'Teleurstelling' voor Van der Lely: ''Hij heeft het daar moeilijk mee''

08 augustus 2017 om 13:42 | Bron: Tubantia 'Teleurstelling' voor Van der Lely: ''Hij heeft het daar moeilijk mee''

Jeroen van der Lely was vorig seizoen een vaste waarde als linksback, maar de multifunctionele verdediger lijkt zich op te moeten maken voor een reserverol. Leon ten Voorde trekt zijn conclusies nu de voorbereiding er op zit. 

"Vanaf het eerste moment was het al duidelijk dat trainer René Hake koos voor Hidde ter Avest op rechts en Dejan Trajkovski op links", schrijft hij. "Vorig seizoen hield Van der Lely de Sloveen op de bank, maar ondanks het feit dat de Nijverdaller verdedigend beter is, gaat Hake vooralsnog voor een linkspoot op links."

"Van der Lely heeft het daar zichtbaar moeilijk mee, maar hij moet die teleurstelling snel wegstoppen", vervolgt de verslaggever in zijn analyse in de Tubantia. "Als hij de strijd aangaat, komt Hake - mits er geen nieuwe linksback komt - straks weer bij hem terecht", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (55)

  • Avatar
    coenie - 8 augustus 2017 om 13:47

    Helemaal gelijk Leon. Trajkovski gaat na 4 wedstrijden naar de bank omdat ie er geen fuck van kan.

  • Avatar
    Berry - 8 augustus 2017 om 13:53

    Dejan is in alle opzichten beter dan Jeroen. Verdedigend en vooral zijn aanvallende intenties vallen op. Leon terug in je hok...

  • Avatar
    twentefanhenk - 8 augustus 2017 om 13:56

    Ik vind beide spelers goed,voor mij mogen ze beide spelen ,1 in de verdediging,en 1 op het middenveld

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 13:58
    Berry zegt:

    Dejan is in alle opzichten beter dan Jeroen. Verdedigend en vooral zijn aanvallende intenties vallen op. Leon terug in je hok...

    Verdedigend staat van der Lely sterker, omdat die niet eerst 30 meter terug moet rennen. De wedstrijden dat je zelf de bovenliggende partij bent zou ik voor trajkovski kiezen, maar de top wedstrijden zou ik van der Lely kiezen.

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 14:05
    coenie zegt:

    Helemaal gelijk Leon. Trajkovski gaat na 4 wedstrijden naar de bank omdat ie er geen fuck van kan.

    Ikzeg. Ongelooflijk laat die van de lely staan. En helemaal op dit moment.coenie u heeft gelijk.

  • Avatar
    coenie - 8 augustus 2017 om 14:06
    Berry zegt:

    Dejan is in alle opzichten beter dan Jeroen. Verdedigend en vooral zijn aanvallende intenties vallen op. Leon terug in je hok...

    Tja daar profiteren we lekker van de laatste wedstrijden,die aanvallende intenties.

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 14:07
    coenie zegt:

    Tja daar profiteren we lekker van de laatste wedstrijden,die aanvallende intenties.

    Ikzeg. En weer heeft u gelijk coenie

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 14:25
    Berry zegt:

    Dejan is in alle opzichten beter dan Jeroen. Verdedigend en vooral zijn aanvallende intenties vallen op. Leon terug in je hok...

    Dejan is enkel in aanvallend opzicht beter en wellicht wat sneller. Maar van der Lely is verdedigend zó veel beter. Ik moet zeggen dat ik m\'n twijfels had toen hij na het zetten van een punt achter z\'n carrière weer terug kwam, maar die jongen heeft zich ontzettend goed(en snel) ontwikkeld. Alleen zijn slidings zijn al geweldig. Daarnaast is ie positioneel sterk en staat hij fysiek, ondanks zijn lengte, ook zeker zijn mannetje. Hij zou voor mij altijd de voorkeur moeten krijgen op de linksback positie. Helaas voor hem staat Ter Avest op zijn eigenlijke positie. En die is nog net wat verder.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 8 augustus 2017 om 14:27
    Ik zegt:

    Ikzeg. En weer heeft u gelijk coenie

    onzin dus met van de lely kies je voor meer verdedigen dus op het laatst kiezen met hem voor aanvallen is bullshit dan heb je nog nooit een wedstrijd gekeken van fct!

    Dat neemt niet weg dat ik van de lely ook liever zie spelen,maar bij is eigenlijk een rechtsback en moet dus concurreren met ter avest dus zeg jij het maar (of ken je die niet😂)?

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 14:28
    Manolito zegt:

    Dejan is enkel in aanvallend opzicht beter en wellicht wat sneller. Maar van der Lely is verdedigend zó veel beter. Ik moet zeggen dat ik m\'n twijfels had toen hij na het zetten van een punt achter z\'n carrière weer terug kwam, maar die jongen heeft zich ontzettend goed(en snel) ontwikkeld. Alleen zijn slidings zijn al geweldig. Daarnaast is ie positioneel sterk en staat hij fysiek, ondanks zijn lengte, ook zeker zijn mannetje. Hij zou voor mij altijd de voorkeur moeten krijgen op de linksback positie. Helaas voor hem staat Ter Avest op zijn eigenlijke positie. En die is nog net wat verder.

    Ikzeg hoop dat onze trainer dit ook leest. Ben het helemaal met u eens

  • Avatar
    kuip74 - 8 augustus 2017 om 14:48
    Manolito zegt:

    Dejan is enkel in aanvallend opzicht beter en wellicht wat sneller. Maar van der Lely is verdedigend zó veel beter. Ik moet zeggen dat ik m\'n twijfels had toen hij na het zetten van een punt achter z\'n carrière weer terug kwam, maar die jongen heeft zich ontzettend goed(en snel) ontwikkeld. Alleen zijn slidings zijn al geweldig. Daarnaast is ie positioneel sterk en staat hij fysiek, ondanks zijn lengte, ook zeker zijn mannetje. Hij zou voor mij altijd de voorkeur moeten krijgen op de linksback positie. Helaas voor hem staat Ter Avest op zijn eigenlijke positie. En die is nog net wat verder.

    Helemaal mee eens! Snap er ook niets van dat hij nu wissel staat. Let maar op met een paar wedstrijden staat hij er weer in.

  • Avatar
    Potje - 8 augustus 2017 om 14:49
    Manolito zegt:

    Dejan is enkel in aanvallend opzicht beter en wellicht wat sneller. Maar van der Lely is verdedigend zó veel beter. Ik moet zeggen dat ik m\'n twijfels had toen hij na het zetten van een punt achter z\'n carrière weer terug kwam, maar die jongen heeft zich ontzettend goed(en snel) ontwikkeld. Alleen zijn slidings zijn al geweldig. Daarnaast is ie positioneel sterk en staat hij fysiek, ondanks zijn lengte, ook zeker zijn mannetje. Hij zou voor mij altijd de voorkeur moeten krijgen op de linksback positie. Helaas voor hem staat Ter Avest op zijn eigenlijke positie. En die is nog net wat verder.

    Wie gaat Hake dit vertellen?

  • Avatar
    raaer - 8 augustus 2017 om 14:52
    Berry zegt:

    Dejan is in alle opzichten beter dan Jeroen. Verdedigend en vooral zijn aanvallende intenties vallen op. Leon terug in je hok...

    Snap niet waar jij dan naar hebt zitten kijken.

    Trajkovski kan er verdedigend geen hout van. Tsja en hij heeft wel aanvallende drang maar daar komt zeer weinig uit. Van der Lely is verdedigend 10x beter maar zijn aanvallende inbreng is nog te weinig.

    Van der Lely is zelfs een van de weinige verdedigers van Twente die nog kort op de man kan verdedigen.

  • Avatar
    kabert - 8 augustus 2017 om 14:56
    Berry zegt:

    Dejan is in alle opzichten beter dan Jeroen. Verdedigend en vooral zijn aanvallende intenties vallen op. Leon terug in je hok...

    Euhm ja in alles beter zeg jij?

    Verdedigend beter haha

    Aanvallend beter ja hij rent meer naar voren maar zonder enig rendement.

    Heb je hem wel eens van dichtbij gezien?

    Tis net een krielkip .

    Dus totaal niet met je eens.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 15:03
    Potje zegt:

    Wie gaat Hake dit vertellen?

    Heb jij zijn telefoonnummer? ;)

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 8 augustus 2017 om 15:09

    Vind zowel vd Lely, Trajkovski en ook Schmidt tekortkomen ik zou die Sambissa best eens willen zien tegen Feyenoord misschien idee om vd Lely naast Holla te zetten als LVM en Holla RVM en Jensen op 10 je mist Vuckic nu ook op het middenveld

  • Avatar
    bazwil - 8 augustus 2017 om 15:10

    Probeer van der lely eens als controlerende middenvelder.

    Een stofzuiger voor de defensie denk dat ie dat heel goed kan

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 15:11
    bazwil zegt:

    Probeer van der lely eens als controlerende middenvelder.

    Een stofzuiger voor de defensie denk dat ie dat heel goed kan

    Waarom nou weer alles veranderen? Holla en Laukart staan prima.

  • Avatar
    Baretti - 8 augustus 2017 om 15:13

    Boer Hake heeft het weer bij het verkeerde eind. Een back moet kunnen verdedigen. Dat is prioriteit 1. Trajkovski kan niet verdedigen. Dus leg dat eens uit Haake? Dat die Sloveen af en toe als een kip zonder kop naar voren loopt lijkt spectaculair, maar kijk ff naar de harde cijfers. 1 assist tegenover al dat geschutter achterin. Verkeerde positie, slechte tackels etc. etc.
    Zet Leon ten Voorde maar voor de groep. Heb ik meer vertrouwen in dan in die zoutzak

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 15:17

    Als Hake dan toch zo van de linkspoot op links is, dan laat hij dit dan ook voorin doen. Vorig seizoen draafden de buitenspelers lekker met de bal het overvolle centrum in, met alle ellende vandien. Overigens had ik Vd Lely gewoon weer op zijn vertrouwde plekkie gezet. Trajkovski kan dan aanvallend wel beter zijn, maar laat verdedigend veel steken vallen. En aangezien wij momenteel nog niet zo aanvallend zijn ingericht moet je er in ieder geval voor zorgen dat de boel achterin geregeld is. Daarnaast, Lely spreekt Nederlands en ik wil wedden onze andere vriend niet. Communicatie, niet geheel onbelangrijk in de achterhoede!

Nieuwe media