''Er hangt een beetje een zwartgallige sfeer, ze hebben niet echt zin in het seizoen''

12 augustus 2017 om 13:48 | Bron: RTV Oost ''Er hangt een beetje een zwartgallige sfeer, ze hebben niet echt zin in het seizoen''

Feyenoord-uit is geen makkelijk begin voor FC Twente, ziet ook RTV Oost-journalist Tijmen van Wissing. Hij denkt dat de Enschedese club een moeilijke tijd tegemoet zal gaan in de eredivisie. Gisteravond legde hij bij Overijssel Vandaag uit waarom.

“Ze hebben een dramatische voorbereiding gehad, zes wedstrijden op rij niet gescoord. Gisteren was ik ook nog even in de Grolsch Veste en er hangt een beetje een zwartgallige sfeer, ze hebben niet echt zin in het seizoen. Ze zijn zoekende. Ze hebben heel wat ingeleverd. Mokotjo-Klich was een geweldige tandem op het middenveld, daar hebben ze echt een veer moeten laten.

Ook voorin ziet Van Wissing nog weinig goeds ontstaan. “Het is allemaal zo broos, zo jong, zo grillig. Het draait nog niet, zes wedstrijden niet het net weten te vinden…. Tom Boere, die heeft nu al een rugzak van dertig kilo op zijn rug. Die gaat met lood in de schoenen naar de Kuip toe denk ik.”

De journalist denkt dat FC Twente de verassing gaat zijn van de Overijsselse clubs, maar dan in negatieve zin. “Iedereen verwacht dat Twente zomaar in het linkerrijtje gaat eindigen, maar dat gaat absoluut niet gebeuren. Ook gesproken hebbende met trainer René Hake, denk ik dat ze echt een strijd tegen degradatie aan moeten gaan. Hake is realistisch en hij krijgt er een hele zware kluif aan om deze groep op het spoor te houden”, besluit Van Wissing.

Overzicht

Reacties (212)

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 13:52

    weer een droplul dat een negatieve sfeer probeert te creëren en om boere een complex aan te praten... zijn dit allemaal wel mensen met een twente hart of? wat een gezeik zeg... waarom niet positief benaderen bijvoorbeeld dat men vorig jaar ook niets om ons gaf en kijk waar we eindigen of dat Tom boere 33 goals had dus dat we het met interesse gaan volgen? dessers opperde ik in de winterstop al maar dan moet boere toch ook kunnen slagen? supporters en media kunnen ook iets creëeren.... helaas ook negatief

  • Avatar
    Bimmytoers - 12 augustus 2017 om 13:53

    De media heeft alles al weer gezien.. En zijn we dus al gedegradeerd....

    Van Feyenoord pak je de punten niet hoor, en dat HOEFT ook niet. Zo reeel zijn we ook wel met ons allen... KWW vertrouwen moet groeien! Ik vertrouw op Hake. Succes Boys!

  • Avatar
    Successupporter - 12 augustus 2017 om 14:11

    Handhaving in de eredivisie is het enige wat telt. Pas volgend jaar hebben we geen last meer van de opgelegde Europese straf. Dan gaat het weer om het echie. Dus investeringen die nu in het team gedaan worden, moeten in het teken staan van handhaving. Niet meer dan dat! Investeren in het team, met een ander doel, zijn in mijn ogen verspilling, en kunnen beter worden aangewend om de lasten te verlichten.



    Ik verwacht dan ook geen geweldige wedstrijden te zien in de Veste. Dit is een (verloren) tussenseizoen. Omdat ik geen hoge verwachtingen heb, kan ik alleen maar positief verrast worden.

  • Avatar
    Rene - 12 augustus 2017 om 14:11

    Tijmen en Leon gedragen zich uitermate negatief. Voor mij destijds reden om mijn abonnement van TC Tubantia op te zeggen. Wat mij betreft ook geen aandacht hierop op deze fansite.

    Natuurlijk mag je kritisch zijn op Twente, maar begrip voor onze club lijkt me meer op zijn plaats gezien de situatie waarin we verkeren. Maar ja daar verkoop je geen kranten mee.....

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 14:18
    Successupporter zegt:

    Handhaving in de eredivisie is het enige wat telt. Pas volgend jaar hebben we geen last meer van de opgelegde Europese straf. Dan gaat het weer om het echie. Dus investeringen die nu in het team gedaan worden, moeten in het teken staan van handhaving. Niet meer dan dat! Investeren in het team, met een ander doel, zijn in mijn ogen verspilling, en kunnen beter worden aangewend om de lasten te verlichten.



    Ik verwacht dan ook geen geweldige wedstrijden te zien in de Veste. Dit is een (verloren) tussenseizoen. Omdat ik geen hoge verwachtingen heb, kan ik alleen maar positief verrast worden.

    helemaal met je eens... heb ook altijd wel het gevoel in het stadion dat het gros er gelukkig ook zo over denkt maar al die narigheid en negativiteit in de media en op internet blegh

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 14:18
    Rene zegt:

    Tijmen en Leon gedragen zich uitermate negatief. Voor mij destijds reden om mijn abonnement van TC Tubantia op te zeggen. Wat mij betreft ook geen aandacht hierop op deze fansite.

    Natuurlijk mag je kritisch zijn op Twente, maar begrip voor onze club lijkt me meer op zijn plaats gezien de situatie waarin we verkeren. Maar ja daar verkoop je geen kranten mee.....

    eens rene

  • Avatar
    GermanTukker - 12 augustus 2017 om 14:22
    Rene zegt:

    Tijmen en Leon gedragen zich uitermate negatief. Voor mij destijds reden om mijn abonnement van TC Tubantia op te zeggen. Wat mij betreft ook geen aandacht hierop op deze fansite.

    Natuurlijk mag je kritisch zijn op Twente, maar begrip voor onze club lijkt me meer op zijn plaats gezien de situatie waarin we verkeren. Maar ja daar verkoop je geen kranten mee.....

    Angst en negativiteit verkopen nou eenmaal... alle media spekken zich daarmee. Zo draait het wereldje.

    Wel zonder dat ze het team al zoveel druk proberen aan te naaien.

  • Avatar
    EvB64 - 12 augustus 2017 om 14:23

    Ach laat ze wat krijgen , die lui verdienen er geld mee met hun collums en verhaaltjes. Nee wat me wel verontrust is de mening van diverse supporters , en ook ik heb gezegd dat ik het somber in zie , en dat doe ik nog steeds ook ten opzichte van de capaciteiten van het technische duo Hake en JvH , zowel op voetbal technisch gebeuren , alwel het aantrekken van spelers . Maar velen zeggen hier ook wacht nou maar rustig af , er komt heus nog wel wat bij , dus hen me voorgenomen niet meer zo fel te reageren en wacht geduldig , maar zal mijn cluppie door dik en dun steunen .

  • Avatar
    105 - 12 augustus 2017 om 14:29
    Successupporter zegt:

    Handhaving in de eredivisie is het enige wat telt. Pas volgend jaar hebben we geen last meer van de opgelegde Europese straf. Dan gaat het weer om het echie. Dus investeringen die nu in het team gedaan worden, moeten in het teken staan van handhaving. Niet meer dan dat! Investeren in het team, met een ander doel, zijn in mijn ogen verspilling, en kunnen beter worden aangewend om de lasten te verlichten.



    Ik verwacht dan ook geen geweldige wedstrijden te zien in de Veste. Dit is een (verloren) tussenseizoen. Omdat ik geen hoge verwachtingen heb, kan ik alleen maar positief verrast worden.

    Ik ben het helemaal met je eens, zo denk ik er ook over

  • Avatar
    Ik - 12 augustus 2017 om 14:29
    EvB64 zegt:

    Ach laat ze wat krijgen , die lui verdienen er geld mee met hun collums en verhaaltjes. Nee wat me wel verontrust is de mening van diverse supporters , en ook ik heb gezegd dat ik het somber in zie , en dat doe ik nog steeds ook ten opzichte van de capaciteiten van het technische duo Hake en JvH , zowel op voetbal technisch gebeuren , alwel het aantrekken van spelers . Maar velen zeggen hier ook wacht nou maar rustig af , er komt heus nog wel wat bij , dus hen me voorgenomen niet meer zo fel te reageren en wacht geduldig , maar zal mijn cluppie door dik en dun steunen .

    Ikzeg. Zo dat laatste doet mij goed van u.

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 14:38
    EvB64 zegt:

    Ach laat ze wat krijgen , die lui verdienen er geld mee met hun collums en verhaaltjes. Nee wat me wel verontrust is de mening van diverse supporters , en ook ik heb gezegd dat ik het somber in zie , en dat doe ik nog steeds ook ten opzichte van de capaciteiten van het technische duo Hake en JvH , zowel op voetbal technisch gebeuren , alwel het aantrekken van spelers . Maar velen zeggen hier ook wacht nou maar rustig af , er komt heus nog wel wat bij , dus hen me voorgenomen niet meer zo fel te reageren en wacht geduldig , maar zal mijn cluppie door dik en dun steunen .

    Mooie reactie! zo kan het ook... heb geduld indd tot 1 september. .. top!

  • Avatar
    Boesk00l - 12 augustus 2017 om 14:41
    Rene zegt:

    Tijmen en Leon gedragen zich uitermate negatief. Voor mij destijds reden om mijn abonnement van TC Tubantia op te zeggen. Wat mij betreft ook geen aandacht hierop op deze fansite.

    Natuurlijk mag je kritisch zijn op Twente, maar begrip voor onze club lijkt me meer op zijn plaats gezien de situatie waarin we verkeren. Maar ja daar verkoop je geen kranten mee.....

    Ik vind Leon eigenlijk vaak wel realistisch en voldoet volgens mij ook zijn onderzoeksplicht (naast zijn columns waar hij zijn eigen gedachten laat spreken).



    Tijmen is daarentegen volgens mij niet veel meer dan een observator die zijn stukjes uit onderbuikgevoel schrijft. Erg kwalijk als hij daar ook nog voor betaald krijgt.

  • Avatar
    Birkedahl - 12 augustus 2017 om 14:54
    Rene zegt:

    Tijmen en Leon gedragen zich uitermate negatief. Voor mij destijds reden om mijn abonnement van TC Tubantia op te zeggen. Wat mij betreft ook geen aandacht hierop op deze fansite.

    Natuurlijk mag je kritisch zijn op Twente, maar begrip voor onze club lijkt me meer op zijn plaats gezien de situatie waarin we verkeren. Maar ja daar verkoop je geen kranten mee.....

    Het lijkt me een heel realistisch verhaal. Wat is daar nou mis mee?

  • Avatar
    65FCT - 12 augustus 2017 om 14:58

    Zolang FC Twente dit jaar maar meer dan 34 punten behaald ben ik tevreden.

    Met het kampioenschap had Twente ook een dramatische voorbereiding.

    En vorig jaar was het ook gissen naar hoe de huurlingen gingen presteren.

    Geeft deze nieuwe jongens meer dan een voorbereiding en een wedstrijd tegen Feyenoord de kans om zich te bewijzen.

  • Avatar
    Hengelo - 12 augustus 2017 om 15:00

    Over een zwartgallige journalist met een zwartgallig stuk tekst te spreken .Wat een azijn pisser.Laat hij mooi wegblijven uit de Veste,wat een negatieveling en anti Twente \"Supporter\"

  • Avatar
    FCT99 - 12 augustus 2017 om 15:06

    Al dat gezeik vooraf..... Word er niet goed van, die journalisten hebben totaal niet onze mentaliteit: KWW.



    In plaats daarvan kraken ze het hele team af op een paar oefenwedstrijdjes... Get a real job..

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 15:13
    FCT99 zegt:

    Al dat gezeik vooraf..... Word er niet goed van, die journalisten hebben totaal niet onze mentaliteit: KWW.



    In plaats daarvan kraken ze het hele team af op een paar oefenwedstrijdjes... Get a real job..

    indd en dan ook nog tegen espanyol en Hannover gewoon prima resultaten eigenlijk moet je zien hoeveel nederlandse ploegen daarvan zouden verliezen

  • Avatar
    BartTB3 - 12 augustus 2017 om 15:14
    65FCT zegt:

    Zolang FC Twente dit jaar maar meer dan 34 punten behaald ben ik tevreden.

    Met het kampioenschap had Twente ook een dramatische voorbereiding.

    En vorig jaar was het ook gissen naar hoe de huurlingen gingen presteren.

    Geeft deze nieuwe jongens meer dan een voorbereiding en een wedstrijd tegen Feyenoord de kans om zich te bewijzen.

    tegen feyenoord is er geen eer te behalen die zijn op elke positie beter... dus ook dan nog niet oordelen... maar dat zit wel goed met de meeste nuchtere tukkers wat ik lees

  • Avatar
    Lothar_nl - 12 augustus 2017 om 15:16

    Twente had in de voorbereiding beter kunnen oefenen tegen minder sterke tegenstanders om zodoende zelfvertrouwen op te bouwen zeker bij spitsen. Nu is er een en al twijfel. Het is nu afwachten of het nog wat wordt, misschien met nog een paar nieuwe spelers erbij.

  • Avatar
    twente199 - 12 augustus 2017 om 15:28

    ze hadden tussendoor best een oefenwedstrijdje kunnen regelen tegen fc oss ofzo, idd voor het vertrouwen. Echter word het helemaal moeilijk als je dan ook al niet scoort. Denk dat twente weer moet hopen dat ze aan het eind van de transferwindow nog wat kunnen aantrekken.

Nieuwe media