FOTO | Is dit de beoogde opstelling van het 'nieuwe' FC Twente?

09 augustus 2017 om 15:00 | Bron: Voetbal International FOTO | Is dit de beoogde opstelling van het 'nieuwe' FC Twente?

FC Twente begint komende zondag aan het nieuwe seizoen met een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Na de voorbereiding is duidelijk dat de Tukkers nog veel werk te verzetten hebben en het ontbreekt de ploeg van trainer René Hake vooral aan stootkracht.

Volgens Voetbal International zal Hake in zijn spelopvatting niet veel afwijken van het vorige seizoen, al probeerde de oefenmeester in de voorbereiding ook een 4-4-2-systeem uit. Een belangrijke rol is weggelegd voor Fredrik Jensen, die op de nummer 10-positie wordt geposteerd. "Met Jensen en de nieuwe spits Tom Boere verwacht Hake meer snelheid in het aanvallende deel van het Twentse spel te hebben", schrijft Peter Wekking in Voetbal International.

De journalist is benieuwd hoe FC Twente het komend seizoen gaat doen. "Het enige devies voor trainer René Hake is zich zo snel mogelijk veilig spelen. Daarna is het voetballen om de eer en meedoen voor spek en bonen", aldus Wekking. Vorig seizoen eindigde FC Twente als zevende. "Het wordt nog een hele toer die prestatie te evenaren. Met Mateusz Klich, Kamohelo Mokotjo en topscorer Enes Ünal verloor FC Twente drie sterkhouders." Een opvallende afwezige in de opstelling van Voetbal International is Nikola Gjorgjev.

Volgens @voetbalinternational.nl wordt dit de opstelling van het 'nieuwe' #FCTwente. Eens?

Een bericht gedeeld door Twentefans.nl (@twentefans) op 9 Aug 2017 om 5:45 PDT

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (24)

  • Avatar
    erwin - 9 augustus 2017 om 15:04

    Dit lijkt me een prima opstelling al denk ik dat dat jongetje van city niet veel gaat brengen en bij boere heb ik ook mijn twijfels.die mexicaan van groningen afkomstig van city die was beter geweest.als je geen geld hebt kun je ook niks...

  • Avatar
    BartTB3 - 9 augustus 2017 om 15:10

    Ik denk indd ook dat dit de opstelling gaat worden mits iedereen fit is, Assaidi is niet fit dus Gjorgjev zal daar wel vaak spelen.
    Ik hoop nog altijd vurig op het huren van Cerny, de huurling van city ken ik niet persoonlijk maar iemand die ik ken die City uitvoerig volgt zegt dat hij sowieso wel beter is dan Yeboah dus heb er wel vertrouwen in dat hij de rechtsbuiten wordt.
    Hopen dat Boere tegen VVV het net al vind, zal zijn zelfvertrouwen goed doen en dan kan het zomaar gaan lopen.

    Vd Lely blijf ik eeuwig zonde vinden, leuk verhaal linkspoot op links of Trajkovski die lekker veel opkomt maar doe mij maar iemand die als back zijn mannetje staat....

  • Avatar
    mcdummels - 9 augustus 2017 om 15:20

    Ik ben bang dat Vuckic en Assaidi allebei de helft van het seizoen geblesseerd zijn. Bovendien schat ik Gjorgjev momenteel nog hoger in dan die buckley-ricketts. Ook weet Hake zelf volgens mij ook nog niet of Boere of Kvasina onze spits gaat worden.

  • Avatar
    Ik - 9 augustus 2017 om 15:26
    BartTB3 zegt:

    Ik denk indd ook dat dit de opstelling gaat worden mits iedereen fit is, Assaidi is niet fit dus Gjorgjev zal daar wel vaak spelen.
    Ik hoop nog altijd vurig op het huren van Cerny, de huurling van city ken ik niet persoonlijk maar iemand die ik ken die City uitvoerig volgt zegt dat hij sowieso wel beter is dan Yeboah dus heb er wel vertrouwen in dat hij de rechtsbuiten wordt.
    Hopen dat Boere tegen VVV het net al vind, zal zijn zelfvertrouwen goed doen en dan kan het zomaar gaan lopen.

    Vd Lely blijf ik eeuwig zonde vinden, leuk verhaal linkspoot op links of Trajkovski die lekker veel opkomt maar doe mij maar iemand die als back zijn mannetje staat....

    Ikzeg Bart tb3 helemaal met u eens. Hake. Kan dit op komen wel doen bij een geweldige stabiele elftal. Zo als vorig jaar bij Feijenoord. Nu moet de bekplaats naar van de lely. In mijn ogen. En vooral tegen Feijenoord.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 augustus 2017 om 15:35

    Als je voor Trajkovski als linksback kiest zou ik altijd voor een grote spits gaan dus Kvasina want Trajkovski is eigenlijk meer aanvaller dan verdediger en moet het ook hebben van het geven van voorzetten of je moet Jensen voor de kopballen gebruiken

  • Avatar
    Manolito - 9 augustus 2017 om 15:54
    FC Twente 1965 zegt:

    Als je voor Trajkovski als linksback kiest zou ik altijd voor een grote spits gaan dus Kvasina want Trajkovski is eigenlijk meer aanvaller dan verdediger en moet het ook hebben van het geven van voorzetten of je moet Jensen voor de kopballen gebruiken

    Want Boere kan niet koppen?😂

  • Avatar
    Ket wiezel - 9 augustus 2017 om 15:54

    De stelregel "zo snel mogelijk veilig" spelen is natuurlijk reëel, maar dan hoop ik dat het niet zo gaat als afgelopen seizoen. Toen was het " wie hept oos veilig spölt en ie bekiekt ut ma"

  • Avatar
    Tim0525 - 9 augustus 2017 om 15:55

    Ik zelf vind laukart veel meer brengen dan een holla of vuckic qua techniek en shot?

  • Avatar
    Manolito - 9 augustus 2017 om 16:07
    Tim0525 zegt:

    Ik zelf vind laukart veel meer brengen dan een holla of vuckic qua techniek en shot?

    Laukart is een echte box to box speler, net als Vukcic(die nog wat aanvallender ingesteld is). Holla is een verdedigende spelverdeler. Die rollen heb je allebei nodig naast de nummer 10.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 augustus 2017 om 16:31
    Manolito zegt:

    Want Boere kan niet koppen?😂

    Boere komt lengte tekort dan heeft de tegenstander de bal al weggewerkt

  • Avatar
    rootje85 - 9 augustus 2017 om 16:33
    FC Twente 1965 zegt:

    Boere komt lengte tekort dan heeft de tegenstander de bal al weggewerkt

    Dan had de voorzet beter gemoeten. Een goede voorzet valt niet te verdedigen. En bij Twente komen de meeste voorzetten op kruishoogte of lager dus zou de afmaker boere zijn werk goed moeten kunnen doen.

  • Avatar
    twentefanhenk - 9 augustus 2017 om 16:57

    Ter Avest zal Feyenoord wel niet halen,dus V/D Lely grijp je kans

  • Avatar
    Berry - 9 augustus 2017 om 17:09

    Kvasina heb ik ook nog wel vertrouwen in. Mocht het met Boere niks worden......eerst maar eens een paar wedstrijden aankijken

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 augustus 2017 om 17:11
    twentefanhenk zegt:

    Ter Avest zal Feyenoord wel niet halen,dus V/D Lely grijp je kans

    Of met 3 verdedigers tegen Feyenoord dat zou helemaal wat zijn 3-5-2 of 3-4-3

  • Avatar
    rootje85 - 9 augustus 2017 om 17:44
    twentefanhenk zegt:

    Ter Avest zal Feyenoord wel niet halen,dus V/D Lely grijp je kans

    ter avest heeft toch alweer minuten gemaakt sinds zijn blessure dacht ik

  • Avatar
    Manolito - 9 augustus 2017 om 17:52
    FC Twente 1965 zegt:

    Boere komt lengte tekort dan heeft de tegenstander de bal al weggewerkt

    Boere is rond de 1.85. Das bovengemiddeld in de eredivisie. Kijk maar even wat filmpjes van hem, die jongen kan wel koppen hoor.

  • Avatar
    Manolito - 9 augustus 2017 om 17:57
    Manolito zegt:

    Boere is rond de 1.85. Das bovengemiddeld in de eredivisie. Kijk maar even wat filmpjes van hem, die jongen kan wel koppen hoor.

    Heb ze even geteld voor het gemak. Vorig jaar 7 maal met het hoofd gescoord. Point made.

  • Avatar
    Manolito - 9 augustus 2017 om 21:02
    zegt:

    In de voorbereiding zijn ze sowieso weinig toegekomen aan aanvallen. Dit had mede te maken met de tegenstanders die gekozen zijn. Minder leuk voor de fans, maar wel goed voor de ontwikkeling en om een systeem als 4-4-2 uit te proberen als je tegen een (veel)betere tegenstander voetbalt. Ik ga er vanuit dat er straks \'gewoon\' 4-3-3 gespeeld zal worden in de meeste wedstrijden. Misschien 4-4-2 tegen de top 3(zoals tegen Feyenoord de eerste wedstrijd). Wanneer er 4-3-3 gespeeld wordt zal de aanvoer van de zijkanten ook meer worden. Ik maak me nog niet zo druk als een groot deel van de mensen op dit forum. De eerste wedstrijd ga je verliezen; Boeiuh! Dat zijn ook niet de wedstrijden waarvan we het moeten hebben op dit moment. Daarna gewoon de punten pakken tegen de tegenstanders waartegen die kans wel groot is en af en toe een vies onverdiend puntje meesnoepen. Dan eindig je gewoon lekker in de middenmoot.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 10 augustus 2017 om 00:24
    zegt:

    Komt omdat alle vleugelaanvallers naar binnen gaan en de bal afleggen of voor eigen succes gaan dan wordt het moeilijk en moeten misschien Trajkovski of Ter Avest de voorzetten gaan geven moet je wel extra man in het centrum van de verdediging zetten anders zijn we wel heel kwetsbaar bij balverlies

  • Avatar