Boere baalt: ''Maar je kunt het hem niet eens kwalijk nemen''

10 augustus 2017 om 08:53 | Bron: Tubantia Boere baalt: ''Maar je kunt het hem niet eens kwalijk nemen''

FC Twente was vorig seizoen qua doelpuntenproductie grotendeels afhankelijk van Enes Unal en dit seizoen moet Tom Boere de Turkse centrumspits doen vergeten. Leon ten Voorde vraagt zich echter af of de topscorer van de Jupiler League al klaar is voor het grote werk. 

"Boere is er na al die weken in de voorbereiding inmiddels achter dat hij in een andere omgeving is aangekomen", schrijft hij. "De spits, die het afgelopen jaar goals maakte met het gemak waarmee een normale sterveling een broodje koopt bij de bakker, is dat ritme van afdrukken, scoren en juichen even kwijtgeraakt. 33 keer was hij afgelopen jaar succesvol en bij Twente staat de teller vooralsnog op twee", aldus Ten Voorde.

"Tegen de amateurs van GFC, ook dat nog, lang geleden alweer", blikt hij terug in de Tubantia. "Je kunt het hem niet eens kwalijk nemen, want hoeveel kansen heeft hij eigenlijk gehad? Boere loopt, zoekt, vraagt, maar de ballen komen maar niet in het strafschopgebied. Een roepende in de woestijn bereikt meer dan een spits van FC Twente in de voorbereiding. De Zeeuw moet in Twente nog zijn weg zien te vinden", beseft Ten Voorde.

"De trainingen, de wedstrijden: hoe goed hij zich ook heeft geprepareerd tijdens zijn vakantie, het is pittig, afzien soms", vervolgt de verslaggever. "De club, die geen geld zegt te hebben, legde voor hem enkele tonnen op tafel. Dat zorgt voor verwachtingen, druk. Boere is van goede wil, en denkt hardop mee hoe FC Twente het droge land kan besproeien. Net als iedereen is Tom Boere o zo benieuwd naar het spitsenbestaan in de eredivisie. In zijn droom is vanaf zondag alles anders, alles beter vooral", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (21)

  • Avatar
    Broekies - 10 augustus 2017 om 08:36

    Gewoon Jensen met Boere en assaidi in de aanval

  • Avatar
    BartTB3 - 10 augustus 2017 om 08:59

    zit niet zo te zeuren man Ten Voorde, competitie is nog niet eens begonnen of je praat hem al een complex aan.... we hebben tegen sterke ploegen gespeeld en het zijn maar oefenpotjes....
    Tegen VVV legt hij er gewoon 1 in het mandje

  • Avatar
    twente199 - 10 augustus 2017 om 09:18

    @barttb3
    eens dat het oefenwedstrijden zijn en dat het sterke tegenstanders waren, echter heeft twente nog bijna niks gecreeerd. Dat is gewoon zorgwekkend.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 10 augustus 2017 om 09:33
    twente199 zegt:

    @barttb3
    eens dat het oefenwedstrijden zijn en dat het sterke tegenstanders waren, echter heeft twente nog bijna niks gecreeerd. Dat is gewoon zorgwekkend.

    Ten Voorde draagt die zorg echt niet alleen. Dat doen er wel meer. Elke spits heeft aanvoer nodig, maar wie gaat dat vanaf de vleugels verzorgen? De nog steeds niet fitte Assaidi, Trajkovski of dat 'wonderkind' van City?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 10 augustus 2017 om 09:35
    BartTB3 zegt:

    zit niet zo te zeuren man Ten Voorde, competitie is nog niet eens begonnen of je praat hem al een complex aan.... we hebben tegen sterke ploegen gespeeld en het zijn maar oefenpotjes....
    Tegen VVV legt hij er gewoon 1 in het mandje

    De wedstrijd tegen Feyenoord gaan we op papier af doen blijkbaar. Het gaat er ook om volgens mij als je het goed leest dat hij totaal geen aanvoer krijgt en dat hij maar op een klein eilandje rond loopt tijdens de volgens jou blijkbaar niet belangrijke oefen potjes. Dat die tegenstanders wat sterke waren is natuurlijk wel weer makkelijk om je achter te verschuilen als het niet loopt. Maar dat er tijdens die potjes ook totaal geen kans wordt gecreëert is gewoon zorgwekkend en geeft ook duidelijk aan dat we nog TOTAAL niet klaar zijn voor de competitie. Zelfs VVV gaan we het dan moeilijk krijgen hoor.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 10 augustus 2017 om 09:38

    Off topic: Mateo Barac van NK Osijek is afgetest bij Ajax, vanwege z.g.n hart klachten. Kan dit niet voor Twente een versterking zijn. Ajax had al een akkoord op 1,5 miljoen.

    Wellicht idee om goedkoper binnen te harken met doorverkoop clausule. Tegen PSV bewezen op Eredivisie niveau een versterking te zijn.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 10 augustus 2017 om 09:44
    Degeweldenaar zegt:

    De wedstrijd tegen Feyenoord gaan we op papier af doen blijkbaar. Het gaat er ook om volgens mij als je het goed leest dat hij totaal geen aanvoer krijgt en dat hij maar op een klein eilandje rond loopt tijdens de volgens jou blijkbaar niet belangrijke oefen potjes. Dat die tegenstanders wat sterke waren is natuurlijk wel weer makkelijk om je achter te verschuilen als het niet loopt. Maar dat er tijdens die potjes ook totaal geen kans wordt gecreëert is gewoon zorgwekkend en geeft ook duidelijk aan dat we nog TOTAAL niet klaar zijn voor de competitie. Zelfs VVV gaan we het dan moeilijk krijgen hoor.

    Dat soort wedstrijden kerel...die kun je inderdaad zomaar verliezen....en dan? Opnieuw verstoppen achter rookgordijntjes van excuses? Jonge ploeg....bouwen....moeten zich nog ontwikkelen?

    Weet je....FC Twente is een club die nooit 'klaar' zal zijn...nooit. Simpelweg omdat de bepalende spelers voor een appel en een ei verkocht worden en de Nederlandse competitie al decennia lang als een competitie wordt gezien waarin spelers 'opgeleid' worden en verkocht worden zodra een club geld ruikt.

    Jan van Halst zei het laatst al...de aansluiting met Europa zijn we al heel lang kwijt, waarop ik me dan afvraag; Wat zou een club als FC Twente dan nog in de EL te zoeken hebben? Straks kan FC Twente weer de EL halen, maar gaat dat de club dan niet meer kosten dan het op zou brengen als zij naar verschillende landen af moeten reizen om een paar potjes voetbal te spelen?

  • Avatar
    Degeweldenaar - 10 augustus 2017 om 09:54
    UtrechtseTukker zegt:

    Off topic: Mateo Barac van NK Osijek is afgetest bij Ajax, vanwege z.g.n hart klachten. Kan dit niet voor Twente een versterking zijn. Ajax had al een akkoord op 1,5 miljoen.

    Wellicht idee om goedkoper binnen te harken met doorverkoop clausule. Tegen PSV bewezen op Eredivisie niveau een versterking te zijn.

    Denk je dat we iemand moeten nemen met eventuele hart klachten. Zou dan toch maar snel verder kijken eerlijk gezegd.

  • Avatar
    Manolito - 10 augustus 2017 om 10:08
    UtrechtseTukker zegt:

    Off topic: Mateo Barac van NK Osijek is afgetest bij Ajax, vanwege z.g.n hart klachten. Kan dit niet voor Twente een versterking zijn. Ajax had al een akkoord op 1,5 miljoen.

    Wellicht idee om goedkoper binnen te harken met doorverkoop clausule. Tegen PSV bewezen op Eredivisie niveau een versterking te zijn.

    Nope, de verdediging is compleet. Bij geen vertrek van spelers uit die linie komt er ook niks meer bij. Daarnaast is het financieel gezien niet realistisch en kan Ajax hem immaterieel ook heel wat anders bieden dan Twente. De wedstrijd tegen PSV is geen indicator. Dan zou je die hele ploeg wel kunnen halen.

  • Avatar
    BartTB3 - 10 augustus 2017 om 10:09
    Degeweldenaar zegt:

    De wedstrijd tegen Feyenoord gaan we op papier af doen blijkbaar. Het gaat er ook om volgens mij als je het goed leest dat hij totaal geen aanvoer krijgt en dat hij maar op een klein eilandje rond loopt tijdens de volgens jou blijkbaar niet belangrijke oefen potjes. Dat die tegenstanders wat sterke waren is natuurlijk wel weer makkelijk om je achter te verschuilen als het niet loopt. Maar dat er tijdens die potjes ook totaal geen kans wordt gecreëert is gewoon zorgwekkend en geeft ook duidelijk aan dat we nog TOTAAL niet klaar zijn voor de competitie. Zelfs VVV gaan we het dan moeilijk krijgen hoor.

    ik heb de samenvattingen gezien en er zaten wel degelijk wat kansen/mogelijkheden bij

  • Avatar
    Ik - 10 augustus 2017 om 10:32
    FCTukkerclan zegt:

    Dat soort wedstrijden kerel...die kun je inderdaad zomaar verliezen....en dan? Opnieuw verstoppen achter rookgordijntjes van excuses? Jonge ploeg....bouwen....moeten zich nog ontwikkelen?

    Weet je....FC Twente is een club die nooit 'klaar' zal zijn...nooit. Simpelweg omdat de bepalende spelers voor een appel en een ei verkocht worden en de Nederlandse competitie al decennia lang als een competitie wordt gezien waarin spelers 'opgeleid' worden en verkocht worden zodra een club geld ruikt.

    Jan van Halst zei het laatst al...de aansluiting met Europa zijn we al heel lang kwijt, waarop ik me dan afvraag; Wat zou een club als FC Twente dan nog in de EL te zoeken hebben? Straks kan FC Twente weer de EL halen, maar gaat dat de club dan niet meer kosten dan het op zou brengen als zij naar verschillende landen af moeten reizen om een paar potjes voetbal te spelen?

    Ikzeg. Hallo tc.natuurlijk begrijp ik u .ook de laatste woorden. Maar luister wel zijn fc.Twente. En eerlijk gezegd zijn wij van vroeger uit al een club die deze manier van overleven had.maar de nieuwe wereld was afgelopen jaar even op geschrikt. Ja u geeft aan een miekimous competitie Nederland staat in de finale van een Europa cup. Zo slecht is onze competitie niet hoor wij fc.Twente zullen tijd nodig hebben. En die tijd is er helaas niet. Want voor je het weet gaan ze ons allemaal voor bij. Ik heb het gevoel dat het zeker goed gaat komen. En dat heeft te maken met dingen die je mee maakt of hebt mee gemaakt. Tc komt langzaam goed. En dan zonder schulden. Geloof mij.maar het kan alleen als wij allemaal achter onze club blijven staan. En geloof mij elk jaar strijden wij weer mee. Mooi hè

  • Avatar
    GermanTukker - 10 augustus 2017 om 10:49
    UtrechtseTukker zegt:

    Off topic: Mateo Barac van NK Osijek is afgetest bij Ajax, vanwege z.g.n hart klachten. Kan dit niet voor Twente een versterking zijn. Ajax had al een akkoord op 1,5 miljoen.

    Wellicht idee om goedkoper binnen te harken met doorverkoop clausule. Tegen PSV bewezen op Eredivisie niveau een versterking te zijn.

    Hij had geen hart voor ajax kennelijk

  • Avatar
    Manolito - 10 augustus 2017 om 11:28
    GermanTukker zegt:

    Hij had geen hart voor ajax kennelijk

    Hilarisch

  • Avatar
    Degeweldenaar - 10 augustus 2017 om 11:32
    BartTB3 zegt:

    ik heb de samenvattingen gezien en er zaten wel degelijk wat kansen/mogelijkheden bij

    Ik heb er paar wedstrijden gezien was erg matig en slecht. Een samenvatting van 2 a 3 minuten geeft niks weer in mijn ogen en kun je ook geen oordeel geven eerlijk gezegd.

  • Avatar
    FCTukkerclan - 10 augustus 2017 om 12:08
    Ik zegt:

    Ikzeg. Hallo tc.natuurlijk begrijp ik u .ook de laatste woorden. Maar luister wel zijn fc.Twente. En eerlijk gezegd zijn wij van vroeger uit al een club die deze manier van overleven had.maar de nieuwe wereld was afgelopen jaar even op geschrikt. Ja u geeft aan een miekimous competitie Nederland staat in de finale van een Europa cup. Zo slecht is onze competitie niet hoor wij fc.Twente zullen tijd nodig hebben. En die tijd is er helaas niet. Want voor je het weet gaan ze ons allemaal voor bij. Ik heb het gevoel dat het zeker goed gaat komen. En dat heeft te maken met dingen die je mee maakt of hebt mee gemaakt. Tc komt langzaam goed. En dan zonder schulden. Geloof mij.maar het kan alleen als wij allemaal achter onze club blijven staan. En geloof mij elk jaar strijden wij weer mee. Mooi hè

    Beste Ik, wij hebben niet de financiële middelen en aantrekkingskracht die Feyenoord wel heeft op....en voor veel spelers....spelers die niet misstaan in de E.L.

    Achter mijn club blijven staan? Dat doe ik altijd...net zolang totdat ik de houten jas aantrek.

  • Avatar
    Ik - 10 augustus 2017 om 12:12
    FCTukkerclan zegt:

    Beste Ik, wij hebben niet de financiële middelen en aantrekkingskracht die Feyenoord wel heeft op....en voor veel spelers....spelers die niet misstaan in de E.L.

    Achter mijn club blijven staan? Dat doe ik altijd...net zolang totdat ik de houten jas aantrek.

    Ikzeg. Tc super super dat is wat ik wou horen dat is klare taal.

  • Avatar
    EvB64 - 10 augustus 2017 om 12:24
    FCTukkerclan zegt:

    Beste Ik, wij hebben niet de financiële middelen en aantrekkingskracht die Feyenoord wel heeft op....en voor veel spelers....spelers die niet misstaan in de E.L.

    Achter mijn club blijven staan? Dat doe ik altijd...net zolang totdat ik de houten jas aantrek.

    En zo denk ik ook als ik tussen de 6 planken lig , dan nog hou ik denoel van boven in de gaten , als ik daarbinnen mag .😁😁

  • Avatar
    mcdummels - 10 augustus 2017 om 12:30
    GermanTukker zegt:

    Hij had geen hart voor ajax kennelijk

    Wat is dit, GT? Duitsers maakten toch geen grappen?😂😂

  • Avatar
    twente199 - 10 augustus 2017 om 13:07
    FCTukkerclan zegt:

    Ten Voorde draagt die zorg echt niet alleen. Dat doen er wel meer. Elke spits heeft aanvoer nodig, maar wie gaat dat vanaf de vleugels verzorgen? De nog steeds niet fitte Assaidi, Trajkovski of dat 'wonderkind' van City?

    precies dit is het verhaal. Ik snap dan ook niet dat utrechtsetukker geld uit wil geven aan die verdediger, de prioriteiten liggen toch echt op de vleugels.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 augustus 2017 om 13:58

    Vorig jaar was het niet veel beter ook toen was de aanvoer (met name vanaf de vleugels) minimaal!

    Maar met unal hadden we een top spits die ook nog eens heel veel loop werk deed en zo zijn doelpunten maakte,vaak door de bal zelf te halen omdat ook toen de aanvoer nihil was.

Nieuwe media