, wij hebben het beter voor elkaar''

FC Twente versterkte zich deze zomer met Jorn Brondeel. De Belgische doelman werd overgenomen van NAC Breda, dat Brondeel het afgelopen seizoen huurde van Lierse SK. Toch hield ook NAC Breda geld over aan de transfer.

"Over Brondeel zijn afspraken gemaakt over een tweejarige huurovereenkomst", legt technisch directeur Hans Smulders uit in gesprek met BN DeStem. "Dat is na een jaar verbroken en daar hebben wij een schadeloosstelling voor gekregen." Het was volgens Smulders niet mogelijk om Brondeel toch een jaar langer in Breda te houden.

"Brondeel werd hier op handen gedragen en wij wilden graag met hem verder. Dan gaat het om geld", geeft hij aan. "Ik denk niet dat FC Twente een stap hoger is. Wij hebben het beter voor elkaar in alle stappen die nodig zijn om het droomdoel te halen: het vijfjarenplan en Europees voetbal. Het enige dat wij in de concurrentiestrijd op dit moment niet kunnen bieden, is de best betalende zijn. Dat is een keus die een speler maakt", aldus Smulders.

Overzicht

Reacties (23)

  • Avatar
    mcdummels - 15 juli 2017 om 20:51

    HAHAHAHA Wat heeft deze knakker gesnoven? Twente geen stapje hoger ten opzichte van NAC? Laat me niet lachen!

  • Avatar
    hatty - 15 juli 2017 om 20:52

    Hahahahaha

    Knol er op af die man heeft waarschijnlijk meer in de neus zitten dan dat ze in p hebben gevonden 😂😂😂

  • Avatar
    nfear - 15 juli 2017 om 20:52

    Waar heeft die gast zijn verstand zitten? 😂😂 probeer maar eerst te handhaven stumpert.

  • Avatar
    Baszie - 15 juli 2017 om 20:59

    Kalimero gedrag. En een grote bek. Stumperd....

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 15 juli 2017 om 20:59

    Heeft een klap van de molen gehad zeker...

  • Avatar
    Tukkerrandy - 15 juli 2017 om 21:12

    Laat NAC eerst maar eens bewijzen jarenlang een goed gestructureerd beleid vast te houden. De afgelopen 10 jaar is dat namelijk niet aan de orde geweest.

  • Avatar
    twentefanhenk - 15 juli 2017 om 21:12

    Wat een droeftoerer ,met al die gehuurde spelers

  • Avatar
    Berry - 15 juli 2017 om 21:16

    Ik denk dat deze man wel een puntje heeft....Nac heeft meer kwaliteit in het veld staan dan wij op dit moment. Vergeet niet dat onze \"sterspelers\" vorig jaar van hun huidige leverancier komt.

  • Avatar
    Boeskooltje - 15 juli 2017 om 21:24
    Berry zegt:

    Ik denk dat deze man wel een puntje heeft....Nac heeft meer kwaliteit in het veld staan dan wij op dit moment. Vergeet niet dat onze \"sterspelers\" vorig jaar van hun huidige leverancier komt.

    Maar die sterspelers gingen vervolgens naar Twente omdat NAC degradeerde. Bij Twente werd mn Unes pas echt de ster. Wij zitten financieel nu tijdelijk in een dip maar ik zou met NAC niet willen ruilen. En als je 10 spelers op een rij de vraag stelt waar ze liever spelen bij Twente of NAC dan weet ik de uitkomst wel!

  • Avatar
    raaer - 15 juli 2017 om 21:29

    Het zit die man wel een beetje dwars of gefrusteerd dat Brondeel Fc Twente boven NAC verkiest.

  • Avatar
    Kurt - 15 juli 2017 om 22:53
    Berry zegt:

    Ik denk dat deze man wel een puntje heeft....Nac heeft meer kwaliteit in het veld staan dan wij op dit moment. Vergeet niet dat onze \"sterspelers\" vorig jaar van hun huidige leverancier komt.

    Over welke spelers heb je het dan precies?

  • Avatar
    Berry - 15 juli 2017 om 23:22
    Kurt zegt:

    Over welke spelers heb je het dan precies?

    Unal, Celina en Yeboah. Daarom tussen aanhalingstekens. Eigenlijk speelde alleen Enes top. Nu zullen eventuele talenten eerst bij Nac aangeboden worden.

  • Avatar
    Dutch - 16 juli 2017 om 00:14

    Haha Europees voetbal. Misschien voetbal in een fansoenlijk stadion ook een puntje. Verder kan Twente volgend jaar al meespelen voor Europees denk dat niet dat nac gelijk Europa in gaat. Beetje in zijn bol geslagen

  • Avatar
    mipz89 - 16 juli 2017 om 01:27

    Alsof er een voetballer is die vijf jaar vooruit kijkt bij een club. Dan heeft meneer wel een leuk plan, maar geen gevoel voor wat voetballers drijft.

  • Avatar
    Kurt - 16 juli 2017 om 09:22
    Berry zegt:

    Unal, Celina en Yeboah. Daarom tussen aanhalingstekens. Eigenlijk speelde alleen Enes top. Nu zullen eventuele talenten eerst bij Nac aangeboden worden.

    Ja oke..maar ik weet niet of nac meer kwaliteit heeft dan twente op dit moment..is natuurlijk ook allemaal nog maar afwachten!

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 09:51

    Hork Papkop breekt hier een stel ongeschreven voetbalregels...... dergelijke uitlatingen zijn ongepast. Daarbij , iedereen werkt voor geld. NAC heeft geen bestaansrecht als je 6 spelers moet huren om een team samen te kunnen stellen dan zit er iets niet goed. In hoeverre dit competitievervalsing is kan men zich ook afvrage

  • Avatar
    raaer - 16 juli 2017 om 10:00
    Berry zegt:

    Unal, Celina en Yeboah. Daarom tussen aanhalingstekens. Eigenlijk speelde alleen Enes top. Nu zullen eventuele talenten eerst bij Nac aangeboden worden.

    Celia en Yeboa zijn geen toppers.

    Hebben amper een paar goede wedstrijden gespeeld.

    Alleen Unal heeft gepresteerd.

  • Avatar
    fctexpert - 16 juli 2017 om 11:20

    Alle discussies hier onder onnodig,



    Een speler is zich heus wel bewust van het statusverschil tussen fc twente of met alle respect nac, de eeuwige nummer 4 van nederland, of een in de marge van de jupilerleague, met af en toe eredivisie , gewoon zielig die lui

  • Avatar
    FCTukkerclan - 16 juli 2017 om 11:28
    BAM zegt:

    Hork Papkop breekt hier een stel ongeschreven voetbalregels...... dergelijke uitlatingen zijn ongepast. Daarbij , iedereen werkt voor geld. NAC heeft geen bestaansrecht als je 6 spelers moet huren om een team samen te kunnen stellen dan zit er iets niet goed. In hoeverre dit competitievervalsing is kan men zich ook afvrage

    Geen bestaansrecht als je 6 spelers moet huren? Je schrijft vaak mooie metaforen BAM, maar nu praat je toch echt poep kerel. FC Twente zou geen bestaansrecht meer mogen hebben als je heel eerlijk bent en kijkt naar alle clandestiene handelingen die verricht zijn onder het bewind Joop en Aldo......

    Als een speler vroegtijdig een huurovereenkomst met FC Twente verbreekt, dan krijgt hij ook kritiek te verwerken. Hork Papkop....zoals jij Smulders noemt, zegt dus niets vreemds en breekt tevens geen ongeschreven voetbalregels....

  • Avatar
    BAM - 16 juli 2017 om 12:20

    @TC mijn metaforen zijn niet meer dan krom luln' ...daarbij is mijn poeppraat niet meer dan een mening.

    In het voetbal geldt de regel dat men zich niet inhoudelijk over prive of zakelijke zaken uitlaat. Deze plofkip smulders moet z'n smoel gewoon houden.

    Als ik geen twentefan en enschedeer was dan had ik waarschijnlijk ook gezegd dat twente geen bestaansrecht had maar het feit is dat FCT simpelweg een groter draagvlak heeft dan NAC, NEC ,Roda, Oss en al die zuidelijke clubs in een regio zonder fatsoenlijke bevolkingsdichtheid. NAC is Vitesse 2.0 aan het worden en zal duizend doden sterven als City de handen er van aftrekt.

Nieuwe media