Basisplek lonkt voor Laukart: ''Zegt alles over de huidige situatie bij FC Twente''

09 augustus 2017 om 07:38 | Bron: TC Tubantia Basisplek lonkt voor Laukart: ''Zegt alles over de huidige situatie bij FC Twente''

FC Twente heeft nog voor de start van de Eredivisie al problemen. Door het wegvallen van Haris Vuckic ontbreekt komende zondag een basiskracht in De Kuip. Vuckic zal tegen Feyenoord vervangen worden door de pas achttienjarige Alexander Laukart.

"De afwezigheid van Vuckic is een hard gelag voor alle partijen", schrijft clubwatcher Leon ten Voorde in TC Tubantia. "De Sloveen moet na het vertrek van Kamohelo Mokotjo en Mateusz Klich met Danny Holla het nieuwe tweemansblok op het middenveld vormen, maar mede door allerlei kleine blessures bij Vuckic is het duo nauwelijks getest in de voorbereiding."

Vuckic werkt in zijn loopbaan geplaagd door blessureleed en lijkt er nu nog niet van verlost. "Zijn afwezigheid heeft de zorgen bij Twente nog eens vergroot", meent Ten Voorde. "Door het gebrek aan creativiteit maakt de club een moeizame voorbereiding door. De vervanger van Vuckic, 'Alex' Laukart, heeft zeker potentie. De voormalig Duits jeugdinternational is balvaardig en heeft een prima techniek."

Toch plaatst Ten Voorde een kanttekening. "Net zoals zoveel jonge spelers bij FC Twente is hij nog niet klaar voor het grote werk. Dat een debuterende tiener zondag op het grootste podium van Nederland noodgedwongen voor de leeuwen wordt gegooid, zegt alles over de huidige situatie in Enschede", besluit hij.

Overzicht

Reacties (38)

  • Avatar
    coenie - 9 augustus 2017 om 08:19

    Ach wanneer ben je er klaar voor. Als je nooit voor de leeuwen wordt geworpen kom je er nooit. Dat langzaam brengen is ook een farce. Doen ze bij Ajax ook niet en dat loopt vaak goed af. Hidde is er ook niet slechter van geworden.

    Let maar op, Laukart wordt de verrassing vh jaar!

  • Avatar
    ArdnanB - 9 augustus 2017 om 08:35

    Ik vind het een prima speler... als Holla hem op sleeptouw neemt... ik heb vertrouwen in het middenveld!

  • Avatar
    rootje85 - 9 augustus 2017 om 08:37
    ArdnanB zegt:

    Ik vind het een prima speler... als Holla hem op sleeptouw neemt... ik heb vertrouwen in het middenveld!

    Zie meer toekomst in laukart dan in holla

  • Avatar
    Ik - 9 augustus 2017 om 08:40

    Ikzeg. Kom op fc.Twente. Wat er ook gebeurt wij staan achter jullie. De 12eman. Graag wil ik weten hoe de eerste uitwedstrijd wordt gevolgd met ons uitvak. Waar we vorig jaar zo grandioos mee voor de dag kwamen. Kan iemand mij hier iets over uit leggen. Bedankt alvast.

  • Avatar
    Koog - 9 augustus 2017 om 08:46

    Alexander Voll Gas!!!! Sturm und drang und ein TOR rechts oben in die Ecke mit den Linker Fuß :)

  • Avatar
    Messi - 9 augustus 2017 om 09:30
    Ik zegt:

    Ikzeg. Kom op fc.Twente. Wat er ook gebeurt wij staan achter jullie. De 12eman. Graag wil ik weten hoe de eerste uitwedstrijd wordt gevolgd met ons uitvak. Waar we vorig jaar zo grandioos mee voor de dag kwamen. Kan iemand mij hier iets over uit leggen. Bedankt alvast.

    Het uitvak zal niet vol zijn inverband met bouwvak vakantie.

  • Avatar
    Twentsetrots - 9 augustus 2017 om 09:44

    hebben we vd heyden eigenlijk nog of is ie geblesseerd?

  • Avatar
    Ward - 9 augustus 2017 om 10:44
    Twentsetrots zegt:

    hebben we vd heyden eigenlijk nog of is ie geblesseerd?

    Hij zal de tweede keus zijn achter laukart neem ik aan. Zal er waarschijnlijk ook nog wel in komen voor hem, denk ik.

  • Avatar
    Potje - 9 augustus 2017 om 10:48
    Twentsetrots zegt:

    hebben we vd heyden eigenlijk nog of is ie geblesseerd?

    Geblesseerd, hij zag samen met ter avest op de tribune tegen Espanyol

  • Avatar
    Vakp1991 - 9 augustus 2017 om 10:50
    Messi zegt:

    Het uitvak zal niet vol zijn inverband met bouwvak vakantie.

    Het uitvak is volledig uitverkocht

  • Avatar
    twentefanhenk - 9 augustus 2017 om 11:18
    Twentsetrots zegt:

    hebben we vd heyden eigenlijk nog of is ie geblesseerd?

    Als je daar de oorlog mee moet winnen,kun je beter in huis blijven

  • Avatar
    fct1972 - 9 augustus 2017 om 11:22
    twentefanhenk zegt:

    Als je daar de oorlog mee moet winnen,kun je beter in huis blijven

    Je bent aardig positief de laatste tijd :)

  • Avatar
    DS11 - 9 augustus 2017 om 11:24
    Vakp1991 zegt:

    Het uitvak is volledig uitverkocht

    Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen?

  • Avatar
    Messi - 9 augustus 2017 om 11:52
    Vakp1991 zegt:

    Het uitvak is volledig uitverkocht

    ???? Oke

  • Avatar
    FCTlife - 9 augustus 2017 om 12:30

    Heerlijk spelertje, maar die zal vast nog weleens een terugval krijgen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Voorin hoop ik dat ze het licht gaan zien, maar gelukkig hebben we een topper in de goal waar ik veel van verwacht dit jaar. Die zullen we vast wel weer kwijt zijn na dit jaar dan!

  • Avatar
    janfctfan - 9 augustus 2017 om 13:24
    fct1972 zegt:

    Je bent aardig positief de laatste tijd :)

    Henk heeft gelijk. Ik ben niet zo heel vaak negatief, maar wat er nu staat, gaan we niet veel winnen. Hoop natuurlijk dat ik er helemaal.naast zit. We zullen het zien aankomend weekend.

  • Avatar
    janfctfan - 9 augustus 2017 om 13:27
    janfctfan zegt:

    Henk heeft gelijk. Ik ben niet zo heel vaak negatief, maar wat er nu staat, gaan we niet veel winnen. Hoop natuurlijk dat ik er helemaal.naast zit. We zullen het zien aankomend weekend.

    Dan zeg ik er nog even bij dat we de laatste jaren veel te vaak geblesseerde spelers hebben of aantrekken.

  • Avatar
    Koog - 9 augustus 2017 om 13:35
    Vakp1991 zegt:

    Het uitvak is volledig uitverkocht

    Die gaan een heel mooie dag beleven, let maar op. Feyemoord kan niet met de druk om gaan. Zij moeten en wij counteren ze dr ut, voll gas brent sie nieder :)!!!!

  • Avatar
    Degeweldenaar - 9 augustus 2017 om 13:42
    fct1972 zegt:

    Je bent aardig positief de laatste tijd :)

    Sorry maar Henk en Jan hebben groot gelijk hoor. Dat veel mensen dat niet willen zien is denk ik meer hun probleem eerlijk gezegd. Dat heeft ook totaal niks met negatief te maken maar meer met het feit dat ze bezorgd en realistisch naar dit elftal/selectie kijken, zelf de club geeft het ja zelf al weer aan toch.

  • Avatar
    beerntjes - 9 augustus 2017 om 13:42
    janfctfan zegt:

    Henk heeft gelijk. Ik ben niet zo heel vaak negatief, maar wat er nu staat, gaan we niet veel winnen. Hoop natuurlijk dat ik er helemaal.naast zit. We zullen het zien aankomend weekend.

    Dit vind ik wat voorbarig.

Nieuwe media