''FC Twente als een leger dat zonder munitie naar het front wordt gestuurd''

07 augustus 2017 om 22:48 | Bron: TC Tubantia ''FC Twente als een leger dat zonder munitie naar het front wordt gestuurd''

FC Twente speelde zaterdagmiddag met de hoofdmacht de laatste oefenwedstrijd voor de competitiestart gelijk. Na negentig minuten stond er tegen FSV Mainz 05 een 0-0 stand op het scorebord. Voor het gebrek aan scorend vermogen baart zorgen bij FC Twente.

"Hake zal het zondag tegen Feyenoord in De Kuip normaal gesproken met deze groep moeten doen en dat is zoiets als een leger dat zonder munitie naar het front wordt gestuurd", schrijft clubwatcher Leon ten Voorde in TC Tubantia.

"Wat het gebrek aan scorend vermogen inmiddels tot een heus probleem heeft gemaakt, is het gegeven dat Twente niet eens kansen creëert", vervolgt Ten Voorde. "Wie brengt in deze ploeg de spitsen in stelling? Wie heeft de gave iets onverwachts te doen? Een dribbel, een individuele actie? Een steekpass? Twente smacht naar spelers met die creativiteit."

FC Twente hoopt nog op versterkingen, maar volgens Ten Voorde heeft FC Twente wel opties. "Een oplossing die Twente al een half jaar in huis heeft, is Oussama Assaidi, maar de buitenspeler heeft nog altijd niet de fysieke inhoud voor 90 minuten op niveau. Zaterdag ontbrak hij ook in de selectie, vandaag speelt hij wel met de reserves een oefenwedstrijd", aldus de clubwatcher.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (26)

  • Avatar
    mcdummels - 7 augustus 2017 om 23:20
    zegt:

    gjorgjev is ook creatief alleen zijn twee spelers best weinig. Ook heb je er weinig aan als je met Kvasina en Boere twee spitsen hebt waarvan de een nooit heeft kunnen scoren op het hoogste niveau en de ander überhaupt nog nooit op het hoogste niveau actief is geweest.

  • Avatar
    bartcore - 7 augustus 2017 om 23:25
    mcdummels zegt:

    gjorgjev is ook creatief alleen zijn twee spelers best weinig. Ook heb je er weinig aan als je met Kvasina en Boere twee spitsen hebt waarvan de een nooit heeft kunnen scoren op het hoogste niveau en de ander überhaupt nog nooit op het hoogste niveau actief is geweest.

    Kunnen ook met Jos in de spits beginnen!

  • Avatar
    Enschede78 - 7 augustus 2017 om 23:41

    Gewoon die Fernandez van jong Twente in de spits zetten.



    Tegen zijn oude club dus extra gemotiveerd.

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 23:49

    Ikzeg. Hoe je het wend of keert. We zitten nu een maal in dit schuitje. Ikzeg. Vecht en speel boven jullie eigen krachten. En blijf er in geloven. Dat is wat ik jullie mee geef. Geef ze geen centimeter ruimte. Dan valt er veel te halen. In de kuip. Maar laat je ze voetballen. Wordt het heel moeilijk. Dus vecht voor elke meter. Dan nemen wij fctwente 1punt mee uit de kuip. Succes

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 01:16
    Enschede78 zegt:

    Gewoon die Fernandez van jong Twente in de spits zetten.



    Tegen zijn oude club dus extra gemotiveerd.

    Zucht...

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 08:12
    Enschede78 zegt:

    Gewoon die Fernandez van jong Twente in de spits zetten.



    Tegen zijn oude club dus extra gemotiveerd.

    Jij snapt het kardinale punt niet, vriend!

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 08:14
    mcdummels zegt:

    gjorgjev is ook creatief alleen zijn twee spelers best weinig. Ook heb je er weinig aan als je met Kvasina en Boere twee spitsen hebt waarvan de een nooit heeft kunnen scoren op het hoogste niveau en de ander überhaupt nog nooit op het hoogste niveau actief is geweest.

    Daarom zou ik die Gjorgev ook op 10 zetten. Maar wie ben ik.

  • Avatar
    Neusjezalm - 8 augustus 2017 om 08:38

    Plekje tussen de 8 en 13 is voor FCT dit jaar prima. Meer zit er niet in.

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 08:50
    Neusjezalm zegt:

    Plekje tussen de 8 en 13 is voor FCT dit jaar prima. Meer zit er niet in.

    Jij bent nog optimistisch ik zeg je dat we spelen van plaats 13 tot 18 simpelweg omdat we geen kealiteits spelers hebben en die een ploeg net nodig heeft . Ja en wat er dan is zal steeds in de lappenmand zitten Assaidi en die Vucic pffff nee ik ben echt heel somber als er geen directe versterkingen bij komen ....

  • Avatar
    Koog - 8 augustus 2017 om 08:51

    Komt allemaal goed. Ik ga voor een stunt in de Kuip, let Maar op. Zal genieten in Koog in een local cafe met alleen Maar feyenoorders om mij heen ;)

  • Avatar
    Linkebes - 8 augustus 2017 om 08:53

    Degene die het filmpje met alle doelpunten van Boere heeft gezien, weet dat deze spits vrijwel alleen scoort door op de goede plek te staan.



    Hij heeft heel veel aanvoer nodig, en zolang dit er niet is zal Boere niet of nauwelijks aan scoren toekomen.



    Deze jongen heeft voldoende potentie om de top van NL te halen, alleen wordt hij compleet verkeerd gebruikt in dit systeem. Het is meer een type Janko. Alleen in de tijd van Janko was de aanvoer vanaf de flanken een stuk beter. Daar ligt dus de prioriteit, enkel en alleen trainen op \"hoe krijg ik die bal voor de goal\" ik mag aannemen dat elke betaald voetballer een degelijke voorzet kan geven. Hake moet er alleen voor zorgen dat de buitenspelers niet naar binnen trekken, maar gewoon 10/15 keer per wedstrijd die bal de 16 in brengen.

  • Avatar
    twente1965 - 8 augustus 2017 om 09:05
    Linkebes zegt:

    Degene die het filmpje met alle doelpunten van Boere heeft gezien, weet dat deze spits vrijwel alleen scoort door op de goede plek te staan.



    Hij heeft heel veel aanvoer nodig, en zolang dit er niet is zal Boere niet of nauwelijks aan scoren toekomen.



    Deze jongen heeft voldoende potentie om de top van NL te halen, alleen wordt hij compleet verkeerd gebruikt in dit systeem. Het is meer een type Janko. Alleen in de tijd van Janko was de aanvoer vanaf de flanken een stuk beter. Daar ligt dus de prioriteit, enkel en alleen trainen op \"hoe krijg ik die bal voor de goal\" ik mag aannemen dat elke betaald voetballer een degelijke voorzet kan geven. Hake moet er alleen voor zorgen dat de buitenspelers niet naar binnen trekken, maar gewoon 10/15 keer per wedstrijd die bal de 16 in brengen.

    Dit is allemaal ongelofelijk je weet dat je hele voorhoede weg is en dan zulke spelers halen.

    Te jong te ziek

    Misschien snap ik niet maar er moet toch een elftal staan

    Komen toch ieder thuis wedstrijd een 25.000 supporters kijken

    Zo ga je niet om met de supporters

    Begin toch aan onze technische mensen te twijfelen .....

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 09:34
    twente1965 zegt:

    Dit is allemaal ongelofelijk je weet dat je hele voorhoede weg is en dan zulke spelers halen.

    Te jong te ziek

    Misschien snap ik niet maar er moet toch een elftal staan

    Komen toch ieder thuis wedstrijd een 25.000 supporters kijken

    Zo ga je niet om met de supporters

    Begin toch aan onze technische mensen te twijfelen .....

    En terecht dat je aan de technische mensen twijfelt ..

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 09:39
    twente1965 zegt:

    Dit is allemaal ongelofelijk je weet dat je hele voorhoede weg is en dan zulke spelers halen.

    Te jong te ziek

    Misschien snap ik niet maar er moet toch een elftal staan

    Komen toch ieder thuis wedstrijd een 25.000 supporters kijken

    Zo ga je niet om met de supporters

    Begin toch aan onze technische mensen te twijfelen .....

    Kan het niet beter verwoorden krijg ook steeds meer het idee dat ze WEER een loopje met ons nemen.

  • Avatar
    jjdewilde - 8 augustus 2017 om 09:47
    Degeweldenaar zegt:

    Kan het niet beter verwoorden krijg ook steeds meer het idee dat ze WEER een loopje met ons nemen.

    Als je zo redeneert, waarom zouden ze dat dan doen? Voor de lol?
    Ik kan dat niet begrijpen.
    Er zijn nog 3 weken tot de transfermarkt sluit, dat is nou eenmaal de realiteit.
    Het zou ideaal zijn als we ruim een maand van te voren klaar zijn op de transfermarkt, echter is dat nog nooit gebeurt, dus ook dit jaar niet. Ik heb er wel vertrouwen in dat er iets waardevols bij komt. De pijnpunten zijn door de voorbereiding te bekijken wel bekend, dat betekend dat je zeer gericht kan zoeken.

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 09:48
    twente1965 zegt:

    Dit is allemaal ongelofelijk je weet dat je hele voorhoede weg is en dan zulke spelers halen.

    Te jong te ziek

    Misschien snap ik niet maar er moet toch een elftal staan

    Komen toch ieder thuis wedstrijd een 25.000 supporters kijken

    Zo ga je niet om met de supporters

    Begin toch aan onze technische mensen te twijfelen .....

    Onlangs gaf ik al aan hoe er nu eigenlijk wordt gescout. Wat hier terecht wordt aangegeven; Boere is een typische afmaker in de 16. Dan moet je zorgen dat hij zoveel mogelijk dáár de ballen krijgt! Het is natuurlijk wel triest dat vriendje Assaidi zo bros is en dat Vuckic nu net geblesseerd raakt. Hopelijk kan die huurling aan de zijkanten voor nog wat gevaar zorgen en wellicht dat Jantje deze dagen toch nog succes heeft op de markt. Maar onze andere grote vriend de trainert zal op het trainingsveld druk spelpatronen moeten inslijpen, want zo verder gaan betekent veel puntverlies. Zelfs tegen VVV, die laten Twente het spel maken en komen er bij balverlies razendsnel uit. Dat kun je nu al invullen.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 11:16
    Ket wiezel zegt:

    Daarom zou ik die Gjorgev ook op 10 zetten. Maar wie ben ik.

    Dat zou goed kunnen maar je haalt Jensen daar niet zomaar weg omdat hij het zo goed gedaan heeft vorig jaar.

  • Avatar
    WoutBl - 8 augustus 2017 om 11:39

    Off topic: B.Jones verlaat trainingsveld Feyenoord door rugblessure. Zou mooi zijn dat hij niet meedoet tegen twente

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 12:54
    jjdewilde zegt:

    Als je zo redeneert, waarom zouden ze dat dan doen? Voor de lol?
    Ik kan dat niet begrijpen.
    Er zijn nog 3 weken tot de transfermarkt sluit, dat is nou eenmaal de realiteit.
    Het zou ideaal zijn als we ruim een maand van te voren klaar zijn op de transfermarkt, echter is dat nog nooit gebeurt, dus ook dit jaar niet. Ik heb er wel vertrouwen in dat er iets waardevols bij komt. De pijnpunten zijn door de voorbereiding te bekijken wel bekend, dat betekend dat je zeer gericht kan zoeken.

    Dat klopt wel maar als je een spits koopt die het puur van in de 16 moet hebben dan moet je zorgen dat er ook goede aanvoer is. Die is er nu totaal niet en onze Marokkaanse vriend komt er ook niet (echt van glas) en als ze daar al de hoop op hadden denk ik dat je puur aan het gokken bent en heeft dat weinig met doordacht (voetbal technisch) beleid te maken. Eigenlijk deden ze dat afgelopen seizoen ook al en of je twee jaar achter elkaar zoveel gelukt kunt verwachten vraag ik mij echt en gewoon hard op af.

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 12:54
    mcdummels zegt:

    Dat zou goed kunnen maar je haalt Jensen daar niet zomaar weg omdat hij het zo goed gedaan heeft vorig jaar.

    Persoonlijk vind ik Jensen nou helemaal geen 10. Dat is een speler die door zijn aktieradius de boel daar voorin moet bezighouden. Door zijn loopacties de tegenstander doldraaien en de achterhoede bezig houden. Die moet de 10 ontlasten en niet zelf de 10 gaan spelen. Maar dat is mijn mening.

Nieuwe media