''Wanneer FC Twente tussen plek 8 en 12 eindigt, hebben ze het goed gedaan''

11 augustus 2017 om 10:09 | Bron: TC Tubantia ''Wanneer FC Twente tussen plek 8 en 12 eindigt, hebben ze het goed gedaan''

Voor FC Twente staat een loodzware competitiestart voor de deur. De Tukkers moeten in de eerste wedstrijd direct op bezoek bij landskampioen Feyenoord. Hielke Penterman, voormalig jeugdspelers van FC Twente, is benieuwd naar de wedstrijd.

"Ik ben ook nieuwsgierig naar Feyenoord", vertelt hij in gesprek met TC Tubantia. "Lukt het om de prestatie van afgelopen seizoen te herhalen? Ik ben zelf eigenlijk geen echt clubsupporter, ondanks dat ik lange tijd bij FC Twente in de jeugd heb gespeeld. Die club draag ik wel een warm hart toe, maar ik kijk voetbal zonder specifieke voorkeur voor iemand."

Penterman heeft geen hoge verwachtingen van FC Twente. "Die club heeft een matige voorbereiding gehad", geeft de aanvaller van Excelsior'31 aan. "Volgens mij hebben ze tegen clubs uit het betaald voetbal maar een keer gescoord. Ik denk dat ze een moeilijke seizoensstart zullen hebben en hopen dat er nog versterking komt."

Ook het vorige seizoen speelt mee. "De goede prestaties van afgelopen seizoen zullen denk ik ook wat extra druk geven, omdat de verwachtingen bij de supporters nu hoger zijn. Toen hadden ze alleen het geluk dat ze met Enes Ünal een ruw diamantje hadden, die en belangrijke bijdrage leverde aan het succes. Met zijn vertrek en dat van Mokotjo en Klich is de ploeg een stuk achteruit gegaan. Dat zijn spelers waar ook niet zo snel gelijkwaardige vervangers voor gehaald kunnen worden. Wanneer ze ergens tussen plaats 8 en 12 eindigen, hebben ze het goed gedaan", aldus Penterman.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (37)

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 11 augustus 2017 om 10:15

    Offtopic: TWENTE OPGELET! De 18 jarige Spits Mirko Virtanen (Fin) heeft Everton verlaten en is nu transfervrij. Met Jensens hebben we al Finnen in de gelederen. Dit is de kans om weer een spits voor de toekomst binnen te harken!!

  • Avatar
    EvB64 - 11 augustus 2017 om 10:26
    UtrechtseTukker zegt:

    Offtopic: TWENTE OPGELET! De 18 jarige Spits Mirko Virtanen (Fin) heeft Everton verlaten en is nu transfervrij. Met Jensens hebben we al Finnen in de gelederen. Dit is de kans om weer een spits voor de toekomst binnen te harken!!

    Sorry vind het toch belangrijker dat er een vleugelspeler komt en creativiteit op het middenveld . Want ondanks zijn talent kost hij hoe dan ook geld in de vorm van salaris . En voorlopig talenten genoeg aangetrokken , we moeten spelers hebben die er direct staan .

  • Avatar
    Enschede78 - 11 augustus 2017 om 10:49

    Marvin Emnes is transfervrij toch?

    David NGog ook (ex Liverpool) kwam daar tekort maar voor de eredivisie zeker goed genoeg.

  • Avatar
    Berry - 11 augustus 2017 om 10:57
    zegt:

    Haha geen achterstand, dat zul je dan nog wel zien.....

  • Avatar
    Enschede78 - 11 augustus 2017 om 10:59
    zegt:

    Kwantiteit voor kwaliteit is dat.

    De \"gekochte\" spelers zijn stuk voor stuk minder dan de vertrokken spelers.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 11:04
    Enschede78 zegt:

    Kwantiteit voor kwaliteit is dat.

    De \"gekochte\" spelers zijn stuk voor stuk minder dan de vertrokken spelers.

    Laukart heeft meer techniek dan mokotjo en klich samen. Mokotjo en klich zijn 2 zeer nuttige spelers, maar geen onvervangbare spelers. Zelf bij Zwolle waren ze beiden te vervangen. Als mokotjo half zo goed was als dat iedereen hier denkt was die niet naar de championship vertrokken, maar naar de PL. Mokotjo kan goed een bal afpakken, maar is echt een schreuder speler. Eerst veilig en dan pas kijken. In de meeste gevallen is het gat dan al dicht.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 11:06
    zegt:

    Ne dat positieve kan niet. Das niet realistisch dat je verrast word door talenten.

  • Avatar
    Berry - 11 augustus 2017 om 11:08
    Enschede78 zegt:

    Kwantiteit voor kwaliteit is dat.

    De \"gekochte\" spelers zijn stuk voor stuk minder dan de vertrokken spelers.

    Helemaal mee eens! Vooral Mokotjo was èèn van de betere middenvelders van de eredivisie over het hele seizoen genomen. Speelde elke wedstrijd een dikke voldoende.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 11 augustus 2017 om 11:14

    Dit is een speler voor Jong Twente. Die moeten meer spelers hebben voor achter de hand. Maar als je van Everton komt dan is dit wel een speler die men in de gaten moet houden.

    Die speler van Bayen Milos Pantovic. Geen idee of die nu al een club heeft.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 11:14
    Berry zegt:

    Helemaal mee eens! Vooral Mokotjo was èèn van de betere middenvelders van de eredivisie over het hele seizoen genomen. Speelde elke wedstrijd een dikke voldoende.

    Mokotjo wekelijks een dikke voldoende, maar remde de snelle uitbraken geregeld af met FF balletje vasthouden of tikkie breed of terug. Mokotjo\'s passes gingen over het algemeen niet verder dan een metertje of 7. Lijkt allemaal heel leuk, maar creëert weinig en zorgt dat de tegenstander weer goed kan gaan staan.

  • Avatar
    twentefanhenk - 11 augustus 2017 om 11:18
    Enschede78 zegt:

    Kwantiteit voor kwaliteit is dat.

    De \"gekochte\" spelers zijn stuk voor stuk minder dan de vertrokken spelers.

    Mokotjo was een prima speler,maakte weinig fouten,dat kwam omdat hij nooit een bal afspeelde met enig risico,en altijd voor 100%zekerheid koos

  • Avatar
    Ward - 11 augustus 2017 om 11:26
    rootje85 zegt:

    Ne dat positieve kan niet. Das niet realistisch dat je verrast word door talenten.

    wat een domme reactie

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 11:29
    Ward zegt:

    wat een domme reactie

    Dat heet sarcasme. Een aardig groot deel hier laat ons al degraderen voordat er ook maar een aftrap heeft plaatsgevonden in de competitie. Ik persoonlijk heb juist best wat vertrouwen in de talenten.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 11 augustus 2017 om 11:38

    Dit is een speler voor Jong Twente. Die moeten meer spelers hebben voor achter de hand. Maar als je van Everton komt dan is dit wel een speler die men in de gaten moet houden.

    Die speler van Bayen Milos Pantovic. Geen idee of die nu al een club heeft.

  • Avatar
    janfctfan - 11 augustus 2017 om 11:40
    zegt:

    Ik hoop het met je mee Pepps. Toch ben ik er bang voor. Ik vind Klich en Mokotjo wel degelijk een groot verlies, dus laat me dan ook maar verrassen.

  • Avatar
    janfctfan - 11 augustus 2017 om 11:43
    rootje85 zegt:

    Dat heet sarcasme. Een aardig groot deel hier laat ons al degraderen voordat er ook maar een aftrap heeft plaatsgevonden in de competitie. Ik persoonlijk heb juist best wat vertrouwen in de talenten.

    Ik ook, maar gooi ze dan wel voor de leeuwen en niet in het tweede. Snap dat hun ook spelers nodig hebben, maar als je een groot talent haalt van 19, kan hij in het eerste.

  • Avatar
    janfctfan - 11 augustus 2017 om 11:49
    Berry zegt:

    Helemaal mee eens! Vooral Mokotjo was èèn van de betere middenvelders van de eredivisie over het hele seizoen genomen. Speelde elke wedstrijd een dikke voldoende.

    Precies Berry. Dat is ook een groot verlies voor het elftal. Een feit.

  • Avatar
    janfctfan - 11 augustus 2017 om 11:55
    rootje85 zegt:

    Dat heet sarcasme. Een aardig groot deel hier laat ons al degraderen voordat er ook maar een aftrap heeft plaatsgevonden in de competitie. Ik persoonlijk heb juist best wat vertrouwen in de talenten.

    Ik zie ons zeker niet degraderen, maar vrees voor het rechter rijtje. Alles wat hoger is, is meegenomen. Klinkt natuurlijk weer negatief. Echter zie ik niet zoveel positiefs, al moet ik wel zeggen dat we met Ünal massel hadden. Ik hoop dat het met deze groep ook kan. Hopelijk komt Boere toch tot scoren.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 12:24
    janfctfan zegt:

    Ik zie ons zeker niet degraderen, maar vrees voor het rechter rijtje. Alles wat hoger is, is meegenomen. Klinkt natuurlijk weer negatief. Echter zie ik niet zoveel positiefs, al moet ik wel zeggen dat we met Ünal massel hadden. Ik hoop dat het met deze groep ook kan. Hopelijk komt Boere toch tot scoren.

    Vind zo\'n mening aan de negatieve kant, maar wel realistisch aangezien je wel kijkt naar wat er mogelijk is. Er zijn er zat die blijven schreeuwen om versterkingen, omdat we anders niks hebben volgens hun. Dat noem ik negatief zonder realisme. We hebben dezelfde verdediging die vorig jaar het gewoon aardig deed. Met een volgens velen hier betere keeper. Dan snap ik de angst voor het degraderen gewoon niet.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 11 augustus 2017 om 12:34
    rootje85 zegt:

    Vind zo\'n mening aan de negatieve kant, maar wel realistisch aangezien je wel kijkt naar wat er mogelijk is. Er zijn er zat die blijven schreeuwen om versterkingen, omdat we anders niks hebben volgens hun. Dat noem ik negatief zonder realisme. We hebben dezelfde verdediging die vorig jaar het gewoon aardig deed. Met een volgens velen hier betere keeper. Dan snap ik de angst voor het degraderen gewoon niet.

    Denk dat je een beetje moet oppassen met het zwaar leunen op verdediging. Afgelopen seizoen zijn we ook vaak gered door de doelpunten van onze Turkse vriend terwijl we achter stonden. We hebben niet voor niks zoveel gelijk gespeeld (vaak 1-1 of meer, maar vaak moesten we terug komen van een achterstand). Sorry maar wie moet er nu voor de AANVOER ZORGEN EN DE DOELPUNTEN OM HET NU WEER TE COMPENSEREN. Ik zie het en weet het niet op dit moment eerlijk gezegd..

Nieuwe media