'Lastig jaar' voor FC Twente: ''Er is veel kwaliteit vertrokken''

10 augustus 2017 om 12:20 | Bron: 'Lastig jaar' voor FC Twente: ''Er is veel kwaliteit vertrokken''

FC Twente neemt het zondag in Rotterdam op tegen landskampioen Feyenoord. De club uit Enschede heeft een matige voorbereiding achter de rug en Jan van Staa denkt dat het 'linkerrijtje' met deze selectie niet haalbaar is. 

"FC Twente gaat een lastig jaar tegemoet", vertelt de voormalig hoofdtrainer van de club uit Enschede. "Het kan niet elk jaar stunten. Er is veel kwaliteit vertrokken, dus ik gok op de tiende plaats. Natuurlijk moet FC Twente zich ook een beetje zorgen maken", erkent Van Staa. 

"Je wil iedere wedstrijd winnen, maar er is nu nog een tekort aan scorend vermogen", legt hij uit in gesprek met Twente Insite. "Dat is wel zorgelijk. Mijn advies is om nog een aanvaller en een creatieve nummer tien aan te trekken", besluit Van Staa, die in het verleden ook nog werkzaam was als scout. 

Overzicht

Reacties (18)

  • Avatar
    EvB64 - 10 augustus 2017 om 12:21

    Terechte bezorgdheid bij deze man , ben eens met wat er sowieso bij moet komen .

  • Avatar
    beerntjes - 10 augustus 2017 om 12:39

    Wat geeft die van Staa toch een fantastisch advies. Dat weten ze bij Twente ook wel hoor. Waar zijn ze naar op zoek dan? Een ballenjongen en een materiaalman?

  • Avatar
    Ik - 10 augustus 2017 om 12:59

    Ikzeg. Je wordt er moe van. En we moeten nog beginnen. Wij allemaal weten dat het een moeilijk seizoen kan worden maar heren en dames. Laten wij gewoon beginnen. En zorgen dat wij fctwente. Ons hoofd koel blijven houden. Op lossing is op dit moment met de geweldige inzet van onze selectie. En iedereen er om heen niemand te vergeten. Vechten voor elke meter en zorgen voor rust in de koppies van onze selectie. Dan staan wij straks boven aan het rechter rijtje. Kom op fctwente.

  • Avatar
    HJB - 10 augustus 2017 om 13:16
    beerntjes zegt:

    Wat geeft die van Staa toch een fantastisch advies. Dat weten ze bij Twente ook wel hoor. Waar zijn ze naar op zoek dan? Een ballenjongen en een materiaalman?

    Inderdaad als hij nou eens wat namen liet vallen dan zijn dat bruikbare tips of zou hij dat niet mogen van zijn werkgever.

  • Avatar
    Hengelo - 10 augustus 2017 om 13:18
    EvB64 zegt:

    Terechte bezorgdheid bij deze man , ben eens met wat er sowieso bij moet komen .

    hetzelfde verhaal kan je ook houden voor Excelsior,VVV,Heracles,Roda,ADO,Heereveen, Groningen etc etc en ga zo maar door.Overal is wel iets mis of nog niet op orde volgens de heren Experts \"journalisten\" en comentatoren.
    We kunnen zo veel willen wat er bij MOET komen,maar de kas is leeg bij Twente.Dus gewoon Roeien met de riemen die we hébben!!!

  • Avatar
    BartTB3 - 10 augustus 2017 om 13:19

    wat een open deur.... twente staf roept al weken dat ze een nummer 10 en flankspeler zoeken nog maar dat we geduld moeten hebben tot 1 sept... en wat zegt hij?

  • Avatar
    ToraBora78 - 10 augustus 2017 om 13:20
    Ik zegt:

    Ikzeg. Je wordt er moe van. En we moeten nog beginnen. Wij allemaal weten dat het een moeilijk seizoen kan worden maar heren en dames. Laten wij gewoon beginnen. En zorgen dat wij fctwente. Ons hoofd koel blijven houden. Op lossing is op dit moment met de geweldige inzet van onze selectie. En iedereen er om heen niemand te vergeten. Vechten voor elke meter en zorgen voor rust in de koppies van onze selectie. Dan staan wij straks boven aan het rechter rijtje. Kom op fctwente.

    Beste Ik, ik schat in dat er na 3 wedstrijden al vanuit alle geledingen (technische staf, team, achterban) grote paniek uit is gebroken als er dan 0 punten zijn behaald. Vrees dat de door jou geopperde oplossing niet toepasselijk zal zijn voor deze groep. Er loopt nagenoeg geen leiding en ervaring tussen en van die jonkies kun je niet verwachten dat ze op inzet wedstrijden gaan winnen. Daarvoor zijn ze nog veel te bleu / onervaren en bovendien hebben we nu te weinig van deze kuitenbijters.

  • Avatar
    twente199 - 10 augustus 2017 om 13:35
    Hengelo zegt:

    hetzelfde verhaal kan je ook houden voor Excelsior,VVV,Heracles,Roda,ADO,Heereveen, Groningen etc etc en ga zo maar door.Overal is wel iets mis of nog niet op orde volgens de heren Experts \"journalisten\" en comentatoren.
    We kunnen zo veel willen wat er bij MOET komen,maar de kas is leeg bij Twente.Dus gewoon Roeien met de riemen die we hébben!!!

    hartstikke leuk allemaal en je hebt gelijk dat je moet roeien met de riemen die je hebt, echter ga je degraderen als er niks bij komt als je niet oppast. Nog geen kans kunnen creeeren en vele wedstrijden droog staan in de voorbereiding is ernstig. Er zullen vast transfervrije spelers rondlopen, of huurlingen die buiten de boot vallen. Klich en unal zijn mooie voorbeelden die bewijzen dat twente een prima springplank is.

  • Avatar
    rootje85 - 10 augustus 2017 om 13:37
    twente199 zegt:

    hartstikke leuk allemaal en je hebt gelijk dat je moet roeien met de riemen die je hebt, echter ga je degraderen als er niks bij komt als je niet oppast. Nog geen kans kunnen creeeren en vele wedstrijden droog staan in de voorbereiding is ernstig. Er zullen vast transfervrije spelers rondlopen, of huurlingen die buiten de boot vallen. Klich en unal zijn mooie voorbeelden die bewijzen dat twente een prima springplank is.

    Maar ook klich en unal kwam pas eind augustus. Dat soort spelers komt pas in de laatste week over. Die hangen over het algemeen tegen het gewenste niveau van de club waar ze nu bij zitten aan. Dus komen pas vrij als het elftal staat zoals die clubs willen.

  • Avatar
    twente199 - 10 augustus 2017 om 13:46
    rootje85 zegt:

    Maar ook klich en unal kwam pas eind augustus. Dat soort spelers komt pas in de laatste week over. Die hangen over het algemeen tegen het gewenste niveau van de club waar ze nu bij zitten aan. Dus komen pas vrij als het elftal staat zoals die clubs willen.

    dat heb je goed, dat duurt nog wel even. Ik zeg dit omdat hengelo zegt dat twente geen geld heeft en dat ze moeten roeien met de riemen die ze hebben. dat is zo, maar er is wel degelijk wat mogelijk.

  • Avatar
    Ik - 10 augustus 2017 om 13:53
    ToraBora78 zegt:

    Beste Ik, ik schat in dat er na 3 wedstrijden al vanuit alle geledingen (technische staf, team, achterban) grote paniek uit is gebroken als er dan 0 punten zijn behaald. Vrees dat de door jou geopperde oplossing niet toepasselijk zal zijn voor deze groep. Er loopt nagenoeg geen leiding en ervaring tussen en van die jonkies kun je niet verwachten dat ze op inzet wedstrijden gaan winnen. Daarvoor zijn ze nog veel te bleu / onervaren en bovendien hebben we nu te weinig van deze kuitenbijters.

    Ikzeg. Beste tb78 . U heeft een punt. Maar toch zie ik het anders denk ik . Ze zijn jong. Maar onderschat ze niet.natuurlijk moet er type van halst er lopen om voor uit te komen. Maar beste tb78 .geloof mij na enkele wedstrijden. Zijn wij fctwente met enkele punten in staat om boven in het rechter rijtje mee te doen. Dat er stootkracht nodig is begrijp ik ook. Maar toch zullen wij zo moeten beginnen en weer zullen moeten vechten voor elke meter. Toen ik jong was had ik een hekel als ze mij de bal afpakten. Deze jonge jongens ook. Maar u heeft gelijk het moet wel gebeuren hè.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 augustus 2017 om 14:06

    Koffie dik kijken zie het stuk in vi daar schatten de \"kenners\" twente op een 7e a 8e plek van staa ziet het dus veel sombere in en zo kijkt iedereen er anders tegen aan!

    Ik zeg geduld hebben laat ze eens 10 competitie wedstrijden spelen en maak dan die inschatting.

    En niet na de komende wedstrijd in de kuip want daar boeken maar weinig teams een positief resultaat.

  • Avatar
    Manolito - 10 augustus 2017 om 14:11
    BartTB3 zegt:

    wat een open deur.... twente staf roept al weken dat ze een nummer 10 en flankspeler zoeken nog maar dat we geduld moeten hebben tot 1 sept... en wat zegt hij?

    Wat moet ie anders zeggen dan? Volgens mij begrijpt niemand hier dat het een interview is waarop die man(die best wat meer respect verdient) gewoon antwoord geeft. En inderdaad. Dat hebben we nodig.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 10 augustus 2017 om 14:23
    Manolito zegt:

    Wat moet ie anders zeggen dan? Volgens mij begrijpt niemand hier dat het een interview is waarop die man(die best wat meer respect verdient) gewoon antwoord geeft. En inderdaad. Dat hebben we nodig.

    Inderdaad kerel maar elk puntje wat bepaalde mensen niet aanstaat wordt negatief weg gezet of als open deurtje beschouwd. De man geeft gewoon netjes ANTOORD op wat vraagen dat noemt men nu een interview beste Frank. Dat het dan niet in jou straatje past tja is janmer lijkt me. De man heeft veel voor onze club gedaan en betekend, maar ja dat is hij blijkbaar al weer snel vergeten!!!!😘 Juist die kritische blik van buitenaf hebben we nu nodig of denk je dat Jantje alles wetend is samen met Hake.😂😂😂😂

  • Avatar
    Vlear - 10 augustus 2017 om 14:24

    Vorig jaar was het niet anders, en ziet waar we zijn geëindigd.

  • Avatar
    Conti - 10 augustus 2017 om 15:10

    Hup Jantje, doe je best om een echte goalgetter nog binnen te halen.

  • Avatar
    Manolito - 10 augustus 2017 om 15:38
    Conti zegt:

    Hup Jantje, doe je best om een echte goalgetter nog binnen te halen.

    Jantje heeft z\'n best al gedaan. Die Makienok is er eentje hoor.. Pff. Wacht maar tot die weer fit is.

  • Avatar
    kijkje - 10 augustus 2017 om 17:02

    Zoals gezegd dit seizoen wordt het zwaarst sinds het \'nieuwe\' twente

Nieuwe media