FC Twente nog niet klaar op transfermarkt: ''Daar zoeken we nog stootkracht''

16 juli 2017 om 22:53 | Bron: FC Twente nog niet klaar op transfermarkt: ''Daar zoeken we nog stootkracht''

De selectie van FC Twente is nog niet rond. Dat bevestigt technisch manager Jan van Halst in gesprek met RTV Oost. Met name in de voorste linie is de spoeling dun. 

"In welke linie ik nog twijfels heb zitten? Nou ja, twijfels... Met name voorin zoeken we nog iets meer creativiteit, nog iets meer stootkracht. We zoeken ook iets meer concurrentie. Van welke nieuweling de Twentefans mogen verwachten dat hij er direct staat? Danny Holla. Hij heeft ook de ervaring en de leeftijd (29 jaar) natuurlijk."

Van Halst maakt desgevraagd de vergelijking met vorig seizoen. "Of we een ander netwerk hebben kunnen aanboren? Nou, vorig seizoen hebben we geen gebruik van dat netwerk kunnen maken. Dit seizoen gelukkig wel. We hebben de scouting wat kunnen optuigen, alles komt een beetje meer op FC Twente-niveau."

 

Overzicht

Reacties (8)

  • Avatar
    BartTB3 - 17 juli 2017 om 08:56

    Straks als gaat blijken dat Cerny bij Ajax wederom minder speeltijd gaat krijgen, hem proberen te huren en dan hebben we denk ik een selectie die prima mee kan gaan spelen om plek 8-12.... Gaat Boere meteen het net vinden en het stapje hoger aan kunnen dan kan je gaan spelen om plaatsen 6-10, heeft hij tijd nodig en aanpassingsproblemen (wat niet geheel onlogisch zal zijn) dan ga je spelen om plaatsen 8-12

  • Avatar
    Pol! - 17 juli 2017 om 09:03
    BartTB3 zegt:

    Straks als gaat blijken dat Cerny bij Ajax wederom minder speeltijd gaat krijgen, hem proberen te huren en dan hebben we denk ik een selectie die prima mee kan gaan spelen om plek 8-12.... Gaat Boere meteen het net vinden en het stapje hoger aan kunnen dan kan je gaan spelen om plaatsen 6-10, heeft hij tijd nodig en aanpassingsproblemen (wat niet geheel onlogisch zal zijn) dan ga je spelen om plaatsen 8-12

    Dat hangt niet alleen van Boere af en misschien zijn er nog andere opties dan Cerny

  • Avatar
    mcdummels - 17 juli 2017 om 12:03
    BartTB3 zegt:

    Straks als gaat blijken dat Cerny bij Ajax wederom minder speeltijd gaat krijgen, hem proberen te huren en dan hebben we denk ik een selectie die prima mee kan gaan spelen om plek 8-12.... Gaat Boere meteen het net vinden en het stapje hoger aan kunnen dan kan je gaan spelen om plaatsen 6-10, heeft hij tijd nodig en aanpassingsproblemen (wat niet geheel onlogisch zal zijn) dan ga je spelen om plaatsen 8-12

    Niet zo negatief gelijk, als het een beetje meezit kun je ook hoger dan op plek 8 eindigen.

  • Avatar
    BartTB3 - 17 juli 2017 om 13:38
    zegt:

    Bergwijn wordt eerder basisspeler bij psv dan cerny bij ajax

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 17 juli 2017 om 13:43

    Ik denk dat Bergwijn en Cerny beide te duur zijn ook wat betreft salaris als we ze willen huren en de vraag is of PSV en Ajax ze willen verhuren misschien eerder aan een club als Vitesse, Utrecht, Heerenveen of AZ

  • Avatar
    BartTB3 - 17 juli 2017 om 13:45
    mcdummels zegt:

    Niet zo negatief gelijk, als het een beetje meezit kun je ook hoger dan op plek 8 eindigen.

    Ik vind het vrij realistisch wat ik zeg, je doelman is vertrokken (zijn er weinig rouwig om maar Brondeel en Drommel moeten het nog maar laten zien op Eredivisieniveau) tandem Mokotjo/Klich is weg... en je topscorer Unal met ik dacht 18 goals ook....

    Van de vervangers moet nog maar blijken of zij het niveau gaan overtreffen/evenaren... afgelopen seizoen een 7e plek dus ik denk dat ik niets verkeerds zeg met plek 8-12....

    Maar zoals gezegd alles staat of valt bij hoe goed Assaidi en Boere het gaan doen denk ik.... draait dat duo ja dan kan je zo 5e worden, maar blijft Assaidi sukkelen en heeft Boere tijd nodig ja dan kan het zo plek 11 worden...

    Is niet erg, is vrij logisch allemaal denk ik....

  • Avatar
    BAM - 17 juli 2017 om 16:19
    zegt:

    2019/2020 Europa in, dus 2018/2019 kwalificeren. Laatste jaar voor spek en bonen dus!

  • Avatar
    BartTB3 - 17 juli 2017 om 16:28
    FC Twente 1965 zegt:

    Ik denk dat Bergwijn en Cerny beide te duur zijn ook wat betreft salaris als we ze willen huren en de vraag is of PSV en Ajax ze willen verhuren misschien eerder aan een club als Vitesse, Utrecht, Heerenveen of AZ

    Is het wel zo dat je salaris moet betalen dan als je iemand huurt? kan toch ook afgesproken worden dat de club (ajax/psv het salaris blijft betalen?) zij hebben er toch ook baat bij dat hun speler zich doorontwikkeld of in the picture speelt?

Nieuwe media