''Te braaf, te volgzaam en er lopen te weinig persoonlijkheden rond''

08 augustus 2017 om 10:00 | Bron: Tubantia ''Te braaf, te volgzaam en er lopen te weinig persoonlijkheden rond''

FC Twente hoopte zich te versterken met de 28-jarige Zoltan Stieber, maar de Hongaarse vleugelaanvaller tekent op korte termijn een contract bij DC United. Leon ten Voorde snapt echter wel dat de club uit Enschede nog op zoek is naar ervaren versterkingen. 

"FC Twente heeft een jonge, onervaren groep, waarin de meeste spelers op dit moment logischerwijs drukker met zichzelf zijn dan met het team", schrijft hij. "Het is te braaf allemaal, te volgzaam ook en er lopen te weinig persoonlijkheden rond, die het elftal bij de hand nemen of een keer iets geks doen in de kleedkamer.

"In het lege stadion in Mainz kon je zaterdag goed horen dat alleen Stefan Thesker en Danny Holla hun stem regelmatig laten gelden", vervolgt de verslaggever in zijn analyse voor de Tubantia. "Holla (die transfervrij overkwam van PEC Zwolle, red.) noemt het gebrek aan leiderschap 'een aandachtspunt'", aldus Ten Voorde.

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    Dutch - 8 augustus 2017 om 11:43

    Te braaf is volgens mij een jaarlijks terugkomend Twente kwaaltje sinds arnoutovic, Theo en Elia

  • Avatar
    Dennie - 8 augustus 2017 om 13:19

    Ik heb me net pas aan gemeld.Maar je kunt wel zien dat we op een twentsesite zitten het is alleen maar klagen waar we goed in zijn.Ik dacht wij zijn de 12 de man en dan moet je het doen met wat je hebt en er het beste van maken.

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 13:25
    Dennie zegt:

    Ik heb me net pas aan gemeld.Maar je kunt wel zien dat we op een twentsesite zitten het is alleen maar klagen waar we goed in zijn.Ik dacht wij zijn de 12 de man en dan moet je het doen met wat je hebt en er het beste van maken.

    Dat was voor mij ook schrikken Dennie. Dit is ook geen goede afspiegeling hier van de gemiddelde Twentesupporter. Velen met een rood hart zijn hier allang vertrokken door het gezeik, geneuzel, en disrespectvol gedrag.



    Toch vanuit mij een warm welkom. Laten we er een mooi seizoen van maken en achter de spelers gaan staan. We zingen immers niet voor niets \'you\'ll never walk alone\'

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 8 augustus 2017 om 13:28

    Ik mis de laatste drie jaar echt vleugels als cairo kennedy thouma Arnautovic chadli ruiz enz enz.

    Zonder geld snap ik dat je geen type ruiz kan halen,maar neem thouma geen geweldenaar maar wel het lef zijn man op te zoeken en er langs te gaan!

    De huidige vleugels geven de bal voor de middenlijn al af aan het middenveld.

    En 1 tip voor Hake met een matig team ga terug naar de basis!

    Geen backs die de achterlijn steeds moeten halen en op de vleugels een linkspoot op links een rechtspoot op rechts.

    Wedden dat de spitsen op zijn minst kansen krijgen?

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 13:28
    Boesk00l zegt:

    Dat was voor mij ook schrikken Dennie. Dit is ook geen goede afspiegeling hier van de gemiddelde Twentesupporter. Velen met een rood hart zijn hier allang vertrokken door het gezeik, geneuzel, en disrespectvol gedrag.



    Toch vanuit mij een warm welkom. Laten we er een mooi seizoen van maken en achter de spelers gaan staan. We zingen immers niet voor niets \'you\'ll never walk alone\'

    Ach de discussies gaan in grote lijnen nu tenminste over het voetbaltechnische aspect. Tot aan de winterstop afgelopen jaar was het meer een kleuterschool die over van alles een discussie aanging, maar over voetbal ging het vaak al gauw niet meer

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 8 augustus 2017 om 13:30
    Dennie zegt:

    Ik heb me net pas aan gemeld.Maar je kunt wel zien dat we op een twentsesite zitten het is alleen maar klagen waar we goed in zijn.Ik dacht wij zijn de 12 de man en dan moet je het doen met wat je hebt en er het beste van maken.

    Wen er maar aan de meesten roepen alleen om het ontslag van trainers.

    De successen van joop hebben een deel van de supporters veranderd in ajax publiek.

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 13:36
    tukkerpride1970 zegt:

    Wen er maar aan de meesten roepen alleen om het ontslag van trainers.

    De successen van joop hebben een deel van de supporters veranderd in ajax publiek.

    Kunt van mensen die vanaf 2006 supporter zijn eigenlijk ook niet verwachten dat ze dit Twente accepteren. Die kennen alleen maar eindigen in de top 6 tot aan 2012. Voor hun is dit echt een drama. Supporters die in het diekman al supporter waren moeten dit toch gewend zijn, maar blijkbaar is een deel van die mensen al aan het dementeren, of hebben die tijd meer gebruikt om feestjes te vieren en lol te trappen waardoor ze vergeten was hoe erg het toen elk jaar weer ging.

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 14:19
    Dennie zegt:

    Ik heb me net pas aan gemeld.Maar je kunt wel zien dat we op een twentsesite zitten het is alleen maar klagen waar we goed in zijn.Ik dacht wij zijn de 12 de man en dan moet je het doen met wat je hebt en er het beste van maken.

    Ikzeg. WelKom dennie. Zeker staan en zitten wij achter ons fc.Twente en wij doen het met de spelers die er zijn. Ik heb aan gegeven rechter rijtje boven in en we doen ook nog mee om de beker. We gaan niet degraderen hoor.want wij zijn de 12de man hè. Kom op Twente en niet te vergeten ontstaan in het diekman vakh twente hier op an . Dit seizoen weer .gezellig dat u erbij bent. Succes op de topic

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 8 augustus 2017 om 14:22
    rootje85 zegt:

    Kunt van mensen die vanaf 2006 supporter zijn eigenlijk ook niet verwachten dat ze dit Twente accepteren. Die kennen alleen maar eindigen in de top 6 tot aan 2012. Voor hun is dit echt een drama. Supporters die in het diekman al supporter waren moeten dit toch gewend zijn, maar blijkbaar is een deel van die mensen al aan het dementeren, of hebben die tijd meer gebruikt om feestjes te vieren en lol te trappen waardoor ze vergeten was hoe erg het toen elk jaar weer ging.

    Gelukkig ik ben van de diekman periode al 38 jaar seizoenkaart houder en ook ik ben nog niet tevreden,maar we geven het een kans en steunen de ploeg incl trainer en dan hopen dat we groeien in het seizoen.

    En anders volgend jaar weer een kans als je zo diep bent gevallen is het een enorme klim om er bovenop te komen.

    Tijd en geduld is geboden.

  • Avatar
    Rene - 8 augustus 2017 om 14:40

    Ten voorde zit weer te stoken in de hoop dat zijn ranzige krantje wat langer overleeft.

  • Avatar
    jjdewilde - 8 augustus 2017 om 15:35
    tukkerpride1970 zegt:

    Gelukkig ik ben van de diekman periode al 38 jaar seizoenkaart houder en ook ik ben nog niet tevreden,maar we geven het een kans en steunen de ploeg incl trainer en dan hopen dat we groeien in het seizoen.

    En anders volgend jaar weer een kans als je zo diep bent gevallen is het een enorme klim om er bovenop te komen.

    Tijd en geduld is geboden.

    Tijd & geduld inderdaad.
    Een realistische kijk op zaken hebben en alles in perspectief kunnen plaatsten.
    Het is geen potje online-soccer manager waar we het over hebben. Het is zo ongelooflijk complex.

  • Avatar
    Successupporter - 8 augustus 2017 om 16:19
    Boesk00l zegt:

    Dat was voor mij ook schrikken Dennie. Dit is ook geen goede afspiegeling hier van de gemiddelde Twentesupporter. Velen met een rood hart zijn hier allang vertrokken door het gezeik, geneuzel, en disrespectvol gedrag.



    Toch vanuit mij een warm welkom. Laten we er een mooi seizoen van maken en achter de spelers gaan staan. We zingen immers niet voor niets \'you\'ll never walk alone\'

    Zo Is het. De klagers hier praten graag denigrerend over het petjes en sjaaltjes publiek. Maar dat zijn wel de mensen die je in de Veste hoort en ziet wanneer de twaalfde man gevraagd wordt. Een paar jaar geleden zag de Veste rood van de sjaaltjes bij het YNWA. Helaas wordt dat steeds minder. Maar ik blijf mijn clubkleuren dragen als ik in de Veste ben.. (Soms ook daarbuiten). Dat is een teken van trots en niet iets minderwaardigs, zoals de klagers hier willen doen geloven. Ik ben, en blijf, trots op m\'n club. Dat zal ik ook altijd laten zien. Ongeacht wat een ander daar ook van mag vinden.

Nieuwe media