''Wie zijn transfervrij en betaalbaar voor ons? Van de Streek?''

20 september 2017 om 07:07 | Bron: TC Tubantia ''Wie zijn transfervrij en betaalbaar voor ons? Van de Streek?''

FC Twente haalde afgelopen zomer maar liefst dertien versterkingen, maar achter veel aanwinsten staat een vraagteken. Toch is volgens technisch directeur Jan van Halst moeilijk om goede spelers te vinden.

"Het is heel lastig", beaamt hij in gesprek met TC Tubantia. "Een speler als Warmerdam (nu FC Groningen, red.) wilden we graag hebben, maar we konden geen transfersom betalen. We moesten eerst verkopen, voordat we een klein gedeelte van de transfersom konden besteden."

Toch waren er ook in de Jupiler League goede spelers te vinden, terwijl FC Twente vooral spelers met een krasje uit het buitenland haalde. "Welke dan?", vraagt Van Halst zich af. "Wie zijn transfervrij en betaalbaar voor ons? Van de Streek? Daar hebben we niet naar geïnformeerd, maar we wisten dat dat kansloos was, (Cambuur vroeg daar eerst 8 ton voor, later ging hij voor ongeveer de helft naar FC Utrecht, red)."

FC Twente houdt de Jupiler League goed in de gaten. "We hebben de hele eerste divisie in beeld. Los van het feit of we het allemaal goed hebben ingevuld - daar kijken we zelf ook heel kritisch naar - schijnt iedereen te vergeten, wat hier is gebeurd", aldus Van Halst.

Overzicht

Reacties (51)

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 19 september 2017 om 23:52

    Jantje Ik hoop dat je ze op de radar heb Arnaut Groeneveld en Wolchiech Golla (NEC) in de winterstop toeslaan met Groeneveld!!

  • Avatar
    Manolito - 20 september 2017 om 00:56
    zegt:

    De keuze voor Plet als tweede spits in die tijd(kijkend naar zijn prestaties op dat moment en de investering) was best te billijken en op Akram is alleen maar geld verdiend(merchandise etc). Maar er zijn zeker ook genoeg miskopen gedaan inderdaad. Nog steeds valt er genoeg aan te merken op de keuzes die gemaakt zijn de afgelopen transferperiode maar het heeft in sommige gevallen ook gewoon tegen gezeten, en dat is dan weer inherent aan de situatie waarin de club zich bevind.

  • Avatar
    Nikos - 20 september 2017 om 07:44
    Manolito zegt:

    De keuze voor Plet als tweede spits in die tijd(kijkend naar zijn prestaties op dat moment en de investering) was best te billijken en op Akram is alleen maar geld verdiend(merchandise etc). Maar er zijn zeker ook genoeg miskopen gedaan inderdaad. Nog steeds valt er genoeg aan te merken op de keuzes die gemaakt zijn de afgelopen transferperiode maar het heeft in sommige gevallen ook gewoon tegen gezeten, en dat is dan weer inherent aan de situatie waarin de club zich bevind.

    Plet vond ik een miskoop, helaas

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 07:47
    UtrechtseTukker zegt:

    Jantje Ik hoop dat je ze op de radar heb Arnaut Groeneveld en Wolchiech Golla (NEC) in de winterstop toeslaan met Groeneveld!!

    Ontwikkeling Arsenio Valpoort ook even goed blijven volgen Jantje, kon ook weleens wat worden.... in ieder geval in de gaten houden... En dan op tijd erbij zijn, Dessers was ook al in vroeg stadium te zijn, afijn dat had zoals verwacht dus met het niet kunnen veroorloven van een transfersom te maken mijn gevoel zegt dat dat in de winterstop nog steeds niet kan maar misschien einde van het seizoen wel als de 3 zaken zijn afgerond/inzichtelijk zijn.

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 07:47
    Nikos zegt:

    Plet vond ik een miskoop, helaas

    bij Heracles hebben in de loop der tijd best wel wat spelers gelopen die ik graag eens bij ons had willen zien kijken of ze het niveau hoger zouden hebben kunnen waarmaken: Overtoom, Bel Hasani, Armenteros, nu misschien wel Kuwas.... maar wij gingen voor Plet en Breukers :)

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:31

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

  • Avatar
    robaar26 - 20 september 2017 om 09:37
    PaRaDoX zegt:

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

    'zucht'

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:39
    robaar26 zegt:

    'zucht'

    Klopt het dan niet wat ik zeg robaar? Tussen de transferperiodes bekijkt een goede TD spelers live wanneer je niet over een gedegen scouting beschikt....toch? Jan is toch zo trots op zijn petten? Hij mag nu wel eens laten zien dat hij het waard is om ze te dragen, en ermee te pronken. ;)

    Fredrik Jensen en Ter Avest worden na dit seizoen verkocht. Daar hoor je als TD nu al op te anticiperen.....

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:50
    zegt:

    Dat weet iedereen wel Boes...., waarom de waarheid ontkennen of negeren?

    Als Jan op verschillende velden zichtbaar zou zijn geweest, dan had de media dit al gemeld. De commerciële taken heeft hij al uitbesteed c.q. gedelegeerd. ;)

  • Avatar
    BAM - 20 september 2017 om 09:51
    PaRaDoX zegt:

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

    Jij bent een beetje als een eendagsvlieg. 1 Hit, 1 nummer, 1000x maal tot vervelens toe zingen....... langdradige vervelende deuntjes waarop simpele zielen lopen te hossen en te heuken, maar een dag later de boodschap zijn vergeten.

    Gelukkig ben jij altijd te porren om je deuntje te herhalen.

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:52
    BAM zegt:

    Jij bent een beetje als een eendagsvlieg. 1 Hit, 1 nummer, 1000x maal tot vervelens toe zingen....... langdradige vervelende deuntjes waarop simpele zielen lopen te hossen en te heuken, maar een dag later de boodschap zijn vergeten.

    Gelukkig ben jij altijd te porren om je deuntje te herhalen.

    Het blijft lastig hè BAM wanneer je idool ervan langs krijgt op een forum?

    Edoch weet je dat ik gelijk heb... ;)

  • Avatar
    robaar26 - 20 september 2017 om 09:55
    PaRaDoX zegt:

    Klopt het dan niet wat ik zeg robaar? Tussen de transferperiodes bekijkt een goede TD spelers live wanneer je niet over een gedegen scouting beschikt....toch? Jan is toch zo trots op zijn petten? Hij mag nu wel eens laten zien dat hij het waard is om ze te dragen, en ermee te pronken. ;)

    Fredrik Jensen en Ter Avest worden na dit seizoen verkocht. Daar hoor je als TD nu al op te anticiperen.....

    Daar heb je helemaal gelijk in, denk je dat hij dat niet doet? Als je afgelopen zondag hebt gezien kan je zeker zien dat er kwaliteit op het veld staat.. Lam Vuckic viel sterk in slagveer speelde goed over Assaidi maar te zwijgen. Je text was oke geweest als je het weer niet kon laten met de youtube opmerking. Dat Jan misschien niet alles goed doet en dingen kam verbeteren is hij zelf echt wel van op de hoogte. Ik vind dat hij veel meer credits verdiend!

  • Avatar
    RaymondL - 20 september 2017 om 10:13
    PaRaDoX zegt:

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

    Mét andere woorden : jij zegt dat jan uit zijn neus zit vreten.

    Ik zeg dat zijn aankoopbeleid redelijk tot goed is,

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 10:14
    zegt:

    klopt, ze zijn uiteindelijk niet geslaagd hoewel Armenteros natuurlijk wel vind ik... maar je weet nooit hoe een keuze was uitgepakt he, je hebt te maken met concurrentie, zich ergens "goed" voelen etc etc / omgeving... het heeft met meerdere factoren te maken of een speler een succes wordt ja/nee ben ik van mening... maar durf wel te stellen dat we er meer plezier van zouden hebben gehad dan van Breukers en Plet :)

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 10:31
    RaymondL zegt:

    Mét andere woorden : jij zegt dat jan uit zijn neus zit vreten.

    Ik zeg dat zijn aankoopbeleid redelijk tot goed is,

    Kom op Raymond. Ook jij hebt gezien hoe fragiel het elftal is geworden na de verkoop van Mokotjo en Klich. De wedstrijd tegen Utrecht was om te smullen, maar zet zich deze opgaande spiraal door? Dat is vooralsnog afwachten.....

    Zoals gezegd worden Jensen en Ter Avest na dit seizoen verkocht. Dan moet je daar nu al op inspelen als TD en spelers gaan bekijken en beoordelen zodat er gedegen vervangers klaarstaan op papier...

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 10:33
    PaRaDoX zegt:

    Kom op Raymond. Ook jij hebt gezien hoe fragiel het elftal is geworden na de verkoop van Mokotjo en Klich. De wedstrijd tegen Utrecht was om te smullen, maar zet zich deze opgaande spiraal door? Dat is vooralsnog afwachten.....

    Zoals gezegd worden Jensen en Ter Avest na dit seizoen verkocht. Dan moet je daar nu al op inspelen als TD en spelers gaan bekijken en beoordelen zodat er gedegen vervangers klaarstaan op papier...

    welk deel snap je niet van geen transfersom kunnen betalen?

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 10:36
    PaRaDoX zegt:

    Kom op Raymond. Ook jij hebt gezien hoe fragiel het elftal is geworden na de verkoop van Mokotjo en Klich. De wedstrijd tegen Utrecht was om te smullen, maar zet zich deze opgaande spiraal door? Dat is vooralsnog afwachten.....

    Zoals gezegd worden Jensen en Ter Avest na dit seizoen verkocht. Dan moet je daar nu al op inspelen als TD en spelers gaan bekijken en beoordelen zodat er gedegen vervangers klaarstaan op papier...

    en ik lees weer dat van Halst zegt dat ze alle competities in de gaten houden, de JL de eredivisie etc etc dan bekijken ze het toch? volgens mij lees jij dingen alleen zoals je ze graag wil zien... maar goed er volgt nu toch weer een compleet ander antwoord dan mijn vraag

  • Avatar
    Manolito - 20 september 2017 om 10:37
    BAM zegt:

    Jij bent een beetje als een eendagsvlieg. 1 Hit, 1 nummer, 1000x maal tot vervelens toe zingen....... langdradige vervelende deuntjes waarop simpele zielen lopen te hossen en te heuken, maar een dag later de boodschap zijn vergeten.

    Gelukkig ben jij altijd te porren om je deuntje te herhalen.

    Haha,, precies dit.

  • Avatar
    Simon Phoenix - 20 september 2017 om 10:40

    Dat is ook juist goed dat we de moeilijke jaren vergeten Jan dus blijf ons daar vooral niet aan herinneren. Wat gebeurt is, is gebeurt en daar moet je je verder niet mee bezig houden.

    Ga gewoon bij Joop langs en drink gezellig een kop koffie, verhuur een skybox aan hem en sluit de rijen. Aan de sponsorwerving kan volgens mij ook nog wel wat gebeuren net als de Jeugdacademie. Je maakt wel plannen maar ik zie nog niks. Het verschil tussen jou en Joop is dat Joop ze uitvoerde en jij niet. Het word tijd Jan! Ipv van van alles over het verleden te roepen.

    Niet roepen dat er geen geld is, wees creatief! Je moet niet piepen. Je verdient een vorstelijk salaris. Als je een clubman bent geef je een deel aan de club, net zoals Joop dat deed.

    Blik vooruit, zoals de spelers dat deden tegen FC Utrecht! Dat was echt de beste thuiswedstrijd van Twente van de laatste 3 jaar. Puur omdat er voor geknokt werd! en daar stond jij als spelerj ook bekend om Jan, je ging voorop in de strijd en was een goeie animator, dus laat dat dan in je nieuwe functie ook zien!

  • Avatar
    BAM - 20 september 2017 om 10:41
    PaRaDoX zegt:

    Het blijft lastig hè BAM wanneer je idool ervan langs krijgt op een forum?

    Edoch weet je dat ik gelijk heb... ;)

    Als iemand met een vol verstand hem ervan langs gaf, dan zou ik inderdaad serieus na gaan denken :-) Helaas is er aan Paradox niets paradoxaals, het is en blijft simplistische bouwkeet retoriek, sputterpoep heeft meer inhoud.

    Deze site publiceert 3000 artikelen, elk interview wordt uit elkaar getrokken en in detail, tot vervelens toe, uitgelegd. Je moet verschrikkelijk dom of gigantisch stug zijn om de huidge situatie niet te begrijpen. Het wordt daq in, dag uit, voorgekauwd Paradox. Zelfs verteren en schijten kun je niet?

    Noem mij eens 1 team in de laatste 10 jaar die met 9 nieuwe basisspelers van start is gegaan? Noem mij eens 1 TD die een elftal geheel nieuw moest opbouwen. En vertel mij eens hoe dit team gepresteert heeft. Daarbij weet iedereen dat een nieuw team tijd nodig heef automatismen, lijnen, wie is de leider? Jan was heel realistisch toen hij vertelde dat het seizoen in September pas echt zou beginnen. Ik zeg niet dat commentaar op hem niet realistisch is en dat we niet kritisch moeten zijn, ik vind alleen dat we niet al te snel onze conclussies moeten trekken. We zijn in opbouw en lopen nog steeds mank. Tijd.

    Wat mij betreft heeft Jan zijn werk gedaan, en mogen we ons nu afvragen wat Hake gaat presteren. Aan Hake twijfel ik iets meer dan aan Jan. Van Hake hebben vorig jaar gezien hoe zwak hij is en dat hij een team in mineur niet weet te prikkelen. Aan de andere kant, knap hoe kalm hij blijft en in zichzelf blijft geloven.

    Als in de wedstrijd tegen Utrecht de toon is gezet voor het vervolg van het seizoen...... smullen. De de halfbakken ongefundeerde mening van TC en de sputterpoep van Paradox zal dan gezien worden als paradoxaal op de werkelijkheid en realiteit.

    maar goed TC, door blijven drammen... op een dag heb je gelijk. Lekker makkelijk ZIE JE WEL roepen, lamme tak.

Nieuwe media