''Zoals het er nu naar uitziet, zijn we er blessurevrij uitgekomen''

21 september 2017 om 07:52 | Bron: TC Tubantia ''Zoals het er nu naar uitziet, zijn we er blessurevrij uitgekomen''

FC Twente won woensdagavond vrij eenvoudig met 1-3 op bezoek bij ONS Sneek en wist het knappe resultaat tegen FC Utrecht (4-0 winst) dus een vervolg te geven. Zo sprankelend als tegen Utrecht was het niet in Sneek, maar de zege kwam geen moment in gevaar.

"En daar gaat het om: een ronde verder in de beker", aldus trainer René Hake in gesprek met TC Tubantia. De coach gaf aan dat er voor de toeschouwers weinig was om van te genieten. "Behalve het doelpunt van Michael Liendl. Die was fraai. En de treffer van ONS Sneek. Maar echt tot combinatiespel gaat moeilijk op zo'n mat", doelt Hake op de slechte gesteldheid van de kunstgrasmat van ONS Sneek.

"Het was een wedstrijd bij kaarslicht en op vloerbedekking", aldus de trainer over de slechte mat, die voor blessures had kunnen zorgen. "Dat kan een fysieke aanslag zijn voor spelers. Maar zoals het er nu naar uitziet, zijn we er blessurevrij uitgekomen."

Al met al is Hake tevreden met het resultaat. "Winnen, daar gaat het om in zo'n wedstrijd. Het is dan zaak snel uit te lopen. Dat hebben we gedaan. Na de 3-0 hebben we het wat rustiger aan gedaan."

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 08:03

    Goed zo Rene, zo is het.. gaat erom dat je vanavond in de koker zit.
    Zondag lastige pot, bij Groningen de druk er ook vol op. Staan die spelers ook achter de trainer en gaan ze voor hem door het vuur? Of zijn ze wel klaar met hem en laten ze hem vallen?
    Ergens denk ik het laatste, laten we het hopen. Maar een speler als Mahi blijft natuurlijk ongrijpbaar voor ons.
    Hopen dat Assaidi het wederom op de heupen heeft, en Boere gaat uiteraard zijn goaltje weer meepikken. Ik verwacht een 1-1.
    Thesker zal als wissel beginnen, erg logisch dat hij gisteren speelde. Vitesse spaart Matavz in de beker, Ajax spaart een heel elftal, NAC spaart Ambrose etc etc. Zo gaat dat in het bekertoernooi tegen amateurclubs.
    Verder ingespeeld raken, fit geraken en dan in de winterstop een voorzichtige 1e conclusie maken.
    Whoehoe heb goed gevoel over de komende 5 potjes, schrijf maar op: 10 punten. (3x winst, 1x gelijkspel en 1x verlies)

  • Avatar
    Ik - 21 september 2017 om 08:29
    BartTB3 zegt:

    Goed zo Rene, zo is het.. gaat erom dat je vanavond in de koker zit.
    Zondag lastige pot, bij Groningen de druk er ook vol op. Staan die spelers ook achter de trainer en gaan ze voor hem door het vuur? Of zijn ze wel klaar met hem en laten ze hem vallen?
    Ergens denk ik het laatste, laten we het hopen. Maar een speler als Mahi blijft natuurlijk ongrijpbaar voor ons.
    Hopen dat Assaidi het wederom op de heupen heeft, en Boere gaat uiteraard zijn goaltje weer meepikken. Ik verwacht een 1-1.
    Thesker zal als wissel beginnen, erg logisch dat hij gisteren speelde. Vitesse spaart Matavz in de beker, Ajax spaart een heel elftal, NAC spaart Ambrose etc etc. Zo gaat dat in het bekertoernooi tegen amateurclubs.
    Verder ingespeeld raken, fit geraken en dan in de winterstop een voorzichtige 1e conclusie maken.
    Whoehoe heb goed gevoel over de komende 5 potjes, schrijf maar op: 10 punten. (3x winst, 1x gelijkspel en 1x verlies)

    Ikzeg. Hallo Bart. Ja het viel niet mee. Maar gelukkig hebben wij fctwente met 1-3 de wedstrijd beslist. Zo als ik al eerder heb aangegeven in andere topic. En ben het met u eens. Gaan ze weer Door het vuur voor meneer hake. Ik zeg ja. Maar volgende Bart heb jij iets gehoord hoe het met fred, gesteld staat. Zou hij echt berijdt zijn om ons fctwente te helpen. Ik zou het graag zien. Dat ie er bij komt. Mits hij niet teveel zal vragen wat ik bedoel is loon.

  • Avatar
    ANS - 21 september 2017 om 09:01
    BartTB3 zegt:

    Goed zo Rene, zo is het.. gaat erom dat je vanavond in de koker zit.
    Zondag lastige pot, bij Groningen de druk er ook vol op. Staan die spelers ook achter de trainer en gaan ze voor hem door het vuur? Of zijn ze wel klaar met hem en laten ze hem vallen?
    Ergens denk ik het laatste, laten we het hopen. Maar een speler als Mahi blijft natuurlijk ongrijpbaar voor ons.
    Hopen dat Assaidi het wederom op de heupen heeft, en Boere gaat uiteraard zijn goaltje weer meepikken. Ik verwacht een 1-1.
    Thesker zal als wissel beginnen, erg logisch dat hij gisteren speelde. Vitesse spaart Matavz in de beker, Ajax spaart een heel elftal, NAC spaart Ambrose etc etc. Zo gaat dat in het bekertoernooi tegen amateurclubs.
    Verder ingespeeld raken, fit geraken en dan in de winterstop een voorzichtige 1e conclusie maken.
    Whoehoe heb goed gevoel over de komende 5 potjes, schrijf maar op: 10 punten. (3x winst, 1x gelijkspel en 1x verlies)

    Je denkt het laatste? Waarom Frank ?

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 09:28
    Ik zegt:

    Ikzeg. Hallo Bart. Ja het viel niet mee. Maar gelukkig hebben wij fctwente met 1-3 de wedstrijd beslist. Zo als ik al eerder heb aangegeven in andere topic. En ben het met u eens. Gaan ze weer Door het vuur voor meneer hake. Ik zeg ja. Maar volgende Bart heb jij iets gehoord hoe het met fred, gesteld staat. Zou hij echt berijdt zijn om ons fctwente te helpen. Ik zou het graag zien. Dat ie er bij komt. Mits hij niet teveel zal vragen wat ik bedoel is loon.

    Ik zou het niet weten beste Ik, ik ben een gewone supporter heb geen connecties intern en ben ook afhankelijk van wat ik zie op tv of in het stadion en wat ik lees op internet en voetbalblad.
    Een man als Rutten verantwoordelijk voor voetbaltechnisch beleid zal natuurlijk nooit verkeerd zijn maar ben ook nog niet vergeten dat er een tijd was dat hij Sliske de rat genoemd werd weet niet meer waarom dat was maar is natuurlijk geen lief koosnaampje ofzo
    Afijn ik ben niet haatdragend :)
    Maar Hake mag van mij wel blijven, als hij fouten zou blijven maken zoals vd Lely niet op linksback en Boere linksbuiten enzo dan zou ik er ook snel klaar mee zijn maar dat was denk ik noodgedwongen en heeft hij vervolgens ook gewoon hersteld

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 09:32
    ANS zegt:

    Je denkt het laatste? Waarom Frank ?

    Waarom ik denk dat we 10 punten gaan halen?
    Omdat ik denk dat je de 3 thuiswedstrijden, (met de juiste instelling en passie en het publiek erachter) gaat winnen (Heracles, Roda en Excelsior) mag je uiteraard niet onderschatten, maar dat zeg ik als je met de juiste instelling speelt en het publiek de boys daarin opzweept en steunt dan zijn dat geen onmogelijke opgaven toch?
    En ik vind ons meer individuele kwaliteit hebben vergeleken met die clubs, mits iedereen fit is en ritme heeft.
    Uitwedstrijden gaan bij ons al lange tijd kloten, Willem 2 is ook een matig elftal maar omdat het uit is zie ik ons daar op de 1 of andere manier niet winnen vraag me niet waarom.
    Maar is een gegeven dat we uit erg matig presteren de laatste tijd, daarom ben ik zo heilig overtuigd in hoe belangrijk dat is de steun van het publiek in onze Veste. Daar halen we de meeste punten dus dat is van heel erg groot belang.

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 09:33
    ANS zegt:

    Je denkt het laatste? Waarom Frank ?

    hoeveel punten verwacht jij in die 5 potjes?

  • Avatar
    rootje85 - 21 september 2017 om 09:54
    BartTB3 zegt:

    hoeveel punten verwacht jij in die 5 potjes?

    Denk dat ans doelt op het feit dat jij denkt (hoopt) dat de Groningen spelers hun trainer laten vallen.

  • Avatar
    ANS - 21 september 2017 om 10:08
    rootje85 zegt:

    Denk dat ans doelt op het feit dat jij denkt (hoopt) dat de Groningen spelers hun trainer laten vallen.

    Sorry, heb de bijdrage van Frank totaal verkeerd begrepen. Nogmaals sorry.

  • Avatar
    rootje85 - 21 september 2017 om 10:40
    ANS zegt:

    Sorry, heb de bijdrage van Frank totaal verkeerd begrepen. Nogmaals sorry.

    Had het ook 3x gelezen voordat ik het precies snapte.

  • Avatar
    Ik - 21 september 2017 om 11:17

    Ikzeg. De uitslag had ik goed. 1-3 en nu naar Groningen ook uit dat is super moeilijke wedstrijd voor ons. Maar met veel inzet net als afgelopen zondag. Denk ik toch aan een overwinning. En het wordt 1-2 .kom op fc.twente.

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 11:58
    rootje85 zegt:

    Denk dat ans doelt op het feit dat jij denkt (hoopt) dat de Groningen spelers hun trainer laten vallen.

    Oh op die manier ik dacht dat ANS het laatste wat ik zei bedoelde, maar indd ik had het ook over dat mijn gevoel naar het laatste neigt in de zin van dat de spelers wel een beetje klaar zijn met Faber. Waar ik dat op baseer? Op gevoel en op wat ik zie, draait voor geen meter daar, telkens ander systeem, en geen vaste opstelling: Bacuna basis/wissel, Idrissi basis/wissel, v Weert basis/wissel, Veldwijk basis/wissel en zo zijn er nog wel wat. Publiek mort daar ook nonstop, veel fluitconcerten enzo, veel aan de trainer gericht. Zal me niets verbazen als spelers daar ook wel beetje klaar zijn met de trainer, zo denk ik ook dat de spelers van Sparta wel klaar zijn met Pastoor omdat die ook telkens switcht met zijn basis enzo, krijg je veel onvrede en onduidelijkheid van in de selectie. Heeeel misschien gaat dat Erik ten Hag ook nog wel fout aflopen bij Utrecht, ze hebben een hele sterke selectie maar nu speelde Troupee t.o.v. Klaiber en hoppa Klaiber was al meteen verbaasd en het er niet mee eens... succes Erik! Laat maar zien dat je een echte peoplemanager bent, aai over de bol hier, schouder op de arm daar, en schop onder de hol zus en knuffel zo :)

    maar we gaan het meemaken zondag, misschien gaan ze wel na een gescoord doelpunt naar de trainer toe en dan weet je dat het dus wel goed zit.

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 12:00

    Maar neemt niet weg dat ik benieuwd ben hoeveel punten jullie denken dat Twente gaat behalen de komende serie van 5
    Groningen uit
    Heracles thuis
    Willem 2 uit
    Roda thuis
    Excelsior thuis

    cruciale weken

  • Avatar
    BAM - 21 september 2017 om 12:01

    Een trainer die 1-3 wel okeeeeeee vindt...... wat een lambal

  • Avatar
    BAM - 21 september 2017 om 12:04
    BartTB3 zegt:

    Maar neemt niet weg dat ik benieuwd ben hoeveel punten jullie denken dat Twente gaat behalen de komende serie van 5
    Groningen uit
    Heracles thuis
    Willem 2 uit
    Roda thuis
    Excelsior thuis

    cruciale weken

    3X winst minimaal 1 gelijk. ... uit op kunstgras is een verliesje altijd mogelijk . Dit wel op voorwaarde dat blessures uitblijven .....

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 12:05
    ANS zegt:

    Je denkt het laatste? Waarom Frank ?

    zie voetbalprimeur, artikel 11:44 Faber switcht naar 4-3-3 op aandringen van de spelersgroep...... nou dan kan je het wel beetje aanvoelen toch dat ze niet blij zijn met de trainer?
    Maar het kan ook zijn dat ze nu volle bak gaan zodat ze de trainer zijn ongelijk kunnen bewijzen :)

  • Avatar
    rootje85 - 21 september 2017 om 12:06
    BartTB3 zegt:

    Maar neemt niet weg dat ik benieuwd ben hoeveel punten jullie denken dat Twente gaat behalen de komende serie van 5
    Groningen uit
    Heracles thuis
    Willem 2 uit
    Roda thuis
    Excelsior thuis

    cruciale weken

    Droom graag groot 15 uit 5.

  • Avatar
    Berry - 21 september 2017 om 13:05

    Als we as zondag van Groningen winnen denk ik dat we 15 punten uit 5 gaan halen. De ploeg zal elke wedstrijd groeien en meer zelfvertrouwen gaan krijgen.

  • Avatar
    mcdummels - 21 september 2017 om 14:26
    Berry zegt:

    Als we as zondag van Groningen winnen denk ik dat we 15 punten uit 5 gaan halen. De ploeg zal elke wedstrijd groeien en meer zelfvertrouwen gaan krijgen.

    Je kan er altijd eentje verliezen en gelijkspelen. Ik houd het op 10 punten.

  • Avatar
    BartTB3 - 21 september 2017 om 16:06

    over het algemeen zijn we het dus wel eens over de 10 punten :) ik denk a.s. zondag de zwaarste laten we hopen dat we een geweldig begin maken qua punten :)

Nieuwe media