Assaidi in wedstrijdselectie FC Twente, Laukart start tegen Feyenoord

11 augustus 2017 om 16:09 | Bron: TC Tubantia Assaidi in wedstrijdselectie FC Twente, Laukart start tegen Feyenoord

Oussama Assaidi is fit genoeg bevonden om mee te reizen naar Rotterdam, waar FC Twente komende zondag de competitie start met een uitwedstrijd tegen Feyenoord. De vleugelaanvaller begint in De Kuip wel op de bank, dat meldt TC Tubantia.

Assaidi kampte in de voorbereiding met de nodige blessures en is fysiek nog niet sterk genoeg om te beginnen. De Marokkaan speelde afgelopen maandag een helft met de reserves van FC Twente tegen FC Utrecht.

Trainer René Hake kan zondag niet beschikken over de geblesseerde Haris Vuckic, die waarschijnlijk ook het duel met VVV-Venlo moet laten schieten. Alexander Laukart is zijn vervanger. In het centrum van de defensie krijgt Joachim Andersen de voorkeur boven Peet Bijen. FC Twente zal in De Kuip met twee spitsen aantreden, namelijk Tom Boere en Marko Kvasina.

Vermoedelijke opstelling FC Twente: Brondeel; Ter Avest, Thesker, Andersen, Trajkovski; Holla, Laukart, F. Jensen, Gjorgjev; Kvasina en Boere.

Overzicht

Reacties (22)

  • Avatar
    Dutch - 11 augustus 2017 om 16:15

    Ik hoop het niet. Kom op zeg. Durf gewoon te kiezen tussen een van de spitsen en zet in iedergeval meer potentiële creativiteit in de voorhoede. Verder hoop ik echt niet op 442 want daar hebben we nog nooit een wedstrijd mee gewonnen. Ik vind het aanpassen van het systeem aan het team een mooi ... verhaal want we hebben op dit moment geen 2 spitsen waar je niet omheen kunt. Liever die Engelsman

  • Avatar
    mike1995 - 11 augustus 2017 om 16:22
    Dutch zegt:

    Ik hoop het niet. Kom op zeg. Durf gewoon te kiezen tussen een van de spitsen en zet in iedergeval meer potentiële creativiteit in de voorhoede. Verder hoop ik echt niet op 442 want daar hebben we nog nooit een wedstrijd mee gewonnen. Ik vind het aanpassen van het systeem aan het team een mooi ... verhaal want we hebben op dit moment geen 2 spitsen waar je niet omheen kunt. Liever die Engelsman

    kan best goed uitpakken als jensen ruimte krijgt om mee de spits in te gaan zie hem nog scoren deed ziech ook

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 16:25

    We kunnen ons nu wel heel druk gaan lopen maken over de opstelling, of over de teleurstelling genaamd Assaidi, maar tegen Feyenoord zullen we de lijn van de oefenpotjes door moeten trekken. De nul houden, spelen op een gelijkspel, of 3 punten spelen. Forza stormram Hooiveld!

  • Avatar
    mcdummels - 11 augustus 2017 om 16:25
    Dutch zegt:

    Ik hoop het niet. Kom op zeg. Durf gewoon te kiezen tussen een van de spitsen en zet in iedergeval meer potentiële creativiteit in de voorhoede. Verder hoop ik echt niet op 442 want daar hebben we nog nooit een wedstrijd mee gewonnen. Ik vind het aanpassen van het systeem aan het team een mooi ... verhaal want we hebben op dit moment geen 2 spitsen waar je niet omheen kunt. Liever die Engelsman

    Kvasina en Boere kunnen elkaar goed aanvullen, Kvasina als aanspeelpunt en Boere die om hem heen beweegt.

  • Avatar
    Dutch - 11 augustus 2017 om 16:29
    mike1995 zegt:

    kan best goed uitpakken als jensen ruimte krijgt om mee de spits in te gaan zie hem nog scoren deed ziech ook

    Dat is juist het probleem. Jensen was altijd de verdekte ondersteuner van de spits. Nu heb je er 3 lopen Er moet iemand wat creëren. Een dribbelspits naast een targetman zou een optie zijn. Maar een targetman en 2 lopers. (Kasvina, Jensen) gaat nooit werken. Want wie geeft de steekpass of dribbelt er langs heen. Of de actie komt te vroeg.

    Dat probleem hebben we al eerder gehad met kusk en Jansen en castaingos in een eltal. Dat werkt gewoon we niet. Zelfs Ajax heeft dat gedaan aan het begin van het seizoen en ook daar verloren ze de wedstrijden. Hoeft nog niet eens aan de kwaliteit te liggen. Bewijs is de voorbereiding en het verleden.

    Ziyech is creatief en Jensen een werker en een loper. Er nuttig maar alleen een combinatie met ander types

  • Avatar
    Dutch - 11 augustus 2017 om 16:29
    mcdummels zegt:

    Kvasina en Boere kunnen elkaar goed aanvullen, Kvasina als aanspeelpunt en Boere die om hem heen beweegt.

    Doet Jensen al

  • Avatar
    BartTB3 - 11 augustus 2017 om 16:38

    vd Lely zal Berghuis eerder uit de wedstrijd spelen dan Trajkovski... ik vermoed dat Gjorgjev linkshalf staat met diepgang? dan hoeft Trajkovski daar niet op te komen stomen

  • Avatar
    grolsch - 11 augustus 2017 om 16:40

    Heb geen enkele wedstrijd geheel kunnen bekijken, maar hoe spelen de nieuwelingen



    Gjorgjev

    Kvasina

    Laukart enz.?

  • Avatar
    mcdummels - 11 augustus 2017 om 16:44
    grolsch zegt:

    Heb geen enkele wedstrijd geheel kunnen bekijken, maar hoe spelen de nieuwelingen



    Gjorgjev

    Kvasina

    Laukart enz.?

    Gjorgjev is een prima speler, creatief en een echt dribbelaartje.

    Kvasina is een sterk aanspeelpunt, goed in de kaats alleen scoort hij (vooralsnog) niet veel.

    Laukart is ook een prima speler, durft vooruit te spelen, heeft overzicht en een goed schot van afstand.

  • Avatar
    Dutch - 11 augustus 2017 om 16:49
    grolsch zegt:

    Heb geen enkele wedstrijd geheel kunnen bekijken, maar hoe spelen de nieuwelingen



    Gjorgjev

    Kvasina

    Laukart enz.?

    Gjorgev ontwikkeld zich positief en de andere 2 zijn zoekende naar hun draai en toegevoegde waarde in het elftal.

    Ik hoop dat Gjorgev zijn acties wat dieper in het veld kan maken. Want de actie opzich zijn leuk maar leveren nog niet zoveel op omdat ze op het middenveld plaatsvinden. Verder erg leuke speler. Maar dat is mij persoonlijke mening.

  • Avatar
    Manolito - 11 augustus 2017 om 17:12
    Dutch zegt:

    Ik hoop het niet. Kom op zeg. Durf gewoon te kiezen tussen een van de spitsen en zet in iedergeval meer potentiële creativiteit in de voorhoede. Verder hoop ik echt niet op 442 want daar hebben we nog nooit een wedstrijd mee gewonnen. Ik vind het aanpassen van het systeem aan het team een mooi ... verhaal want we hebben op dit moment geen 2 spitsen waar je niet omheen kunt. Liever die Engelsman

    De 4-4-2 was te verwachten naar aanleiding van de voorbereiding. Ik ga er vanuit dat daarna wel weer teruggevallen wordt op het bekende 4-3-3 systeem. De opdracht zal \"niet verliezen\" zijn, en wees eerlijk; dat zou een prima resultaat zijn. Het maakt het alleen wss niet leuker om naar te kijken. Ik verwacht eenrichtingsverkeer met een zeldzame kans uit een uitbraak/standaardsituatie van Twente kant.

  • Avatar
    mike1995 - 11 augustus 2017 om 17:17
    Manolito zegt:

    De 4-4-2 was te verwachten naar aanleiding van de voorbereiding. Ik ga er vanuit dat daarna wel weer teruggevallen wordt op het bekende 4-3-3 systeem. De opdracht zal \"niet verliezen\" zijn, en wees eerlijk; dat zou een prima resultaat zijn. Het maakt het alleen wss niet leuker om naar te kijken. Ik verwacht eenrichtingsverkeer met een zeldzame kans uit een uitbraak/standaardsituatie van Twente kant.

    heb je mijn reachtie gelezen ?

  • Avatar
    Manolito - 11 augustus 2017 om 17:18
    mike1995 zegt:

    heb je mijn reachtie gelezen ?

    Dat heb ik, hoezo?

  • Avatar
    Dutch - 11 augustus 2017 om 17:19
    Manolito zegt:

    De 4-4-2 was te verwachten naar aanleiding van de voorbereiding. Ik ga er vanuit dat daarna wel weer teruggevallen wordt op het bekende 4-3-3 systeem. De opdracht zal \"niet verliezen\" zijn, en wees eerlijk; dat zou een prima resultaat zijn. Het maakt het alleen wss niet leuker om naar te kijken. Ik verwacht eenrichtingsverkeer met een zeldzame kans uit een uitbraak/standaardsituatie van Twente kant.

    Klopt, zou een mooi zijn dat we 0-0 spelen maar in het verleden verloren we dan weer lafjes met 0-1 in combinatie met een pot die niet is aan te gluren. De woorden onder de druk uit voetballen van hake zegt genoeg. Dus ik denk ook dat het dat gaat worden. Hopen op een countertje zodat we 1-1 spelen.

  • Avatar
    Manolito - 11 augustus 2017 om 17:29
    Dutch zegt:

    Klopt, zou een mooi zijn dat we 0-0 spelen maar in het verleden verloren we dan weer lafjes met 0-1 in combinatie met een pot die niet is aan te gluren. De woorden onder de druk uit voetballen van hake zegt genoeg. Dus ik denk ook dat het dat gaat worden. Hopen op een countertje zodat we 1-1 spelen.

    Ach ja,, dikke kans dat je verliest natuurlijk, en met dit systeem zal het ook niet om aan te gluren worden wss. Maar Twente heeft in de voorbereiding wel laten zien dat het verdedigend goed staat en ook wel op de 0-0 kan spelen. En als het in de 75e minuut nog 0-0 is instaat er wellicht nog wat meer ruimte in de omschakeling.

  • Avatar
    mike1995 - 11 augustus 2017 om 17:50
    Manolito zegt:

    Dat heb ik, hoezo?

    dat jensen kan scoren in counter

  • Avatar
    JersonCabral053 - 11 augustus 2017 om 17:55

    Word gewoon zoals altijd daar binnen 30 minuten 1-0 voor Feyenoord en daarna lopen ze uit naar 2-0 3-0 4-0

  • Avatar
    2010 - 11 augustus 2017 om 18:49
    JersonCabral053 zegt:

    Word gewoon zoals altijd daar binnen 30 minuten 1-0 voor Feyenoord en daarna lopen ze uit naar 2-0 3-0 4-0

    Dat is waarschijnlijk wel wat gaat gebeuren, maarja waarschijnlijk is niet zeker. je weet het nooit he.

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 11 augustus 2017 om 19:11

    Ik zie thesker staan, dus de nul is een illusie. Hooiveld bitte.

  • Avatar
    2010 - 11 augustus 2017 om 19:20
    Voetbaluhhh zegt:

    Ik zie thesker staan, dus de nul is een illusie. Hooiveld bitte.

    Dit is de vermoedelijk opstelling he,

    Ff wat beter lezen;)

Nieuwe media