Hake houdt hoopt op 'interessante' Ajax-speler: ''Denk dat het moeilijk wordt''

11 augustus 2017 om 07:19 | Bron: De Telegraaf Hake houdt hoopt op 'interessante' Ajax-speler: ''Denk dat het moeilijk wordt''

FC Twente hoopt zich deze zomer te versterken met Ajax-aanvaller Vaclav Cerny. Het is echter nog maar de vraag of de Amsterdammers bereid zijn de 19-jarige Tsjech te stallen in Enschede.

"Dat vind ik wel een interessante speler", vertelt FC Twente-trainer René Hake in gesprek met De Telegraaf. De oefenmeester is echter minder optimistisch over de kansen van Twente wat betreft het huren van Cerny. "Ik denk dat het moeilijk wordt, want het is een kwalitatief heel goede speler, die dicht tegen het eerste elftal van Ajax aan zit."

"Op het moment dat hij weinig gaat spelen, is het nog de vraag of Ajax hem in aanmerking laat komen voor verhuur naar ons toe, of dat ze een andere categorie clubs zoeken", legt Hake uit. "Maar laat ik duidelijk zijn, dat ik Cerny voor ons een prima speler zou vinden", besluit hij.

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    erwin - 11 augustus 2017 om 08:15

    Inderdaad een goede speler

  • Avatar
    BartTB3 - 11 augustus 2017 om 08:20

    heeft geen meerwaarde om dit te zeggen Hake! Je maakt alleen maar andere clubs wakker of je laat Ajax misschien denken van: nee gaan we toch niet doen...
    Ajax haalt nog wel een flankspeler erbij en dan moet je er bij zijn!

  • Avatar
    twente199 - 11 augustus 2017 om 09:26

    nu krijgt hij daar speeltijd en scoort hij af en toe, dus voor nu geen optie. Mocht ajax nog een speler erbij halen dan is cerny wel interessant

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 09:36

    Iemand die weet hoe een huurconstructie werkt? Betaalt de hurende club het volledige salaris? Deels? Zijn er richtlijnen?

  • Avatar
    Boesk00l - 11 augustus 2017 om 09:53
    BAM zegt:

    Iemand die weet hoe een huurconstructie werkt? Betaalt de hurende club het volledige salaris? Deels? Zijn er richtlijnen?

    Ik denk dat het bol staat met clausules en voorwaarden (al weet ik dat niet zeker). Zo denk ik dat bij de City spelers (of verhuur Eghan) niet het hele salaris gedekt was. Clubs willen daar tegenover wel graag dat een speler X minuten speelt.

    Ik denk dus niet dat hier een soort standaard in is.

  • Avatar
    Tukkerrandy - 11 augustus 2017 om 09:57
    BAM zegt:

    Iemand die weet hoe een huurconstructie werkt? Betaalt de hurende club het volledige salaris? Deels? Zijn er richtlijnen?

    Is maar net welke afspraak er wordt gemaakt. Variabelen zijn huursom, salarisovername, eventuele overnameclausules, of bijvoorbeeld dat de hurende club na een x aantal gespeelde wedstrijden een afgesproken bedrag over maakt.

  • Avatar
    annalyst - 11 augustus 2017 om 10:01
    BAM zegt:

    Iemand die weet hoe een huurconstructie werkt? Betaalt de hurende club het volledige salaris? Deels? Zijn er richtlijnen?

    Ik denk niet dat daar echt richtlijnen aan verbonden zijn. Volgens mij is het gewoon een kwestie van onderhandelen en afspraken tussen verhurende en hurende club ; Betaald de hurende club het volledige salaris of een gedeelte, is er een bepaalde speeltijd afgesproken of is er een optie tot koop afgedwongen. Voor de verhurende club is het voordeel natuurlijk dat betreffende speler \"ervaring\" opdoet en geacht wordt beter te worden. Voor de hurende club zie ik die voordelen alleen op korte termijn ; Even een boost krijgen om hogerop te komen of ter overbrugging van een bepaalde periode. Echter is het een korte termijn visie. De huurspeler levert je namelijk in de toekomst niets op. Zelf ben ik niet zo van de huurspelers of het moet een echte toevoeging zijn zoals Ünal afgelopen jaar. Het liefst zou ik weer toe willen naar eigen jeugd/goed gescoute spelers waar we op den duur flink aan kunnen verdienen.

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 11 augustus 2017 om 10:17
    annalyst zegt:

    Ik denk niet dat daar echt richtlijnen aan verbonden zijn. Volgens mij is het gewoon een kwestie van onderhandelen en afspraken tussen verhurende en hurende club ; Betaald de hurende club het volledige salaris of een gedeelte, is er een bepaalde speeltijd afgesproken of is er een optie tot koop afgedwongen. Voor de verhurende club is het voordeel natuurlijk dat betreffende speler \"ervaring\" opdoet en geacht wordt beter te worden. Voor de hurende club zie ik die voordelen alleen op korte termijn ; Even een boost krijgen om hogerop te komen of ter overbrugging van een bepaalde periode. Echter is het een korte termijn visie. De huurspeler levert je namelijk in de toekomst niets op. Zelf ben ik niet zo van de huurspelers of het moet een echte toevoeging zijn zoals Ünal afgelopen jaar. Het liefst zou ik weer toe willen naar eigen jeugd/goed gescoute spelers waar we op den duur flink aan kunnen verdienen.

    Eens, maar je zegt het zelf al. De laatste jaren is er roofbouw gepleegd op de hele organisatie. Dat kon niet anders. Nu moeten we de tijd overbruggen tot dat de hele organisatie weer op krachten is gekomen.

  • Avatar
    nfear - 11 augustus 2017 om 10:41
    annalyst zegt:

    Ik denk niet dat daar echt richtlijnen aan verbonden zijn. Volgens mij is het gewoon een kwestie van onderhandelen en afspraken tussen verhurende en hurende club ; Betaald de hurende club het volledige salaris of een gedeelte, is er een bepaalde speeltijd afgesproken of is er een optie tot koop afgedwongen. Voor de verhurende club is het voordeel natuurlijk dat betreffende speler \"ervaring\" opdoet en geacht wordt beter te worden. Voor de hurende club zie ik die voordelen alleen op korte termijn ; Even een boost krijgen om hogerop te komen of ter overbrugging van een bepaalde periode. Echter is het een korte termijn visie. De huurspeler levert je namelijk in de toekomst niets op. Zelf ben ik niet zo van de huurspelers of het moet een echte toevoeging zijn zoals Ünal afgelopen jaar. Het liefst zou ik weer toe willen naar eigen jeugd/goed gescoute spelers waar we op den duur flink aan kunnen verdienen.

    Op dit moment is het niet anders. Mag van mijn vrouw geen miljoenen in Twente stoppen 😦

  • Avatar
    Ik - 11 augustus 2017 om 11:06
    nfear zegt:

    Op dit moment is het niet anders. Mag van mijn vrouw geen miljoenen in Twente stoppen 😦

    Ikzeg. Nf. Ik wou dat ik ze had.

  • Avatar
    annalyst - 11 augustus 2017 om 11:09
    nfear zegt:

    Op dit moment is het niet anders. Mag van mijn vrouw geen miljoenen in Twente stoppen 😦

    Heeft jouw vrouw die miljoenen allemaal zelf nodig dan ??😜😜

  • Avatar
    Degeweldenaar - 11 augustus 2017 om 12:29
    nfear zegt:

    Op dit moment is het niet anders. Mag van mijn vrouw geen miljoenen in Twente stoppen 😦

    Ik ook niet, mijn vrouw zit er ook boven op nu😂😂😂😂😂😂. Ze is veel te bang dat de miljoenen verdampen als ik wat leen. Tja het is wel gebleken in de VOETBAL jungle dat het slechte investeringen zijn.😉

Nieuwe media