FC Twente profiteert van EK: ''Dat is toch lekker meegenomen''

08 augustus 2017 om 11:01 | Bron: RTV Oost FC Twente profiteert van EK: ''Dat is toch lekker meegenomen''

Het EK Vrouwenvoetbal zit er inmiddels op en Jan van Halst heeft een goed gevoel overgehouden aan het toernooi. De technisch directeur zag dat het 'FC Twente Stadion' twee keer bomvol zat en bovendien was er een groot feest in Enschede. 

De wedstrijden van de Oranje Vrouwen werden bovendien gekeken door miljoenen mensen. "Dat had ik niet gedacht", blikt hij terug voor de camera van RTV Oost. "Toen ik hoorde dat FC Twente en Enschede de halve finale en finale kregen, had ik niet gedacht dat het zo'n internationale happening zou worden. Dat is toch wel iets om trots op te zijn? Deze apotheose zorgde voor een extra sausje", aldus Van Halst, die wel snapt waarom het zo'n succes werd. 

"Dit was een voetballoze zomer en als er dan resultaten zijn, ontstaat er een hype", vervolgt de bestuurder, die laat weten dat FC Twente ook in financieel opzicht profiteert. "Je krijgt een X-bedrag dat ze het stadion huren, maar daar staan ook heel veel kosten tegenover. Dus dat is ongeveer break-even, maar wij hebben gelukkig de catering in eigen beheer. Qua catering-omzet hebben wij dus wel wat kunnen verdienen en dat is toch lekker meegenomen", besluit Van Halst. 

Overzicht

Reacties (25)

  • Avatar
    FCTwente10 - 8 augustus 2017 om 11:04

    Ben echt trots dat deze dames ik de veste hebben gespeeld, veel jonge meisjes met klasgenootjes heen of papa en mama. Zien een prachtig stadion en zullen daarom zeker geinspireerd worden!

  • Avatar
    Enschede78 - 8 augustus 2017 om 12:01

    Ik ben waarschijnlijk ouderwets of zelfs bekrompen.

    Maar voetbal vind ik niets voor vrouwen en meisjes.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 12:09
    Enschede78 zegt:

    Ik ben waarschijnlijk ouderwets of zelfs bekrompen.

    Maar voetbal vind ik niets voor vrouwen en meisjes.

    Dan ben je inderdaad bekrompen als je de helft van de nederlanders niet gunt om te doen met hun leven wat ze zelf willen.

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 12:09
    Enschede78 zegt:

    Ik ben waarschijnlijk ouderwets of zelfs bekrompen.

    Maar voetbal vind ik niets voor vrouwen en meisjes.

    Misschien dat je het minder leuk vind om te kijken. Ik vind vooral iedereen moet doen wat hij/zij leuk vindt.

    Er zijn ontzettend veel meisjes die het leuk vinden om te voetballen, maar wie zijn wij om er wat van te zeggen als een jongen graag op ballet wil?

    Loat goan..

  • Avatar
    Hengelo - 8 augustus 2017 om 12:16
    Enschede78 zegt:

    Ik ben waarschijnlijk ouderwets of zelfs bekrompen.

    Maar voetbal vind ik niets voor vrouwen en meisjes.

    Allebei ,we leven nu in 2017!!! en niet meer in 1960.....

  • Avatar
    Enschede78 - 8 augustus 2017 om 12:54
    Boesk00l zegt:

    Misschien dat je het minder leuk vind om te kijken. Ik vind vooral iedereen moet doen wat hij/zij leuk vindt.

    Er zijn ontzettend veel meisjes die het leuk vinden om te voetballen, maar wie zijn wij om er wat van te zeggen als een jongen graag op ballet wil?

    Loat goan..

    Tuurlijk als die dames willen voetballen laat ze lekker, ik persoonlijk vind het alleen niets.

  • Avatar
    Enschede78 - 8 augustus 2017 om 12:55
    mcdummels zegt:

    Dan ben je inderdaad bekrompen als je de helft van de nederlanders niet gunt om te doen met hun leven wat ze zelf willen.

    Je leest niet goed, ik zeg dat IK het niets vind, ik zeg niet dat het niet mag.

  • Avatar
    Ik - 8 augustus 2017 om 12:58
    Enschede78 zegt:

    Ik ben waarschijnlijk ouderwets of zelfs bekrompen.

    Maar voetbal vind ik niets voor vrouwen en meisjes.

    Ikzeg E78 . Het is natuurlijk uw recht om dames meisjes voetbal niets aan te vinden. Maar nu heeft u bij voorbeeld 1 jongen en 1 meisje. Dan gaat u nooit met het meisje naar voetbal. Wel met u jongen. Dit is toch een soort van hoe zeg ik het soort (discriminatie ) als ik het goed zeg.ik ga als ik het had gehad met allebei de kinderen op pad of het nou voetbal of korfbal of weet ik veel . Ja echt ook voor de dames voetbal.

  • Avatar
    jeff - 8 augustus 2017 om 13:00
    Ik zegt:

    Ikzeg E78 . Het is natuurlijk uw recht om dames meisjes voetbal niets aan te vinden. Maar nu heeft u bij voorbeeld 1 jongen en 1 meisje. Dan gaat u nooit met het meisje naar voetbal. Wel met u jongen. Dit is toch een soort van hoe zeg ik het soort (discriminatie ) als ik het goed zeg.ik ga als ik het had gehad met allebei de kinderen op pad of het nou voetbal of korfbal of weet ik veel . Ja echt ook voor de dames voetbal.

    Nou als je het andersom bekijkt. Als ik mijn zoon mee wil nemen naar ballet, krijg ik een schop voor mijn schenen. 馃槈

  • Avatar
    jeff - 8 augustus 2017 om 13:02
    Enschede78 zegt:

    Je leest niet goed, ik zeg dat IK het niets vind, ik zeg niet dat het niet mag.

    Tja je mag tegenwoordig alles alleen nog maar leuk vinden. Kritiek, hoe goed bedoelt het ook is, wordt niet meer getolereerd. Lijkt wel of iedereen aan de LSD zit, zo prachtig vinden ze alles.

  • Avatar
    Koog - 8 augustus 2017 om 13:15

    Gemiddeld een tientje per toeschouwert, zou mooi zijn. Daarnaast nog wat SCC Meer verkocht voor Mannen en vrouwen FCT-1?

    Vreemd wel dat de huurprijs net kosten dekkend is, als je iets verhuurt will je ook op de verhuur winst maken. Nu krijg je wel de winst op de Catering, Maar dat is extra. Want de drankjes zijn normaliter van de Sponsoren. Dus is het eten alleen voor FCT?

  • Avatar
    twentefanhenk - 8 augustus 2017 om 13:30
    Enschede78 zegt:

    Ik ben waarschijnlijk ouderwets of zelfs bekrompen.

    Maar voetbal vind ik niets voor vrouwen en meisjes.

    馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔kom eens onder die steen vandaan鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿

  • Avatar
    twentefanhenk - 8 augustus 2017 om 13:35
    jeff zegt:

    Tja je mag tegenwoordig alles alleen nog maar leuk vinden. Kritiek, hoe goed bedoelt het ook is, wordt niet meer getolereerd. Lijkt wel of iedereen aan de LSD zit, zo prachtig vinden ze alles.

    Lucy in the Sky with Diamants,The Beatles

  • Avatar
    Enschede78 - 8 augustus 2017 om 13:49
    twentefanhenk zegt:

    馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔馃枔kom eens onder die steen vandaan鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿解毥鈿

    Of de rest.

    Verlang weer naar de traditie:

    Mannen werken en zorgen voor brood op de plank.

    Vrouwen het huishouden.



    Mannen wees man en vrouw wees vrouw.



    Dat gelijkheid en tolerantie heeft grenzen en we slaan door.

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 14:02
    Enschede78 zegt:

    Of de rest.

    Verlang weer naar de traditie:

    Mannen werken en zorgen voor brood op de plank.

    Vrouwen het huishouden.



    Mannen wees man en vrouw wees vrouw.



    Dat gelijkheid en tolerantie heeft grenzen en we slaan door.

    In de sport zijn de grenzen er bij volwassenen heel duidelijk. Daarom mag zelfs bij het gemengde spel korfbal je alleen het zelfde geslacht verdedigen als ik het goed heb. Kijk dat jij dit nou roept omdat je niks in het huishouden wil doen kan ik snappen, maar onderscheid word er echt nog wel gemaakt. Dat we allemaal wel hetzelfde mogen doen is gewoon het juiste.

  • Avatar
    Messi - 8 augustus 2017 om 14:08
    jeff zegt:

    Tja je mag tegenwoordig alles alleen nog maar leuk vinden. Kritiek, hoe goed bedoelt het ook is, wordt niet meer getolereerd. Lijkt wel of iedereen aan de LSD zit, zo prachtig vinden ze alles.

    Zo ist Jeff

  • Avatar
    ANS - 8 augustus 2017 om 14:26
    Enschede78 zegt:

    Of de rest.

    Verlang weer naar de traditie:

    Mannen werken en zorgen voor brood op de plank.

    Vrouwen het huishouden.



    Mannen wees man en vrouw wees vrouw.



    Dat gelijkheid en tolerantie heeft grenzen en we slaan door.

    Als ik dit aan mijn vrouw voorstel belt ze gelijk haar moeder en die slaat mij gelijk twee blauwe ogen. 馃槬馃槬馃槬

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 14:52
    Enschede78 zegt:

    Of de rest.

    Verlang weer naar de traditie:

    Mannen werken en zorgen voor brood op de plank.

    Vrouwen het huishouden.



    Mannen wees man en vrouw wees vrouw.



    Dat gelijkheid en tolerantie heeft grenzen en we slaan door.

    Ik ben toch wel trots dat mijn kinderen mij niet zien als de man die op zondag het vlees snijdt, maar dat ik een papa ben die er (altijd) voor ze is.



    In een klassieke rollenverdeling was dat niet in zoverre mogelijk als ik nu kan invullen.

  • Avatar
    danny01 - 8 augustus 2017 om 15:30
    ANS zegt:

    Als ik dit aan mijn vrouw voorstel belt ze gelijk haar moeder en die slaat mij gelijk twee blauwe ogen. 馃槬馃槬馃槬

    Altijd t zelfde met die schoonmoeders

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 16:59
    Enschede78 zegt:

    Of de rest.

    Verlang weer naar de traditie:

    Mannen werken en zorgen voor brood op de plank.

    Vrouwen het huishouden.



    Mannen wees man en vrouw wees vrouw.



    Dat gelijkheid en tolerantie heeft grenzen en we slaan door.

    Wat een bekrompen mening zeg. Je hebt gelijk dat we er soms in doorslaan maar nu wil je terug naar de jaren nul en dat slaat helemaal nergens op. Ik mag hopen dat jij geen dochter hebt en ook nooit zult krijgen want wat voor opvoeding zou zo\'n kind bij jou krijgen? \'papa, mag ik op voetbal?\' \'Nee, voetbal is alleen voor jongens.\' of \'papa, mag ik studeren?\' Nee, ga maar leren hoe je moet koken en schoonmaken.\' Echt jouw mening slaat helemaal nergens op!

Nieuwe media