VIDEO | Samenvatting: Oranje pakt Europese titel na zege op Denemarken

07 augustus 2017 om 12:02 | Bron: OnsOranje VIDEO | Samenvatting: Oranje pakt Europese titel na zege op Denemarken

DE ORANJE LEEUWINNEN ZIJN EUROPEES KAMPIOEN! In de Grolsch Veste wonnen de vrouwen van Wiegman met 4-2 van Denemarken. FC Twente-speelster Sherida Spitse was trefzeker.

De wedstrijd begon erg moeizaam voor Oranje. Denemarken speelde uitstekend in de eerste helft en al na zes minuten kwamen ze op voorsprong. Kika van Es haalde Troelsgaard neer in het strafschopgebied en Nadim schoot de penalty vervolgens hard binnen. 'Onze' dames herstelden zich uitstekend. Al in de 10e minuut werd de stand weer gelijk getrokken door Vivianne Miedema, na een strakke voorzet van Van de Sanden. Het spel golfde vervolgens op en neer. En Nederland kwam uiteindelijk op 2-1. Lieke Martens schoot van een meter of 16 keurig binnen. Maar ook deze voorsprong stond niet lang op het bord. De Deense-ster Harder kwam in de 33e minuut naar binnen en met een laag schot verschalkte ze Oranje-keepster Sari van Veenendaal. 2-2 was de ruststand.

De spanning werd in de tweede helft steeds groter. Beide landen speelden sterk en gingen op jacht naar een nieuwe voorsprong. Het waren de Oranje Leeuwinnen die de 3-2 maakten. Sherida Spitse schoot een vrije trap strak binnen, na uitstekend werk van Anouk Dekker in de muur. In de laatste 40 minuten was het enorm spannend. Denemarken ging op jacht naar de 3-2 en Nederland loerde op de counter. De verlossing kwam in de 89e minuut nadat Miedema haar tweede van de wedstrijd maakte. De Europese Titel is een feit voor de Oranje Leeuwinnen!

Na afloop werd Lieke Martens verkozen tot Beste speelster van het Toernooi. Vivianne Miedema kreeg de zilveren schoen door haar vier doelpunten op dit EK.

Overzicht

Reacties (70)

  • Avatar
    BartTB3 - 6 augustus 2017 om 19:05

    pierre van hooijdonk reikt de beker uit... in ons stadion.... een man die ons opgedoekt wou hebben

  • Avatar
    Namenev66 - 6 augustus 2017 om 19:05

    Top! Die Van Knooidonk moet maken dat ie weg komt!

  • Avatar
    BokmaFCT - 6 augustus 2017 om 19:15

    Enskedeeeee, stad van de Kampioenehhh!
    Ja jungs, wen dr maar vast an: jullie dochters willen op voetbal...

  • Avatar
    RedTukket - 6 augustus 2017 om 19:19

    MOOI SPUL!

  • Avatar
    Kurt - 6 augustus 2017 om 19:26

    Super! Beter dan het mannen nederlands elftal!

  • Avatar
    Huybrechts - 6 augustus 2017 om 19:26

    Zelfs van Oostveen loopt er, De LUL!!!

  • Avatar
    BartTB3 - 6 augustus 2017 om 19:26

    van Oostveen ook in de veste.... wat nep

  • Avatar
    beerntjes - 6 augustus 2017 om 19:26
    Kurt zegt:

    Super! Beter dan het mannen nederlands elftal!

    Zeker weten. Vrouwen en voetbal, ik hou er van.

  • Avatar
    jjdewilde - 6 augustus 2017 om 19:27
    BartTB3 zegt:

    pierre van hooijdonk reikt de beker uit... in ons stadion.... een man die ons opgedoekt wou hebben

    kan nog erger! Zie net Bert van Oostveen op ons heilige gras lopen 😑

  • Avatar
    mcdummels - 6 augustus 2017 om 19:27

    KAMPIOENEN!!!!!!

  • Avatar
    mcdummels - 6 augustus 2017 om 19:27
    jjdewilde zegt:

    kan nog erger! Zie net Bert van Oostveen op ons heilige gras lopen 😑

    Ik hoop dat hij zijn enkels breekt.

  • Avatar
    DK874 - 6 augustus 2017 om 19:28

    SUPER GEDAAN DOOR DIE MEIDEN!!!! Dik verdiend!! Gefeliciteerd!!

  • Avatar
    DK874 - 6 augustus 2017 om 19:29
    Kurt zegt:

    Super! Beter dan het mannen nederlands elftal!

    +100!

  • Avatar
    Ik - 6 augustus 2017 om 19:30

    Ikzeg. Gefeliciteerd dames nogmaals gefeliciteerd. Wou wij zijn Europese kampioen .

  • Avatar
    Ik - 6 augustus 2017 om 19:31

    Ikzeg. Wij zijn de beste van Europa.

  • Avatar
    Diekmanboy - 6 augustus 2017 om 19:32

    Heel erg proficiat. Echt van harte gegund. Kunnen we het vanaf morgen weer over ons cluppie hebben ...?

  • Avatar
    ANS - 6 augustus 2017 om 19:40

    Dat was en is echt genieten. Dames bedankt, feest vieren en dan op naar het WK. 🍷🍷🍷

  • Avatar
    TukkerRobbin - 6 augustus 2017 om 19:40

    Top!πŸ”Ά

  • Avatar
    ANS - 6 augustus 2017 om 19:41
    Diekmanboy zegt:

    Heel erg proficiat. Echt van harte gegund. Kunnen we het vanaf morgen weer over ons cluppie hebben ...?

    Is er nieuws dan?

  • Avatar
    Twente1 - 6 augustus 2017 om 19:41
    jjdewilde zegt:

    kan nog erger! Zie net Bert van Oostveen op ons heilige gras lopen 😑

    Die van Oostveen heeft Hans Klok en Houdini tegelijk nodig wil hij hier nog levend uitkomen πŸ™„πŸ˜œ

Nieuwe media