''Fred Rutten, ehh, Mark Rutte heeft ook een champagnedouche gehad''

07 augustus 2017 om 19:30 | Bron: FCUpdate.nl ''Fred Rutten, ehh, Mark Rutte heeft ook een champagnedouche gehad''

Kika van Es werd zondagavond Europees kampioen met de OranjeLeeuwinnen. In de finale in De Grolsch Veste werd Denemarken met 4-2 verslagen. Na afloop was het groot feest in het stadion van FC Twente.

"Ik heb er geen woorden voor", reageert Van Es voor de camera van FCUpdate.nl. "Het is zo geweldig wat ons nu overkomt. Hier hadden we van gedroomd en nu is het echt gebeurd. Die gouden plek zit om onze nek en we hebben een geweldige beker. Dat is echt super."

In de kleedkamer kreeg bondscoach Sarina Wiegman een nat pak, maar ze was niet de enige. "Fred Rutten, onee dat is de oud-trainer van PSV, maar Mark Rutte heeft ook een champagnedouche gehad. Dat is helemaal mooi. Hij vond het niet helemaal leuk, dacht ik. Maar dat pak kan vanavond gewoon in de was. Marco van Basten en Pierre van Hooijdonk zijn nog geweest, dat was helemaal mooi om mee te maken", aldus Van Es.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    Munsterman - 7 augustus 2017 om 20:14

    Pierre van Hooijdonk in het Twente stadion?? 😡

  • Avatar
    mcdummels - 7 augustus 2017 om 20:15
    Munsterman zegt:

    Pierre van Hooijdonk in het Twente stadion?? 😡

    Bats van Oostveen was er ook...

  • Avatar
    Boesk00l - 7 augustus 2017 om 20:18
    mcdummels zegt:

    Bats van Oostveen was er ook...

    Haha, ja 2 heren die het stadion het liefst zagen vergaan, stonden nu uiterst trots voorop.

  • Avatar
    mcdummels - 7 augustus 2017 om 20:32
    Boesk00l zegt:

    Haha, ja 2 heren die het stadion het liefst zagen vergaan, stonden nu uiterst trots voorop.

    Die hadden eigenlijk met pek en veren het stadion moeten verlaten. Ze hadden geluk dat er oranje carnavalspubliek zat en niet vak-p want anders hadden ze het er niet levend van afgebracht...

  • Avatar
    Enschede78 - 7 augustus 2017 om 20:44

    Nu weten we het wel.

    Dit is toch een Fc-Twente site?



    Of is dit de promo site van de KNVB voor vrouwen\"voetbal\"?

  • Avatar
    annalyst - 7 augustus 2017 om 20:45
    mcdummels zegt:

    Die hadden eigenlijk met pek en veren het stadion moeten verlaten. Ze hadden geluk dat er oranje carnavalspubliek zat en niet vak-p want anders hadden ze het er niet levend van afgebracht...

    Dan waren ze denk ik helemaal niet gekomen ;))

  • Avatar
    mcdummels - 7 augustus 2017 om 20:54
    Enschede78 zegt:

    Nu weten we het wel.

    Dit is toch een Fc-Twente site?



    Of is dit de promo site van de KNVB voor vrouwen\"voetbal\"?

    Kika van Es is speelster van de fc twentevrouwen dus daarom hoort dit op twentefans.

  • Avatar
    mcdummels - 7 augustus 2017 om 20:55
    annalyst zegt:

    Dan waren ze denk ik helemaal niet gekomen ;))

    Dat denk ik ook niet haha

  • Avatar
    Potje - 7 augustus 2017 om 21:06
    Enschede78 zegt:

    Nu weten we het wel.

    Dit is toch een Fc-Twente site?



    Of is dit de promo site van de KNVB voor vrouwen\"voetbal\"?

    Geweldige reactie 😂👌

  • Avatar
    Messi - 7 augustus 2017 om 21:39
    mcdummels zegt:

    Kika van Es is speelster van de fc twentevrouwen dus daarom hoort dit op twentefans.

    Omdat ze champanje kan squirten waarschijnlijk 👀👀👀

  • Avatar
    Ward - 7 augustus 2017 om 21:48
    Enschede78 zegt:

    Nu weten we het wel.

    Dit is toch een Fc-Twente site?



    Of is dit de promo site van de KNVB voor vrouwen\"voetbal\"?

    Nou nou. Een speelster van FC Twente is europees kampioen en geeft een interview. Lijkt me meer dan normaal dat dit hier op de site komt.

  • Avatar
    beerntjes - 7 augustus 2017 om 22:05
    Potje zegt:

    Geweldige reactie 😂👌

    Bullshit!!!!👎👎👎

  • Avatar
    Ik - 7 augustus 2017 om 22:17
    Enschede78 zegt:

    Nu weten we het wel.

    Dit is toch een Fc-Twente site?



    Of is dit de promo site van de KNVB voor vrouwen\"voetbal\"?

    Ikzeg. Ooo ook u weet denk ik niet dat de dames kampioen van Europa zijn geworden. En ook nog met enkele speelsters van ons fc.Twente. Natuurlijk hoort dit hier.net als de mannen. Maar de Nederlandse mannen laten ook helaas niets zien. En daarom staan de vrouwen erwel. Ik hoop dat u het begrijpt.

  • Avatar
    Munsterman - 7 augustus 2017 om 23:00
    mcdummels zegt:

    Bats van Oostveen was er ook...

    😡

  • Avatar
    Munsterman - 7 augustus 2017 om 23:03
    Messi zegt:

    Omdat ze champanje kan squirten waarschijnlijk 👀👀👀

    PROEST 😂 Op wat voor sites zit jij? 😂😂

  • Avatar
    nochange - 8 augustus 2017 om 00:06
    Messi zegt:

    Omdat ze champanje kan squirten waarschijnlijk 👀👀👀

    ☹😤

    Dit vind ik echt respectloos! Alsof vrouwen alleen maar goed zijn voor de (geilheid van) man(nen). Die vrouwen zorgen tenminste voor titels, ook bij Twente.

  • Avatar
    Enschede7 - 8 augustus 2017 om 00:33

    Ex trainer van twente had ook gekund, en er is geen enkele reden die beste fred rutten zo te beledigen

  • Avatar