VIDEO | Samenvatting: Van de Sanden bezorgt Oranje nipte zege

17 juli 2017 om 10:56 | Bron: VIDEO | Samenvatting: Van de Sanden bezorgt Oranje nipte zege

De Oranje Vrouwen hebben zondagavond in De Galgenwaard met 1-0 gewonnen van Noorwegen en voormalig FC Twente-aanvalster Shanice van de Sanden nam de winnende treffer voor haar rekening. Ook Kika van Es, Sherida Spitse en Jill Roord kwamen in actie. 

De NOS laat weten dat er gisteren maar liefst 2,1 miljoen kijkers hebben gekeken naar het duel in het stadion van FC Utrecht. De wedstrijd in de Galgenwaard was bovendien, ondanks het succes van Bauke Mollema in de Tour de France, het best bekeken sportprogramma.

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    TukkerBryan - 17 juli 2017 om 11:04

    2.1 mln kijkers, gaan dr nu nog steeds mensen zeggen dat voetbal geen sport is voor vrouwen en dat Twente de vrouwentak moet opdoeken?

  • Avatar
    Messi - 17 juli 2017 om 11:23
    TukkerBryan zegt:

    2.1 mln kijkers, gaan dr nu nog steeds mensen zeggen dat voetbal geen sport is voor vrouwen en dat Twente de vrouwentak moet opdoeken?

    Ieder zijn ding bryan.

  • Avatar
    beerntjes - 17 juli 2017 om 11:35
    zegt:

    Ik heb de eerste helft gezien en het viel mij zeker niet tegen .

  • Avatar
    mcdummels - 17 juli 2017 om 11:55
    zegt:

    precies, er zaten met die Martens en die Groenen een paar zeer leuke speelsters tussen!

  • Avatar
    Broekies - 17 juli 2017 om 12:50
    TukkerBryan zegt:

    2.1 mln kijkers, gaan dr nu nog steeds mensen zeggen dat voetbal geen sport is voor vrouwen en dat Twente de vrouwentak moet opdoeken?

    Ik, ik zei destijds opdoeken en concentreren op eerste elftal. Sta daar nog steeds achter. In de huidige situatie zijn nieuwigheden als vrouwenvoetbal en esporters luxe waar je alleen aan mee moet doen als het geld opleverd.

    Leuk dat die dames gewonnen hebben en een leuke pot gespeeld hebben, maar deze hobby van Joop heeft Twente miljoenen gekost.

  • Avatar
    twente199 - 17 juli 2017 om 13:21

    ik ben trots dat twente een voortrekkersrol had bij de vrouwen en dat het daar wel meedoet om de landstitel en cl speelt, veel twente spelers zitten in oranje. Geweldig, heb toendertijd ook aangegeven dat het geen kostenpost moet worden. Ze zitten nu echter in een stichting en dat maakt het prima

  • Avatar
    nochange - 17 juli 2017 om 14:02
    zegt:

    Klopt, staat nu volledig los van Twente.

  • Avatar
    Broekies - 17 juli 2017 om 14:14
    nochange zegt:

    Klopt, staat nu volledig los van Twente.

    Ja. Klopt. Was een reactie op de ander.

  • Avatar
    The Rocky - 17 juli 2017 om 14:49

    Verdiensten Twente meerderheid van dames heeft bij Twente gevoetbald en een drietal spelers nog steeds in Enschede.



    Of toch Joop zijn verdienste.

Nieuwe media