Van Halst: ''Destijds niet voor deze dubbelrol gekozen om baasje te spelen''

19 september 2017 om 08:08 | Bron: TC Tubantia Van Halst: ''Destijds niet voor deze dubbelrol gekozen om baasje te spelen''

Het is momenteel geen pretje om Jan van Halst te zijn. De riante overwinning op FC Utrecht gaf ook de commercieel- én technisch directeur van FC Twente weer wat lucht. 

"Laat één ding duidelijk zijn: ik heb destijds niet voor deze dubbelrol gekozen om het baasje te spelen. Commercie en voetbal is inkomsten en uitgaven. Ik formuleer het voorzichtig: er zijn hier in het verleden allerlei contracten afgesloten die het daglicht niet konden verdragen. Dat wil ik niet nog een keer. Ik wil precies weten wat er allemaal gebeurt aan de inkomsten- en uitgavenkant", vertelt Van Halst, die de afgelopen weken onder druk stond, in gesprek met TC Tubantia.

"Ik wist ook dat er door mijn bekende kop een zware wissel op mij zou worden getrokken", vervolgt Van Halst. "Daar moet ik verder ook niet over zeuren. Maar als ik eerlijk ben, moet ik toegeven dat het niet goed is. Ik heb voor mezelf een bepaalde periode voor deze functies uitgetrokken en dat kan één jaar zijn, maar ook drie jaar."

Van Halst besloot vanwege zijn dubbelfunctie ook te stoppen als analist bij Ziggo Sport. "Door al dat gedoe rond de transferwindow leek het me niet zo handig meer en is het beter om voorlopig te stoppen. Als de resultaten niet goed zijn en het spel ook niet, komt alles onder een vergrootglas te liggen. Ik wist van te voren dat de kritiek zou komen, en dat ben ik wel gewend", aldus Van Halst.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    jjdewilde - 19 september 2017 om 08:39

    7 miljoen, en het was vorig jaar nog 8 miljoen geloof ik? Zo iets staat me bij.

  • Avatar
    bazwil - 19 september 2017 om 08:49

    Ik heb er de volste vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.

    We liggen mooi op schema ondanks dat velen het graag anders zien of willen zien.

  • Avatar
    janneman - 19 september 2017 om 08:52
    jjdewilde zegt:

    7 miljoen, en het was vorig jaar nog 8 miljoen geloof ik? Zo iets staat me bij.

    Er zijn een aantal grootverdieners vertrokken zoals Mokotjo, Andersen, Marsman etc.

  • Avatar
    Tom78 - 19 september 2017 om 09:29

    Ja grootverdieners zijn vertrokken ,maar daar is ook kwaliteit voor verloren gegaan ! Het is het een of het ander .

  • Avatar
    Tarzalbloeien - 19 september 2017 om 09:56

    Dit jaar handhaven en alle schulden aflossen en vage dossiers sluiten.



    Zomer 2018 goed inkopen en seizoen 2018-2019 voor Europees voetbal gaan.



    Dus dit is het laatste overbruggingsjaar.

  • Avatar
    NS04 - 19 september 2017 om 10:48
    Tarzalbloeien zegt:

    Dit jaar handhaven en alle schulden aflossen en vage dossiers sluiten.



    Zomer 2018 goed inkopen en seizoen 2018-2019 voor Europees voetbal gaan.



    Dus dit is het laatste overbruggingsjaar.

    Ben bang dat niet alle schulden in 1 jaar af te betalen zijn

  • Avatar
    mcdummels - 19 september 2017 om 10:54
    NS04 zegt:

    Ben bang dat niet alle schulden in 1 jaar af te betalen zijn

    60 miljoen lijkt me ook een beetje veel om in een jaar af te betalenšŸ˜‚šŸ˜‚

  • Avatar
    ANS - 19 september 2017 om 11:03
    Tarzalbloeien zegt:

    Dit jaar handhaven en alle schulden aflossen en vage dossiers sluiten.



    Zomer 2018 goed inkopen en seizoen 2018-2019 voor Europees voetbal gaan.



    Dus dit is het laatste overbruggingsjaar.

    Droom lekker verder šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚

  • Avatar
    Pepps - 19 september 2017 om 11:22

    Wat een briljante zet, omdat Jan niemand vertrouwd heeft hij de dubbelfunctie op zich genomen.

    Als Jan slim is ( en dat is hij) dan zorgt hij dat hij een TD naast zich krijgt die hij kan vertrouwen.

  • Avatar
    jeff - 19 september 2017 om 12:45

    Hij had beter zijn baan bij ziggo kunnen houden, zichzelf twee ton per jaar minder kunnen toebedelen bij Twente en voor dat geld een goede TD aan kunnen stellen.

  • Avatar
    Ik - 19 september 2017 om 13:56
    Tarzalbloeien zegt:

    Dit jaar handhaven en alle schulden aflossen en vage dossiers sluiten.



    Zomer 2018 goed inkopen en seizoen 2018-2019 voor Europees voetbal gaan.



    Dus dit is het laatste overbruggingsjaar.

    Ikzeg. Tzb. U weet niet precies wat er allemaal speelt. Maar een ding is zeker, doe er nog maar 5 jaar bij . Als ons fc.Twente, Door deze hel Ć¼berhaupt komt.ik maak mij zorgen. Maar afgelopen zondag middag pakken ze mij niet meer af.

  • Avatar
    PaRaDoX - 19 september 2017 om 14:33

    Van Halst wil weten wat er precies gebeurt aan inkomsten- en uitgavenkant? Wie denkt van Halst dat hij is? De financiƫn, daar gaat Erik Velderman al over, of gaat van Halst hem ook wegpesten, en vervolgens zijn pet ook nog opzetten?

    Jan moet zichzelf niet belangrijker willen praten dan hij is.....want zo heel belangrijk is de aanwezigheid van Jan allang niet meer voor FC Twente.....hij kan best gemist worden....

  • Avatar
    ANS - 19 september 2017 om 15:16
    PaRaDoX zegt:

    Van Halst wil weten wat er precies gebeurt aan inkomsten- en uitgavenkant? Wie denkt van Halst dat hij is? De financiƫn, daar gaat Erik Velderman al over, of gaat van Halst hem ook wegpesten, en vervolgens zijn pet ook nog opzetten?

    Jan moet zichzelf niet belangrijker willen praten dan hij is.....want zo heel belangrijk is de aanwezigheid van Jan allang niet meer voor FC Twente.....hij kan best gemist worden....

    Hallo TC, Jan als statutair dir. is mede verantwoordelijk voor de centen, dus heeft hij alle rechten om excact te weten wat er gebeurd op fin. gebied.

  • Avatar
    PaRaDoX - 19 september 2017 om 15:45
    ANS zegt:

    Hallo TC, Jan als statutair dir. is mede verantwoordelijk voor de centen, dus heeft hij alle rechten om excact te weten wat er gebeurd op fin. gebied.

    Okey, dank voor de uitleg ANS. Dan hoop ik dat hij ook beter gaat verkopen zodat de inkomende financiƫn toegejuicht kunnen worden...

  • Avatar
    ANS - 19 september 2017 om 15:50
    PaRaDoX zegt:

    Okey, dank voor de uitleg ANS. Dan hoop ik dat hij ook beter gaat verkopen zodat de inkomende financiƫn toegejuicht kunnen worden...

    Als dat zou kunnen........

  • Avatar
    BartTB3 - 19 september 2017 om 15:59
    PaRaDoX zegt:

    Van Halst wil weten wat er precies gebeurt aan inkomsten- en uitgavenkant? Wie denkt van Halst dat hij is? De financiƫn, daar gaat Erik Velderman al over, of gaat van Halst hem ook wegpesten, en vervolgens zijn pet ook nog opzetten?

    Jan moet zichzelf niet belangrijker willen praten dan hij is.....want zo heel belangrijk is de aanwezigheid van Jan allang niet meer voor FC Twente.....hij kan best gemist worden....

    Beste TC ik lees duidelijk dat JvH praat over het moment dat hij dit besloot te gaan doen.... toen was Velderman nog niet eens in dienst bij Twente...

  • Avatar
    PaRaDoX - 19 september 2017 om 16:39
    BartTB3 zegt:

    Beste TC ik lees duidelijk dat JvH praat over het moment dat hij dit besloot te gaan doen.... toen was Velderman nog niet eens in dienst bij Twente...

    Jan is dan gelukkig ook geen financieel directeur. ;)

  • Avatar
    Degeweldenaar - 19 september 2017 om 18:16
    PaRaDoX zegt:

    Okey, dank voor de uitleg ANS. Dan hoop ik dat hij ook beter gaat verkopen zodat de inkomende financiƫn toegejuicht kunnen worden...

    Inderdaad, er zat haast geen mens meer op de hoofdtribune. Volgens mij moet daar het geld weg komen maar die was voor 90% gewoon helemaal leeg. Vond trouwens dat de tweede ring ook erg matig bezet was.

  • Avatar
    Citrofiel - 19 september 2017 om 18:31
    Tarzalbloeien zegt:

    Dit jaar handhaven en alle schulden aflossen en vage dossiers sluiten.



    Zomer 2018 goed inkopen en seizoen 2018-2019 voor Europees voetbal gaan.



    Dus dit is het laatste overbruggingsjaar.

    Schulden aflossen in 1 jaar? hoe wil je dat doen? Heb ik iets gemist? Is er een Sjeik die 100 Miljoen GEGEVEN heeft, zonder terugbetalingsverplichting? Anders zou ik het niet weten.... 10 jaren is al heel netjes.... in 2018 goed inkopen? Toch weer de Sjeik? Ik heb toch het nodige gemist... moet ik constateren....

Nieuwe media