''Je wordt bijna als seksist neergezet, als je het niet prachtig vindt''

08 augustus 2017 om 08:08 | Bron: Natafelen met Kees ''Je wordt bijna als seksist neergezet, als je het niet prachtig vindt''

Waar vrijwel iedereen vol lof spreekt over de prestatie van de Oranje Leeuwinnen, zijn er ook criticasters. Eentje daarvan is voormalig FC Twente-middenvelder Kenneth Perez. Hij walgt van het niveau van het vrouwenvoetbal.

"Je wordt bijna als seksist neergezet, als je het niet prachtig vindt. Als je niet zegt van ‘oh wat is het allemaal toch heerlijk’. Vergelijken mag ook niet heb ik begrepen, maar ik vind het niveau gewoon heel matig tot slecht", steekt de Deen van wal bij Natafelen met Kees. "En er zit ook heel veel niveauverschil in. Bijvoorbeeld een Martens en een Groener. Dat vind ik twee hele goede spelers, maar de slechtste is dan weer super slecht. Daar zit heel veel verschil."

Perez heeft wel geprobeerd te kijken. "Ik heb drie hele wedstrijden gezien. Ik vond het van mezelf best knap eigenlijk", vervolgt hij. "Maar die tweede wedstrijd tegen, ik weet het niet meer, was gewoon abominabel slecht. Het gaat om hoe ze een bal schieten en de aannames in de kleine ruimtes. Dat vind ik heel slecht. En ik vergelijk het niet eens met mannenvoetbal hoor want het is inderdaad bijna een andere sport", vervolgt hij.

Geheel negatief blijft de voormalig spelverdeler echter niet. "Gisteren vond ik het wel een mooie wedstrijd om naar te kijken. De sportiviteit en het enthousiasme dat ze hebben. Ik heb al eens gezegd dat het goed is dat ze sporten. Ik denk dat heel veel meisjes nu tegen hen opkijken, enthousiast zijn geraakt en ook gaan sporten. Dat vind ik ook een hele mooie bijkomstigheid", besluit Perez enigszins positief.

Overzicht

Reacties (18)

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 08:40

    Ikzeg. Ook u mag van mij een mening hebben. U bent dan met die woorden in mijn ogen geen sexist. Maar er zit verschil in het voetbal van deze vrouwen. Klopt. Maar u geeft aan de laatste wedstrijd vond u super voor het sporten en mentaliteit enz. Geweldig toch. Maar de dames zijn in op Mars. De techniek die u had . Kan helpen om deze dames nog beter te maken. Dus wat Let u om dit te gaan doen. Oja het wordt natuurlijk niet zo goed betaalt .Als uer een paar uren voor over hebt. Dit zouden er meer moeten doen toch. betaald wat u nu op dit moment verdient met praten over voetbal. Dat is helaas niet aan de orde.

  • Avatar
    Broekies - 8 augustus 2017 om 08:57

    Perez heeft gewoon gelijk. Hoe mensen benaderd worden die het damesvoetbal minder leuk vinden is raar. Ik zie het een beetje als rolstoelbasketbal. Ik vind het knap wat ze bereiken, maar kijk liever naar echt basketbal.

  • Avatar
    twente199 - 8 augustus 2017 om 09:17

    ben het met perez eens, het niveau is gewoon een paar klassen lager. Heb me geamuseerd tjdens de finale, de passie en de spanning waren geweldig. Echter zaten er bij de goals wel vreselijke fouten, en dat hoef ik niet iedere aan te zien

  • Avatar
    Scorpio69 - 8 augustus 2017 om 09:27

    Triest! Dan is het wel goed, dan weer niet goed. Net of alle wedstrijden van de mannen zon hoog nivo halen altijd.

    Trieste constatering van Perez, had hem hoger in geschat maar blijkbaar moet men een mening hebben tegenwoordig. Wat de vrouwen hebben gepresteerd samen met de staf is een topprestatie en ik gun ze alle succes in de toekomst.

  • Avatar
    Messi - 8 augustus 2017 om 09:48

    He he eindelijk iemand met echte ballen.

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 09:48
    Broekies zegt:

    Perez heeft gewoon gelijk. Hoe mensen benaderd worden die het damesvoetbal minder leuk vinden is raar. Ik zie het een beetje als rolstoelbasketbal. Ik vind het knap wat ze bereiken, maar kijk liever naar echt basketbal.

    Ikzeg. Geachte bk en ook u mag op deze bewoordingen eens zijn. Maar ikzeg om zoveel Gelukkige mensen op de been zijn dat is toch waanzinnig om mee te maken. Ik kijk graag naar sport. Maar ook ik hou niet zo van basketbal. Maar u wel. Maar ik geef geen slechte mening van basketbal. Snapt u . U heeft het recht net als ik iets minder interessant te vinden. Of helemaal niet. Maar deze dames zijn voor al die mensen die er wel van houden gewoon kanjers. En ikzeg voor mij ook.

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 09:54
    Scorpio69 zegt:

    Triest! Dan is het wel goed, dan weer niet goed. Net of alle wedstrijden van de mannen zon hoog nivo halen altijd.

    Trieste constatering van Perez, had hem hoger in geschat maar blijkbaar moet men een mening hebben tegenwoordig. Wat de vrouwen hebben gepresteerd samen met de staf is een topprestatie en ik gun ze alle succes in de toekomst.

    Ikzeg sc super beter kan ik het niet bewoorden. Maar natuurlijk zijn er enkele mensen die er niet van houden. En daar is hij er helaas 1 van. Maar de andere 30.000 en nog is meer als dat inUtrecht. Wouw die houden er wel van hoor.kijk foppe enz

  • Avatar
    Koog - 8 augustus 2017 om 10:23

    Broekies i hebt helemaal gelijk. Prestatie is geweldig van de meiden. Maar voetbal technisch kijk ik toch liever naar de mannen. Daar is toch niks mis mee. En dat Perez zegt als je negatief, voetbal technisch, bent dat je als seksist wordt weg gezet slaat nog kant nog wal.

    Maxim verhagen heeft er ook een mooi YouTube fimplje van, polonaise Volk en ja Oranje Volk houdt gewoon van een feestje en voetbal supporters van Clubs van voetbal en (ook) Bier! Als Club supporter heb je ook vaak minder affiniteit met Oranje. Dat mag toch iedereen zijn menig.
    Dit land wordt niet geregeerd door eenheidsworsten of wel dan !!?

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 11:26

    Naast de conditionele en fysieke achterstand moeten we natuurlijk niet vergeten dat veel van die meiden geen professionele opleiding hebben gehad. Als iedere speelster gewoon vanaf haar 10e zou worden opgeleid door mensen die weten wat ze aan het doen zijn dan zou het niveau van het Nederlands elftal een heel stuk hoger kunnen liggen.

  • Avatar
    nochange - 8 augustus 2017 om 11:35
    mcdummels zegt:

    Naast de conditionele en fysieke achterstand moeten we natuurlijk niet vergeten dat veel van die meiden geen professionele opleiding hebben gehad. Als iedere speelster gewoon vanaf haar 10e zou worden opgeleid door mensen die weten wat ze aan het doen zijn dan zou het niveau van het Nederlands elftal een heel stuk hoger kunnen liggen.

    Weet niet of je het een achterstand kunt noemen, vrouwen zitten anders in elkaar. Conditioneel moet het kunnen, dat is op te bouwen. Fysiek zal het achterblijven op mannen. Maar dat zie je bij veel sporten vergelijk maar eens aandere m/v sporten. Of atletiek bijvoorbeeld. Bij deze vrouwen spelen nog andere belangen, geen hoge salarissen, mega transfers ze hadden samen een doel en hebben alles opzij gezet daarvoor, denk dat vrouwen daar iets beter in zijn. Minder grote ego\'s die per se willen scoren. Als er maar gescoord wordt.

  • Avatar
    Enschede78 - 8 augustus 2017 om 12:04

    Perez heeft gewoon gelijk.

    Ik walg ook van dat vrouwenvoetbal en dat standaard gebral van iedereen van oh wat is het prachtig.

    Zum Kotzen.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 12:13

    Ach wat een geneuzel over dat vrouwenvoetbal, de ene vind het geweldig de ander vind het niet om aan te zien. Het is ook niet echt mijn ding maar ze hebben goed gedaan en hebben een het hoogste gehaald wat ze konden bereiken tot nu toe. Zullen we het nu weer over onze Club hebben want dat staat er nog niet echt goed voor en zaterdag begint het weer.

  • Avatar
    nochange - 8 augustus 2017 om 12:16
    Enschede78 zegt:

    Perez heeft gewoon gelijk.

    Ik walg ook van dat vrouwenvoetbal en dat standaard gebral van iedereen van oh wat is het prachtig.

    Zum Kotzen.

    Elke Nederlandse sporttitel (EK, WK, OS) is toch geweldig ongeacht de sport en het geslacht? Wen er maar aan dat vrouwen steeds meer \'mannelijke\' dingen gaan doen en soms beter dan mannen....

  • Avatar
    Conti - 8 augustus 2017 om 12:41

    Er zijn mannen die niet tegen dames kunnen.

  • Avatar
    Inside_Esd - 8 augustus 2017 om 13:21

    Ach het kampioen worden van de dames is weer een excuus om bier te zuipn🍻proost

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 14:26
    zegt:

    Ikzeg bedankt nochange ik kom met een adres die je misschien bekend klinkt. Dan gooi ik mij naam er in alvast bedankt voor u geweldige vertrouwen naar iedereen toe haal het maar weg.bedankt

  • Avatar
    twentefanhenk - 8 augustus 2017 om 14:26

    Hier kunnen de mannen nog een voorbeeld aan nemen,weinig protesten gezien tegen de scheids,niet steeds een blessure voorwenden,niet aanstellen ,als de dames iets hebben,hebben ze ook werkelijk iets,heb de wedstrijd om de JC gezien,man man wat een stelletje aanstellers die voetballers,mietjes zijn het vergeleken met de dames,mijn complimenten voor de vrouwen!

  • Avatar
    adeltje - 8 augustus 2017 om 16:24

    Ik kan ook genieten van een amateurwedstrijd, is ook een heel ander niveau dan de Eredivisie. Kun je ook niet met elkaar vergelijken, maar ook voor de amateurs is het maximale wat ze er uit halen en voor hen dus topsport.

    Geldt ook voor de dames!

Nieuwe media