Hake waarschuwt: ''In veel opzichten is het dit seizoen moeilijker dan vorig jaar''

12 augustus 2017 om 10:53 | Bron: De Telegraaf Hake waarschuwt: ''In veel opzichten is het dit seizoen moeilijker dan vorig jaar''

FC Twente heeft een moeizame voorbereiding achter de rug. De ploeg van trainer René Hake trof weliswaar sterke tegenstanders, maar had heel veel moeite met het maken van doelpunten. Dat baart Hake zorgen.

"De uitdaging die we hebben, zit in het spel naar voren", geeft de oefenmeester aan. "We hebben wel tegen wat pittigere tegenstanders gespeeld en dan kom je minder tot scoringskansen. Maar het is ook duidelijk, dat de keuzes en kwaliteit in de eindfase omhoog moeten. Een aantal jonge spelers heeft daar nog veel in te leren. Dan heb je het over zaken als handelingssnelheid en het vermogen om in de kleine ruimte te spelen."

Achterin staat het een stuk beter bij FC Twente. "Ja, de defensieve organisatie staat wel", bevestigt Hake in De Telegraaf. "Daar ben ik heel gelukkig mee, want dat is de basis om tot resultaten te komen. Als het achterin een gatenkaas is en de ballen vliegen je links en rechts om de oren dan wordt het een lastig verhaal."

Hake heeft niet te hoge verwachtingen van komend seizoen. "Het zal erom gaan om zo snel mogelijk boven de rode streep te staan, waardoor we vertrouwen kunnen kweken. De hectiek is anders dan vorig jaar. Toen was er een sfeer van 'blij, dat we nog bestaan'. Dat issue speelt niet meer. Maar de mogelijkheden om het team te versterken zijn kleiner geworden, omdat we weer terug hebben gemoeten in transfer- en salarisbudget. In veel opzichten is het dit seizoen moeilijker dan vorig jaar", aldus de trainer van FC Twente.

Overzicht

Reacties (26)

  • Avatar
    tukkerwolf - 12 augustus 2017 om 11:26

    Ben er bang voor dit seizoen. We zullen beetje geluk nodig hebben en het publiek er vol achter! Hoop dat iedereen dat dit seizoen kan opbrengen en de club steunt.

  • Avatar
    Ket wiezel - 12 augustus 2017 om 11:38

    Hake; 'Tuurlijk zijn er belangrijke spelers vertrokken, maar dat is inherent aan de situatie bij FC Twente. Maar gelukkig hebben we toch wat kunnen doen op de transfermarkt en de spelers die gekomen zijn ben ik ontzettend blij mee. Het zijn vooral jonge spelers waarin ik veel potentie zie en waar ik lekker mee aan het kneden ga om ze nog beter te maken. Dat gaat Twente dan weer lekker geld opleveren. Op deze manier moeten we de club toch weer richting subtop drukken nietwaar? Je hebt gelijk, we scoorden tegen sterke tegenstanders niet, maar samen met mijn staf trainen we elk uur op spelpatronen om onze spits Boere in stelling te brengen. Ben blij met Boere, want als je een dergelijke spits kunt halen met 33 doelpunten in de JL, dan moet hij toch zeker een stuk of 15 in de Eredivisie kunnen maken. Zo sterk is namelijk de competitie ook weer niet. Dat hou ik ook constant mijn spelers voor. Wij gaan ons uiterste best doen die 7e plek minimaal te evenaren!'....hoe klinkt dat, meneer Hake??????

  • Avatar
    twente1965 - 12 augustus 2017 om 11:49

    Dit seizoen moeilijker dan vorig jaar ????

    Vorig was denk een van de moeilijkste jaren van Twente de onzekerheid en alles wat erbij kwam

    Ongelelofelijk gezwam meneer Hake

    Alleen is de aanval nog een probleem maar dat is afwachten

    Pessimist druiloor mafkees

  • Avatar
    Remco1981 - 12 augustus 2017 om 11:58
    twente1965 zegt:

    Dit seizoen moeilijker dan vorig jaar ????

    Vorig was denk een van de moeilijkste jaren van Twente de onzekerheid en alles wat erbij kwam

    Ongelelofelijk gezwam meneer Hake

    Alleen is de aanval nog een probleem maar dat is afwachten

    Pessimist druiloor mafkees

    Twente is vorig seizoen iets van opnieuw begonnen en bij veel clubs (die komen uit de JL) zie je dat het eerste seizoen vaak wel goed gaat maar dat het daarna lastiger word. Voor ons ben ik ook bang voor dat scenario. Natuurlijk hebben wij meer te bieden dan een gepromoveerde JL-club maar ik denk niet dat we een betere selectie hebben dan bijv. Den Haag, Willem II, Roda JC en NAC, en dit zijn ploegen die het zomaar ook lastig kunnen krijgen.

  • Avatar
    Potje - 12 augustus 2017 om 12:04
    Remco1981 zegt:

    Twente is vorig seizoen iets van opnieuw begonnen en bij veel clubs (die komen uit de JL) zie je dat het eerste seizoen vaak wel goed gaat maar dat het daarna lastiger word. Voor ons ben ik ook bang voor dat scenario. Natuurlijk hebben wij meer te bieden dan een gepromoveerde JL-club maar ik denk niet dat we een betere selectie hebben dan bijv. Den Haag, Willem II, Roda JC en NAC, en dit zijn ploegen die het zomaar ook lastig kunnen krijgen.

    Nee kerel...

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 12 augustus 2017 om 12:12
    Ket wiezel zegt:

    Hake; 'Tuurlijk zijn er belangrijke spelers vertrokken, maar dat is inherent aan de situatie bij FC Twente. Maar gelukkig hebben we toch wat kunnen doen op de transfermarkt en de spelers die gekomen zijn ben ik ontzettend blij mee. Het zijn vooral jonge spelers waarin ik veel potentie zie en waar ik lekker mee aan het kneden ga om ze nog beter te maken. Dat gaat Twente dan weer lekker geld opleveren. Op deze manier moeten we de club toch weer richting subtop drukken nietwaar? Je hebt gelijk, we scoorden tegen sterke tegenstanders niet, maar samen met mijn staf trainen we elk uur op spelpatronen om onze spits Boere in stelling te brengen. Ben blij met Boere, want als je een dergelijke spits kunt halen met 33 doelpunten in de JL, dan moet hij toch zeker een stuk of 15 in de Eredivisie kunnen maken. Zo sterk is namelijk de competitie ook weer niet. Dat hou ik ook constant mijn spelers voor. Wij gaan ons uiterste best doen die 7e plek minimaal te evenaren!'....hoe klinkt dat, meneer Hake??????

    Klinkt veel beter,maar denk dat hij wat realistische is.

    Sprak hemna de training nog en ik hou er wel van eerlijkheid en het niet mooier brengen dan het is.

    Neemt niet weg dat het zijn taak is ze beter te maken individueel.

    En daar moet hij 10 wedstrijden in alle rust de tijd voor krijgen.

  • Avatar
    kuip74 - 12 augustus 2017 om 12:18
    twente1965 zegt:

    Dit seizoen moeilijker dan vorig jaar ????

    Vorig was denk een van de moeilijkste jaren van Twente de onzekerheid en alles wat erbij kwam

    Ongelelofelijk gezwam meneer Hake

    Alleen is de aanval nog een probleem maar dat is afwachten

    Pessimist druiloor mafkees

    Dit is geen gezwam maar gewoon waarheid. Het was vorig jaar al bekend dat dit het lastigste jaar gaat worden die we moeten zien door te komen. Jammer dat veel mensen dat niet zien.

  • Avatar
    Ik - 12 augustus 2017 om 12:19
    tukkerpride1970 zegt:

    Klinkt veel beter,maar denk dat hij wat realistische is.

    Sprak hemna de training nog en ik hou er wel van eerlijkheid en het niet mooier brengen dan het is.

    Neemt niet weg dat het zijn taak is ze beter te maken individueel.

    En daar moet hij 10 wedstrijden in alle rust de tijd voor krijgen.

    Ikzeg. Daar heeft u tp70een geweldige punt. Minimaal 10 wedstrijden. Komt goed. Wij komen in het rechter rijtje. Boven in . Dit seizoen gewoon de heer hake. Zijn werk laten doen.

  • Avatar
    The Rocky - 12 augustus 2017 om 12:20

    Ik word moe van Hake!! Ik wil dit seizoen leuk voetbal zien met als doel resultaat, gaan voor die winst en niet achterin dicht en blij met iedere gelijkspel.



    Hake begint te lullen als schreuder.

  • Avatar
    rootje85 - 12 augustus 2017 om 12:29
    zegt:

    Net als vorig jaar na excelsior?

  • Avatar
    The Rocky - 12 augustus 2017 om 12:37
    zegt:

    Helemaal mee eens, alles meer dan 0 punten is meegenomen tegen Feyenoord maar thuis tegen vvv moet er gewonnen worden.



    Zo niet dan haalt Hake de winterstop niet en kan hij in Duitsland de hulp trainer van schreuder worden.



    Ook zal er druk en kritiek komen op van Halst, want her en der is er al enige kritiek op zijn aankoop beleid.

  • Avatar
    The Rocky - 12 augustus 2017 om 12:39

    PEC uit, Utrecht thuis en Groningen uit

  • Avatar
    rootje85 - 12 augustus 2017 om 12:46
    zegt:

    Heb je hem weer met topsport klimaat. Er is heel duidelijk aangegeven dat dat nog wel even gaat duren. Toen van halst vorig jaar riep dat we over 3 jaar weer subtop waren schreeuwde jij dat Jantje niet zo hoog van de toren moest blazen en nu wil jij topsport klimaat ? Zullen we eerst weer een beetje de club van onderuit op niveau brengen.?Dan hoeven we straks niet elk jaar voor 20 miljoen te verkopen en inkopen.

  • Avatar
    rootje85 - 12 augustus 2017 om 13:29
    zegt:

    Topsport klimaat heeft zeker wel met geld te maken. Het beste hebben en/of kunnen gebruiken kost geld. Of het maximale uit de middelen die nu beschikbaar zijn worden gehaald weet je nu nog gewoon niet. En dan nog zal dat klimaat van onderuit moeten komen en niet beginnen bij het eerste. Als er geen aansluiting komt van eigen jeugd ben je elk jaar bakken met geld kwijt aan spelers voor dat topsportklimaat Ik mag toch hopen dat er al wel pionetjes op de goede plek weer worden gezet in de organisatie. Dat heeft in mijn ogen prioriteit.

  • Avatar
    Rene - 12 augustus 2017 om 13:39
    zegt:

    Onderzoeken wijzen elke keer uit dat de clubs met de hoogste begrotingen steevast bovenaan staan, een enkele keer daar gelaten. Het omgekeerde is ook waar.

  • Avatar
    rootje85 - 12 augustus 2017 om 14:06
    zegt:

    Die mentale kwestie ligt deels bij de jongens zelf. Een deel is opvoeding een deel levenservaring. Of denk je echt dat je mentaliteit pas kweekt na je 20ste. Het enigste punt wat jij echt kloppend maakt is het fysieke deel. Je verdiend 10 duizenden euries, maar kan geen 90 minuten geconcentreerd zijn is wel een kwestie van training en begeleiding.

  • Avatar
    rootje85 - 12 augustus 2017 om 14:12
    zegt:

    Dat zal altijd zo blijven die kliekjes. Je kunt nou eenmaal niet met iedereen even goed door 1 deur. En die vriendjes heeft Wessels ook wel om zich heen en die zaken draaien ook wel goed. Je werkt nou eenmaal beter samen met een bekende. Zolang die man de juiste kwalificaties heeft voor zijn werk.(ans heeft al aangegeven dat die eigenlijk over gekwalificeerd is) hoort die toch gewoon een kans te krijgen. Het gaat fout zodra je elkaar de waarheid niet meer drft te vertellen.

  • Avatar
    Boesk00l - 12 augustus 2017 om 14:20
    zegt:

    Eigenlijk zou ik niet meer op je reageren, maar je blijft maar doormiepen op dat topsportklimaat. Je slaat daar de plank compleet in mis. Als een valse langspeelplaat blijf je er maar op doorzeuren met als standaard afsluiter: \'dit jaar geen excuses meer\'



    Lees de NOC-NSF pagina (en vooral de pdf bestanden onderin): https://www.nocnsf.nl/monitoren/topsportklimaat-meting

    Al zal je vast vooral in je eigen fabels geloven.



    Daarmee einde discussie.

    Fijn seizoen gewenst.

  • Avatar
    Successupporter - 12 augustus 2017 om 14:21
    Ket wiezel zegt:

    Hake; 'Tuurlijk zijn er belangrijke spelers vertrokken, maar dat is inherent aan de situatie bij FC Twente. Maar gelukkig hebben we toch wat kunnen doen op de transfermarkt en de spelers die gekomen zijn ben ik ontzettend blij mee. Het zijn vooral jonge spelers waarin ik veel potentie zie en waar ik lekker mee aan het kneden ga om ze nog beter te maken. Dat gaat Twente dan weer lekker geld opleveren. Op deze manier moeten we de club toch weer richting subtop drukken nietwaar? Je hebt gelijk, we scoorden tegen sterke tegenstanders niet, maar samen met mijn staf trainen we elk uur op spelpatronen om onze spits Boere in stelling te brengen. Ben blij met Boere, want als je een dergelijke spits kunt halen met 33 doelpunten in de JL, dan moet hij toch zeker een stuk of 15 in de Eredivisie kunnen maken. Zo sterk is namelijk de competitie ook weer niet. Dat hou ik ook constant mijn spelers voor. Wij gaan ons uiterste best doen die 7e plek minimaal te evenaren!'....hoe klinkt dat, meneer Hake??????

    Dat klinkt onrealistisch en als verspilling van geld. Handhaving in de eredivisie is het enige doel. Pas volgend seizoen valt er iets te winnen, en pas dan heeft het nut om naar een zo hoog mogelijke positie op de ranglijst te streven. En daar de investeringen naar te doen. Dit jaar maakt het vrijwel niets uit of we plaats 5 of 15 behalen. (muv eventuele tv gelden). Als wij supporters zich daar ook bewust van zijn, kunnen we alleen maar positief verrast worden.

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 14:21
    zegt:

    de tegenstander geeft ook 1 maal in de week alles voor haar achterban... en die hebben soms meer kwaliteit of verschillen vaak niet in kwaliteit

Nieuwe media