''Ik wil niemand de put in praten, maar het wordt lastig voor FC Twente''

11 augustus 2017 om 13:22 | Bron: Twente Insite ''Ik wil niemand de put in praten, maar het wordt lastig voor FC Twente''

Bij FC Twente zijn er veel vraagtekens in de aanloop naar de competitiestart tegen Feyenoord. De ploeg van trainer René Hake maakte een moeizame voorbereiding door, maar trof wel veel sterke tegenstanders. Ufuk Ermis, oud-voorzitter van de Vriendenkring, heeft nog geen goed gevoel bij het huidige FC Twente.

"Ik wil niemand de put in praten, maar het wordt lastig", vertelt Ermis in gesprek met Twente Insite. "Hoogst haalbaar is plek 12 met dit materiaal. En dan maar hopen dat de zwakkere broeders niet stunten. Bij FC Twente moet nog heel veel gebeuren op organisatorisch niveau. Er ligt dus nog een grote uitdaging voor Jan van Halst als technisch directeur. Je moet een goede as hebben. Goede keeper, verdediger, een nieuwe nummer 10 en een echte spits. Een van deze vier moet een leiderstype zijn die het elftal op sleeptouw neemt. De twaalfde man doet de rest wel."

De voorbereiding van FC Twente gaf Ermis ook niet veel vertrouwen. "Op zich waren het goede tegenstanders waar je je goed aan kon meten, maar het is zo vlak en durfloos", vindt hij. "Bij vlagen zag je wel leuk positiespel, maar aan positiespel heb je pas wat als de eindpass ook goed aankomt en doeltreffend wordt afgerond. Anders is het net zo ergerlijk als onder Schreuder", aldus Ermis.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    henk-jan - 11 augustus 2017 om 13:32

    waarom nog steeds die strop om de sportieve nek .van onze fct ? terwijl het bij de knvb nog steeds een ongeorganiseerde bende is , aan alles hebben we voldaan , die opgelegde straf raakt kant nog waĺ.gewoon walgelijk van die k** knvb

  • Avatar
    Baretti - 11 augustus 2017 om 13:38

    Gaan we hier nu ook al Koekoek Ermis quoten.... manman.. wat kan ons het schelen wat hij ervan denkt.

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 augustus 2017 om 13:39

    Man, wat een gedram over die oefenwedstrijden! Afgelopen nu. Als Boere na de aftrap gelijk de 0-1 maakt, dan is iedereen die oefenpotjes vergeten. Vanaf nu af aan telt de competitie. Ik las deze week, dat we bij Feijenoord kunnen of mogen verliezen. Waarom? Zij sturen ook 22 benen de wei in en wij ook. En in de Kuip hebben we vaker punten gehaald. D'ran ant spek en gaan voor een geweldige start!

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 augustus 2017 om 13:44

    Man, wat een gedram over die oefenwedstrijden! Afgelopen nu. Als Boere na de aftrap gelijk de 0-1 maakt, dan is iedereen die oefenpotjes vergeten. Vanaf nu af aan telt de competitie. Ik las deze week, dat we bij Feijenoord kunnen of mogen verliezen. Waarom? Zij sturen ook 22 benen de wei in en wij ook. En in de Kuip hebben we vaker punten gehaald. D'ran ant spek en gaan voor een geweldige start!

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 augustus 2017 om 13:44

    Man, wat een gedram over die oefenwedstrijden! Afgelopen nu. Als Boere na de aftrap gelijk de 0-1 maakt, dan is iedereen die oefenpotjes vergeten. Vanaf nu af aan telt de competitie. Ik las deze week, dat we bij Feijenoord kunnen of mogen verliezen. Waarom? Zij sturen ook 22 benen de wei in en wij ook. En in de Kuip hebben we vaker punten gehaald. D'ran ant spek en gaan voor een geweldige start!

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 augustus 2017 om 13:47
    zegt:

    Mijn laptop begint er al van te stotteren.hahaha

  • Avatar
    Leenard - 11 augustus 2017 om 14:18
    zegt:

    Helemaal mee eens, al dat gezeur over een oefenpotje!!!!

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 14:22

    Kermis doet ook een duit in het zakje...........

    Man man man, waar komen al die berichten vandaan? Het lijkt wel alsof er opzettelijk via de media druk wordt gezet op Jan en Hake.

    Her en der paniek, nergens goed voor. We hebben nog ruim 2 weken om spelers te huren. Liever dat Jan de tijd neemt en spelers overweegt, dan klakkeloos de eerste de beste naar binnen slepen. Als die Stieber werkelijk 600,000 moest verdienen, dan vraag ik me af hoeveel een Cerny dan wel niet moet kosten op jaarlijkse basis?

    Waar iedereen aan voorbij gaat is het tweede, dit lijkt geweldig goed aangevuld en in elkaar gezet met oog op de toekomst. Als Jan dus risico neemt om 1 jaar de kosten te drukken en trachten te overleven met minimaal materiaal (in de winterstop kan er altijd nog gecorrigeerd worden), en zijn lange termijn plan is om veel doorstroom te creeeren dan is dit een uitmuntend plan, en gaan we daar in de toekomst veel profijt van hebben. Dus een jaartje pijn lijden, misschien niet ze heel erg?.

  • Avatar
    RedTukket - 11 augustus 2017 om 14:48
    BAM zegt:

    Kermis doet ook een duit in het zakje...........

    Man man man, waar komen al die berichten vandaan? Het lijkt wel alsof er opzettelijk via de media druk wordt gezet op Jan en Hake.

    Her en der paniek, nergens goed voor. We hebben nog ruim 2 weken om spelers te huren. Liever dat Jan de tijd neemt en spelers overweegt, dan klakkeloos de eerste de beste naar binnen slepen. Als die Stieber werkelijk 600,000 moest verdienen, dan vraag ik me af hoeveel een Cerny dan wel niet moet kosten op jaarlijkse basis?

    Waar iedereen aan voorbij gaat is het tweede, dit lijkt geweldig goed aangevuld en in elkaar gezet met oog op de toekomst. Als Jan dus risico neemt om 1 jaar de kosten te drukken en trachten te overleven met minimaal materiaal (in de winterstop kan er altijd nog gecorrigeerd worden), en zijn lange termijn plan is om veel doorstroom te creeeren dan is dit een uitmuntend plan, en gaan we daar in de toekomst veel profijt van hebben. Dus een jaartje pijn lijden, misschien niet ze heel erg?.

    Het beleid voor de lange termijn is goed. Helemaal mee eens. Probleem hier is dat iedereen niet verder wil kijken dan de korte termijn. Iedereen wil resultaten zien, en dan ook nog met goed voetbal. Kunst is om een goede tussenweg te vinden. Jaartje overleven dus, en dan zien we wel waar we eindigen. Alles tussen plek 4 en 14 is goed.

  • Avatar
    BartTB3 - 11 augustus 2017 om 15:48
    zegt:

    Oef Jensen vergelijken met Litmanen dat is nogal wat hoor..... ja het is hetzelfde land waar ze vandaan komen :)

  • Avatar
    mike1995 - 11 augustus 2017 om 16:17
    henk-jan zegt:

    waarom nog steeds die strop om de sportieve nek .van onze fct ? terwijl het bij de knvb nog steeds een ongeorganiseerde bende is , aan alles hebben we voldaan , die opgelegde straf raakt kant nog waĺ.gewoon walgelijk van die k** knvb

    laaten we eerst er voor zorgen dat home vakp open gaat dan komt de sfeer erin en word het een mooi seisoendat hebben wij en spelers in bijzonder nodig

Nieuwe media