Hake beseft: ''Voor de korte termijn is het een lang project''

07 augustus 2017 om 08:10 | Bron: TC Tubantia Hake beseft: ''Voor de korte termijn is het een lang project''

FC Twente mist creativiteit. De ploeg voetbalt redelijk, maar het ontbreekt aan het creëren van kansen. En dat knaagt, ook bij trainer René Hake.

"Vanaf een meter of 25 voor het doel is het niet goed genoeg. Dan krijgen we ruzie met de bal, zijn de aannames niet goed en maken we de verkeerde keuzes", vertelt de oefenmeester in gesprek met TC Tubantia.

De selectie is gebaat bij versterking. "Voor de lange termijn heb ik veel vertrouwen in onze jonge spelers", vervolgt Hake. "Maar voor de korte termijn is het een lang project", besluit hij.

Overzicht

Reacties (39)

  • Avatar
    Baretti - 7 augustus 2017 om 08:48

    Rene Hake... tja.. geen uitstraling, geen uithangbord voor de club. De manier hoe de trainer zich presenteert in de media, zo presenteert zijn ploeg zich op het veld. Kleurloos en machteloos. Na verlost te zijn van Alfred Schreuder, worden we opgezadeld met zijn Copycat. Laten we eens beginnen deze man een functie te geven, wat beter aansluit bij zijn capaciteiten. C1 of assistent van de beloften. Manman dit kan toch gewoon niet... Kom je met deze tekst aanschijten 1 week voor de seizoensstart....ongelofelijk.

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 08:51

    Ik begon toch heel even te twijfelen of dit niet een artikel uit 2016 was ;)))

  • Avatar
    EvB64 - 7 augustus 2017 om 09:06

    Dit is echt triest, maar is typisch Hake!

  • Avatar
    twente199 - 7 augustus 2017 om 09:18

    @baretti
    wat moet hij dan zeggen? Hij heeft toch gelijk dat twente wat mist? Toen hij begon moest hij de rotzooi van schreuder opruimen(twente stond 1na laatste ofzo) en toen is twente nog 13e geeindigd. Vorig seizoen had top 5 erin gezeten, dat twente de motivatie niet meer had komt wel degelijk mede door het feit dat twente geen europees mag spelen.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 7 augustus 2017 om 09:24

    FC Twente tart in mijn ogen ook het lot door een onervaren TD naast een onervaren trainer neer te zetten. Sorry, maar dat is in mijn ogen echt vragen om moeilijkheden. Dat Hake nu de media weer opzoekt en verkapt zijn beklag doet, helpt de selectie niet echt. Daarmee spreek je figuurlijk geen vertrouwen uit en zoek je alweer naar excuses om niet te (hoeven) presteren.

    Dat is hoe ik tegen deze uitspraken aankijk.

  • Avatar
    erwin - 7 augustus 2017 om 09:26
    FCTukkerclan zegt:

    FC Twente tart in mijn ogen ook het lot door een onervaren TD naast een onervaren trainer neer te zetten. Sorry, maar dat is in mijn ogen echt vragen om moeilijkheden. Dat Hake nu de media weer opzoekt en verkapt zijn beklag doet, helpt de selectie niet echt. Daarmee spreek je figuurlijk geen vertrouwen uit en zoek je alweer naar excuses om niet te (hoeven) presteren.

    Dat is hoe ik tegen deze uitspraken aankijk.

    Helemaal mee eens👍👍

  • Avatar
    twente199 - 7 augustus 2017 om 09:27

    @fctukkerclan
    helemaal mee eens, goed verwoord

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 7 augustus 2017 om 09:29
    Baretti zegt:

    Rene Hake... tja.. geen uitstraling, geen uithangbord voor de club. De manier hoe de trainer zich presenteert in de media, zo presenteert zijn ploeg zich op het veld. Kleurloos en machteloos. Na verlost te zijn van Alfred Schreuder, worden we opgezadeld met zijn Copycat. Laten we eens beginnen deze man een functie te geven, wat beter aansluit bij zijn capaciteiten. C1 of assistent van de beloften. Manman dit kan toch gewoon niet... Kom je met deze tekst aanschijten 1 week voor de seizoensstart....ongelofelijk.

    Denk dat we een trainer als jou nodig hebben iemand die positief in het leven staat altijd een oplossing of licht ziet aan het eind van de tunnel.

    Nee jij voldoet echt aan de capaciteit van een motivator.

    De beste oplossing is steeds van trainer wisselen niet te lang een kans geven om te groeien in een seizoen,maar dat kleine beetje geld dat we hebben besteden we aan afkopen van contracten van trainers!

    Want daat zit de fout natuurlijk altijd niet bij het materiaal wat je tot je beschikking hebt.

    Zou zeggen handjevol depressivia en je kan er voor vandaag weer tegen aan de zon schijnt😂

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 09:31
    FCTukkerclan zegt:

    FC Twente tart in mijn ogen ook het lot door een onervaren TD naast een onervaren trainer neer te zetten. Sorry, maar dat is in mijn ogen echt vragen om moeilijkheden. Dat Hake nu de media weer opzoekt en verkapt zijn beklag doet, helpt de selectie niet echt. Daarmee spreek je figuurlijk geen vertrouwen uit en zoek je alweer naar excuses om niet te (hoeven) presteren.

    Dat is hoe ik tegen deze uitspraken aankijk.

    Jezelf indekken noem je dat. Evenals geen doelen uit (durven) spreken. Je kan dan namelijk nooit op je bek gaan als het misgaat want het lag niet aan jou.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 7 augustus 2017 om 09:34
    FCTukkerclan zegt:

    FC Twente tart in mijn ogen ook het lot door een onervaren TD naast een onervaren trainer neer te zetten. Sorry, maar dat is in mijn ogen echt vragen om moeilijkheden. Dat Hake nu de media weer opzoekt en verkapt zijn beklag doet, helpt de selectie niet echt. Daarmee spreek je figuurlijk geen vertrouwen uit en zoek je alweer naar excuses om niet te (hoeven) presteren.

    Dat is hoe ik tegen deze uitspraken aankijk.

    Hij zegt wat wij zien en de spelers zijn ook niet achterlijk laat die man zijn werk doen.

    Dan kunnen jullie na 34 wedstrijden weer zeggen dat het linker rijtje geluk was erg vermoeiend twente supporters zijn er veel Amsterdammers naar Enschede geëmigreerd dit jaar?

  • Avatar
    FCTukkerclan - 7 augustus 2017 om 09:38
    tukkerpride1970 zegt:

    Hij zegt wat wij zien en de spelers zijn ook niet achterlijk laat die man zijn werk doen.

    Dan kunnen jullie na 34 wedstrijden weer zeggen dat het linker rijtje geluk was erg vermoeiend twente supporters zijn er veel Amsterdammers naar Enschede geëmigreerd dit jaar?

    Hij zegt wat wij zien, maar hij wordt tevens betaald om het maximale eruit te halen, en dat doe je niet door je eigen spelers het vertrouwen te ontnemen en bijna dagelijks met excuses de media op te zoeken.

    Jouw laatste vraag begrijp ik niet zo goed.....excusat...want het linkerrijtje, dat is iets wat heel normaal is en hoort te zijn voor en bij een club als FC Twente....de 4e club van Nederland in alle opzichten.

  • Avatar
    jowar - 7 augustus 2017 om 09:54
    tukkerpride1970 zegt:

    Hij zegt wat wij zien en de spelers zijn ook niet achterlijk laat die man zijn werk doen.

    Dan kunnen jullie na 34 wedstrijden weer zeggen dat het linker rijtje geluk was erg vermoeiend twente supporters zijn er veel Amsterdammers naar Enschede geëmigreerd dit jaar?

    Zo is 't maar net en niet anders.

  • Avatar
    jowar - 7 augustus 2017 om 09:56
    tukkerpride1970 zegt:

    Denk dat we een trainer als jou nodig hebben iemand die positief in het leven staat altijd een oplossing of licht ziet aan het eind van de tunnel.

    Nee jij voldoet echt aan de capaciteit van een motivator.

    De beste oplossing is steeds van trainer wisselen niet te lang een kans geven om te groeien in een seizoen,maar dat kleine beetje geld dat we hebben besteden we aan afkopen van contracten van trainers!

    Want daat zit de fout natuurlijk altijd niet bij het materiaal wat je tot je beschikking hebt.

    Zou zeggen handjevol depressivia en je kan er voor vandaag weer tegen aan de zon schijnt😂

    een voltreffer

  • Avatar
    EvB64 - 7 augustus 2017 om 09:59
    FCTukkerclan zegt:

    Hij zegt wat wij zien, maar hij wordt tevens betaald om het maximale eruit te halen, en dat doe je niet door je eigen spelers het vertrouwen te ontnemen en bijna dagelijks met excuses de media op te zoeken.

    Jouw laatste vraag begrijp ik niet zo goed.....excusat...want het linkerrijtje, dat is iets wat heel normaal is en hoort te zijn voor en bij een club als FC Twente....de 4e club van Nederland in alle opzichten.

    100% mee eens TC.

  • Avatar
    Ket wiezel - 7 augustus 2017 om 10:19

    Er komt een karrevracht aan nieuwe spelers en een paar dagen voor de start van de competitie komt men erachter dat er geen eentje bij zit die op de kleuterschool het diploma 'Plakken en knippen' heeft gehaald. Slechte scouting,vraagteken. Het is nog niet te laat om het eens bij Psv te proberen om daar Maher los te weken. Verder deze week in ieder geval veel partijvormpjes en die Gjorgev maar alvast op 10 zetten. Succes Hake.

  • Avatar
    jjdewilde - 7 augustus 2017 om 10:21

    Op basis van selectie marktwaarde noteert FC Twente een 10e plek.
    Club's als Utrecht, Vitesse, Heerenveen, AZ en Groningen hebben de zaken beter voor elkaar. De traditionele top 3 uiteraard ook.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 7 augustus 2017 om 10:23
    FCTukkerclan zegt:

    Hij zegt wat wij zien, maar hij wordt tevens betaald om het maximale eruit te halen, en dat doe je niet door je eigen spelers het vertrouwen te ontnemen en bijna dagelijks met excuses de media op te zoeken.

    Jouw laatste vraag begrijp ik niet zo goed.....excusat...want het linkerrijtje, dat is iets wat heel normaal is en hoort te zijn voor en bij een club als FC Twente....de 4e club van Nederland in alle opzichten.

    Nee dat was normaal in joop zijn tijd nu mogen we onze handen dicht knijpen dat er nog betaaldvoetbal word gespeeld in Enschede!!!!

    En hij zoekt geen excuses hij beantwoord de vraag van een journalist en als je als prof daar al onzeker van word moet je lekker naast jou op de tribune gaan zitten!

  • Avatar
    Boesk00l - 7 augustus 2017 om 10:28
    jjdewilde zegt:

    Op basis van selectie marktwaarde noteert FC Twente een 10e plek.
    Club's als Utrecht, Vitesse, Heerenveen, AZ en Groningen hebben de zaken beter voor elkaar. De traditionele top 3 uiteraard ook.

    Om het zo te bekijken is ook wel een eye-opener. Ik ben erg benieuwd of je wat dat betreft door het seizoen kan stijgen naar plaats 7-8.

    Een jonge selectie die absoluut kan groeien!

  • Avatar
    jjdewilde - 7 augustus 2017 om 10:38
    Boesk00l zegt:

    Om het zo te bekijken is ook wel een eye-opener. Ik ben erg benieuwd of je wat dat betreft door het seizoen kan stijgen naar plaats 7-8.

    Een jonge selectie die absoluut kan groeien!

    Alles hangt af van de 2 spelers die nog gaan komen. Als het inderdaad iemand als Maher wordt, dan ziet het er een stuk positiever uit denk ik.

  • Avatar
    twentefanhenk - 7 augustus 2017 om 11:03

    Als ik eerlijk ben heb ik nog liever Michel Jansen als trainer dan deze uitstralingloze droeftoeter

Nieuwe media