''Het blijft bijzonder om te zien hoe FC Twente leeft in de regio''

08 augustus 2017 om 15:27 | Bron: AD ''Het blijft bijzonder om te zien hoe FC Twente leeft in de regio''

FC Twente neemt het aankomende zondag in Rotterdam op tegen Feyenoord en Leon ten Voorde beseft dat er nog veel vraagtekens zijn bij de club uit Enschede. Trainer Rene Hake zag in de afgelopen weken namelijk veel spelers komen en gaan. 

"Marko Kvasina? Nikola Gjorgjev? Harris Vuckic? De 40.000 toeschouwers in De Kuip zullen zondag met de nodige verbazing naar de opstelling van FC Twente kijken", legt de verslaggever uit op de website van het Algemeen Dagblad. "Nick Marsman, Kamohelo Mokotjo, Mateusz Klich en Enes Unal zijn verdwenen en daarvoor in de plaats zijn tal van onbekenden uit verre oorden aangetrokken. Een verandering kan soms verfrissend zijn, maar om nou te zeggen dat het nieuwe Twente al het nodige vertrouwen in de voorbereiding heeft getankt? Niet bepaald", constateert Ten Voorde.

"Twente oogt op dit moment als een leger zonder munitie dat naar het front wordt gestuurd", vervolgt hij kritisch. "De ploeg wacht al 525 minuten op een doelpunt en wist op 8 juli voor het laatst de weg naar de goal te vinden. De maker van die treffer? Jari Oosterwijk, en dat is de derde spits nota bene. Ter nuancering: Twente oefende in de voorbereiding vooral tegen sterke ploegen als Hannover 96, Everton, Espanyol en Mainz 05, maar dan nog. Het gebrek aan scorend vermogen en creativiteit heeft ervoor gezorgd dat de achterban met de nodige zorgen uitkijkt naar de start van het seizoen", aldus ten Voorde. 

"Over het evenaren van de zevende plek van het afgelopen jaar, durft niemand in Enschede het op dit moment te hebben", beseft hij. "Eerst maar eens uit de gevarenzone wegblijven, zo luiden de sombere voorspellingen. Maar dat is nu, niemand weet hoe de selectie er over een kleine maand voorstaat als de transfermarkt op slot is. Vorig jaar kwamen spelers als Celina, Unal en Klich ook pas eind augustus binnenwaaien. Is alles dan kommer en kwel? Nee. Dat onzekere sportieve perspectief heeft geen invloed gehad op de verkoop van de seizoenkaarten, want het blijft bijzonder om te zien hoe de club leeft in de regio. Twente bracht al ruim 17.000 jaarkaarten aan de man en daarmee staan de Tukkers op een vierde plaats achter de traditionele topclubs", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (30)

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 15:38

    Keurig verwoord Leon ter Voorde๐Ÿ‘Œ mijn complimenten voor dit stukje.

  • Avatar
    jjdewilde - 8 augustus 2017 om 15:49
    Degeweldenaar zegt:

    Keurig verwoord Leon ter Voorde๐Ÿ‘Œ mijn complimenten voor dit stukje.

    Eens, gewoon en goeie situatie analyse. Had overigens iedereen kunnen schrijven dit.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 8 augustus 2017 om 15:54

    Laten we nou niet doen of je kans hebt in de kuip laten we onze verwachtingen op de thuis wedstrijd tegen vvv richten die moet je ook mdt de huidige selectie gewoon winnen!

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 16:07

    Het scorend vermogen is een probleem gebleken tegen de sterke tegenstanders uit de hoogste divisies uit Spanje, Engeland en Duitsland, maar wat mij betreft mag de defensie die meermaals de 0 heeft gehouden ook wel benadrukt worden.



    Ik vind het jammer dat het positieve nooit genoemd wordt en er alleen maar negatief wordt gefocused op offensieve prestaties tegen veel hoger aangeschreven tegenstanders.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 16:11
    jjdewilde zegt:

    Eens, gewoon en goeie situatie analyse. Had overigens iedereen kunnen schrijven dit.

    Dat klopt kerel, heb ik hier ook al een paar keer netjes gedaan. Alleen ik breng het wat harde hahahaha๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘Š๐Ÿ˜‰

  • Avatar
    BAM - 8 augustus 2017 om 16:12
    Boesk00l zegt:

    Het scorend vermogen is een probleem gebleken tegen de sterke tegenstanders uit de hoogste divisies uit Spanje, Engeland en Duitsland, maar wat mij betreft mag de defensie die meermaals de 0 heeft gehouden ook wel benadrukt worden.



    Ik vind het jammer dat het positieve nooit genoemd wordt en er alleen maar negatief wordt gefocused op offensieve prestaties tegen veel hoger aangeschreven tegenstanders.

    Het negatieve aan die nul is dat door deze gekozen tegenstanders er nul punkt nul lijn in het spel zit en de aanvallers geen kans hebben gehad zich op elkaar, onder lichte weerstand, in te spelen.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 16:14
    BAM zegt:

    Het negatieve aan die nul is dat door deze gekozen tegenstanders er nul punkt nul lijn in het spel zit en de aanvallers geen kans hebben gehad zich op elkaar, onder lichte weerstand, in te spelen.

    Juist!!!!!! maar dat wil of kan niet iedereen zien of verkopen hier blijkbaar.

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 16:18
    tukkerpride1970 zegt:

    Laten we nou niet doen of je kans hebt in de kuip laten we onze verwachtingen op de thuis wedstrijd tegen vvv richten die moet je ook mdt de huidige selectie gewoon winnen!

    We gaan daar gewoon met 3-0 winnen. BAM!

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 16:22
    BAM zegt:

    Het negatieve aan die nul is dat door deze gekozen tegenstanders er nul punkt nul lijn in het spel zit en de aanvallers geen kans hebben gehad zich op elkaar, onder lichte weerstand, in te spelen.

    Tuurlijk is dat een nadeel, al is er tegen o.a. Goor en Stranrear wel meer op gefocused.



    Maar ik vind dat er een hele negatieve sfeer hangt zonder dat er wordt gekeken naar de sterkte van de tegenstander en wat er juist wel goed ging.



    Misschien ben ik wel te positief ingesteld hoor, maar mensen lijken elkaar hier in een kilometers diepe put te praten. Ik kijk wel naar hoe het gaat als we een paar maand onderweg zijn. Zelfs het team is nu nog niet eens definitief.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 8 augustus 2017 om 16:35
    Boesk00l zegt:

    Tuurlijk is dat een nadeel, al is er tegen o.a. Goor en Stranrear wel meer op gefocused.



    Maar ik vind dat er een hele negatieve sfeer hangt zonder dat er wordt gekeken naar de sterkte van de tegenstander en wat er juist wel goed ging.



    Misschien ben ik wel te positief ingesteld hoor, maar mensen lijken elkaar hier in een kilometers diepe put te praten. Ik kijk wel naar hoe het gaat als we een paar maand onderweg zijn. Zelfs het team is nu nog niet eens definitief.

    Sorry kerel maar in Goor en Schotland. Dat was van een zo laag en bedenkelijk niveau daar mag je eigenlijk nooit van verliezen hoor.

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 16:41
    tukkerpride1970 zegt:

    Laten we nou niet doen of je kans hebt in de kuip laten we onze verwachtingen op de thuis wedstrijd tegen vvv richten die moet je ook mdt de huidige selectie gewoon winnen!

    Haha pas op !!! Met je moet je gewoon winnen ! Met dit elftal wil ik dat nog weleens zien .

  • Avatar
    jjdewilde - 8 augustus 2017 om 16:49
    Boesk00l zegt:

    Tuurlijk is dat een nadeel, al is er tegen o.a. Goor en Stranrear wel meer op gefocused.



    Maar ik vind dat er een hele negatieve sfeer hangt zonder dat er wordt gekeken naar de sterkte van de tegenstander en wat er juist wel goed ging.



    Misschien ben ik wel te positief ingesteld hoor, maar mensen lijken elkaar hier in een kilometers diepe put te praten. Ik kijk wel naar hoe het gaat als we een paar maand onderweg zijn. Zelfs het team is nu nog niet eens definitief.

    Zal denk ik met het slechte zomer weer te maken hebben. Klagen op de camping over Twente want de zon is er niet.

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 16:51
    Degeweldenaar zegt:

    Sorry kerel maar in Goor en Schotland. Dat was van een zo laag en bedenkelijk niveau daar mag je eigenlijk nooit van verliezen hoor.

    Tuurlijk mag je daar niet verliezen, dus die moet je gebruiken voor je aanval.



    Ik denk dat Espanyol, Mainz en Hannover zich meer schamen voor de resultaten dan wij zouden moeten doen. Zet de (spelers)budgetten eens tegen elkaar.

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 16:57
    jjdewilde zegt:

    Zal denk ik met het slechte zomer weer te maken hebben. Klagen op de camping over Twente want de zon is er niet.

    Klagen lijkt voor sommigen ook wel een soort dagtaak (al zullen sommige klagers het zelf \'kritisch\' noemen).



    Maar dat is ook wel leuk aan een forum. Als iedereen alleen maar positief was, dan was er ook geen donder aan. Soms gaat het alleen het redelijke te buiten en wordt het persoonlijk.

  • Avatar
    Messi - 8 augustus 2017 om 17:18
    Boesk00l zegt:

    Tuurlijk mag je daar niet verliezen, dus die moet je gebruiken voor je aanval.



    Ik denk dat Espanyol, Mainz en Hannover zich meer schamen voor de resultaten dan wij zouden moeten doen. Zet de (spelers)budgetten eens tegen elkaar.

    Hoezo hebben we gewonnen dan van mainz??? Geen kans gecreรซerd

  • Avatar
    Boesk00l - 8 augustus 2017 om 17:22
    Messi zegt:

    Hoezo hebben we gewonnen dan van mainz??? Geen kans gecreรซerd

    Dat zeg ik ook niet. Twente is ten opzichte van hun een zwakkere tegenstander, dat zag je ook duidelijk op het veld. Dan baal je dat je tegen het beoogde eerste team (dus eerste 90 minuten niet tot scoren komt).

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 17:23
    jjdewilde zegt:

    Zal denk ik met het slechte zomer weer te maken hebben. Klagen op de camping over Twente want de zon is er niet.

    Breng jij dan nog ff een bak geld kunnen we tenminste nog ergens wat huren ...๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

  • Avatar
    rootje85 - 8 augustus 2017 om 17:26
    EvB64 zegt:

    Breng jij dan nog ff een bak geld kunnen we tenminste nog ergens wat huren ...๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

    Waarom denk je dat gebracht geld ook direkt weer opgemaakt zou kunnen worden aan spelers. Daar moeten best wat dingen goed voor geregeld zijn tegenwoordig met de fair play shit. Niet iedereen heeft een sponsor die jouw speler wel FF vrijkoopt en hem ambassadeur kan maken van iets.

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 17:27
    Boesk00l zegt:

    Dat zeg ik ook niet. Twente is ten opzichte van hun een zwakkere tegenstander, dat zag je ook duidelijk op het veld. Dan baal je dat je tegen het beoogde eerste team (dus eerste 90 minuten niet tot scoren komt).

    Jantje is op talenten jacht geweest en we hebben sterk Twente 2 waarschijnlijk maar super zwak Twente 1 en dat is de technische staf aan te rekenen . Want die talenten zijn ook kosten mee gemoeid en er is zoveel talent gehaald van die kosten had je misschien ook 2 redelijke spelers voor Twente 1 kunnen huren .Lijkt de fucking Holland got talent show wel !!!!

  • Avatar
    EvB64 - 8 augustus 2017 om 17:28
    rootje85 zegt:

    Waarom denk je dat gebracht geld ook direkt weer opgemaakt zou kunnen worden aan spelers. Daar moeten best wat dingen goed voor geregeld zijn tegenwoordig met de fair play shit. Niet iedereen heeft een sponsor die jouw speler wel FF vrijkoopt en hem ambassadeur kan maken van iets.

    JJWILDE is sponsor kerel !!!Brengt al bakken met geld volgens hem .

Nieuwe media