''Cerny van Ajax lijkt niet te lukken, FC Twente is gewoon platzak''

08 augustus 2017 om 17:01 | Bron: RTV Oost ''Cerny van Ajax lijkt niet te lukken, FC Twente is gewoon platzak''

FC Twente heeft een matige voorbereiding achter de rug en dan moet de ploeg van trainer Rene Hake in de eerste competitiewedstrijd ook nog eens op bezoek bij landskampioen Feyenoord. Tijmen van Wissing is benieuwd of de club uit Enschede al wel klaar is voor de start van de Eredivisie. 

"Ze zijn wel een beetje in paniek", vertelt hij in het RTV Oost-programma Binnenkant Paal. "Jan van Halst is nog bezig geweest met een Hongaarse spits (Zoltan Stieber, red.), de zaakwaarnemer was zelfs onderweg naar Enschede. Het leek allemaal rond te komen, maar halverwege de route naar de Grolsch Veste werd Van Halst gebeld door die zaakwaarnemer en die zei: ik krijg een telefoontje uit Amerika (van DC United, red.). Oftewel: er moest toch nog wat geld bij en daardoor is het afgeketst", weet Van Wissing. 

"Cerny van Ajax lijkt niet te lukken, FC Twente is gewoon platzak", vervolgt de verslaggever realistisch. "Ze kunnen niet shoppen, ze kunnen niks betalen en dus is het zorgen dat ze heel creatief zijn. Assaidi steekt er met kop en schouders bovenuit, dat blijkt uit elk positiespel. Maar die Tom Boere komt hier en heeft nu al een rugzak van dertig kilo op zijn rug. In de voorbereiding moet je toch een paar doelpunten maken als je nieuw bent, maar dat lukt hem maar niet. Dus ik houd mijn hart vast in De Kuip zondag, want dat kon wel eens een hele pijnlijke nederlaag worden", besluit Van Wissing. 

Overzicht

Reacties (73)

  • Avatar
    Berry - 8 augustus 2017 om 17:10

    Dat wordt ook een pijnlijke nederlaag zondag en als het scoren uitblijft zullen er nog meer volgen. Mischien hebben we wel een verdedigend elftal dat vele clean sheets op haar naam gaat zetten. Je kunt er nu nog niet veel van zeggen aangezien er nog eventueel aankopen worden gedaan. Wat je wel kunt zien is dat het scorende vermogen 0 is en er weinig tot niets gecreëert wordt. Zo begin je niet fijn aan de competitie, een nederlaag tegen 010 is geen schande maar ik ben bang dat het daar niet bij blijft.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 17:11
    Berry zegt:

    Dat wordt ook een pijnlijke nederlaag zondag en als het scoren uitblijft zullen er nog meer volgen. Mischien hebben we wel een verdedigend elftal dat vele clean sheets op haar naam gaat zetten. Je kunt er nu nog niet veel van zeggen aangezien er nog eventueel aankopen worden gedaan. Wat je wel kunt zien is dat het scorende vermogen 0 is en er weinig tot niets gecreëert wordt. Zo begin je niet fijn aan de competitie, een nederlaag tegen 010 is geen schande maar ik ben bang dat het daar niet bij blijft.

    Zo stabiel is die verdediging niet eens met Thesker en Trajkovski.

  • Avatar
    fctexpert - 8 augustus 2017 om 17:14

    Ach,

    wat een gelul,

    2 sponsoren van Twente hebben toegezegd dat ze bij wouden springen om spelers te halen, dan zou de huur van Cerny geen punt zijn toch, komt wel goed let maar op tis nog geen 1 september,
    en verliezen in de kuip, is dat zo raar dan, we winnen daar zelden dus.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 8 augustus 2017 om 17:16

    Roman Schweizer, Marten Saarlas, Nicolaj Agger, Adrian Nikci, Mohamad Darwish zijn transfervrij en van de Nederlanders Terell Ondaan en Leroy George verder heb je nog El Khayati, Tankovic, Gudmundsson, Menig die je kunt huren en Ahannach en van Crooij kun je misschien voor een paar ton overnemen aan het werk Jan.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 17:20
    FC Twente 1965 zegt:

    Roman Schweizer, Marten Saarlas, Nicolaj Agger, Adrian Nikci, Mohamad Darwish zijn transfervrij en van de Nederlanders Terell Ondaan en Leroy George verder heb je nog El Khayati, Tankovic, Gudmundsson, Menig die je kunt huren en Ahannach en van Crooij kun je misschien voor een paar ton overnemen aan het werk Jan.

    stuk voor stuk matige spelers, next!

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 17:21

    Nee gvd die kale gladiool moet eens wat harder op zoek gaan gvd kunt mij gewoon niet wijs maken dat er niet ergens 2 versterkingen voor ons te halen zijn . Gaat erbij echt niet in en ik heb grote twijfels bij Hake alsook bij kale Jantje op technisch gebied .

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 17:22
    EvB64 zegt:

    Nee gvd die kale gladiool moet eens wat harder op zoek gaan gvd kunt mij gewoon niet wijs maken dat er niet ergens 2 versterkingen voor ons te halen zijn . Gaat erbij echt niet in en ik heb grote twijfels bij Hake alsook bij kale Jantje op technisch gebied .

    Je zult echt nog 2 misschien wel 3 weken moeten wachten op de afvallers.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 8 augustus 2017 om 17:34
    zegt:

    Nee geen amateurvoetballers maar gewoon uit buitenlandse competities allemaal talentvolle spelers

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 17:38
    FC Twente 1965 zegt:

    Nee geen amateurvoetballers maar gewoon uit buitenlandse competities allemaal talentvolle spelers

    Geen talenten meer 😕😕😕😕ervaren krachten .

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 17:39
    EvB64 zegt:

    Nee gvd die kale gladiool moet eens wat harder op zoek gaan gvd kunt mij gewoon niet wijs maken dat er niet ergens 2 versterkingen voor ons te halen zijn . Gaat erbij echt niet in en ik heb grote twijfels bij Hake alsook bij kale Jantje op technisch gebied .

    Hoewel ik ook niet erg positief ben heeft het m.i.geen zin om de verantwoordelijken nu al aan de schandpaal te nagelen. Heb over Hake ook wel mijn bedenkingen, maar we moeten ze wel de kans geven. Immers, we weten ook niet hoeveel Twente nu daadwerkelijk te besteden heeft. Er wordt geopperd dat er 2 sponsoren geld in willen pompen. Zo ja, hoeveel dan, want als dit een druppel op een gloeiende plaat is schiet het nog niet op. Ik heb er vertrouwen in, dat achter de schermen met man en macht gewerkt wordt om een waardig team op de been te krijgen. Maar geef het even de kans. Rond 1 oktober kun je pas conclusies trekken.

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 17:40
    zegt:

    Doelpunten kunnen wij niet betalen. Garantie daarop word al gauw 20 miljoen waard. Huren misschien wel van city ofzo.

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 17:42
    EvB64 zegt:

    Nee gvd die kale gladiool moet eens wat harder op zoek gaan gvd kunt mij gewoon niet wijs maken dat er niet ergens 2 versterkingen voor ons te halen zijn . Gaat erbij echt niet in en ik heb grote twijfels bij Hake alsook bij kale Jantje op technisch gebied .

    Eventjes geduld nog

  • Avatar
    ANS - 8 augustus 2017 om 17:52
    fctexpert zegt:

    Ach,

    wat een gelul,

    2 sponsoren van Twente hebben toegezegd dat ze bij wouden springen om spelers te halen, dan zou de huur van Cerny geen punt zijn toch, komt wel goed let maar op tis nog geen 1 september,
    en verliezen in de kuip, is dat zo raar dan, we winnen daar zelden dus.

    Wie zijn dan die 2 sponsoren? Heb je een bron of zelf bedacht?

  • Avatar
    biertje123 - 8 augustus 2017 om 17:53
    FC Twente 1965 zegt:

    Nee geen amateurvoetballers maar gewoon uit buitenlandse competities allemaal talentvolle spelers

    Als ze allemaal zo talentvol zijn. Dan zijn ze ook niet transfervrij lijkt mij. Ze moeten gewoon gaan huren. Aankloppen bij grote clubs of ze willen helpen, ik weet zeker dat er wel een paar clubs te vinden zijn met goede spelers. Twente staat er best wel om bekend spelers goed op te leiden.

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 17:53
    Ket wiezel zegt:

    Hoewel ik ook niet erg positief ben heeft het m.i.geen zin om de verantwoordelijken nu al aan de schandpaal te nagelen. Heb over Hake ook wel mijn bedenkingen, maar we moeten ze wel de kans geven. Immers, we weten ook niet hoeveel Twente nu daadwerkelijk te besteden heeft. Er wordt geopperd dat er 2 sponsoren geld in willen pompen. Zo ja, hoeveel dan, want als dit een druppel op een gloeiende plaat is schiet het nog niet op. Ik heb er vertrouwen in, dat achter de schermen met man en macht gewerkt wordt om een waardig team op de been te krijgen. Maar geef het even de kans. Rond 1 oktober kun je pas conclusies trekken.

    Ok maar denk dat je op 1 oktober al in de hoek zit waar de klappen vallen , en daar komen we met deze selectie en technische staf nooit meer uit . De selectie is na een een paar nederlagen mentaal na de kloten . En dan zul je zien dat er ineens paniek aankopen komen in de winterstop maar die krijgt onze trainer ook niet op het goede spoor. Zo somber zie ik het echt .

  • Avatar
    biertje123 - 8 augustus 2017 om 17:54
    ANS zegt:

    Wie zijn dan die 2 sponsoren? Heb je een bron of zelf bedacht?

    Er waren wat geruchten dat er een paar sponsors bij zouden gaan dragen aan nieuwe spelers.

  • Avatar
    Ket wiezel - 8 augustus 2017 om 17:55
    EvB64 zegt:

    Ok maar denk dat je op 1 oktober al in de hoek zit waar de klappen vallen , en daar komen we met deze selectie en technische staf nooit meer uit . De selectie is na een een paar nederlagen mentaal na de kloten . En dan zul je zien dat er ineens paniek aankopen komen in de winterstop maar die krijgt onze trainer ook niet op het goede spoor. Zo somber zie ik het echt .

    Wacht nou eerst maar eens af. Paniek, en dat vóór de eerste beste wedstrijd, zit toch niemand op te wachten?!

  • Avatar
    Certissa - 8 augustus 2017 om 17:58

    Feyenoord is, definetely better team, way better than us, but I don't know why everyone is so pessimistic. Maybe we should play more defensive, 5 defenders or something.
    Anyway, everything is possible, look what Osijek did to Psv. Maybe will luck be on our side :)

  • Avatar
    Conti - 8 augustus 2017 om 17:58

    En wat nu heer Wissing ????

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 8 augustus 2017 om 17:59

    Jongens, we hebben best een redelijk elftal. Er moeten alleen nog wat doelpunten bij. Die vallen vanzelf af bij de toppers. Over 2~3 weken komen er echt nog wel wat bij. Geen paniek

Nieuwe media