FC Twente nog niet klaar: ''We zijn specifiek op zoek naar een buitenspeler''

11 augustus 2017 om 12:43 | Bron: De Telegraaf FC Twente nog niet klaar: ''We zijn specifiek op zoek naar een buitenspeler''

FC Twente start komende zondag aan de competitie met een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Trainer René Hake heeft zijn ploeg echter nog niet op orde en hoopt op versterkingen.

"We zijn op zoek naar een kwaliteitsimpuls voorin, specifiek een buitenspeler", vertelt Hake in De Telegraaf. "En daarnaast ook een middenvelder met creativiteit. Als je Klich en Mokotjo verliest dan raak je de controlekamer van je elftal kwijt. Dat waren spelers die de balans bewaakten, maar ook vanuit creativiteit iets teweeg konden brengen. Holla en Vuckic zijn minder frivool en wat degelijker. Daar heb ik het liefst een wat creatievere speler tussen."

Hake is echter niet ontevreden over de selectie. "Dat moet je in het perspectief zien van de mogelijkheden die de club heeft", vindt de oefenmeester. "We kunnen niet zomaar allemaal gelijkwaardige vervangers te halen voor Ünal, Klich en Mokotjo. We hebben het op Holla en Vuckic na moeten zoeken in talentvolle, jonge spelers, die zich op seniorenniveau nog moeten bewijzen. Dat maakt de groep onervaren en wat licht. Gezien de situatie waar de club in zit, is dat op dit moment het maximaal haalbare."

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    EvB64 - 11 augustus 2017 om 12:52

    Amen Hake !!!

  • Avatar
    Ik - 11 augustus 2017 om 13:24

    Ikzeg. Ik vind het knap dat meneer hake. Het op dit moment durft te zeggen. Hoe wij er eigenlijk voor staan. En hake maakt er een collectief van . Nogmaals het komt goed.

  • Avatar
    Enschede78 - 11 augustus 2017 om 13:30

    Wanneer je niet zo snel gelijkwaardige vervangers kunt halen moet dubbele tong van Halst de bepalende spelers als Klich en Mokotjo niet voor een bos wortels en een tegoed bon verkopen.

  • Avatar
    annalyst - 11 augustus 2017 om 13:37
    Ik zegt:

    Ikzeg. Ik vind het knap dat meneer hake. Het op dit moment durft te zeggen. Hoe wij er eigenlijk voor staan. En hake maakt er een collectief van . Nogmaals het komt goed.

    Hij kan ook niet anders omdat heel Nederland dit inmiddels al wel gezien en benoemd heeft.

  • Avatar
    EvB64 - 11 augustus 2017 om 14:01
    Ik zegt:

    Ikzeg. Ik vind het knap dat meneer hake. Het op dit moment durft te zeggen. Hoe wij er eigenlijk voor staan. En hake maakt er een collectief van . Nogmaals het komt goed.

    Dat is toch ook afhankelijk van JvH wat er bij komt . Maar in ieder geval dat Hake nu ook zijn mening naar buiten brengt en dit zal ook signaal richting JvH moeten zijn . Maar in ieder geval goede zaak dat hij het nu ook zo in de publiciteit gooit.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 11 augustus 2017 om 14:06

    Off topic: Ajax is rond met buitenspeler Dennis Johnson (Noor) van Heerenveen. de beoogde opvolger van Sam Larson bij de Friezen. De Amsterdammers en Friezen zijn rond voor een bedrag van 2 miljoen Euro.
    WELKOM CERNY?

  • Avatar
    biertje123 - 11 augustus 2017 om 14:13
    UtrechtseTukker zegt:

    Off topic: Ajax is rond met buitenspeler Dennis Johnson (Noor) van Heerenveen. de beoogde opvolger van Sam Larson bij de Friezen. De Amsterdammers en Friezen zijn rond voor een bedrag van 2 miljoen Euro.
    WELKOM CERNY?

    Ik denk dat Twente de huur van cerny niet kunnen betalen. Ze zijn gewoon platzak en het is afwachten of er iemand gaat helpen met het binnen halen van nieuwe spelers.

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 14:30
    Enschede78 zegt:

    Wanneer je niet zo snel gelijkwaardige vervangers kunt halen moet dubbele tong van Halst de bepalende spelers als Klich en Mokotjo niet voor een bos wortels en een tegoed bon verkopen.

    Nee, een miljoen laten lopen, en een jaar later Mo voor nop de deur uit zien lopen (om nog maar te zwijgen over de vermeende salaris verhoging).......... want de financien staan er zo goed voor. Was veel beter geweest.

    Goede plannen 78, goede plannen.

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 14:35

    Met wat we nu hebben komen we er wel. Boere en Kvasina. heb ik vertrouwen in. George is zich aan het ontwikkelen. Verdediging is dikke prima. Wat je dus nodig hebt is een middenvelder, een echt goede middenvelder die het verschil maakt. Laat die buitenspeler hangen en het geld daarvoor gereserveerd besteden aan een middenvelder, iemand die Holla beter maakt. Dan een jaar lang v/d Lely op de positie van verdedigende middenvelder zetten (als wisselspeler), bij wijze van experiment. Wie weet groeit hij in de rol, dan heb je volgend jaar alvast een middenvelder extra en ook nog iemand die waarschijnlijk wel als aanvoerder kan fungeren. Cultheld in spe!

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 14:46
    BAM zegt:

    Met wat we nu hebben komen we er wel. Boere en Kvasina. heb ik vertrouwen in. George is zich aan het ontwikkelen. Verdediging is dikke prima. Wat je dus nodig hebt is een middenvelder, een echt goede middenvelder die het verschil maakt. Laat die buitenspeler hangen en het geld daarvoor gereserveerd besteden aan een middenvelder, iemand die Holla beter maakt. Dan een jaar lang v/d Lely op de positie van verdedigende middenvelder zetten (als wisselspeler), bij wijze van experiment. Wie weet groeit hij in de rol, dan heb je volgend jaar alvast een middenvelder extra en ook nog iemand die waarschijnlijk wel als aanvoerder kan fungeren. Cultheld in spe!

    Wat ga jij met Jensen doen dan ?

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 11 augustus 2017 om 15:05

    De voetbal wereld is niet veel anders dan de burgermaatschappij er is een databank vol spelers zonder club (werkeloos dus) ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze daar niets kunnen vinden om zich te verbeteren.

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 15:28
    rootje85 zegt:

    Wat ga jij met Jensen doen dan ?

    Jensen kan op meerdere posities uit de voeten en is op meerdere posities een meerwaarde. De keuze is natuurlijk afhankelijk voor welk systeem je kiest, maar dat is ook weer lastig want Drs. Hake denkt niet in systemen. Maar goed we gaan uit van 4-4-2 dit jaar. Hake is wijs als hij buiten Assaidi en Vuckic om denkt. Mijn persoonlijke voorkeur:

    Avest - Andersen - Thesker - Lely
    .............Holla ......XXXX
    George.........Jensen ............Traij
    ................Boere

    In een ideale wereld, als Vuckic en Assaidi hun belofte invullen

    Avest....Andersen... Thesker.... Lely
    .............XXXX...Holla
    Vuckic........Jensen........Assaidi
    ..................Boere

    Als Hake dit team vanaf Oktober de wei in kan sturen, en het een beetje heel blijft, dan speel je gewoon voor de top 4.


    maar gezien Vuckic en Assadidi niet te vertrouwen zijn



  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 15:43
    BAM zegt:

    Jensen kan op meerdere posities uit de voeten en is op meerdere posities een meerwaarde. De keuze is natuurlijk afhankelijk voor welk systeem je kiest, maar dat is ook weer lastig want Drs. Hake denkt niet in systemen. Maar goed we gaan uit van 4-4-2 dit jaar. Hake is wijs als hij buiten Assaidi en Vuckic om denkt. Mijn persoonlijke voorkeur:

    Avest - Andersen - Thesker - Lely
    .............Holla ......XXXX
    George.........Jensen ............Traij
    ................Boere

    In een ideale wereld, als Vuckic en Assaidi hun belofte invullen

    Avest....Andersen... Thesker.... Lely
    .............XXXX...Holla
    Vuckic........Jensen........Assaidi
    ..................Boere

    Als Hake dit team vanaf Oktober de wei in kan sturen, en het een beetje heel blijft, dan speel je gewoon voor de top 4.


    maar gezien Vuckic en Assadidi niet te vertrouwen zijn



    Ga maar gewoon van 4-3-3 uit of 4-2-3-1 ze hebben meer wedstrijden 4-3-3 en 4-2-3-1 gespeeld dan die ene wedstrijd 4-4-2. Daarbij is Jensen een nummer 10 die vorig jaar heeft laten zien te kunnen scoren in de eredivisie doormiddel van loop acties. Met gorgjef, George en buckley-richards heb je 3 fitte buitenspelers en assaidi kan al wel minuten maken als invaller. Laukart verwacht ik meer van dan van vuckic een 24 jarig talent die al jaren veel geblesseerd is, maar vuckic kan misschien als invaller straks wel zijn waarde kunnen hebben als die een beetje fit is. Als assaidi en vuckic elke keer maar 15 tot 20 minuten maken. Zullen ze wel waarde kunnen hebben, maar niet zwaar belast worden

  • Avatar
    Enschede78 - 11 augustus 2017 om 17:14
    BAM zegt:

    Nee, een miljoen laten lopen, en een jaar later Mo voor nop de deur uit zien lopen (om nog maar te zwijgen over de vermeende salaris verhoging).......... want de financien staan er zo goed voor. Was veel beter geweest.

    Goede plannen 78, goede plannen.

    Dus jij wil zeggen dat we het maximale voor Klich en Mokotjo gekregen hebben?

    Mokotjo was zelfs nog minder dan 1 miljoen.



    Ja jij hebt er \"kijk\" op BAM, haha.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 17:18
    Enschede78 zegt:

    Dus jij wil zeggen dat we het maximale voor Klich en Mokotjo gekregen hebben?

    Mokotjo was zelfs nog minder dan 1 miljoen.



    Ja jij hebt er \"kijk\" op BAM, haha.

    denk dat ze met de lage prijs voor mokotjo ook zijn zaakwaarnemer een hak hebben willen zetten.

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 18:04
    Enschede78 zegt:

    Dus jij wil zeggen dat we het maximale voor Klich en Mokotjo gekregen hebben?

    Mokotjo was zelfs nog minder dan 1 miljoen.



    Ja jij hebt er \"kijk\" op BAM, haha.

    Voor Mokotjo geen animo, dus geen onderhandelingspositie. Kich, investering 50,000. Return..?? hoeveel % is dat? Zakelijk gezien beste deal ooit. De waarde van een 2. Bundes speler ligt tussen de 250.000 en 1.000.000. Beiden van dit niveau. Ted van Leeuwen gooide iedereen in de uitverkoop.....die prijzen waren ook schokkend. Maar dat is nu eenmaal de realiteit van het leven van een gebeten hond zoals FCT. Boere pikken we op voor een paar ton, knalt hij er 20 in en eindigen we 5de dan zal een engelse club 15 Miljoen voor hem neerkwakken.

    Gezien jij en ik geen verstand van zaken hebben 78, moet je kunnen relativeren.

  • Avatar
    mcdummels - 11 augustus 2017 om 18:17
    BAM zegt:

    Voor Mokotjo geen animo, dus geen onderhandelingspositie. Kich, investering 50,000. Return..?? hoeveel % is dat? Zakelijk gezien beste deal ooit. De waarde van een 2. Bundes speler ligt tussen de 250.000 en 1.000.000. Beiden van dit niveau. Ted van Leeuwen gooide iedereen in de uitverkoop.....die prijzen waren ook schokkend. Maar dat is nu eenmaal de realiteit van het leven van een gebeten hond zoals FCT. Boere pikken we op voor een paar ton, knalt hij er 20 in en eindigen we 5de dan zal een engelse club 15 Miljoen voor hem neerkwakken.

    Gezien jij en ik geen verstand van zaken hebben 78, moet je kunnen relativeren.

    Ik zie Boere er alleen geen 20 inknallen, zeer beperkte spits.

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 19:51
    mcdummels zegt:

    Ik zie Boere er alleen geen 20 inknallen, zeer beperkte spits.

    Tja, hij knalt er bij Oss, de nummer 15 (?), van de JPL toch behoorlijk wat in. Maar, volgens mij heeft hij tegen topploegen uit de JPL NUL maal gescoord, en ik denk niet dat ze dit bij FCT hebben opgemerkt.

  • Avatar
    EvB64 - 11 augustus 2017 om 22:56
    mcdummels zegt:

    Ik zie Boere er alleen geen 20 inknallen, zeer beperkte spits.

    Ben er van overtuigd als hij gewend is aan het niveau hij ze er wel degelijk inploft . Daar heb ik nou wel vertrouwen in .

Nieuwe media