Speuren in Enschede: ''Die zoektocht van de supporters is nog niet afgerond''

08 augustus 2017 om 07:07 | Bron: TC Tubantia Speuren in Enschede: ''Die zoektocht van de supporters is nog niet afgerond''

Ondanks dat de competitie al over minder dan een week aanvangt, is het nog vooralsnog onbekend wie dé 'grote knuffelbeer' onder de supporters is. Een publiekslieveling moet nog opstaan.

"Bij FC Twente kwam vorig jaar de reddende engel als ware uit het niets tevoorschijn. Enes Ünal gaf het besmeurde uiterlijk van FC Twente weer een fris en vriendelijk gezicht", schrijft Twente-watcher Leon ten Voorde namens TC Tubantia. "De populariteit van de Turkse spits deed de mensen bij de club zelfs denken aan de hoogtijdagen van Bryan Ruiz."

Dit seizoen is het anders. "De zoektocht van de nieuwe held van de supporters is nog niet afgerond. Sterker nog: die moet eigenlijk nog beginnen", aldus Ten Voorde, bij wiens uitlatingen de kanttekeningen moeten worden geplaatst dat Ünal ook pas na enkele wedstrijden in het oog sprong.

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 8 augustus 2017 om 07:40

    Ben bang dat het de keeper word Brondeel zie ik als een van de weinige lichtpuntjes.

    Hoe kan het toch dat er geen vleugel spelers meer komen bij fc twente terwijl we daar in het verleden altijd hele goede hebben gehad.

    Het oogt allemaal zo angstig het lef om je man te passeren is er zelfs niet meer!

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 08:19
    tukkerpride1970 zegt:

    Ben bang dat het de keeper word Brondeel zie ik als een van de weinige lichtpuntjes.

    Hoe kan het toch dat er geen vleugel spelers meer komen bij fc twente terwijl we daar in het verleden altijd hele goede hebben gehad.

    Het oogt allemaal zo angstig het lef om je man te passeren is er zelfs niet meer!

    Ikzeg. Geachte tp. Dit is niet zo moeilijk te verklaren toch. De mensen van toen hebben dit achter gelaten. Gelukkig leven wij nog. Ja we zullen geduld moeten hebben. Voor dat onze portemonnee weer goed is gevuld. We gaan het redden dit seizoen. We degraderen gelukkig niet. Het rechter rijtje boven in en we spelen om de beker een tijdje mee. De spelers die willen komen hebben een deukje. Niets mis mee hoor. Maar wij zijn niet interessant genoeg. We spelen nergens om in de ogen van deze voetballers. Natuurlijk spelen wij mee om meer tv geld. En dat interesse is niet genoeg. Dus wij support moeten echt maar dan ook echt nog meer achter onze club blijven staan. U moet net als ik en de andere 30.ooo geduld hebben.

  • Avatar
    Douwe.fct - 8 augustus 2017 om 08:44

    Unal was ook niet vanaf dag 1 de cultheld. Dat is hij na een aantal doelpunten pas geworden. Er staat van zelf weer iemand op, Zo is dat altijd nog geweest. Dus beetje gezeur op niks af leon!!

  • Avatar
    BartTB3 - 8 augustus 2017 om 09:02
    tukkerpride1970 zegt:

    Ben bang dat het de keeper word Brondeel zie ik als een van de weinige lichtpuntjes.

    Hoe kan het toch dat er geen vleugel spelers meer komen bij fc twente terwijl we daar in het verleden altijd hele goede hebben gehad.

    Het oogt allemaal zo angstig het lef om je man te passeren is er zelfs niet meer!

    Of zou die laatste zin van je te maken hebben met dat het publiek zich dan eerder gaat mengen waardoor er laf gespeeld wordt? Elia en Arnoutovic etc in die tijd mochten spelers lekker vrijuit spelen, laat ze lekker pielen met die bal en dingen proberen, gaat 8x fout maar die andere 2x komt er een kans of goal uit... maar ja als een flankspeler 8x zijn man niet voorbij komt hoor je het publiek reageren als: tjonge tjonge tjonge

    helaas het gevolg van keer kampioen te zijn geweest en aan het hebben mogen ruiken aan hoe het is om een topclub te zijn geweest...

  • Avatar
    Ronnie1965 - 8 augustus 2017 om 09:03

    Jos Hooiveld!

  • Avatar
    Willembig - 8 augustus 2017 om 10:02

    F. Jensen

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 10:07

    Hake en van Halst.

  • Avatar
    fctwentesupport - 8 augustus 2017 om 10:58

    Verwacht dat het F. Jensen, Brondeel, ter Avest of als Boere een hoop goals maakt hij en eventueel nog Assaidi mits hij fit blijft en leuke acties heeft. Genoeg opties lijkt mij!

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 11:06

    Zou mij nog niet verbazen als Holla erg gaan omarmen.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 11:19
    Douwe.fct zegt:

    Unal was ook niet vanaf dag 1 de cultheld. Dat is hij na een aantal doelpunten pas geworden. Er staat van zelf weer iemand op, Zo is dat altijd nog geweest. Dus beetje gezeur op niks af leon!!

    Volgens mij snap je de betekenis van cultheld niet.

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 12:04
    beerntjes zegt:

    Hake en van Halst.

    F... You😂😂😂😉

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 12:06
    Ik zegt:

    Ikzeg. Geachte tp. Dit is niet zo moeilijk te verklaren toch. De mensen van toen hebben dit achter gelaten. Gelukkig leven wij nog. Ja we zullen geduld moeten hebben. Voor dat onze portemonnee weer goed is gevuld. We gaan het redden dit seizoen. We degraderen gelukkig niet. Het rechter rijtje boven in en we spelen om de beker een tijdje mee. De spelers die willen komen hebben een deukje. Niets mis mee hoor. Maar wij zijn niet interessant genoeg. We spelen nergens om in de ogen van deze voetballers. Natuurlijk spelen wij mee om meer tv geld. En dat interesse is niet genoeg. Dus wij support moeten echt maar dan ook echt nog meer achter onze club blijven staan. U moet net als ik en de andere 30.ooo geduld hebben.

    Optimisme wat nergens tot nu toe op gebaseerd is.

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 12:35
    EvB64 zegt:

    Optimisme wat nergens tot nu toe op gebaseerd is.

    Jouw pessimisme ook niet. KWW!

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 12:51
    fctwentesupport zegt:

    Verwacht dat het F. Jensen, Brondeel, ter Avest of als Boere een hoop goals maakt hij en eventueel nog Assaidi mits hij fit blijft en leuke acties heeft. Genoeg opties lijkt mij!

    Laukart verwacht ik best wat van. Kerel heeft overzicht een leuke trap en is niet bang in te dribbelen met een bal aan de voet.

Nieuwe media