Kenners voorspellen: FC Twente eindigt tussen zevende en tiende plaats

08 augustus 2017 om 22:36 | Bron: Voetbal International Kenners voorspellen: FC Twente eindigt tussen zevende en tiende plaats

FC Twente eindigde vorig seizoen op de zevende plek in de Eredivisie. De Tukkers zagen sterkhouders Kamohelo Mokotjo, Enes Ünal en Mateusz Klich uit Enschede vertrekken. Spelers als Tom Boere, Danny Holla, Alexander Laukart en Jorn Brondeel kwamen daarvoor terug.

In de nieuwe VI Seizoensgids geven twaalf analisten hun voorspelling waar FC Twente komend seizoen gaat eindigen. Jeroen Grueter, Kees Jasma, Christiaan Ruesink, Arno Vermeulen en Willem Vissers hebben hoge verwachtingen en denken dat FC Twente opnieuw als zevende eindigt. Wilfrend Genee ziet het somber in. Hij verwacht dat de ploeg van trainer René Hake als tiende het seizoen afsluit.

Voorspelling eindstand FC Twente:

Jeroen Grueter (NOS): 7e

Kees Jansma (FOX Sports): 7e

Christiaan Ruesink (VI): 7e

Arno Vermeulen (NOS): 7e

Willem Vissers (De Volkskrant): 7e

Hugo Borst (AD/NOS): 8e

Valentijn Driessen (De Telegraaf): 8e

Hans Kraay jr. (FOX Sports): 8e

Emile Schelvis (Ziggo Sports): 9e

Jan-Joost van Gangelen (FOX Sports): 9e

Sjoerd Mossou (Algemeen Dagblad): 9e

Wilfred Genee (RTL): 10e

Overzicht

Reacties (26)

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 22:43

    \'voetbalkenners\'



    Ik zie er een aantal tussen staan waar je veel van kunt zeggen maar niet dat ze verstand van voetbal hebben.

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 22:57

    Positiever dan het gros hier

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 23:00

    Waar kan ik tekenen? Zou op voorhand een goed resultaat zijn.

  • Avatar
    Thehawk - 8 augustus 2017 om 23:03

    Vorig seizoen dachten de "voetbalkenners" toch randje degradatie? Dan zullen we dit seizoen wel kampioen worden

  • Avatar
    Kerrer - 8 augustus 2017 om 23:15
    mcdummels zegt:

    \'voetbalkenners\'



    Ik zie er een aantal tussen staan waar je veel van kunt zeggen maar niet dat ze verstand van voetbal hebben.

    Kun jij ze de hand geven :)

  • Avatar
    FCTwente10 - 8 augustus 2017 om 23:17
    mcdummels zegt:

    \'voetbalkenners\'



    Ik zie er een aantal tussen staan waar je veel van kunt zeggen maar niet dat ze verstand van voetbal hebben.

    Heb je gelijk in, maar ze zijn in elk geval wel positiever dan gemiddelde hier

  • Avatar
    Neusjezalm - 8 augustus 2017 om 23:19

    Plek 9 houd ik het op

  • Avatar
    jjdewilde - 8 augustus 2017 om 23:19

    Dat wordt het ook wel, ik ga voor 8.

  • Avatar
    Veste - 8 augustus 2017 om 23:28

    Als 1e reactie dacht ik pow beetje optimistisch maar als je bedenkt dat je vvv , nac , excelsior , pec ,roda, heracles , ado , sparta , willem 2 en wellicht groningen wel onder je kan houden ben je al snel 8e ... wat is de eredivisie toch eigenlijk van een triest niveau

  • Avatar
    Gorro - 9 augustus 2017 om 00:01
    Veste zegt:

    Als 1e reactie dacht ik pow beetje optimistisch maar als je bedenkt dat je vvv , nac , excelsior , pec ,roda, heracles , ado , sparta , willem 2 en wellicht groningen wel onder je kan houden ben je al snel 8e ... wat is de eredivisie toch eigenlijk van een triest niveau

    Inderdaad. Anderzijds toch ook mooi dat je dan dus niet hoeft te degraderen.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 augustus 2017 om 00:15

    Als de verdediging zo blijft en er geen ervaren leider en iemand naast Holla komt wordt het plek 12 tot en met 15 we moeten meer balans in het elftal krijgen spelers als Klich en Mokotjo dat soort spelers zijn ontzettend belangrijk in een elftal

  • Avatar
    JohnDeere - 9 augustus 2017 om 00:46

    ach ik vind die voorspelling best reëel. We komen wel weer op onze pootjes terecht. zeker in deze dramatisch slechte (,leuk en vermakelijke) competitie!

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 9 augustus 2017 om 02:54
    FCTwente10 zegt:

    Heb je gelijk in, maar ze zijn in elk geval wel positiever dan gemiddelde hier

    😂

  • Avatar
    Messi - 9 augustus 2017 om 06:21
    Neusjezalm zegt:

    Plek 9 houd ik het op

    Teken ik voor👍🏻

  • Avatar
    BAM - 9 augustus 2017 om 07:50

    Denk dat het een zwaar jaar gaat worden. Een geweldig disconnect tussen de linies, met name de opbouw. Vuckic heb ik 0 vertrouwen in, te breekbaar. Assaidi heb ik opgegeven. Holla kan het niet alleen, zal geen uitblinker worden maar een dienende speler. Jaar in, jaar uit hebben we steunpilaren af zien vallen, De laatste der Mohikanen zijn de deur uit. Mo en Klich, zullen waardevol blijken. Thesker zal nu nog meer opvallen, en niet in positieve zin. Avest, Jensen en Lely zijn rotsen in de branding, maar als je dit team met George, v/d Heyden en onervaren spelers aan moet vullen dan denk ik niet dat we dit jaar het linker rijtje gaan halen, misschien nipt. Brondeel gaat veel te verduren krijgen. Jan van Halst zal er twee kwaliteitsimpulsen bij moeten halen, en daartoe zijn we financieel niet in staat. Met Hooiveld, Thesker en Assaidi zouden ze om de tafel moeten gaan zitten om per December de contracten te ontbinden. Alle 3 kunnen richting GAE. Ik denk dat we vorig jaar veel mazzel hebben gehad met de kwaliteitsimpulsen en dat we dit jaar de ware impact van het handelen van Joop gaan beleven. Het is bijna TE toevallig dat P nu ook op instorten staat. Te toevallig dat de sfeer en het sportieve een opdonder krijgen. 2017/2018 zou wel eens een cruciaal jaar in ons bestaan kunnen worden.

    Ik verwacht 9-12. Maar dat is afhankelijk van welke spelers er nog bij gaan komen. Zonder Assaidi en Vuckic, met Heyden en Trajkovski in de basis, zonder meerwaarde aanvullingen deze maand 10 -14 rond December.

  • Avatar
    GermanTukker - 9 augustus 2017 om 08:54

    Worst case szenario lijkt me de 10e plaats voor dit twente. Velen overschatten de eredivisie hier... bovendien heb ik het gevoel dat er veel rek in deze groep zit. Dus we gaan het zien heren

  • Avatar
    Boesk00l - 9 augustus 2017 om 09:39
    GermanTukker zegt:

    Worst case szenario lijkt me de 10e plaats voor dit twente. Velen overschatten de eredivisie hier... bovendien heb ik het gevoel dat er veel rek in deze groep zit. Dus we gaan het zien heren

    Dat denk ik inderdaad ook. Ik verwacht eigenlijk een moeilijke start met de jongens die door het jaar heen steeds sterker worden.

    Toewerken naar een sterk hecht collectief voor 2018/2019 lijkt mij mogelijk gezien de leeftijden en nochtans gering aantal huurspelers.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 9 augustus 2017 om 09:59
    BAM zegt:

    Denk dat het een zwaar jaar gaat worden. Een geweldig disconnect tussen de linies, met name de opbouw. Vuckic heb ik 0 vertrouwen in, te breekbaar. Assaidi heb ik opgegeven. Holla kan het niet alleen, zal geen uitblinker worden maar een dienende speler. Jaar in, jaar uit hebben we steunpilaren af zien vallen, De laatste der Mohikanen zijn de deur uit. Mo en Klich, zullen waardevol blijken. Thesker zal nu nog meer opvallen, en niet in positieve zin. Avest, Jensen en Lely zijn rotsen in de branding, maar als je dit team met George, v/d Heyden en onervaren spelers aan moet vullen dan denk ik niet dat we dit jaar het linker rijtje gaan halen, misschien nipt. Brondeel gaat veel te verduren krijgen. Jan van Halst zal er twee kwaliteitsimpulsen bij moeten halen, en daartoe zijn we financieel niet in staat. Met Hooiveld, Thesker en Assaidi zouden ze om de tafel moeten gaan zitten om per December de contracten te ontbinden. Alle 3 kunnen richting GAE. Ik denk dat we vorig jaar veel mazzel hebben gehad met de kwaliteitsimpulsen en dat we dit jaar de ware impact van het handelen van Joop gaan beleven. Het is bijna TE toevallig dat P nu ook op instorten staat. Te toevallig dat de sfeer en het sportieve een opdonder krijgen. 2017/2018 zou wel eens een cruciaal jaar in ons bestaan kunnen worden.

    Ik verwacht 9-12. Maar dat is afhankelijk van welke spelers er nog bij gaan komen. Zonder Assaidi en Vuckic, met Heyden en Trajkovski in de basis, zonder meerwaarde aanvullingen deze maand 10 -14 rond December.

    Wat ik tot nu toe heb mogen beleven plek 13 t/m 16. We gaan onderin mee spelen is mij gevoel met deze (huidige) selectie. Veel te jong, geen leider in het veld en te weinig ervaring in het team gaat je zwaar opbreken dit seizoen.

  • Avatar
    annalyst - 9 augustus 2017 om 10:15
    Degeweldenaar zegt:

    Wat ik tot nu toe heb mogen beleven plek 13 t/m 16. We gaan onderin mee spelen is mij gevoel met deze (huidige) selectie. Veel te jong, geen leider in het veld en te weinig ervaring in het team gaat je zwaar opbreken dit seizoen.

    Ik denk dat het nog wel mee gaat vallen. De ploegen die vorig jaar onder ons zijn geëindigd zijn er ook niet veel beter op geworden. Mochten we onverhoopt toch onderin blijven hangen dan zal de schreeuw om spelers alleen maar groter worden. Mochten die voor 1 september niet komen dan zeer zeker wel in de winterstop. Ik verwacht dat daarvoor dan \"toevallig\" nog wel een potje wordt gevonden. Moet raar lopen als we niet gewoon in het linkerrijtje kunnen eindigen.

  • Avatar
    Ward - 9 augustus 2017 om 10:42
    zegt:

    jij wel TC?

Nieuwe media