Van Halst wil selectie versterken: ''Onze voorbereiding duurt tot 1 september''

07 augustus 2017 om 07:13 | Bron: TC Tubantia Van Halst wil selectie versterken: ''Onze voorbereiding duurt tot 1 september''

Ook afgelopen zaterdag tegen het Duitse Mainz (2-0 verlies) kwam FC Twente wederom niet tot scoren. Desondanks maakt men zich bij FC Twente, in tegenstelling tot de supporters, geen zorgen.

"Maar intern hebben wij die niet. Dit wisten we", vertelt Jan van Halst in gesprek met TC Tubantia. De Enschedeërs zoeken nog minimaal twee nieuwe spelers. "Iemand die creatief is op het middenveld en een buitenspeler met diepgang en snelheid."

Op welk moment deze spelers aan de selectie toegevoegd gaan worden, is ook voor Van Halst vooralsnog onbekend. FC Twente moet dus geduld hebben. "Onze voorbereiding duurt tot 1 september", besluit hij.

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 07:54

    we kunnen/mogen dan ook pas na 1 sept ons oordeel vellen

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 08:06

    en dan hebben we 4-6 punten
    feyenoord uit verlies
    vvv thuis winst
    pec uit gelijk/winst

  • Avatar
    EvB64 - 7 augustus 2017 om 09:04
    BartTB3 zegt:

    en dan hebben we 4-6 punten
    feyenoord uit verlies
    vvv thuis winst
    pec uit gelijk/winst

    Of 0 of 1 uit 3 , je bent wel erg optimistisch.

  • Avatar
    twente199 - 7 augustus 2017 om 09:20

    @barttb3
    vind 4-6 ook erg optimistisch
    pec kun je makkelijk verliezen, daarbij is vvv niet echt sterk voor zover ik weet. Echter kan dit twente geen muur uit elkaar tikken omdat ze totaal niet creatief zijn.

  • Avatar
    Winterkoning - 7 augustus 2017 om 09:32
    zegt:

    Wie is dat?

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 09:36
    EvB64 zegt:

    Of 0 of 1 uit 3 , je bent wel erg optimistisch.

    VVV thuis en PEC uit zijn voor ons niet onoverkomelijk toch?
    Ik denk dat 4-6 punten realistisch is, 4 dan in jouw optiek...

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 09:37
    zegt:

    zo dacht ik ook...

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 09:39
    twente199 zegt:

    @barttb3
    vind 4-6 ook erg optimistisch
    pec kun je makkelijk verliezen, daarbij is vvv niet echt sterk voor zover ik weet. Echter kan dit twente geen muur uit elkaar tikken omdat ze totaal niet creatief zijn.

    4 punten is toch niet erg optimistisch? vind dat redelijk realistisch, tuurlijk is pec uit lastig voor ons, zij zien ons ook als soort grote broer, en het is weer zo n drama veld, ze hebben een nieuwe trainer etc dus ja wordt lastig maar vorig seizoen ook met pijn en moeite gewonnen toch? laten we het nu op een gelijkspel houden... dus dan sta je in mijn ogen op 4 punten :)
    En daarna heb je je selectie hopelijk rond met Cerny die dan hopelijk weg mag omdat Ajax hopelijk er een nieuwe flankspeler bij gehaald heeft dan :)

  • Avatar
    Pol! - 7 augustus 2017 om 09:51
    zegt:

    Falkenburg hoef je niet te halen. Niet goed genoeg in de spits en op 10 hebben we sowieso Jensen die beter is en genoeg opties die dat evt. in kunnen vullen. FCT heeft een rechtsbuiten nodig.

  • Avatar
    Remco1981 - 7 augustus 2017 om 09:58

    Ismael Aissatti is nogsteeds maar 28. Staat die er gelijk?? Nee, dat denk ik niet dan had je hem eerder transfervrij moeten oppikken maar die jongen jan voetballen en heeft creativiteit.

  • Avatar
    Jennifer - 7 augustus 2017 om 10:28
    Pol! zegt:

    Falkenburg hoef je niet te halen. Niet goed genoeg in de spits en op 10 hebben we sowieso Jensen die beter is en genoeg opties die dat evt. in kunnen vullen. FCT heeft een rechtsbuiten nodig.

    Rachid Ghezzal is nog zonder contract nu, dat zou een perfecte rechtsbuiten zijn voor Twente

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 11:26
    zegt:

    ADO en Excelsior zijn best wel stabiele eredivisieploegen, als je de boel dan niet in orde hebt ja dan kan je zo de deksel op de neus krijgen... hoewel ik Excelsior vorig jaar weer een geheel andere situatie vond, gezien we daar een dikke maand achter liepen op de rest qua voorbereiding gezien de onzekerheid over het voortbestaan...
    VVV mag je uiteraard ook niet onderschatten, maar daar mag je toch wel 3 punten tegen verwachten? Zo niet, dan mag je dat de andere 33 wedstrijden ook niet meer doen.

    Je mag geen enkele tegenstander onderschatten, helemaal wij als FC Twente zijnde niet... en iedereen kan van iedereen winnen maar ik verwacht wel 3 punten tegen VVV...

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 11:28
    Jennifer zegt:

    Rachid Ghezzal is nog zonder contract nu, dat zou een perfecte rechtsbuiten zijn voor Twente

    wat denk je dat die verdiende bij Lyon? je bedoeld die rechtsbuiten van Lyon toch?

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 11:28
    zegt:

    Ikzeg. Geachte tp.een stuk ga ik met u mee. Maar eigenlijk mogen wij niet klagen. Weet je we zijn er als club nog steeds. Ik ga er vanuit dat ons fctwente op z n best word na de winterstop. Klinkt raar dat ik het zeg. Maar het komt goed. We zijn te bewonderen in het rechter rijtje boven aan. Alles daarna is mee genomen. En wij komen wel verder in de beker als afgelopen jaar.

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 11:43
    zegt:

    Ik denk juist dat een promovendus nog in the flow zit van het kampioensjaar en dat hun verdedigende gedachte pas komt op het moment dat ze zien dat het fout lijkt te gaan.... dat ze dan realistischer gaan spelen... maar ik verwacht dat ze gewoon op de voet doorgaan hoe ze kampioen zijn geworden omdat ze dat gewend zijn en daar in geloven... zo begon Sparta ook vorig jaar...

    We gaan het meemaken

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 12:23
    zegt:

    Maar als je VVV thuis al niet op 3 punten rekent bij welke club reken je daar dan wel op?
    Tuurlijk bedoel ik dat niet in de zin van schrijf de punten maar vast bij, het is een zekerheidje nee maar als je gewoon volle bak gaat, 90 minuten lang 100% geeft en ze niet onderschat dan mag je toch 3 punten verwachten? Zo bedoel ik dat, die 4-6 punten die ik verwacht na 3 potjes, kunnen alleen behaald worden met 90 minuten 100-200% inzet, niet onderschatten en alles geven... maar dat is voor mij vanzelfsprekend

  • Avatar
    Keizer - 7 augustus 2017 om 13:02

    Wat doet dit bericht op 'OranjeLeeuwinnenFans.nl'? :)

    Nee even zonder gekheid. Het in scoringspositie brengen van de spitsen baat mij het meeste zorgen. Defensief staat het wel degelijk maar dat komt vooral door het 4-4-2 systeem en het gebrek aan middenvelders die doorschuiven. Daardoor heb je minder dreiging maar staat het verdedigend uiteraard beter. De derde helft in Mainz zag ik eindelijk spelers die wel diepte en dreiging brachten, maar dat neem je op de koop toe met tegendoelpunten doordat er voor de tegenstander meer ruimte ontstaan in de omschakeling. Ik ben zelf in ieder geval al tot de conclusie gekomen dat 4-4-2 met de huidige selectie niet werkt om wedstrijden te winnen. Toch denk ik dat Hake tegen Feyenoord met 4-4-2 zal beginnen. Mocht Feyenoord verzuimen te scoren dan wordt het 0-0. Een zeer saaie pot, maar ik teken er nu voor. Ik hoop in ieder geval wel dat de thuiswedstrijden niet met 4-4-2 wordt gespeeld.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 7 augustus 2017 om 14:16
    Keizer zegt:

    Wat doet dit bericht op 'OranjeLeeuwinnenFans.nl'? :)

    Nee even zonder gekheid. Het in scoringspositie brengen van de spitsen baat mij het meeste zorgen. Defensief staat het wel degelijk maar dat komt vooral door het 4-4-2 systeem en het gebrek aan middenvelders die doorschuiven. Daardoor heb je minder dreiging maar staat het verdedigend uiteraard beter. De derde helft in Mainz zag ik eindelijk spelers die wel diepte en dreiging brachten, maar dat neem je op de koop toe met tegendoelpunten doordat er voor de tegenstander meer ruimte ontstaan in de omschakeling. Ik ben zelf in ieder geval al tot de conclusie gekomen dat 4-4-2 met de huidige selectie niet werkt om wedstrijden te winnen. Toch denk ik dat Hake tegen Feyenoord met 4-4-2 zal beginnen. Mocht Feyenoord verzuimen te scoren dan wordt het 0-0. Een zeer saaie pot, maar ik teken er nu voor. Ik hoop in ieder geval wel dat de thuiswedstrijden niet met 4-4-2 wordt gespeeld.

    Op dit moment denk dat Hake beter stiekem de dag van te voren de goal dicht moet gaan spijkeren en er 11 man om heen moet plakken.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 7 augustus 2017 om 14:20
    BartTB3 zegt:

    Maar als je VVV thuis al niet op 3 punten rekent bij welke club reken je daar dan wel op?
    Tuurlijk bedoel ik dat niet in de zin van schrijf de punten maar vast bij, het is een zekerheidje nee maar als je gewoon volle bak gaat, 90 minuten lang 100% geeft en ze niet onderschat dan mag je toch 3 punten verwachten? Zo bedoel ik dat, die 4-6 punten die ik verwacht na 3 potjes, kunnen alleen behaald worden met 90 minuten 100-200% inzet, niet onderschatten en alles geven... maar dat is voor mij vanzelfsprekend

    Voor ons misschien wel maar geld dat ook voor de jongens in het veld. Afgelopen seizoen zijn we wel erg vaak er bedrogen uit gekomen en ik kan niet echt zeggen dat ik in de voorbereiding erg veel veranderingen heb gezien. Met een beetje tegenstand begon het gerommel al weer. Alleen tegen de amateurs en Schotland win je maar eigenlijk mag je daar niet eens na kijken lijkt me.

Nieuwe media