''Wie zijn transfervrij en betaalbaar voor ons? Van de Streek?''

20 september 2017 om 07:07 | Bron: TC Tubantia ''Wie zijn transfervrij en betaalbaar voor ons? Van de Streek?''

FC Twente haalde afgelopen zomer maar liefst dertien versterkingen, maar achter veel aanwinsten staat een vraagteken. Toch is volgens technisch directeur Jan van Halst moeilijk om goede spelers te vinden.

"Het is heel lastig", beaamt hij in gesprek met TC Tubantia. "Een speler als Warmerdam (nu FC Groningen, red.) wilden we graag hebben, maar we konden geen transfersom betalen. We moesten eerst verkopen, voordat we een klein gedeelte van de transfersom konden besteden."

Toch waren er ook in de Jupiler League goede spelers te vinden, terwijl FC Twente vooral spelers met een krasje uit het buitenland haalde. "Welke dan?", vraagt Van Halst zich af. "Wie zijn transfervrij en betaalbaar voor ons? Van de Streek? Daar hebben we niet naar geïnformeerd, maar we wisten dat dat kansloos was, (Cambuur vroeg daar eerst 8 ton voor, later ging hij voor ongeveer de helft naar FC Utrecht, red)."

FC Twente houdt de Jupiler League goed in de gaten. "We hebben de hele eerste divisie in beeld. Los van het feit of we het allemaal goed hebben ingevuld - daar kijken we zelf ook heel kritisch naar - schijnt iedereen te vergeten, wat hier is gebeurd", aldus Van Halst.

Overzicht

Reacties (60)

  • Avatar
    Enschede7 - 19 september 2017 om 23:08

    Transferperiode is afgelopen, is nu niets meer aan te doen, allemaal gelul achteraf nu, de rest van het jaar kan een technisch directeur zich beter druk houden met het optuigen van de opleiding en de jeugd, zo'n Frimann komt er bv wel, als hij zich voldoende ontwikkeld (fysiek), dus, fred rutten aub als het ff kan

  • Avatar
    raaer - 19 september 2017 om 23:36

    Van Halst heeft het met beperkte middelen toch redelijk goed gedaan.

    Ja er zullen best spelers bij zijn die het niet gaan redden.

    Als ik dan even terugkijk in de tijd en hoeveel geld er toen over de balk is gegooid voor spelers als Plet en die zogenaamde Beckham uit het midden oosten. Man man pffff.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 19 september 2017 om 23:52

    Jantje Ik hoop dat je ze op de radar heb Arnaut Groeneveld en Wolchiech Golla (NEC) in de winterstop toeslaan met Groeneveld!!

  • Avatar
    Manolito - 20 september 2017 om 00:56
    raaer zegt:

    Van Halst heeft het met beperkte middelen toch redelijk goed gedaan.

    Ja er zullen best spelers bij zijn die het niet gaan redden.

    Als ik dan even terugkijk in de tijd en hoeveel geld er toen over de balk is gegooid voor spelers als Plet en die zogenaamde Beckham uit het midden oosten. Man man pffff.

    De keuze voor Plet als tweede spits in die tijd(kijkend naar zijn prestaties op dat moment en de investering) was best te billijken en op Akram is alleen maar geld verdiend(merchandise etc). Maar er zijn zeker ook genoeg miskopen gedaan inderdaad. Nog steeds valt er genoeg aan te merken op de keuzes die gemaakt zijn de afgelopen transferperiode maar het heeft in sommige gevallen ook gewoon tegen gezeten, en dat is dan weer inherent aan de situatie waarin de club zich bevind.

  • Avatar
    Nikos - 20 september 2017 om 07:44
    Manolito zegt:

    De keuze voor Plet als tweede spits in die tijd(kijkend naar zijn prestaties op dat moment en de investering) was best te billijken en op Akram is alleen maar geld verdiend(merchandise etc). Maar er zijn zeker ook genoeg miskopen gedaan inderdaad. Nog steeds valt er genoeg aan te merken op de keuzes die gemaakt zijn de afgelopen transferperiode maar het heeft in sommige gevallen ook gewoon tegen gezeten, en dat is dan weer inherent aan de situatie waarin de club zich bevind.

    Plet vond ik een miskoop, helaas

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 07:47
    UtrechtseTukker zegt:

    Jantje Ik hoop dat je ze op de radar heb Arnaut Groeneveld en Wolchiech Golla (NEC) in de winterstop toeslaan met Groeneveld!!

    Ontwikkeling Arsenio Valpoort ook even goed blijven volgen Jantje, kon ook weleens wat worden.... in ieder geval in de gaten houden... En dan op tijd erbij zijn, Dessers was ook al in vroeg stadium te zijn, afijn dat had zoals verwacht dus met het niet kunnen veroorloven van een transfersom te maken mijn gevoel zegt dat dat in de winterstop nog steeds niet kan maar misschien einde van het seizoen wel als de 3 zaken zijn afgerond/inzichtelijk zijn.

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 07:47
    Nikos zegt:

    Plet vond ik een miskoop, helaas

    bij Heracles hebben in de loop der tijd best wel wat spelers gelopen die ik graag eens bij ons had willen zien kijken of ze het niveau hoger zouden hebben kunnen waarmaken: Overtoom, Bel Hasani, Armenteros, nu misschien wel Kuwas.... maar wij gingen voor Plet en Breukers :)

  • Avatar
    Birkedahl - 20 september 2017 om 09:10
    BartTB3 zegt:

    bij Heracles hebben in de loop der tijd best wel wat spelers gelopen die ik graag eens bij ons had willen zien kijken of ze het niveau hoger zouden hebben kunnen waarmaken: Overtoom, Bel Hasani, Armenteros, nu misschien wel Kuwas.... maar wij gingen voor Plet en Breukers :)

    Die andere spelers die je noemt, hebben er op een hoger niveau anders ook niks van gebakken.

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:31

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

  • Avatar
    robaar26 - 20 september 2017 om 09:37
    PaRaDoX zegt:

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

    'zucht'

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:39
    robaar26 zegt:

    'zucht'

    Klopt het dan niet wat ik zeg robaar? Tussen de transferperiodes bekijkt een goede TD spelers live wanneer je niet over een gedegen scouting beschikt....toch? Jan is toch zo trots op zijn petten? Hij mag nu wel eens laten zien dat hij het waard is om ze te dragen, en ermee te pronken. ;)

    Fredrik Jensen en Ter Avest worden na dit seizoen verkocht. Daar hoor je als TD nu al op te anticiperen.....

  • Avatar
    Boesk00l - 20 september 2017 om 09:46
    robaar26 zegt:

    'zucht'

    Til er niet te licht aan. TC is de secretaresse van Van Halst en weet exact waar hij gaat en staat.

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:50
    Boesk00l zegt:

    Til er niet te licht aan. TC is de secretaresse van Van Halst en weet exact waar hij gaat en staat.

    Dat weet iedereen wel Boes...., waarom de waarheid ontkennen of negeren?

    Als Jan op verschillende velden zichtbaar zou zijn geweest, dan had de media dit al gemeld. De commerciële taken heeft hij al uitbesteed c.q. gedelegeerd. ;)

  • Avatar
    BAM - 20 september 2017 om 09:51
    PaRaDoX zegt:

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

    Jij bent een beetje als een eendagsvlieg. 1 Hit, 1 nummer, 1000x maal tot vervelens toe zingen....... langdradige vervelende deuntjes waarop simpele zielen lopen te hossen en te heuken, maar een dag later de boodschap zijn vergeten.

    Gelukkig ben jij altijd te porren om je deuntje te herhalen.

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 09:52
    BAM zegt:

    Jij bent een beetje als een eendagsvlieg. 1 Hit, 1 nummer, 1000x maal tot vervelens toe zingen....... langdradige vervelende deuntjes waarop simpele zielen lopen te hossen en te heuken, maar een dag later de boodschap zijn vergeten.

    Gelukkig ben jij altijd te porren om je deuntje te herhalen.

    Het blijft lastig hè BAM wanneer je idool ervan langs krijgt op een forum?

    Edoch weet je dat ik gelijk heb... ;)

  • Avatar
    robaar26 - 20 september 2017 om 09:55
    PaRaDoX zegt:

    Klopt het dan niet wat ik zeg robaar? Tussen de transferperiodes bekijkt een goede TD spelers live wanneer je niet over een gedegen scouting beschikt....toch? Jan is toch zo trots op zijn petten? Hij mag nu wel eens laten zien dat hij het waard is om ze te dragen, en ermee te pronken. ;)

    Fredrik Jensen en Ter Avest worden na dit seizoen verkocht. Daar hoor je als TD nu al op te anticiperen.....

    Daar heb je helemaal gelijk in, denk je dat hij dat niet doet? Als je afgelopen zondag hebt gezien kan je zeker zien dat er kwaliteit op het veld staat.. Lam Vuckic viel sterk in slagveer speelde goed over Assaidi maar te zwijgen. Je text was oke geweest als je het weer niet kon laten met de youtube opmerking. Dat Jan misschien niet alles goed doet en dingen kam verbeteren is hij zelf echt wel van op de hoogte. Ik vind dat hij veel meer credits verdiend!

  • Avatar
    Boesk00l - 20 september 2017 om 10:05
    PaRaDoX zegt:

    Dat weet iedereen wel Boes...., waarom de waarheid ontkennen of negeren?

    Als Jan op verschillende velden zichtbaar zou zijn geweest, dan had de media dit al gemeld. De commerciële taken heeft hij al uitbesteed c.q. gedelegeerd. ;)

    Is dat zo?

    Twente heeft meerdere spelers op proef (gehad). Ik noem van het afgelopen jaar bijv. Hensen, Van Benthem, Leemhuis, Schoop, Corinus, Janssens..



    Ze komen uit verschillende richtingen, waaronder amateurs. Vaak niet voldoende bevonden en komen dan niet in aanmerking voor een contract.

  • Avatar
    RaymondL - 20 september 2017 om 10:13
    PaRaDoX zegt:

    Nu is het tijd voor van Halst om de velden af te struinen.Te gaan scouten in Nederland, en ook daarbuiten. In de eerste divisie, maar ook bij amateurclubs.

    Geen excuses Jan...geen gelul. Kom achter je bureau vandaan. Sluit YouTube af en ga op pad. Jij bent de TD. Tijd om te gaan doen waarvoor je betaald wordt....

    Mét andere woorden : jij zegt dat jan uit zijn neus zit vreten.

    Ik zeg dat zijn aankoopbeleid redelijk tot goed is,

  • Avatar
    BartTB3 - 20 september 2017 om 10:14
    Birkedahl zegt:

    Die andere spelers die je noemt, hebben er op een hoger niveau anders ook niks van gebakken.

    klopt, ze zijn uiteindelijk niet geslaagd hoewel Armenteros natuurlijk wel vind ik... maar je weet nooit hoe een keuze was uitgepakt he, je hebt te maken met concurrentie, zich ergens "goed" voelen etc etc / omgeving... het heeft met meerdere factoren te maken of een speler een succes wordt ja/nee ben ik van mening... maar durf wel te stellen dat we er meer plezier van zouden hebben gehad dan van Breukers en Plet :)

  • Avatar
    PaRaDoX - 20 september 2017 om 10:31
    RaymondL zegt:

    Mét andere woorden : jij zegt dat jan uit zijn neus zit vreten.

    Ik zeg dat zijn aankoopbeleid redelijk tot goed is,

    Kom op Raymond. Ook jij hebt gezien hoe fragiel het elftal is geworden na de verkoop van Mokotjo en Klich. De wedstrijd tegen Utrecht was om te smullen, maar zet zich deze opgaande spiraal door? Dat is vooralsnog afwachten.....

    Zoals gezegd worden Jensen en Ter Avest na dit seizoen verkocht. Dan moet je daar nu al op inspelen als TD en spelers gaan bekijken en beoordelen zodat er gedegen vervangers klaarstaan op papier...

Nieuwe media