Te veel huurspelers bij FC Twente? ''We hadden ook ní­ks kunnen doen''

19 september 2017 om 12:58 | Bron: TC Tubantia Te veel huurspelers bij FC Twente? ''We hadden ook ní­ks kunnen doen''

FC Twente heeft een roerige transferzomer achter de rug. De Tukkers zagen onder meer sterkhouders Enes Ünal, Joachim Andersen, Kamohelo Mokotjo en Mateusz Klich vertrekken. Het lukte technisch directeur Jan van Halst om de nodige spelers aan te trekken, maar de selectie van FC Twente vertegenwoordigt niet veel transferwaarde.

"Nu is dat misschien zo", erkent Van Halst in gesprek met TC Tubantia. "Maar als je kijkt naar wat we bij Jong Twente hebben lopen, dan denken wij dat dat in de toekomst gaat veranderen. Achteraf hebben we wellicht iets te veel huurspelers, maar we hadden ook ní­ks kunnen doen. En dan? Huurspelers geven ook weer wat ruimte richting volgend seizoen." FC Twente heeft met Nikola Gjorgjev, Adnane Tighadouini, Cristian Cuevas, Isaac Buckley-Ricketts, Luciano Slagveer en Thomas Lam maar liefst zes huurlingen.

Van Halst kijkt wel positief vooruit naar de toekomst. "Laten we hopen dat de wereld er over een half jaar hier wat anders uitziet. Dan hebben we hopelijk wat dossiers afgesloten. En volgens mij ziet dat er allemaal goed uit", geeft hij aan. "Maar deze organisatie is nog niet subtopwaardig. De scouting bijvoorbeeld heeft alle kenmerken van een club in opbouw. We zijn nog maar een jaar bezig. Vorig seizoen werden de ballen op het veld erin geschoten, maar dat heeft heel veel verbloemd. Dit jaar wordt cruciaal, zowel sportief als financieel", aldus Van Halst.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    Berry - 19 september 2017 om 13:12

    Lam proberen te kopen, wat een rust en overzicht heeft hij. Er zat meteen meer lijn in het spel, al komt dit ook door onze vriend Thesker die even naast de lijnen staat nu. Voor de rest ben ik nog niet kapot van de "zogenaamde talenten" van jong Twente. Wat dat ons in de toekomst gaat bieden is maar afwachten. Wel vind ik dat je met Lam, Liendl en Vukich 3 vaste waardes in handen hebt. Holla voor het vuile werk en Boere als afmaker/goalgetter. Kump goed!!

  • Avatar
    coenie - 19 september 2017 om 13:20
    Berry zegt:

    Lam proberen te kopen, wat een rust en overzicht heeft hij. Er zat meteen meer lijn in het spel, al komt dit ook door onze vriend Thesker die even naast de lijnen staat nu. Voor de rest ben ik nog niet kapot van de "zogenaamde talenten" van jong Twente. Wat dat ons in de toekomst gaat bieden is maar afwachten. Wel vind ik dat je met Lam, Liendl en Vukich 3 vaste waardes in handen hebt. Holla voor het vuile werk en Boere als afmaker/goalgetter. Kump goed!!

    Slagveer ook proberen voor weinig te halen.

  • Avatar
    FCTwente10 - 19 september 2017 om 13:59
    coenie zegt:

    Slagveer ook proberen voor weinig te halen.

    Slagveer word moeilijk gezien contract

  • Avatar
    Manolito - 19 september 2017 om 13:59

    Ik ben benieuwd van welke speler uit jong Twente Van Halst verwacht dat ie veel geld waard wordt.

  • Avatar
    - 19 september 2017 om 14:14

    Er is veel kritiek op van Halst voor wat betreft de sponsoring. Toch hoor ik ook af en toe dat sponsoren nu de hand nog op de knip houden ivm de claim van de belastingdienst die nog moet komen. Wanneer word die claim verwacht? Bijv. ANS enig idee?

  • Avatar
    ANS - 19 september 2017 om 15:08
    zegt:

    Er is veel kritiek op van Halst voor wat betreft de sponsoring. Toch hoor ik ook af en toe dat sponsoren nu de hand nog op de knip houden ivm de claim van de belastingdienst die nog moet komen. Wanneer word die claim verwacht? Bijv. ANS enig idee?

    Sponsoring heeft niets te maken met de eventuele claim van de belastingdienst beste Gast. De mensen/bedrijven die nu nog even de hand op knip houden zijn mensen/bedrijven die reeds met risicokapitaal aan Twente verbonden zijn. Die wachten op de balans en de eventuele claim van de bel.dienst. De verwachting is, dat er voor het einde van dit jaar duidelijkheid is.

  • Avatar
    twente199 - 19 september 2017 om 17:21

    wat een dom argument, we hadden ook niks kunnen halen? Wat kinderlijk. Verder zegt veel huurlingen niet altijd wat, iemand als lam kunnen we misschien wel voor weinig overnemen aangezien hij geen toekomst heeft in engeland. Zelfde geld voor georgjev, Tighadouini, cuevas en rickets.

  • Avatar
    bartcore - 19 september 2017 om 18:41
    twente199 zegt:

    wat een dom argument, we hadden ook niks kunnen halen? Wat kinderlijk. Verder zegt veel huurlingen niet altijd wat, iemand als lam kunnen we misschien wel voor weinig overnemen aangezien hij geen toekomst heeft in engeland. Zelfde geld voor georgjev, Tighadouini, cuevas en rickets.

    Lam zou zeker een leuke aankoop zijn. De rest weet ik nog niet, zou dan eerder voor Slagveer/Tiga gaan!

  • Avatar
    sjonny - 19 september 2017 om 19:26

    Er zijn er toch ook een paar gehuurd met optie tot koop? Wie zijn dat precies, iemand?

  • Avatar
    twente199 - 19 september 2017 om 19:32
    bartcore zegt:

    Lam zou zeker een leuke aankoop zijn. De rest weet ik nog niet, zou dan eerder voor Slagveer/Tiga gaan!

    ik zeg niet dat twente die moeten huren, geef alleen aan dat het wellicht een mogelijkheid is. Dat er soms perspectief aan een huurperiode kan zitten. Tiga en slagveer zie ik idd ook wel graag komen, de rest is afwachten

  • Avatar
    Enschede78 - 19 september 2017 om 21:17

    Lam en Slagveer behouden de rest mag aan het eind van het jaar vertrekken.

Nieuwe media