Van Halst onder vuur: ''Mis een beetje visie bij het aankopen van spelers''

11 augustus 2017 om 17:56 | Bron: TC Tubantia Van Halst onder vuur: ''Mis een beetje visie bij het aankopen van spelers''

FC Twente neemt het aankomende zondag in Rotterdam op tegen landskampioen Feyenoord. De club uit Enschede heeft een matige voorbereiding achter de rug en Leon ten Voorde vreest dan ook een lastige middag.

"Ik maak me grote zorgen, ik heb wel eens een beter gevoel gehad bij de start van het seizoen", vertelt hij op de website van de Tubantia. "Het is een ratjetoe op dit moment, het is een vreemdelingenlegioen. Ik kan er eigenlijk niks anders van maken. Ik verwacht dat er nog wel wat spelers bij komen, maar ik verwacht dat ook die allemaal uit landen komen waar we niet elke dag contact mee hebben", aldus Ten Voorde, die het aankoopbeleid van Heracles Almelo juist roemt. 

"Die hebben toch ook een kleine vijver, lijkt mij? Ik heb bij de aankopen van Heracles altijd het gevoel dat er meer een idee achter zit dan hier op dit moment. Ik mis een beetje visie bij het aankopen van spelers", vervolgt de verslaggever kritisch. "Ik hoor en lees dat de doelstelling is overleven, maar in het rapport van vorig jaar staan hele andere dingen over de doelstelling van dit seizoen. FC Twente moet voor de plekken zes tot en met tien gaan spelen met een spelersbegroting van acht miljoen. Maar ik hoor alleen maar dat ze geen geld hebben en dat het allemaal heel krap is...", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (50)

  • Avatar
    EvB64 - 11 augustus 2017 om 18:04

    Hij moet dan maar lekker naar Calimero gaan , 😋 maar hij heeft natuurlijk wel een punt . Want ik wil niet meer vervelend doen of schelden maar zit toch wel met iets !! Als de portomonai helemaal leeg is hoe kun je dan in vredesnaam een bod uitbrengen op die gast uit Denemarken ? Er is een concreet bod gedaan om te laag maar het is duidelijk dat er een bod is gedaan . Waar is dat dan van gedaan ? En waar is dat nu ?

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 11 augustus 2017 om 18:26

    Van Halst haal GVD rap Muric van Ajax 2 op. Je hebt buitenspelers nodig en het is een rasvoetballer. Kost je een paar ton of zit je weer lekker te azen op uitgeranceerde City Spelers, waarvan het bestuur je als club niet serieus neemt. ROBERT MURIC hierop an!!

  • Avatar
    Berry - 11 augustus 2017 om 18:33
    EvB64 zegt:

    Hij moet dan maar lekker naar Calimero gaan , 😋 maar hij heeft natuurlijk wel een punt . Want ik wil niet meer vervelend doen of schelden maar zit toch wel met iets !! Als de portomonai helemaal leeg is hoe kun je dan in vredesnaam een bod uitbrengen op die gast uit Denemarken ? Er is een concreet bod gedaan om te laag maar het is duidelijk dat er een bod is gedaan . Waar is dat dan van gedaan ? En waar is dat nu ?

    Ik las ergens dat enkele sponsoren nog een duit in het zakje wilden doen om nog een paar spelers aan te trekken. Het zou mooi zijn als je op zn manier je team nog kunt versterken want die versterkingen zijn ook kei en keihard nodig.

  • Avatar
    beerntjes - 11 augustus 2017 om 18:38
    Berry zegt:

    Ik las ergens dat enkele sponsoren nog een duit in het zakje wilden doen om nog een paar spelers aan te trekken. Het zou mooi zijn als je op zn manier je team nog kunt versterken want die versterkingen zijn ook kei en keihard nodig.

    Alleen maar geruchten. Laat je niets wijs maken.

  • Avatar
    Pol! - 11 augustus 2017 om 18:57
    zegt:

    Wie had er voor hun komst van Nkufo, Stoch, Douglas of Arnautovic gehoord? Geef die jongens een kans voordat je ze afbrandt.

    @LtV: Overleven kan eventueel ook in het linkerrijtje. Het gaat er in dit geval volgens mij om dat FCT met een lege portemonnee spelers moet halen.

  • Avatar
    Sirius - 11 augustus 2017 om 19:02

    Ik verbaas me toch over een aantal reacties. Als je kijkt naar de aankopen tot nog toe in de Eredivisie, kun je toch niet anders concluderen dan dat Ten Voorde hier volledig gelijk heeft?! Ik maak me in ieder geval wel zorgen over dit seizoen als er niet snel kwaliteit bij komt. Ik neem toch aan dat de meesten de voorbereiding wel hebben gezien en gevolgd...

  • Avatar
    Twente1 - 11 augustus 2017 om 19:43
    Sirius zegt:

    Ik verbaas me toch over een aantal reacties. Als je kijkt naar de aankopen tot nog toe in de Eredivisie, kun je toch niet anders concluderen dan dat Ten Voorde hier volledig gelijk heeft?! Ik maak me in ieder geval wel zorgen over dit seizoen als er niet snel kwaliteit bij komt. Ik neem toch aan dat de meesten de voorbereiding wel hebben gezien en gevolgd...

    Ten Voorde, de grootste huis tuin en keukenjournalist die je maar kunt bedenken. Komt zelden tot nooit met iets nieuws en somt alleen maar feiten op die iedereen al weet. Echter als ik de reactie van 2010 lees blijkt dat hij in het opsommen van feiten ook al begint te ijlen. Het gaat nog slechter met hem dan ik dacht. Beter houdt hij de eer aan zichzelf en hangt hij zijn pen aan de wilgen.

  • Avatar
    grolsch - 11 augustus 2017 om 19:45

    Ik zie de visie wel, de helft van aangetrokken spelers moeten jong twente iig weer een op niveau brengen, wat toch wel belangerijk is. Dit zorgt ervoor dat in de toekomst de doorstroming naar het eerste veel beter gaat.



    Daarnaast valt er dit seizoen niks te winnen, dus de meeste aanwinsten zijn voor de toekomst gehaald, zoals gjorgjev, kvasina, laukart enz. En de spelers die nog gehuurd gaan worden zouden de echte versterkingen moet vormen.

  • Avatar
    BAM - 11 augustus 2017 om 19:48

    De Ballen Verstand. Enig vorm van zelfkennis is er dus wel.

  • Avatar
    Ik - 11 augustus 2017 om 20:25
    grolsch zegt:

    Ik zie de visie wel, de helft van aangetrokken spelers moeten jong twente iig weer een op niveau brengen, wat toch wel belangerijk is. Dit zorgt ervoor dat in de toekomst de doorstroming naar het eerste veel beter gaat.



    Daarnaast valt er dit seizoen niks te winnen, dus de meeste aanwinsten zijn voor de toekomst gehaald, zoals gjorgjev, kvasina, laukart enz. En de spelers die nog gehuurd gaan worden zouden de echte versterkingen moet vormen.

    Ikzeg. Ook u heeft gelijk. Ik kan het niet beter verwoorden.

  • Avatar
    ToraBora78 - 11 augustus 2017 om 20:25
    zegt:

    Idd, was vorig jaar erger met Klich en de 3 van MC. Ook met van Leeuwen was dit niet anders met (uvini, Aygepong, olaitan, katsikas)

  • Avatar
    VAK-U - 11 augustus 2017 om 20:27

    Tja, Leo help anders zelf even. Jij zult het vast beter doen met geen cent in de voering..

  • Avatar
    Pol! - 11 augustus 2017 om 20:32
    grolsch zegt:

    Ik zie de visie wel, de helft van aangetrokken spelers moeten jong twente iig weer een op niveau brengen, wat toch wel belangerijk is. Dit zorgt ervoor dat in de toekomst de doorstroming naar het eerste veel beter gaat.



    Daarnaast valt er dit seizoen niks te winnen, dus de meeste aanwinsten zijn voor de toekomst gehaald, zoals gjorgjev, kvasina, laukart enz. En de spelers die nog gehuurd gaan worden zouden de echte versterkingen moet vormen.

    Bovendien in elke linie (in principe) een ervaren speler met ED-ervaring en een mid-twintiger:

    V: Hooiveld, Thesker

    M: Holla, Vuckic

    A: Assaidi, Boere

  • Avatar
    Pol! - 11 augustus 2017 om 20:39
    zegt:

    En van die 6 kennen we Trajkovski al en komen de anderen van een Engelse club of een club uit Duitstalig gebied. Volgens LtV zijn dat landen waar we zelden contact mee hebben.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 20:44
    Pol! zegt:

    En van die 6 kennen we Trajkovski al en komen de anderen van een Engelse club of een club uit Duitstalig gebied. Volgens LtV zijn dat landen waar we zelden contact mee hebben.

    Dacht dat de taal op het veld bij 80% van de eredivisie gewoon Engels is. Leuk veel Nederlandse jongens, maar Engels leren zullen ze toch moeten. Dat is ook waarom in veel gevallen de taal niet zo\'n probleem is. Spaans en franstaligen zijn vaak wel lastiger qua inpassen. Die hebben vaak een tijdje nodig als je niet al iets hebt wat de taal spreekt.

  • Avatar
    mcdummels - 11 augustus 2017 om 20:52
    rootje85 zegt:

    Dacht dat de taal op het veld bij 80% van de eredivisie gewoon Engels is. Leuk veel Nederlandse jongens, maar Engels leren zullen ze toch moeten. Dat is ook waarom in veel gevallen de taal niet zo\'n probleem is. Spaans en franstaligen zijn vaak wel lastiger qua inpassen. Die hebben vaak een tijdje nodig als je niet al iets hebt wat de taal spreekt.

    Doodzonde dat de voertaal engels is. In Spanje moeten de buitenlanders ook gewoon Spaans leren. Dat zouden ze hier ook in moeten voeren.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 20:53
    zegt:

    Selectie van 2010 bekeken ? Identiteit zoek je in vele dingen. Een Hans Meijer was een trainer waar we ons aan konden identificeren en was Duitser. Het gaat in 9 van de 10 gevallen meer om dat wat ze laten zien op het veld. Dan om wat ze zeggen of in welke taal.

  • Avatar
    Pol! - 11 augustus 2017 om 20:55
    rootje85 zegt:

    Dacht dat de taal op het veld bij 80% van de eredivisie gewoon Engels is. Leuk veel Nederlandse jongens, maar Engels leren zullen ze toch moeten. Dat is ook waarom in veel gevallen de taal niet zo\'n probleem is. Spaans en franstaligen zijn vaak wel lastiger qua inpassen. Die hebben vaak een tijdje nodig als je niet al iets hebt wat de taal spreekt.

    Ik denk dat bij FCT gewoon Nederlands wordt gesproken. Bij een club als Roda zal dat anders zijn.

    Bij FCT allemaal Europese spelers met ervaring in NL, Engeland, of Duitstalig gebied. Dan verwacht je weinig aanpassingsproblemen.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 20:55
    mcdummels zegt:

    Doodzonde dat de voertaal engels is. In Spanje moeten de buitenlanders ook gewoon Spaans leren. Dat zouden ze hier ook in moeten voeren.

    Is in Spanje voor het dagelijks leven ook gewoon nodig. Hier kan in de winkels 90% gewoon Engels en Duits verstaan.

  • Avatar
    rootje85 - 11 augustus 2017 om 20:57
    Pol! zegt:

    Ik denk dat bij FCT gewoon Nederlands wordt gesproken. Bij een club als Roda zal dat anders zijn.

    Bij FCT allemaal Europese spelers met ervaring in NL, Engeland, of Duitstalig gebied. Dan verwacht je weinig aanpassingsproblemen.

    Dacht Engels op het veld in verband met de toch aanwezig zijnde niet Nederlanders. Tuurlijk zal ter avest tegen van der Lely Nederlands spreken, maar groepsuitleg was dacht ik nog steeds vooral engels

Nieuwe media