VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest nipt bij FC Groningen

25 september 2017 om 10:45 | Bron: FC Twente TV VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest nipt bij FC Groningen

FC Twente heeft een nipte nederlaag geleden bij FC Groningen. De ploeg van René Hake verloor met 1-0 dankzij een treffer van Idrissi. Het betekent de vijfde verliespartij in zes competitiewedstrijden.

De Tukkers deden weinig onder voor FC Groningen. Het was niet goed, maar wel erg spannend in het Noordlease Stadion. Veel grote kansen waren er niet in de eerste helft. Vlak na de rust werd de score geopend door de thuisploeg. Idrissi kopte de bal achter Twente-doelman Brondeel na een voorzet van linksback Warmerdam. Twente mocht misschien wel van geluk spreken dat het de wedstrijd met elf man eindigde. Peet Bijen haalde Lars Veldwijk hard naar de grond en kreeg geel, waar rood misschien wel op zijn plaats was geweest.

In de slotfase had de ploeg van Hake de scheidsrechter ook niet mee. Thomas Lam werd naar beneden getrokken door FC Groninger-verdediger Mike te Wierik in het strafschopgebied, maar er volgde geen penalty. Tighadouini was nog het dichtst bij de 1-1. Maar hij zag zijn schot gekeerd worden door Sergio Padt. Het bleef 1-0.

Opstelling FC Twente: Brondeel, Ter Avest, Lam, Bijen, van der Lely, Liendl, Vuckic (80' Kvasina), Jensen (80' Buckley-Ricketts), Slagveer (71' Tighadouini), Boere, Assaidi. 

Opstelling FC Groningen: Padt, Te Wierik, Memisevic, Reijnen, Warmerdam, Bacuna, Jensen, Mahi, Idrissi, Veldwijk (77' Van Weert), Doan (71' Drost).

Overzicht

Reacties (114)

  • Avatar
    biertje123 - 24 september 2017 om 16:29

    De meeste hier liepen vorige week alweer de polonaise nadat ze 1 keer een wedstrijd gewonnen hadden en zagen ons alweer in het linkerrijtje. Ik blijf zeggen, als we zo blijven spelen sta je gewoon onderaan aan het eind van het seizoen. Dit team heeft echt wel potentie. Een andere trainer erbij of een ervaren man naast hake zetten zal een wereld van verschil zijn.

  • Avatar
    twentefanhenk - 24 september 2017 om 16:32
    biertje123 zegt:

    De meeste hier liepen vorige week alweer de polonaise nadat ze 1 keer een wedstrijd gewonnen hadden en zagen ons alweer in het linkerrijtje. Ik blijf zeggen, als we zo blijven spelen sta je gewoon onderaan aan het eind van het seizoen. Dit team heeft echt wel potentie. Een andere trainer erbij of een ervaren man naast hake zetten zal een wereld van verschil zijn.

    Negatieveling

  • Avatar
    remcoroelofs - 24 september 2017 om 16:32
    biertje123 zegt:

    De meeste hier liepen vorige week alweer de polonaise nadat ze 1 keer een wedstrijd gewonnen hadden en zagen ons alweer in het linkerrijtje. Ik blijf zeggen, als we zo blijven spelen sta je gewoon onderaan aan het eind van het seizoen. Dit team heeft echt wel potentie. Een andere trainer erbij of een ervaren man naast hake zetten zal een wereld van verschil zijn.

    Uitwedstrijden zullen het hele seizoen zo blijven gaan ben ik bang. Thuis dus maar de punten pakken in een kolkende veste.

  • Avatar
    BartTB3 - 24 september 2017 om 16:33
    biertje123 zegt:

    De meeste hier liepen vorige week alweer de polonaise nadat ze 1 keer een wedstrijd gewonnen hadden en zagen ons alweer in het linkerrijtje. Ik blijf zeggen, als we zo blijven spelen sta je gewoon onderaan aan het eind van het seizoen. Dit team heeft echt wel potentie. Een andere trainer erbij of een ervaren man naast hake zetten zal een wereld van verschil zijn.

    nee hoor uit en thuis is wereld van verschil bij ons... serie van 4 die nu komt erg belangrijk. ... Ik denk 10 punten... met publiek erachter uiteraard...

    flauw te zeggen en opstelling was gewoon goed hoor maar dat tegendoelpunt valt in de zone waar thesker anders zou hebben gestaan... zou hem niet zijn overkomen die had kopduel aangegaan en gewonnen... afijn Groningen uit gewoon altijd lastig... nu heracles Willem 2 roda excelsior dan weten we pas echt meer... daar moet het gebeuren...

  • Avatar
    Rik-FCT - 24 september 2017 om 16:33

    Ik heb Willem 2 zien spelen, heel slecht. Ik heb Roda zien spelen, ongelooflijk slecht. Maar ik zie Twente spelen en dat is niet slecht, maar gewoon frustrerend. Veel voetballers met ontzettend veel kwaliteit waarmee gewoonweg helemaal niks wordt gedaan. Laf, zwak, weinig passie, weinig strijd. Je wordt op deze manier niet laatste, maar een 16de of zelfs 17de plek zou zo maar eens de realiteit kunnen zijn als dit zo doorgaat. Collectief falen vandaag, iedereen matig en vooral geen lijn in het spel. Wat mij betreft nog steeds; Hake out.

  • Avatar
    biertje123 - 24 september 2017 om 16:33
    twentefanhenk zegt:

    Negatieveling

    Ik weet niet wat hier negatief aan is.

  • Avatar
    BartTB3 - 24 september 2017 om 16:35

    ik had niet het gevoel dat ik naar een kansloze missie zat te lijken dat ze 3 dagen hadden kunnen spelen zonder te scoren etc... er zit toch al meer voetbal in? ik ben nog steeds niet in paniek... serie van 4 wel erg belangrijk te beginnen a.s. vrijdag.... we hebben iedereen nodig twente publiek: we gaan dit vrijdag gezamenlijk klaarspelen!

  • Avatar
    BartTB3 - 24 september 2017 om 16:36
    Rik-FCT zegt:

    Ik heb Willem 2 zien spelen, heel slecht. Ik heb Roda zien spelen, ongelooflijk slecht. Maar ik zie Twente spelen en dat is niet slecht, maar gewoon frustrerend. Veel voetballers met ontzettend veel kwaliteit waarmee gewoonweg helemaal niks wordt gedaan. Laf, zwak, weinig passie, weinig strijd. Je wordt op deze manier niet laatste, maar een 16de of zelfs 17de plek zou zo maar eens de realiteit kunnen zijn als dit zo doorgaat. Collectief falen vandaag, iedereen matig en vooral geen lijn in het spel. Wat mij betreft nog steeds; Hake out.

    wacht de serie van 4 nog ff af rik... nog ff geduld en je weer opladen

  • Avatar
    Scorpio69 - 24 september 2017 om 16:38
    BartTB3 zegt:

    ik had niet het gevoel dat ik naar een kansloze missie zat te lijken dat ze 3 dagen hadden kunnen spelen zonder te scoren etc... er zit toch al meer voetbal in? ik ben nog steeds niet in paniek... serie van 4 wel erg belangrijk te beginnen a.s. vrijdag.... we hebben iedereen nodig twente publiek: we gaan dit vrijdag gezamenlijk klaarspelen!

    Man man man, we gaan die serie echt geen 10 punten halen. Op basis waarvan? Willem 2, exelsior, heracles ga je echt op deze manier niet winnen. Hopelijk een gelijkspel. Eindhoven en Roda moet lukken maar ben er bang voor.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 24 september 2017 om 16:38
    BartTB3 zegt:

    wacht de serie van 4 nog ff af rik... nog ff geduld en je weer opladen

    En daarna zeker de volgende serie even afwachten Frank😂😂

  • Avatar
    Degeweldenaar - 24 september 2017 om 16:38
    BartTB3 zegt:

    wacht de serie van 4 nog ff af rik... nog ff geduld en je weer opladen

    En daarna zeker de volgende serie even afwachten Frank😂😂

  • Avatar
    BartTB3 - 24 september 2017 om 16:39
    Degeweldenaar zegt:

    En daarna zeker de volgende serie even afwachten Frank😂😂

    haha nee de geweldenaar als die 4 potjes geen punten behaald worden hebben we een probleem maar ik heb echt vertrouwen in de serie van 4.. zo niet ja dan moet er wat gebeuren dus dan is het spijtig voor vriend hake

  • Avatar
    BartTB3 - 24 september 2017 om 16:41
    Scorpio69 zegt:

    Man man man, we gaan die serie echt geen 10 punten halen. Op basis waarvan? Willem 2, exelsior, heracles ga je echt op deze manier niet winnen. Hopelijk een gelijkspel. Eindhoven en Roda moet lukken maar ben er bang voor.

    op basis van meer individuele kwaliteiten.... wat erop 1 of andere manier al maanden in uitwedstrijden niet uitkomt maar thuis wel

  • Avatar
    biertje123 - 24 september 2017 om 16:41
    BartTB3 zegt:

    haha nee de geweldenaar als die 4 potjes geen punten behaald worden hebben we een probleem maar ik heb echt vertrouwen in de serie van 4.. zo niet ja dan moet er wat gebeuren dus dan is het spijtig voor vriend hake

    Dan is het al te laat als we dat afwachten. Schreuder werd ook na de wedstrijd tegen Heracles ontslagen. Dat zal zomaar met hake ook kunnen gebeuren.

  • Avatar
    Scorpio69 - 24 september 2017 om 16:42
    BartTB3 zegt:

    op basis van meer individuele kwaliteiten.... wat erop 1 of andere manier al maanden in uitwedstrijden niet uitkomt maar thuis wel

    Ben benieuwd. Hoop het!

  • Avatar
    Messi - 24 september 2017 om 16:47
    Degeweldenaar zegt:

    En daarna zeker de volgende serie even afwachten Frank😂😂

    Yep en dan op na de vrijdagavond juppieeee League

  • Avatar
    Enschede78 - 24 september 2017 om 16:53
    twentefanhenk zegt:

    Negatieveling

    Nee realist.

    Het is de realiteit dat we een zeer zwaar jaar tegemoet gaan.

  • Avatar
    BAM - 24 september 2017 om 16:54

    Hake moet opzouten.... heel simpel.

    Lullig voor hem, goede gast maar nu moeten ze doorpakken. Fris windje in de Veste

  • Avatar
    Joopborne - 24 september 2017 om 16:56
    BAM zegt:

    Hake moet opzouten.... heel simpel.

    Lullig voor hem, goede gast maar nu moeten ze doorpakken. Fris windje in de Veste

    En wie moet er dan zo nodig komen meneer bam?? ben ook geen fan van hake maar die halfe pauper/dokwerker hoeft van mij ook niet

  • Avatar
    BartTB3 - 24 september 2017 om 16:58
    biertje123 zegt:

    Dan is het al te laat als we dat afwachten. Schreuder werd ook na de wedstrijd tegen Heracles ontslagen. Dat zal zomaar met hake ook kunnen gebeuren.

    ook dat was uit :) uit en thuis helaas wereld van verschil vraag me niet waarom

Nieuwe media