Van Veldhuizen: ''Enschede hoofdstad van Europa, burgemeester van Oranje''

07 augustus 2017 om 12:51 | Bron: TC Tubantia en RTV Oost Van Veldhuizen: ''Enschede hoofdstad van Europa, burgemeester van Oranje''

Burgemeester Onno van Veldhuizen heeft genoten van de halve finale en finale in zijn stad Enschede. De burgervader was met plezier gastheer van het EK vrouwenvoetbal en met name de OranjeLeeuwinnen.

"Enschede hoofdstad van Europa, burgemeester van Oranje", tekende TC Tubantia op uit de mond van Van Veldhuizen. Volgens de burgemeester is het EK de utlieme citypromotie voor Enschede. "Daar kun je niet tegenaan adverteren. De bekendheid van Enschede is in ieder geval een paar procent gestegen. Kun je dat in geld uitdrukken? Dat vind ik niet zo belangrijk. We horen allemaal weer een beetje bij elkaar. Dat moet sport ook doen, wat mij betreft maken we er een mooi en historisch feest van."

Ook de horeca in Enschede was blij met het EK. "Het was een heel leuk en vriendelijk feest met veel gezinnen die vooral kwamen voor het voetbal", reageert voorzitter Marijn Mengels van de Vereniging Horeca Stad Enschede (VHSE). "Overdag was er al een flinke oranjedrukte. Net als alle collega's hebben we veel extra eters gehad. Donderdag na de halve finale kwamen nog veel mensen van het stadion naar de Hollandse avond in de binnenstad. Hier kwam alles goed samen."

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    Boesk00l - 7 augustus 2017 om 13:08

    Als ik het teruglees heeft Enschede slechts 65k uitgegeven voor de 2 wedstrijden. Een schijntje als je het neerzet tegen citymarketing budgetten. Uiteraard hebben de prestaties van dames 90% bijgedragen.



    Maar was dit alles om 2 van de belangrijkste wedstrijden aan te trekken?

    Andere gemeenten moesten voor minder belangrijke wedstrijden dieper in de buidel tasten.



    Houdt Twente hier zelf ook wat aan over? (Stadion huur, catering etc)

  • Avatar
    Conti - 7 augustus 2017 om 13:20

    Bij eerste plaatsen staan de politici gelijk haantje de voorste, ze zijn er als de kiippen bij.

  • Avatar
    FCTwente10 - 7 augustus 2017 om 13:21
    Boesk00l zegt:

    Als ik het teruglees heeft Enschede slechts 65k uitgegeven voor de 2 wedstrijden. Een schijntje als je het neerzet tegen citymarketing budgetten. Uiteraard hebben de prestaties van dames 90% bijgedragen.



    Maar was dit alles om 2 van de belangrijkste wedstrijden aan te trekken?

    Andere gemeenten moesten voor minder belangrijke wedstrijden dieper in de buidel tasten.



    Houdt Twente hier zelf ook wat aan over? (Stadion huur, catering etc)

    Ik denk catering sowieso, en ze krijgen vast een klein deel van de kaartverkoop.

  • Avatar
    BAM - 7 augustus 2017 om 13:34

    Dat die Onno zich bij de Veste durft te vertonen.........

  • Avatar
    -Enschede - 7 augustus 2017 om 13:42

    Accepteer het maar jongens. Mensen als van Veldhuizen, Mark Rutte staan nou eenmaal vooraan als het om gratis aandacht gaat.

  • Avatar
    Koog - 7 augustus 2017 om 14:19

    Onno steekt niet alleen graag veren in zijn reet!! Wat een naar ventje, ook in de kleedkamers van de dames van Oranje met zijn waslap handjes. Als ik Anouk Dekker was spoot ik hem helemaal doorweekt onder met die champagne en een lik over zijn kale knar!!

  • Avatar
    TheStone - 7 augustus 2017 om 14:41
    Boesk00l zegt:

    Als ik het teruglees heeft Enschede slechts 65k uitgegeven voor de 2 wedstrijden. Een schijntje als je het neerzet tegen citymarketing budgetten. Uiteraard hebben de prestaties van dames 90% bijgedragen.



    Maar was dit alles om 2 van de belangrijkste wedstrijden aan te trekken?

    Andere gemeenten moesten voor minder belangrijke wedstrijden dieper in de buidel tasten.



    Houdt Twente hier zelf ook wat aan over? (Stadion huur, catering etc)

    Schijnt dat FCT 300.000 hiervoor gekregen heeft van de UEFA, daarnaast de drankomzet. Opvallend dat de blauwe munten nu goedkoper waren dan bij wedstrijden van FCT.

  • Avatar
    Boesk00l - 7 augustus 2017 om 14:43
    TheStone zegt:

    Schijnt dat FCT 300.000 hiervoor gekregen heeft van de UEFA, daarnaast de drankomzet. Opvallend dat de blauwe munten nu goedkoper waren dan bij wedstrijden van FCT.

    Dat valt me dan niet tegen. Best lucratief!

  • Avatar
    Danny - 7 augustus 2017 om 14:56

    Onno rot op!

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 15:32
    TheStone zegt:

    Schijnt dat FCT 300.000 hiervoor gekregen heeft van de UEFA, daarnaast de drankomzet. Opvallend dat de blauwe munten nu goedkoper waren dan bij wedstrijden van FCT.

    Ikzeg. Nee dat is niet op vallend dat de blouwe munten goedkoper waren. Zo als u aan geeft. Dit is en was de halfe en de finale. Van het Nederlandse elftal. Daar heeft de uefa het voor het zeggen. Er was ook het bier van de sponsor. En ga zo maar Door.

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 15:36

    Ikzeg. Zo onno nu weet u wat voetbal is . Wat dacht u ervan om ons de goede jongens en meisjes en meiden die lid zijn van vak p .hun home open te stellen met de garantie van eerlijke mensen die nu de dupe zijn.dan lijkt het mij compleet.

Nieuwe media