Van Halst: ''FC Twente heeft het vrouwenvoetbal in leven gehouden''

08 augustus 2017 om 18:00 | Bron: Van Halst: ''FC Twente heeft het vrouwenvoetbal in leven gehouden''

Het EK Vrouwenvoetbal zit er inmiddels op en Jan van Halst heeft een goed gevoel overgehouden aan het toernooi. De technisch directeur zag dat het 'FC Twente Stadion' twee keer bomvol zat en bovendien zaten er miljoenen mensen thuis voor de buis te kijken naar de Oranje Vrouwen. 

"Het draagvlak en het acceptatievlak is alleen maar toegenomen en ik hoop dat er nu nog meer BVO's mee gaan doen", reageert hij voor de camera van RTV Oost. "Ik denk dat er steeds meer aandacht voor zal zijn en dat is hartstikke mooi. De samenvattingen komen met enige regelmaat bij de NOS, dat geeft aan dat het in de lift zit", aldus Van Halst, die ontkent dat de Tukkers de FC Twente Vrouwen hebben laten vallen. 

"Ik moet een nuance maken: FC Twente heeft het vrouwenvoetbal in leven gehouden", benadrukt hij. "Wij moesten natuurlijk financieel schoon schip maken, ook ten aanzien van het vrouwenvoetbal. Zij zijn in een aparte stichting gezet, maar Twente heeft zich drie jaar lang geconformeerd voor 100.000 euro. Dat is een substantieel bedrag ondanks enorme financiele problemen. Maar dat geeft wel aan dat we het vrouwenvoetbal hebben omarmd. Wij willen dat nou operationeel ook weer wat meer gaan doen. Dan heb je het over faciliteiten, financiele administratie, dat soort zaken. 

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 18:08

    Wees trots kale gladiool zorg nu maar dat je FC Twente 1 in leven houd . Tjonge wat ben je trots pffff

  • Avatar
    biertje123 - 8 augustus 2017 om 18:22

    Het is wel leuk en aardig dat vrouwenvoetbal. Maar al die berichten de hele dag over hoe geweldig het wel niet is heb ik wel genoeg gezien. Het mag allemaal wel wat minder.

  • Avatar
    Messi - 8 augustus 2017 om 18:35
    biertje123 zegt:

    Het is wel leuk en aardig dat vrouwenvoetbal. Maar al die berichten de hele dag over hoe geweldig het wel niet is heb ik wel genoeg gezien. Het mag allemaal wel wat minder.

    Precies opdonderen er mee.heb bewust niet gereageerd op sommige topics maar word er nu wel schijt ziek van.DAMES TERUG IN DE KÜCHEN πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™

  • Avatar
    Thehawk - 8 augustus 2017 om 18:41
    biertje123 zegt:

    Het is wel leuk en aardig dat vrouwenvoetbal. Maar al die berichten de hele dag over hoe geweldig het wel niet is heb ik wel genoeg gezien. Het mag allemaal wel wat minder.

    Helemaal mee eens. Nu weten we het wel een keer

  • Avatar
    Scorpio69 - 8 augustus 2017 om 18:42

    Top gedaan vrouwen kan er niet genoeg van krijgen.

    In 1 woord geweldige prestatie. Top, top, top, top.

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 18:45
    EvB64 zegt:

    Wees trots kale gladiool zorg nu maar dat je FC Twente 1 in leven houd . Tjonge wat ben je trots pffff

    Daar lijkt ie me aardig mee op weg, ouwe, zeurende gladiool.

  • Avatar
    Enschede78 - 8 augustus 2017 om 18:54
    Messi zegt:

    Precies opdonderen er mee.heb bewust niet gereageerd op sommige topics maar word er nu wel schijt ziek van.DAMES TERUG IN DE KÜCHEN πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™

    Ik kon me een paar topics eerder al niet inhouden maar inderdaad.

    Voetbal en vrouwen gaat niet samen, Γ³f de vrouwen zijn de

    \"tropische verassing\" haha.



    Voor de rest, mannen, bier, schelden etc en met geluk een vakh...... maar verder niet.



    En stap maar in moraalridders....

  • Avatar
    biertje123 - 8 augustus 2017 om 19:01
    Enschede78 zegt:

    Ik kon me een paar topics eerder al niet inhouden maar inderdaad.

    Voetbal en vrouwen gaat niet samen, Γ³f de vrouwen zijn de

    \"tropische verassing\" haha.



    Voor de rest, mannen, bier, schelden etc en met geluk een vakh...... maar verder niet.



    En stap maar in moraalridders....

    Mannen trekken ook hun shirt uit als ze scoren. Zie ik de vrouwen niet zo snel doen. Dat vrouwenvoetbal is leuk voor 1 keertje, maar ze gaan er wel te ver in.

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 19:13
    Enschede78 zegt:

    Ik kon me een paar topics eerder al niet inhouden maar inderdaad.

    Voetbal en vrouwen gaat niet samen, Γ³f de vrouwen zijn de

    \"tropische verassing\" haha.



    Voor de rest, mannen, bier, schelden etc en met geluk een vakh...... maar verder niet.



    En stap maar in moraalridders....

    OkΓ©, komt ie. Waarom lees jij alles over het vrouwenvoetbal en reageer je op ieder topic? Stiekem toch een fan van het vrouwenvoetbal, net als Messi en biertje123?

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 19:20
    Manolito zegt:

    Daar lijkt ie me aardig mee op weg, ouwe, zeurende gladiool.

    Flikker toch op maftoeter , je komt zeker net uit de luiers hè

  • Avatar
    nochange - 8 augustus 2017 om 19:27
    Messi zegt:

    Precies opdonderen er mee.heb bewust niet gereageerd op sommige topics maar word er nu wel schijt ziek van.DAMES TERUG IN DE KÜCHEN πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™

    Heb je trek en kun je zelf niet koken? Lijkt hier bij sommigen of vrouwen niets anders mogen of nergens anders goed voor zijn dan koken en Het huishouden. O ja, en 3x per week de rugligging of andere positie, voor de man....

  • Avatar
    nochange - 8 augustus 2017 om 19:30
    biertje123 zegt:

    Mannen trekken ook hun shirt uit als ze scoren. Zie ik de vrouwen niet zo snel doen. Dat vrouwenvoetbal is leuk voor 1 keertje, maar ze gaan er wel te ver in.

    Dus als ze het shirt uittrekken mag het wel vaker? Vrouwen krijgen daar ook een kaart voor. Bovendien verre van sexy een sport bh waarbij er niets meer te zien is van de tieten. Ze voetballen echt niet in een sexy rode bh met bijpassende string of wat voor sexy lingerie dan ook.

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 19:31
    EvB64 zegt:

    Flikker toch op maftoeter , je komt zeker net uit de luiers hè

    Nou nee,, luiers zijn al een tijdje geleden. Vanwaar die conclusie?

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 19:32
    beerntjes zegt:

    OkΓ©, komt ie. Waarom lees jij alles over het vrouwenvoetbal en reageer je op ieder topic? Stiekem toch een fan van het vrouwenvoetbal, net als Messi en biertje123?

    Meneer heeft thuis weinig te vertellen en gaat daarom maar stoer doen op het internet.

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 19:45
    Manolito zegt:

    Nou nee,, luiers zijn al een tijdje geleden. Vanwaar die conclusie?

    Dat je mij ouwe zeur noemt dan denk ik dat jij nog niet droog achter de oren bent .

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 20:05

    Voor alle haters van vrouwenvoetbal.



    Ergens in de toekomst.

    Jongen:\" Pappa, Pappa, mag ik op voetbal.

    Vader (geschrokken): Natuurlijk niet, voetbal is voor meisjes.

    😜😜😜

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 20:07
    EvB64 zegt:

    Dat je mij ouwe zeur noemt dan denk ik dat jij nog niet droog achter de oren bent .

    Haha,, goed hoor ouwe brompotπŸ‘Œ

  • Avatar
    aldo - 8 augustus 2017 om 20:59
    Messi zegt:

    Precies opdonderen er mee.heb bewust niet gereageerd op sommige topics maar word er nu wel schijt ziek van.DAMES TERUG IN DE KÜCHEN πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™πŸ”™

    Ga ook maar reageren haha. Als er geld mee valt te verdienen in het vrouwen voetbal zal je ermee moeten leven.

  • Avatar
    Tomtietom - 9 augustus 2017 om 12:07

    Dit is een nieuwssite voor Twente fans, hier kun je dan ook nieuws verwachten wat betrekking heeft op alles wat met FC Twente te maken heeft. Daar horen onze dames en de jeugd ook bij omdat dit ook FC Twente is!

    Als je het dan niet interessant vindt, sla die artikelen dan over. Dat zou een hoop ergernis schelen voor iedereen.

Nieuwe media