Kenners voorspellen: FC Twente eindigt tussen zevende en tiende plaats

08 augustus 2017 om 22:36 | Bron: Voetbal International Kenners voorspellen: FC Twente eindigt tussen zevende en tiende plaats

FC Twente eindigde vorig seizoen op de zevende plek in de Eredivisie. De Tukkers zagen sterkhouders Kamohelo Mokotjo, Enes Ünal en Mateusz Klich uit Enschede vertrekken. Spelers als Tom Boere, Danny Holla, Alexander Laukart en Jorn Brondeel kwamen daarvoor terug.

In de nieuwe VI Seizoensgids geven twaalf analisten hun voorspelling waar FC Twente komend seizoen gaat eindigen. Jeroen Grueter, Kees Jasma, Christiaan Ruesink, Arno Vermeulen en Willem Vissers hebben hoge verwachtingen en denken dat FC Twente opnieuw als zevende eindigt. Wilfrend Genee ziet het somber in. Hij verwacht dat de ploeg van trainer René Hake als tiende het seizoen afsluit.

Voorspelling eindstand FC Twente:

Jeroen Grueter (NOS): 7e

Kees Jansma (FOX Sports): 7e

Christiaan Ruesink (VI): 7e

Arno Vermeulen (NOS): 7e

Willem Vissers (De Volkskrant): 7e

Hugo Borst (AD/NOS): 8e

Valentijn Driessen (De Telegraaf): 8e

Hans Kraay jr. (FOX Sports): 8e

Emile Schelvis (Ziggo Sports): 9e

Jan-Joost van Gangelen (FOX Sports): 9e

Sjoerd Mossou (Algemeen Dagblad): 9e

Wilfred Genee (RTL): 10e

Overzicht

Reacties (17)

  • Avatar
    mcdummels - 8 augustus 2017 om 22:43

    \'voetbalkenners\'



    Ik zie er een aantal tussen staan waar je veel van kunt zeggen maar niet dat ze verstand van voetbal hebben.

  • Avatar
    Manolito - 8 augustus 2017 om 22:57

    Positiever dan het gros hier

  • Avatar
    beerntjes - 8 augustus 2017 om 23:00

    Waar kan ik tekenen? Zou op voorhand een goed resultaat zijn.

  • Avatar
    Thehawk - 8 augustus 2017 om 23:03

    Vorig seizoen dachten de "voetbalkenners" toch randje degradatie? Dan zullen we dit seizoen wel kampioen worden

  • Avatar
    Kerrer - 8 augustus 2017 om 23:15
    mcdummels zegt:

    \'voetbalkenners\'



    Ik zie er een aantal tussen staan waar je veel van kunt zeggen maar niet dat ze verstand van voetbal hebben.

    Kun jij ze de hand geven :)

  • Avatar
    Neusjezalm - 8 augustus 2017 om 23:19

    Plek 9 houd ik het op

  • Avatar
    jjdewilde - 8 augustus 2017 om 23:19

    Dat wordt het ook wel, ik ga voor 8.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 augustus 2017 om 00:15

    Als de verdediging zo blijft en er geen ervaren leider en iemand naast Holla komt wordt het plek 12 tot en met 15 we moeten meer balans in het elftal krijgen spelers als Klich en Mokotjo dat soort spelers zijn ontzettend belangrijk in een elftal

  • Avatar
    Messi - 9 augustus 2017 om 06:21
    Neusjezalm zegt:

    Plek 9 houd ik het op

    Teken ik voor👍🏻

  • Avatar
    BAM - 9 augustus 2017 om 07:50

    Denk dat het een zwaar jaar gaat worden. Een geweldig disconnect tussen de linies, met name de opbouw. Vuckic heb ik 0 vertrouwen in, te breekbaar. Assaidi heb ik opgegeven. Holla kan het niet alleen, zal geen uitblinker worden maar een dienende speler. Jaar in, jaar uit hebben we steunpilaren af zien vallen, De laatste der Mohikanen zijn de deur uit. Mo en Klich, zullen waardevol blijken. Thesker zal nu nog meer opvallen, en niet in positieve zin. Avest, Jensen en Lely zijn rotsen in de branding, maar als je dit team met George, v/d Heyden en onervaren spelers aan moet vullen dan denk ik niet dat we dit jaar het linker rijtje gaan halen, misschien nipt. Brondeel gaat veel te verduren krijgen. Jan van Halst zal er twee kwaliteitsimpulsen bij moeten halen, en daartoe zijn we financieel niet in staat. Met Hooiveld, Thesker en Assaidi zouden ze om de tafel moeten gaan zitten om per December de contracten te ontbinden. Alle 3 kunnen richting GAE. Ik denk dat we vorig jaar veel mazzel hebben gehad met de kwaliteitsimpulsen en dat we dit jaar de ware impact van het handelen van Joop gaan beleven. Het is bijna TE toevallig dat P nu ook op instorten staat. Te toevallig dat de sfeer en het sportieve een opdonder krijgen. 2017/2018 zou wel eens een cruciaal jaar in ons bestaan kunnen worden.

    Ik verwacht 9-12. Maar dat is afhankelijk van welke spelers er nog bij gaan komen. Zonder Assaidi en Vuckic, met Heyden en Trajkovski in de basis, zonder meerwaarde aanvullingen deze maand 10 -14 rond December.

  • Avatar
    GermanTukker - 9 augustus 2017 om 08:54

    Worst case szenario lijkt me de 10e plaats voor dit twente. Velen overschatten de eredivisie hier... bovendien heb ik het gevoel dat er veel rek in deze groep zit. Dus we gaan het zien heren

  • Avatar
    Degeweldenaar - 9 augustus 2017 om 09:59
    BAM zegt:

    Denk dat het een zwaar jaar gaat worden. Een geweldig disconnect tussen de linies, met name de opbouw. Vuckic heb ik 0 vertrouwen in, te breekbaar. Assaidi heb ik opgegeven. Holla kan het niet alleen, zal geen uitblinker worden maar een dienende speler. Jaar in, jaar uit hebben we steunpilaren af zien vallen, De laatste der Mohikanen zijn de deur uit. Mo en Klich, zullen waardevol blijken. Thesker zal nu nog meer opvallen, en niet in positieve zin. Avest, Jensen en Lely zijn rotsen in de branding, maar als je dit team met George, v/d Heyden en onervaren spelers aan moet vullen dan denk ik niet dat we dit jaar het linker rijtje gaan halen, misschien nipt. Brondeel gaat veel te verduren krijgen. Jan van Halst zal er twee kwaliteitsimpulsen bij moeten halen, en daartoe zijn we financieel niet in staat. Met Hooiveld, Thesker en Assaidi zouden ze om de tafel moeten gaan zitten om per December de contracten te ontbinden. Alle 3 kunnen richting GAE. Ik denk dat we vorig jaar veel mazzel hebben gehad met de kwaliteitsimpulsen en dat we dit jaar de ware impact van het handelen van Joop gaan beleven. Het is bijna TE toevallig dat P nu ook op instorten staat. Te toevallig dat de sfeer en het sportieve een opdonder krijgen. 2017/2018 zou wel eens een cruciaal jaar in ons bestaan kunnen worden.

    Ik verwacht 9-12. Maar dat is afhankelijk van welke spelers er nog bij gaan komen. Zonder Assaidi en Vuckic, met Heyden en Trajkovski in de basis, zonder meerwaarde aanvullingen deze maand 10 -14 rond December.

    Wat ik tot nu toe heb mogen beleven plek 13 t/m 16. We gaan onderin mee spelen is mij gevoel met deze (huidige) selectie. Veel te jong, geen leider in het veld en te weinig ervaring in het team gaat je zwaar opbreken dit seizoen.

  • Avatar
    Ward - 9 augustus 2017 om 10:42
    zegt:

    jij wel TC?

  • Avatar
    jjdewilde - 9 augustus 2017 om 10:57
    zegt:

    Er komt sowieso wat bij, wees daar maar niet bang voor. Zoals al tig keer is aangegeven gebeurt er in de laatste week altijd veel. Wij als Twente zitten alleen in de positie dat we afhankelijk zijn en niets kunnen afdwingen. Daarom is het wachten en geduld hebben. De probleem plekken zijn duidelijk, middenveld en een linker vleugel speler. Het blijft wel de vraag wat daar voor komt en of het daadwerkelijk een kwaliteitsimpuls is.

    PSV heeft het ook niet makkelijk denk ik, die raken vrij laat ook nog wat spelers kwijt. Dus er komen nog wat dingen aan het rollen. Zo gaat het altijd.

  • Avatar
    twentefanhenk - 9 augustus 2017 om 11:22
    zegt:

    NAC kon wel eens de verassing van het seizoen worden,ik hoop dat ik het mis heb,maar ik denk aan plaats 10 voor ons mooie FC Twente

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 augustus 2017 om 11:51
    zegt:

    Ik schat PEC, Heracles, Heerenveen, Groningen en ADO op dit moment allemaal hoger in dan ons FCT

  • Avatar
    mcdummels - 9 augustus 2017 om 18:21
    zegt:

    Meer dan de helft van de clubs in dit rijtje zijn echt niet beter dan ons.

Nieuwe media