Hake beseft: ''Voor de korte termijn is het een lang project''

07 augustus 2017 om 08:10 | Bron: TC Tubantia Hake beseft: ''Voor de korte termijn is het een lang project''

FC Twente mist creativiteit. De ploeg voetbalt redelijk, maar het ontbreekt aan het creëren van kansen. En dat knaagt, ook bij trainer René Hake.

"Vanaf een meter of 25 voor het doel is het niet goed genoeg. Dan krijgen we ruzie met de bal, zijn de aannames niet goed en maken we de verkeerde keuzes", vertelt de oefenmeester in gesprek met TC Tubantia.

De selectie is gebaat bij versterking. "Voor de lange termijn heb ik veel vertrouwen in onze jonge spelers", vervolgt Hake. "Maar voor de korte termijn is het een lang project", besluit hij.

Overzicht

Reacties (26)

  • Avatar
    Baretti - 7 augustus 2017 om 08:48

    Rene Hake... tja.. geen uitstraling, geen uithangbord voor de club. De manier hoe de trainer zich presenteert in de media, zo presenteert zijn ploeg zich op het veld. Kleurloos en machteloos. Na verlost te zijn van Alfred Schreuder, worden we opgezadeld met zijn Copycat. Laten we eens beginnen deze man een functie te geven, wat beter aansluit bij zijn capaciteiten. C1 of assistent van de beloften. Manman dit kan toch gewoon niet... Kom je met deze tekst aanschijten 1 week voor de seizoensstart....ongelofelijk.

  • Avatar
    EvB64 - 7 augustus 2017 om 09:06

    Dit is echt triest, maar is typisch Hake!

  • Avatar
    twente199 - 7 augustus 2017 om 09:18

    @baretti
    wat moet hij dan zeggen? Hij heeft toch gelijk dat twente wat mist? Toen hij begon moest hij de rotzooi van schreuder opruimen(twente stond 1na laatste ofzo) en toen is twente nog 13e geeindigd. Vorig seizoen had top 5 erin gezeten, dat twente de motivatie niet meer had komt wel degelijk mede door het feit dat twente geen europees mag spelen.

  • Avatar
    erwin - 7 augustus 2017 om 09:26
    zegt:

    Helemaal mee eens👍👍

  • Avatar
    twente199 - 7 augustus 2017 om 09:27

    @fctukkerclan
    helemaal mee eens, goed verwoord

  • Avatar
    jowar - 7 augustus 2017 om 09:54
    zegt:

    Zo is 't maar net en niet anders.

  • Avatar
    jowar - 7 augustus 2017 om 09:56
    zegt:

    een voltreffer

  • Avatar
    EvB64 - 7 augustus 2017 om 09:59
    zegt:

    100% mee eens TC.

  • Avatar
    Ket wiezel - 7 augustus 2017 om 10:19

    Er komt een karrevracht aan nieuwe spelers en een paar dagen voor de start van de competitie komt men erachter dat er geen eentje bij zit die op de kleuterschool het diploma 'Plakken en knippen' heeft gehaald. Slechte scouting,vraagteken. Het is nog niet te laat om het eens bij Psv te proberen om daar Maher los te weken. Verder deze week in ieder geval veel partijvormpjes en die Gjorgev maar alvast op 10 zetten. Succes Hake.

  • Avatar
    jjdewilde - 7 augustus 2017 om 10:21

    Op basis van selectie marktwaarde noteert FC Twente een 10e plek.
    Club's als Utrecht, Vitesse, Heerenveen, AZ en Groningen hebben de zaken beter voor elkaar. De traditionele top 3 uiteraard ook.

  • Avatar
    jjdewilde - 7 augustus 2017 om 10:38
    zegt:

    Alles hangt af van de 2 spelers die nog gaan komen. Als het inderdaad iemand als Maher wordt, dan ziet het er een stuk positiever uit denk ik.

  • Avatar
    twentefanhenk - 7 augustus 2017 om 11:03

    Als ik eerlijk ben heb ik nog liever Michel Jansen als trainer dan deze uitstralingloze droeftoeter

  • Avatar
    Diekmenneke - 7 augustus 2017 om 11:24
    zegt:

    Naar mijn idee zitten van Halst en Hake juist aardig op 1 lijn, ook met de supporters. Iedereen ziet dat er nog wat bij moet. Talenten genoeg zijn er gehaald met het oog op de toekomst. Maar nu nog een paar gerichte aankopen(transfervrij eventueel) doen. Transferwindow sluit nu eenmaal pas laat dus het is vrij logisch dat je je laatste spelers pas zo laat toevoegt. Het is goed dat van Halst en Hake zo open communiceren zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Het vraagt wat geduld van ons als supporters. Maar zoals je een paar weken geleden al regelmatig aangaf is het nu nog niet de tijd om al te oordelen. Dat kan pas als je compleet bent en de tijd hebt gehad om te bouwen. Dat je nog aan het bouwen bent als team tijdens de competitie is vervelend. Dat kan ook haast niet anders als je in een situatie zit zoals onze club. En wat dat betreft zijn we niet de enige club die nog aan het bouwen is zo laat. Dat ligt aan het systeem.

  • Avatar
    Diekmenneke - 7 augustus 2017 om 11:27
    jjdewilde zegt:

    Alles hangt af van de 2 spelers die nog gaan komen. Als het inderdaad iemand als Maher wordt, dan ziet het er een stuk positiever uit denk ik.

    Volgens is een speler als Maher ook een grote gok. Vraag me ook af of die de juiste mentaliteit mee brengt....

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 11:39

    Ikzeg. Meneer hake. Dit heeft u goed gezien. En geweldig dit zo te zeggen. Daar hou ik van.het is hard maar de waarheid. Gelukkig wordt er aan gewerkt. Maar helaas hebben wij een lege portemonnee.

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 11:43
    Diekmenneke zegt:

    Naar mijn idee zitten van Halst en Hake juist aardig op 1 lijn, ook met de supporters. Iedereen ziet dat er nog wat bij moet. Talenten genoeg zijn er gehaald met het oog op de toekomst. Maar nu nog een paar gerichte aankopen(transfervrij eventueel) doen. Transferwindow sluit nu eenmaal pas laat dus het is vrij logisch dat je je laatste spelers pas zo laat toevoegt. Het is goed dat van Halst en Hake zo open communiceren zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Het vraagt wat geduld van ons als supporters. Maar zoals je een paar weken geleden al regelmatig aangaf is het nu nog niet de tijd om al te oordelen. Dat kan pas als je compleet bent en de tijd hebt gehad om te bouwen. Dat je nog aan het bouwen bent als team tijdens de competitie is vervelend. Dat kan ook haast niet anders als je in een situatie zit zoals onze club. En wat dat betreft zijn we niet de enige club die nog aan het bouwen is zo laat. Dat ligt aan het systeem.

    Ikzeg. Geachte dm. Precies zo is het.ik kan het niet beter verwoorden.

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 11:54

    Bel Hasani staat er direct en in mijn ogen niet onbelangrijk, heeft revanchegevoelens.... Cerny dan eind augustus erbij als blijkt dat Ajax nog weer een flankspeler gekocht heeft en we zijn klaar

  • Avatar
    BAM - 7 augustus 2017 om 12:33
    zegt:

    Dat is geen afkeer, dat is gewoon zeiken om het zeiken. Zonder feiten, zonder (voor)kennis, zonder ook maar enig vorm van inzicht of op enige wijze fatsoenlijk ingevoerd zijn.

    TC wrijft zich meermaals over zijn onderbuik, opent zijn sluitspier en de sputterpoep die eruit komt,............ soms hilarisch, soms triest, soms regelrechte jibberjabber, elke keer wat anders. Maar stinken doet het bijna altijd.

    Bij FCT hebben ze Twente-Proat,. hier hebben we een andere vorm: TC-WC-PROAT

  • Avatar
    BAM - 7 augustus 2017 om 12:38

    Ontopic. Ik kan de eerlijkheid van Hake en Halst waarderen. Of een ander beter zou kunnen als trainer of TD, geen idee. Toch heb ik niet het gevoel dat deze groep niet voor plaats 7 a 10 kan gaan. Zoals elk jaar weer, loopt het wel los en is onze paniek overdreven en misplaatst.

    Na VVV ga ik pas echt kritisch kijken.....

    Over versterkingen, die gaan vast wel komen. Bijvoorbeeld Koeman is bezig zijn selectie aan het vormen en zal over twee weken een goed beeld hebben, spelers die buiten de boot vallen zullen een optie voor ons zijn.

  • Avatar
    BAM - 7 augustus 2017 om 12:45
    Ket wiezel zegt:

    Er komt een karrevracht aan nieuwe spelers en een paar dagen voor de start van de competitie komt men erachter dat er geen eentje bij zit die op de kleuterschool het diploma 'Plakken en knippen' heeft gehaald. Slechte scouting,vraagteken. Het is nog niet te laat om het eens bij Psv te proberen om daar Maher los te weken. Verder deze week in ieder geval veel partijvormpjes en die Gjorgev maar alvast op 10 zetten. Succes Hake.

    En wat moet Maher kosten dan? Gaat die gozer aan salaris inleveren? Of gaat hij voor zijn plaats vechten? Wij gaan er altijd vanuit dat voetballers graag naar FCT willen, maar als die Hongaar al voor Amerika kiest en oud-spelers ons niet komen helpen maar fijn bij Utrecht gaan ballen, hoeveel keuze hebben we dan werkelijk? Die Aron uit Ijsland kunnen we niet betalen en niemand die er geld wil leggen.

    Bikkelen met wat we hebben, zoals v/d Lely, Andersen, Ter Avest en Jensen zullen de jonge spelers heel snel volwassen worden. Hoe meer ze spelen hoe beter ze worden.

Nieuwe media