''Het gevoel bij FC Twente was al heel snel niet goed, ik miste draagvlak''

09 augustus 2017 om 20:26 | Bron: De Stentor ''Het gevoel bij FC Twente was al heel snel niet goed, ik miste draagvlak''

John van 't Schip begint dit seizoen aan een nieuwe uitdaging in Nederland. Na jarenlang in het buitenland te zijn verbleven, keerde de 53-jarige oefenmeester deze zomer terug in de Eredivisie. Van 't Schip is de nieuwe trainer van PEC Zwolle, waar hij Ron Jans opvolgde.

"Ik ben totaal niet bezig met de erfenis van Ron Jans", zegt de oud-trainer van FC Twente in gesprek met De Stentor. "Ik kan er niks mee, al vind ik het ongelofelijk knap wat hij heeft gepresteerd bij PEC. Als het goed gaat zal niemand erover praten, als het minder gaat komt de vergelijking waarschijnlijk wel. Dat weet je van tevoren. Als dat een probleem is, moet je er niet aan beginnen."

Van 't Schip was tussen 2001 en 2002 trainer bij FC Twente. "Ik was 37 jaar toen ik bij FC Twente aan mijn eerste baan als hoofdcoach begon", blikt hij terug. "Ik kijk er niet met wrok op terug. Het allerbelangrijkste dat ik ervan geleerd heb, is dat je een goed gevoel moet hebben bij de mensen met wie je in de organisatie werkt. Dat was daar al heel snel niet goed. Ik moest niet weg. Ik ben zelf weggegaan, omdat ik draagvlak miste. Het was een leerzame, maar geen gemakkelijke periode."

"Bij PEC heb ik een goed gevoel", vervolgt Van 't Schip. "Bij de spelers, de staf en de mensen eromheen. De competitie gaat nu beginnen en ik ben vooral benieuwd naar mijn groep. Met de spanning erop zie je pas wat er gebeurt. Als we dat weten, kunnen we elkaar de waarheid vertellen en tegelijk rugdekking geven. Ik geloof heel erg in de kwaliteiten van deze groep. En ik denk dat we een mooi jaar tegemoet gaan."

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    Master KB - 9 augustus 2017 om 20:36

    Lekker boeiend dit

  • Avatar
    TukkerUutTwente - 9 augustus 2017 om 20:48
    Master KB zegt:

    Lekker boeiend dit

    Precies

  • Avatar
    fctwente2010. - 9 augustus 2017 om 21:18
    Master KB zegt:

    Lekker boeiend dit

    -weggejorist en opgerot-

  • Avatar
    twentefanhenk - 9 augustus 2017 om 21:33

    Droeftoeter

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 9 augustus 2017 om 21:56

    Waardeloos artikel van een niets zeggende trainer.

  • Avatar
    Mennoty - 9 augustus 2017 om 21:59

    Een week voordat de competitie begon de biezen gepakt. FCTwente met een enorm probleem achter later. In mijn ogen is deze man de grootste klootzak die er ooit trainer is geweest. Voor mij ten alle tijden afgedaan als trainer en als mens

  • Avatar
    Messi - 9 augustus 2017 om 22:11

    Gek is dat he trainers praten vaak positief over een club waar ze net aan de bak zijn, ook deze joodse huichelaar Twente nog eff na trappen droplul ie hebt niks met Zwolle man schei toch uit🀣🀣🀣fantast, alles is er kut hier is het TOP πŸ‘ŠπŸ»πŸ‘ŠπŸ»πŸ‘ŠπŸ»ie wilt daar gewoon oe zakken vullen man, anders loop ie met de kortste keren achter de kruiwagen ( met alle respect)

  • Avatar
    twente199 - 9 augustus 2017 om 22:29

    is wat voor mijn tijd geweest, ben van 94. Ik had ervan begrepen dat hij er ook geen kut van gemaakt heeft, wat een zielig figuur. Hij zegt dat hij niet weg hoefde, dat hij zelf wegging. Hij zegt dat hij het goede gevoel miste, komt er dus op neer dat alles aan iets anders lag behalve hemzelf. Heeft nu ook nog geen wedstrijd meegemaakt, en al wel het goede gevoel. Jaja, gatlikker

  • Avatar
    EvB64 - 9 augustus 2017 om 22:46
    Messi zegt:

    Gek is dat he trainers praten vaak positief over een club waar ze net aan de bak zijn, ook deze joodse huichelaar Twente nog eff na trappen droplul ie hebt niks met Zwolle man schei toch uit🀣🀣🀣fantast, alles is er kut hier is het TOP πŸ‘ŠπŸ»πŸ‘ŠπŸ»πŸ‘ŠπŸ»ie wilt daar gewoon oe zakken vullen man, anders loop ie met de kortste keren achter de kruiwagen ( met alle respect)

    +++

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 augustus 2017 om 00:41
    twente199 zegt:

    is wat voor mijn tijd geweest, ben van 94. Ik had ervan begrepen dat hij er ook geen kut van gemaakt heeft, wat een zielig figuur. Hij zegt dat hij niet weg hoefde, dat hij zelf wegging. Hij zegt dat hij het goede gevoel miste, komt er dus op neer dat alles aan iets anders lag behalve hemzelf. Heeft nu ook nog geen wedstrijd meegemaakt, en al wel het goede gevoel. Jaja, gatlikker

    Ach hij is net als die voor en na hem als je het goed doet is het stil gaat het ff minder schreeuwen fans moord en brand om je vertrek!

Nieuwe media