Hake kritisch: 'Dat reken ik mezelf op de eerste plaats aan'

20 augustus 2017 om 13:26 | Bron: Hake kritisch: 'Dat reken ik mezelf op de eerste plaats aan'

FC Twente verloor zaterdagavond in de Grolsch Veste met 1-2 van VVV-Venlo. Trainer Rene Hake was na afloop teleurgesteld door het resultaat en ontgoocheld vanwege het slechte veldspel.

'De manier waarop wij ons hebben gepresenteerd, kan niet', reageert hij in gesprek met de Tubantia. 'Er moet heel snel iets veranderen. We gingen na de eerste tegenvallen uit onze taken lopen en dat kan ik niet accepteren. We begonnen wel goed, kregen een paar enorme kansen, maar na de 0-1 ontbrak al het geloof. En dat reken ik mezelf op de eerste plaats aan', aldus Hake, die Tom Boere als een valse linkerspits liet beginnen.

'Je komt tot bepaalde keuzes, omdat sommige posities nog niet goed bezet zijn, of dat spelers nog niet helemaal fit zijn. Dan probeer je andere oplossingen te bedenken', verklaart de oefenmeester, die hoopt dat er nog één of meerdere versterkingen bij komen. 'En ik ga er vanuit dat dat ook gaat gebeuren. Maar we hebben nou eenmaal te maken met onze beperkingen. We hebben niet het geld spelers terug te halen, die meteen van hetzelfde niveau zijn als de jongens die zijn vertrokken', besluit Hake realistisch.

Overzicht

Reacties (24)

  • Avatar
    Diekmenneke - 20 augustus 2017 om 13:42

    Hij geeft zijn fouten dus toe als je een beetje door de regels heen luisterd. Het was ook wel een aderlating voor het systeem dat ter Avest uitviel overigens.

  • Avatar
    Rene - 20 augustus 2017 om 13:47

    Hake valt niet veel te verwijten en ik kan zijn analyse wel delen. Vraag is wel of Twente met het verkopen van Mokotjo en Klich niet door een ondergrens is gezakt.

  • Avatar
    BartTB3 - 20 augustus 2017 om 13:50

    veranderd niets aan dat je vd Lely gewoon linksback kan zetten tov trajkovski... en boere spits kan zetten (dus keuze maakt tussen de spitsen ipv laf allebei) city huurling op rechts en iedereen zou zich een stuk fijner in hun vertrouwde spel hebben gevoeld

  • Avatar
    mrkela78 - 20 augustus 2017 om 13:51

    "We gingen na de eerste tegenvallen uit onze taken lopen"

    Is dat voetbaljargon?

  • Avatar
    twente1965 - 20 augustus 2017 om 13:58
    mrkela78 zegt:

    "We gingen na de eerste tegenvallen uit onze taken lopen"

    Is dat voetbaljargon?

    Dat taal van Hake als je geen goede trainer bent

  • Avatar
    rootje85 - 20 augustus 2017 om 13:59
    twente1965 zegt:

    Dat taal van Hake als je geen goede trainer bent

    Das gewone trainer staal. Vorig jaar bosz de eerste paar wedstrijden van Ajax ook horen zeggen.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 20 augustus 2017 om 14:08

    Hake ik nam het steeds voor je op en geloof nog steeds dat je het zou kunnen,maar je hebt tegen vvv wel alle fouten gemaakt die je maken kan!

    Kappen nu met 2 spitsen en boere aan de buitenkant was ook een grap want hij liep er zelde zijn collega was er vaker te vinden.

    Ter avest niet fit toch opstellen fout koste je een extra wissel!

    En verder hing het als los zand aan elkaar ik heb zelden zoiets triest gezien en dat kan je niet meer ophangen aan versterkingen!

    Dit was gebrek aan lef inzet en individuele klasse en totaal geen team!

    Wissels lieten te lang op zich wachten.

    Ter heyden kan echt niet op dit niveau en als assaidi fit is stop met voorzichtig zijn en stel hem op.

    Ik denk dat hij de 3 punten thuis veilig had kunnen stellen mits hij meer tijd had gekregen!

  • Avatar
    Diekmenneke - 20 augustus 2017 om 14:18
    zegt:

    Haha je luisterd teveel naar Johan Derksen en leest teveel Leon ten Voorde. Natuurlijk heb je ergens een punt maar je onderbouwing is meer grappig dan vol inhoud

  • Avatar
    BartTB3 - 20 augustus 2017 om 14:23
    tukkerpride1970 zegt:

    Hake ik nam het steeds voor je op en geloof nog steeds dat je het zou kunnen,maar je hebt tegen vvv wel alle fouten gemaakt die je maken kan!

    Kappen nu met 2 spitsen en boere aan de buitenkant was ook een grap want hij liep er zelde zijn collega was er vaker te vinden.

    Ter avest niet fit toch opstellen fout koste je een extra wissel!

    En verder hing het als los zand aan elkaar ik heb zelden zoiets triest gezien en dat kan je niet meer ophangen aan versterkingen!

    Dit was gebrek aan lef inzet en individuele klasse en totaal geen team!

    Wissels lieten te lang op zich wachten.

    Ter heyden kan echt niet op dit niveau en als assaidi fit is stop met voorzichtig zijn en stel hem op.

    Ik denk dat hij de 3 punten thuis veilig had kunnen stellen mits hij meer tijd had gekregen!

    ter avest had last van zijn oog... niet van de uiteindelijke blessure die hij nu opliep

  • Avatar
    Rene - 20 augustus 2017 om 14:25
    tukkerpride1970 zegt:

    Hake ik nam het steeds voor je op en geloof nog steeds dat je het zou kunnen,maar je hebt tegen vvv wel alle fouten gemaakt die je maken kan!

    Kappen nu met 2 spitsen en boere aan de buitenkant was ook een grap want hij liep er zelde zijn collega was er vaker te vinden.

    Ter avest niet fit toch opstellen fout koste je een extra wissel!

    En verder hing het als los zand aan elkaar ik heb zelden zoiets triest gezien en dat kan je niet meer ophangen aan versterkingen!

    Dit was gebrek aan lef inzet en individuele klasse en totaal geen team!

    Wissels lieten te lang op zich wachten.

    Ter heyden kan echt niet op dit niveau en als assaidi fit is stop met voorzichtig zijn en stel hem op.

    Ik denk dat hij de 3 punten thuis veilig had kunnen stellen mits hij meer tijd had gekregen!

    Hij speelde met twee spitsen omdat , zoals tegen Feijenoord duidelijk werd, de vleugelspelers er niet staan. Ter Avest had las van een oogblessure maar gisteren kreeg hij last van zijn lies, beide blessures staan dus los van elkaar. Hij had i.d.d eerder moeten wisselen, bij begin van tweede helft.

  • Avatar
    Ward - 20 augustus 2017 om 14:29
    zegt:

    Je hebt gisteren wel gezien hoe belangrijk Hidde is. Van der Lely kan geen bal vooruitspelen.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 20 augustus 2017 om 14:58
    tukkerpride1970 zegt:

    Hake ik nam het steeds voor je op en geloof nog steeds dat je het zou kunnen,maar je hebt tegen vvv wel alle fouten gemaakt die je maken kan!

    Kappen nu met 2 spitsen en boere aan de buitenkant was ook een grap want hij liep er zelde zijn collega was er vaker te vinden.

    Ter avest niet fit toch opstellen fout koste je een extra wissel!

    En verder hing het als los zand aan elkaar ik heb zelden zoiets triest gezien en dat kan je niet meer ophangen aan versterkingen!

    Dit was gebrek aan lef inzet en individuele klasse en totaal geen team!

    Wissels lieten te lang op zich wachten.

    Ter heyden kan echt niet op dit niveau en als assaidi fit is stop met voorzichtig zijn en stel hem op.

    Ik denk dat hij de 3 punten thuis veilig had kunnen stellen mits hij meer tijd had gekregen!

    Er waren ook erg veel lange ballen waar totaal geen speler wat mee kon. Ik weet wel dat je niet meteen top speels aan het begin van het seizoen maar zo kan gewoon niet in mijn ogen. Het zorgelijke is dat we dit afgelopen seizoen ook al vaak zagen tijdens wedstrijden, maar met de kwaliteit die nu verdwenen is uit het elftal komt het wel heel erg slecht over in de wedstrijd.

  • Avatar
    Conti - 20 augustus 2017 om 14:59

    Hake is de trainer en ziet echt wel in dat er nog geen volwaardig elftal staat.
    Geduld is in deze daarom ook een sleutelwoord.
    Het kan best nog wel es een zes a zeven wedstrijden gaan duren eer er eenheid is in het elftal.
    Mensen; wat wil je met en geen poen om betere speler s te halen en met zoveel nieuwe voetballers her en der vandaan.

  • Avatar
    Enschede78 - 20 augustus 2017 om 15:32
    Conti zegt:

    Hake is de trainer en ziet echt wel in dat er nog geen volwaardig elftal staat.
    Geduld is in deze daarom ook een sleutelwoord.
    Het kan best nog wel es een zes a zeven wedstrijden gaan duren eer er eenheid is in het elftal.
    Mensen; wat wil je met en geen poen om betere speler s te halen en met zoveel nieuwe voetballers her en der vandaan.

    Daar heeft bijna ieder team in de eredivisie last van.



    Je hebt de gehele voorbereiding om ervoor te zorgen dat je de spelers die je wél hebt, om daar een geheel van te maken.

  • Avatar
    John 58 - 20 augustus 2017 om 15:32
    Rene zegt:

    Hake valt niet veel te verwijten en ik kan zijn analyse wel delen. Vraag is wel of Twente met het verkopen van Mokotjo en Klich niet door een ondergrens is gezakt.

    Natuurlijk mis je de de 2 middenvelders van het afgelopen seizoen .

    De controle van mokotyo is op dit moment nog weg .

    Geef deze ploeg de tijd om optimaal te kunnen functioneren en er gaat op verschillende plekken nog wat veranderen .

    Hake heeft gisteren een systeem uitgeprobeerd met 2 spitsen die bij bal bezit diep moeten spelen en bij bal verlies de opbouw on de tegenpartij te ontregelen ..

  • Avatar
    BartTB3 - 20 augustus 2017 om 15:34
    zegt:

    Hidde is ook je beste rechtsback hij had last van zijn oog en dat was dus schijnbaar voorbij waardoor hij speelt dat hij dan vervolgens andere blessure krijgt is pech of staan je oog en lies met elkaar in verbinding

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 20 augustus 2017 om 16:29
    Degeweldenaar zegt:

    Er waren ook erg veel lange ballen waar totaal geen speler wat mee kon. Ik weet wel dat je niet meteen top speels aan het begin van het seizoen maar zo kan gewoon niet in mijn ogen. Het zorgelijke is dat we dit afgelopen seizoen ook al vaak zagen tijdens wedstrijden, maar met de kwaliteit die nu verdwenen is uit het elftal komt het wel heel erg slecht over in de wedstrijd.

    Volgens mij had die unal ook wel een goede uitwerking op de groep qua werklust het leek aanstekelijk investeren in je zelf,hoop zo dat zaterdag een incident was!

    Je kan nog zo weinig kwaliteit hebben je zal altijd hard moeten werken met het mes tussen de tanden strijden!

  • Avatar
    Hengelo - 20 augustus 2017 om 16:49
    Conti zegt:

    Hake is de trainer en ziet echt wel in dat er nog geen volwaardig elftal staat.
    Geduld is in deze daarom ook een sleutelwoord.
    Het kan best nog wel es een zes a zeven wedstrijden gaan duren eer er eenheid is in het elftal.
    Mensen; wat wil je met en geen poen om betere speler s te halen en met zoveel nieuwe voetballers her en der vandaan.

    100++++

  • Avatar
    kuip74 - 20 augustus 2017 om 17:11
    Conti zegt:

    Hake is de trainer en ziet echt wel in dat er nog geen volwaardig elftal staat.
    Geduld is in deze daarom ook een sleutelwoord.
    Het kan best nog wel es een zes a zeven wedstrijden gaan duren eer er eenheid is in het elftal.
    Mensen; wat wil je met en geen poen om betere speler s te halen en met zoveel nieuwe voetballers her en der vandaan.

    Zo is dat

  • Avatar
    rootje85 - 20 augustus 2017 om 17:33
    Enschede78 zegt:

    Daar heeft bijna ieder team in de eredivisie last van.



    Je hebt de gehele voorbereiding om ervoor te zorgen dat je de spelers die je wél hebt, om daar een geheel van te maken.

    Achteraf is denk ik de zware voorbereiding niet verstandig geweest. Iets meer lichtere tegenstanders en dan alleen de laatste 2 zwaar. Had waarschijnlijk voor de automatismen beter geweest.

Nieuwe media