'FC Twente strijdt met FC Groningen om middenvelder Fenerbahçe'

07 augustus 2017 om 16:22 | Bron: AS Marca 'FC Twente strijdt met FC Groningen om middenvelder Fenerbahçe'

FC Twente is naarstig op zoek naar creativiteit en scorend vermogen. Mogelijk hebben de Tukkers dat gevonden in Turkije. Volgens AS Marca is FC Twente namelijk geïnteresseerd in Salih Uçan.

Uçan staat onder contract bij Fenerbahçe, maar FC Twente hoopt de 23-jarige middenvelder voor één seizoen te huren. De Enschedeërs zijn niet de enige gegadigde uit de Eredivisie. Ook FC Groningen zou haar pijlen gericht hebben op Uçan.

De aanvallende middenvelder heeft nog een tweejarig contract in Turkije. Hij werd eerder door Fenerbahçe verhuurd aan AS Roma. De eenvoudig Turks international maakte in 2012 de overstap van Bucaspor naar Fenerbahçe. Afgelopen seizoen speelde hij elf competitiewedstrijden voor de Turkse topclub.

Overzicht

Reacties (22)

  • Avatar
    FCTAWESOME - 7 augustus 2017 om 16:26

    Lijkt me een hele goeie speler voor ons. Als hij mee kan in de turkse league zou dat in de eredivisie ook prima moeten lukken

  • Avatar
    Manolito - 7 augustus 2017 om 16:32

    Holy shit,, als ze deze binnen weten te halen doen we goeie zaken hoor

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 16:37
    FCTAWESOME zegt:

    Lijkt me een hele goeie speler voor ons. Als hij mee kan in de turkse league zou dat in de eredivisie ook prima moeten lukken

    dat is nog niet gebleken toch dat hij mee kant? Bocuspor is dat het hoogste niveau? Bij Fener 11 wedstrijden gespeeld en bij Roma weet ik niet?

    Ken hem niet, ben benieuwd de clubs spreken meer aan Roma/Fenerbache maar toch haal ik liever Bel Hasani op dan weet je wat je in huis haalt, zal zich ook niet hoeven aan te passen en is uit op revanchegevoelens jegens vd Brom

  • Avatar
    jjdewilde - 7 augustus 2017 om 16:37

    Beetje Turks vuur in de selectie lijkt me niet verkeerd.

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 16:38
    FCTAWESOME zegt:

    Lijkt me een hele goeie speler voor ons. Als hij mee kan in de turkse league zou dat in de eredivisie ook prima moeten lukken

    Blijkbaar kan-ie dat niet aangezien hij (wederom) verhuurd mag worden. Bij Roma was hij in ieder geval geen succes getuige zijn 7 optredens in 2 seizoenen. Onze competitie daarentegen is weer andere koek en wie weet past-ie hier wel en is dit de man die we zoeken. Afwachten maar.

  • Avatar
    Manolito - 7 augustus 2017 om 16:39
    annalyst zegt:

    Blijkbaar kan-ie dat niet aangezien hij (wederom) verhuurd mag worden. Bij Roma was hij in ieder geval geen succes getuige zijn 7 optredens in 2 seizoenen. Onze competitie daarentegen is weer andere koek en wie weet past-ie hier wel en is dit de man die we zoeken. Afwachten maar.

    Heb je hem wel eens zien voetballen?

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 16:41
    Manolito zegt:

    Heb je hem wel eens zien voetballen?

    Nee, maar blijkbaar jij wel. Dus vertel even...Wat voor een speler is dit ?

  • Avatar
    Manolito - 7 augustus 2017 om 16:48
    annalyst zegt:

    Nee, maar blijkbaar jij wel. Dus vertel even...Wat voor een speler is dit ?

    Perfect voorbeeld van een echte nummer 10. Vooral in zijn passing in combinatie met overzicht viel hij me erg op. Ben een fan van het kijken van jeugd EK- en WK\'s en kan me nog herinneren dat hij daar echt opviel als dragende speler in een matig team. Niet makkelijk. Hij heeft weinig gespeeld bij Roma maar had daar dan ook veel concurrentie van echte topspelers. Ik zeg niet dat dit de nieuwe (vul maar in) is maar voor eredivisiebegrippen kan hij echt een topspeler zijn als hij z\'n niveau van voor Roma kan laten zien.

  • Avatar
    jjdewilde - 7 augustus 2017 om 16:54
    Manolito zegt:

    Perfect voorbeeld van een echte nummer 10. Vooral in zijn passing in combinatie met overzicht viel hij me erg op. Ben een fan van het kijken van jeugd EK- en WK\'s en kan me nog herinneren dat hij daar echt opviel als dragende speler in een matig team. Niet makkelijk. Hij heeft weinig gespeeld bij Roma maar had daar dan ook veel concurrentie van echte topspelers. Ik zeg niet dat dit de nieuwe (vul maar in) is maar voor eredivisiebegrippen kan hij echt een topspeler zijn als hij z\'n niveau van voor Roma kan laten zien.

    Klinkt niet verkeerd, zou zoals ik het lees wel passen in dit team ;)

  • Avatar
    Broekies - 7 augustus 2017 om 16:55

    Even een andere vraag. Kan Vukic zondag spelen??

  • Avatar
    FCTukker4life - 7 augustus 2017 om 16:57

    Twente in geheim oefenduel 2-0 verloren van Utrecht. Weer geen doelpunt gemaakt....

  • Avatar
    Manolito - 7 augustus 2017 om 16:57
    Broekies zegt:

    Even een andere vraag. Kan Vukic zondag spelen??

    Geen 90 minuten denk ik. Verwacht dat Hake voor Laukart kiest

  • Avatar
    BartTB3 - 7 augustus 2017 om 16:58
    Manolito zegt:

    Perfect voorbeeld van een echte nummer 10. Vooral in zijn passing in combinatie met overzicht viel hij me erg op. Ben een fan van het kijken van jeugd EK- en WK\'s en kan me nog herinneren dat hij daar echt opviel als dragende speler in een matig team. Niet makkelijk. Hij heeft weinig gespeeld bij Roma maar had daar dan ook veel concurrentie van echte topspelers. Ik zeg niet dat dit de nieuwe (vul maar in) is maar voor eredivisiebegrippen kan hij echt een topspeler zijn als hij z\'n niveau van voor Roma kan laten zien.

    klinkt goed dan! en Groningen heeft doorgaans de scouting ook wel in orde dus laten we het hopen!

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 17:00
    Manolito zegt:

    Perfect voorbeeld van een echte nummer 10. Vooral in zijn passing in combinatie met overzicht viel hij me erg op. Ben een fan van het kijken van jeugd EK- en WK\'s en kan me nog herinneren dat hij daar echt opviel als dragende speler in een matig team. Niet makkelijk. Hij heeft weinig gespeeld bij Roma maar had daar dan ook veel concurrentie van echte topspelers. Ik zeg niet dat dit de nieuwe (vul maar in) is maar voor eredivisiebegrippen kan hij echt een topspeler zijn als hij z\'n niveau van voor Roma kan laten zien.

    Oké. Jammer dan dat-ie destijds aan Roma verhuurd is, en nog wel voor 2 jaar. Heeft zijn carrière geen goed gedaan aangezien hij daar haast niet aan spelen toe kwam. Had Fener beter anders kunnen doen met zo\'n jong talent. Hopelijk (als hij komt) is dit dan de speler waar alle partijen baat bij hebben.

  • Avatar
    Broekies - 7 augustus 2017 om 17:04
    FCTukker4life zegt:

    Twente in geheim oefenduel 2-0 verloren van Utrecht. Weer geen doelpunt gemaakt....

    Waren de reserves

  • Avatar
    DS11 - 7 augustus 2017 om 17:04
    FCTukker4life zegt:

    Twente in geheim oefenduel 2-0 verloren van Utrecht. Weer geen doelpunt gemaakt....

    Zijn de reserves

  • Avatar
    EvB64 - 7 augustus 2017 om 17:31

    Kan Unäl hem niet ff bellen en goed woordje doen ???

  • Avatar
    Potje - 7 augustus 2017 om 18:11

    Ik heb geen enkel idee welke echte nummer 10 en buitenspelers goed voor ons Twente zouden zijn. Weten meerdere mensen en paar mensen op deze positie? Dan zal ik dat even laten doorschemeren aan Jan🙂

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 18:52
    Potje zegt:

    Ik heb geen enkel idee welke echte nummer 10 en buitenspelers goed voor ons Twente zouden zijn. Weten meerdere mensen en paar mensen op deze positie? Dan zal ik dat even laten doorschemeren aan Jan🙂

    Maher op 10. Cerny op rechts. Doe je best ;)

  • Avatar
    FCTAWESOME - 7 augustus 2017 om 19:56
    BartTB3 zegt:

    dat is nog niet gebleken toch dat hij mee kant? Bocuspor is dat het hoogste niveau? Bij Fener 11 wedstrijden gespeeld en bij Roma weet ik niet?

    Ken hem niet, ben benieuwd de clubs spreken meer aan Roma/Fenerbache maar toch haal ik liever Bel Hasani op dan weet je wat je in huis haalt, zal zich ook niet hoeven aan te passen en is uit op revanchegevoelens jegens vd Brom

    11 wedstrijden is wat mij betreft mee kunnen doen, als het echt bleek dat die te kort kwam had hij niet meer dan 5 keer gespeeld.

Nieuwe media