Lovende woorden voor Veurink na EK-titel: ''Dat is echt een vakman''

07 augustus 2017 om 23:12 | Bron: NOS Lovende woorden voor Veurink na EK-titel: ''Dat is echt een vakman''

Arjan Veurink was jarenlang hoofdtrainer van FC Twente Vrouwen. Zondagavond werd de oefenmeester Europees kampioen met de OranjeLeeuwinnen. Veurink was als assitent-trainer van bondscoach Sarina Wiegman nauw betrokken bij het succes. Wiegman is lovend over haar assistent.

"Het aantrekken van Arjen Veurink was een heel goede zet, want dat is echt een vakman", zegt Wiegman bij de NOS. Ook over de andere assistent, Foppe de Haan, is Wiegman te spreken. "Dat heeft heel goed uitgepakt, we hebben goed samengewerkt. Foppe was al adviseur, maar toen ik werd aangesteld wilde ik hem er graag bij op het veld, dan kon zijn meerwaarde worden gebruikt."

In de kleedkamer werd er een groot feest gevierd. "We hebben alleen maar gezongen en gedanst, de champagne vloog door de kleedkamer", reageert Wiegman met een grote glimlach. "We zijn Europees kampioen en dat is fantastisch. Maar ik besef het nog niet helemaal." De bondscoach werd door de speelsters onder de douche gezet.

Wiegman verwacht dat het succes van de OranjeLeeuwinnen invloed heeft. "Ik hoop dat deze titel een extra boost geeft aan de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal en onze competitie", vervolgt Wiegman. "Het niveau daarin is al omhoog gegaan, maar ik hoop dat het nu nog stabieler wordt."

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    Enschede78 - 7 augustus 2017 om 23:20

    Fc-Twente site.



    Geen Ned 11-tal vrouwenvoetbalsite!!!

  • Avatar
    mcdummels - 7 augustus 2017 om 23:22
    Enschede78 zegt:

    Fc-Twente site.



    Geen Ned 11-tal vrouwenvoetbalsite!!!

    Arjan Veurink is een oud-trainer van de fc twentevrouwen dus heeft het wel met twente te maken.

  • Avatar
    Enschede78 - 7 augustus 2017 om 23:24
    mcdummels zegt:

    Arjan Veurink is een oud-trainer van de fc twentevrouwen dus heeft het wel met twente te maken.

    Zo ken ik er nog wel wat.

    Ik ben Twente fan en heb een Bordeaux Dog.



    Morgen 600 topics over een Bordeaux Dog.



    Want tja ik ben Twente fan en dat is mn hond.

  • Avatar
    beerntjes - 7 augustus 2017 om 23:49
    Enschede78 zegt:

    Fc-Twente site.



    Geen Ned 11-tal vrouwenvoetbalsite!!!

    Jammer deze reactie😪

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 23:53

    Ikzeg super gedaan allemaal. De hele selectie en de technische staf en iedereen die er ook aan mee werkte. Super echt super .dames bedankt voor dit geweldige volks feest.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 02:03
    Enschede78 zegt:

    Zo ken ik er nog wel wat.

    Ik ben Twente fan en heb een Bordeaux Dog.



    Morgen 600 topics over een Bordeaux Dog.



    Want tja ik ben Twente fan en dat is mn hond.

    Dat is nou toevallig, want ik heb ook een bordeaux dog! Wat een prachtige honden zijn dat hè?

  • Avatar
    Messi - 8 augustus 2017 om 06:40
    beerntjes zegt:

    Jammer deze reactie😪

    Hoezo nu is het toch wel een X bekent of nie dan.of krijgen we nog 20 topics hier over😨😨😨

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 07:23
    Messi zegt:

    Hoezo nu is het toch wel een X bekent of nie dan.of krijgen we nog 20 topics hier over😨😨😨

    Dat valt toch wel mee?

    Van sommigen moeten we hetzelfde gedram over Hake en Van Halst wel 200 keer aanhoren.

    🤔

  • Avatar
    FCTukkerclan - 8 augustus 2017 om 07:27
    mcdummels zegt:

    Dat is nou toevallig, want ik heb ook een bordeaux dog! Wat een prachtige honden zijn dat hè?

    Ik heb jaren geleden een Bullmastiff gehad Dommel....een heerlijke lobbes die jammer genoeg niet met andere dieren overweg kon. In de toekomst zeker weer een hond, maar dan wordt het een Labradoodle. :)

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 08:07
    Messi zegt:

    Hoezo nu is het toch wel een X bekent of nie dan.of krijgen we nog 20 topics hier over😨😨😨

    Ikzeg. Hallo mss. Natuurlijk komt er nog meer . We hebben hier jaren op moeten wachten Europese kampioenschappen. En wij mogen mee doen. Och het zijn de dames. Jaaaaaaaaa de dames die nog maar enkele jaren goed bezig zijn. En wat gebeurt er. Ze worden kampioen. Dit mag van mij nog wel even goed doordringen bij iedereen. Geweldig dames geweldig.

  • Avatar
    Koog - 8 augustus 2017 om 08:20

    Nog 126 uur en dan barst ut los voor onze FCT !!!!!

  • Avatar
    fctwente2010. - 8 augustus 2017 om 08:33
    mcdummels zegt:

    Dat is nou toevallig, want ik heb ook een bordeaux dog! Wat een prachtige honden zijn dat hè?

    Geweldige beesten met zeer onterechte vooroordelen…

  • Avatar
    HJB - 8 augustus 2017 om 09:28

    Wiegman bevestigt mijn woorden in een ander topic over de invloed van Veurink en de Haan. Toch leuk.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 11:10
    FCTukkerclan zegt:

    Ik heb jaren geleden een Bullmastiff gehad Dommel....een heerlijke lobbes die jammer genoeg niet met andere dieren overweg kon. In de toekomst zeker weer een hond, maar dan wordt het een Labradoodle. :)

    Had Johan Derksen er niet ook zo\'n een?

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 11:12
    fctwente2010. zegt:

    Geweldige beesten met zeer onterechte vooroordelen…

    Als je zo\'n beest ziet dan snap ik de vooroordelen aan de ene kant wel ;) Alleen zijn het gewoon ontzettend lieve dieren. Ik zeg altijd dat ik een schoothondje van 50 kilo heb ;)

Nieuwe media