Hake: ''De langdurigheid van de kwaliteit mag nog wel wat langer''

24 september 2017 om 20:09 | Bron: TC Tubantia Hake: ''De langdurigheid van de kwaliteit mag nog wel wat langer''

FC Twente is er zondag niet in geslaagd om de tweede overwinning van het seizoen te boeken. De Tukkers verloren op bezoek bij FC Groningen met 1-0.

"Een punt had erin gezeten", vertelt Hake aan TC/Tubantia. "De gelukkigste heeft misschien wel gewonnen, maar dat moet je afdwingen en dat hebben we te weinig gedaan. In de eerste helft hebben wij de momenten gehad om de eerste goal te maken. Dat hebben we nagelaten."

Hake ziet nog genoeg ruimte voor verbeteringen. "Er waren ook momenten dat we de bal veroverden en ‘m maar zo wegschoten. Dan moet je de rust bewaren. Dat verschil in niveau, in een helft, is nog te groot. De langdurigheid van de kwaliteit mag nog wel wat langer", besluit Hake.

Overzicht

Reacties (17)

  • Avatar
    FCTwente10 - 24 september 2017 om 20:19

    Volgende 4 wedstrijden moet je minimaal 10 punten kunnen halen. Anders zie ik het somber in

  • Avatar
    Hengelo - 24 september 2017 om 20:23
    FCTwente10 zegt:

    Volgende 4 wedstrijden moet je minimaal 10 punten kunnen halen. Anders zie ik het somber in

    Dan volgen er nog 24 wedstrijden

  • Avatar
    FCTwente10 - 24 september 2017 om 20:25
    Hengelo zegt:

    Dan volgen er nog 24 wedstrijden

    Dan heb je in ieder geval wat lucht

  • Avatar
    scet - 24 september 2017 om 20:30

    Het was gewoon slecht, die trainers moeten niet zo moeilijk doen

  • Avatar
    annalyst - 24 september 2017 om 20:38
    scet zegt:

    Het was gewoon slecht, die trainers moeten niet zo moeilijk doen

    Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat dit momenteel gewoon het maximale is wat er in de groep zit. In ieder geval het maximale dat Hake er momenteel uit weet te halen. De eerste helft ging het redelijk goed maar verzuimen we te scoren. Lukt dat wel dan ga je misschien een heel andere wedstrijd zien omdat het vertrouwen dan weer een boost krijgt. Nu komen we achter en moeten we zelf het spel maken, kansen afdwingen en de gelijkmaker proberen te forceren. Daartoe is deze groep tot nu toe gewoon (nog) niet goed genoeg in gebleken. Zelf het spel maken.....dat zal er tegen Heracles ook gevraagd worden. Dat is een wedstrijd waar ik zeer benieuwd naar ben want daar valt veel uit te halen, ongeacht het resultaat.

  • Avatar
    Diekmenneke - 24 september 2017 om 20:50
    scet zegt:

    Het was gewoon slecht, die trainers moeten niet zo moeilijk doen

    Ik heb dit interview ook gezien en Hake benoemde duidelijk dat er niet veel goed was. Hij benoemde ook wat wel goed ging. De eerste helft werd er ook af en toe heel aardig samen gespeeld. Hake wist dat in dit interview duidelijk uit te leggen. Dit middenveld was eigenlijk weer nieuw ten opzichte van eerdere wedstrijden. Het is dan toch ook wel krap wat je kan wisselen als Jensen en vuckic beiden geen 90 minuten aankunnen en je Holla er niet bij hebt. Het is te hopen dat Tiga ook snel fit word. Het lek is nog lang niet boven dat moge duidelijk zijn. Maar ik zie wel vooruitgang in het spel. Ik heb dan ook alle vertrouwen in Hake.

  • Avatar
    Messi - 24 september 2017 om 20:51
    annalyst zegt:

    Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat dit momenteel gewoon het maximale is wat er in de groep zit. In ieder geval het maximale dat Hake er momenteel uit weet te halen. De eerste helft ging het redelijk goed maar verzuimen we te scoren. Lukt dat wel dan ga je misschien een heel andere wedstrijd zien omdat het vertrouwen dan weer een boost krijgt. Nu komen we achter en moeten we zelf het spel maken, kansen afdwingen en de gelijkmaker proberen te forceren. Daartoe is deze groep tot nu toe gewoon (nog) niet goed genoeg in gebleken. Zelf het spel maken.....dat zal er tegen Heracles ook gevraagd worden. Dat is een wedstrijd waar ik zeer benieuwd naar ben want daar valt veel uit te halen, ongeacht het resultaat.

    Ze spelen gewoon teveel op eigen helft.zakken teveel in en voorin mis je een spits die er voor de goaltjes staat.niet een spits die de bal op moet halen bij de cornervlag.gewoon een opstelling fout......hopenlijk stoat ze er volgende week wel anders by by trainer👏🏻👏🏻👏🏻

  • Avatar
    annalyst - 24 september 2017 om 21:00
    Messi zegt:

    Ze spelen gewoon teveel op eigen helft.zakken teveel in en voorin mis je een spits die er voor de goaltjes staat.niet een spits die de bal op moet halen bij de cornervlag.gewoon een opstelling fout......hopenlijk stoat ze er volgende week wel anders by by trainer👏🏻👏🏻👏🏻

    Weet je, tegen Zwolle, Sparta en VVV probeerde Hake van eigen kracht uit te gaan en te voetballen. Dat is ons afgestraft. Tegen Utrecht toen maar voor de defensieve tactiek gekozen en toen haalden we punten, vandaar dat vandaag weer voor dezelfde tactiek is gekozen. Kan ik me enigszins nog wel voorstellen omdat je vertrouwen krijgt door punten te pakken. Tegen Heracles daarentegen is weer een andere tactiek gewenst ; voor je thuispubliek zul je wat willen laten zien en winnen ! Er zal dus weer meer op de aanval gespeeld worden. Ben benieuwd hoe dat ons afgaat. Hake heeft het in ieder geval nog niet gevonden.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 24 september 2017 om 21:17
    Messi zegt:

    Ze spelen gewoon teveel op eigen helft.zakken teveel in en voorin mis je een spits die er voor de goaltjes staat.niet een spits die de bal op moet halen bij de cornervlag.gewoon een opstelling fout......hopenlijk stoat ze er volgende week wel anders by by trainer👏🏻👏🏻👏🏻

    Nou ben een en al oor wat is jou opstelling?

    Want volgens mij lul je behoorlijk uit je nek,maar laat het ff weten een opstellings fout wie had er bij jou in moeten staan?

  • Avatar
    Enschede7 - 24 september 2017 om 22:25
    tukkerpride1970 zegt:

    Nou ben een en al oor wat is jou opstelling?

    Want volgens mij lul je behoorlijk uit je nek,maar laat het ff weten een opstellings fout wie had er bij jou in moeten staan?

    Middenveld werd wel erg overlopen zonder echte verdedigende middenvelder, misschien was lam vooruit schuiven ipv vuckic en dan thesker achterin zetten een idee geweest, maar dan zal ik wel vloeken in de kerk hier...

  • Avatar
    PaRaDoX - 24 september 2017 om 23:32
    Enschede7 zegt:

    Middenveld werd wel erg overlopen zonder echte verdedigende middenvelder, misschien was lam vooruit schuiven ipv vuckic en dan thesker achterin zetten een idee geweest, maar dan zal ik wel vloeken in de kerk hier...

    Thesker moet je uit de selectie laten. Die voetbalt namelijk niet zo goed. En dat gaat al maanden zo.....

    Misschien kan hij een tijdje meedoen bij Jong FC Twente?

  • Avatar
    Enschede7 - 25 september 2017 om 00:41
    PaRaDoX zegt:

    Thesker moet je uit de selectie laten. Die voetbalt namelijk niet zo goed. En dat gaat al maanden zo.....

    Misschien kan hij een tijdje meedoen bij Jong FC Twente?

    Veel meer keus hebben we gewoon niet nu, iets met riemen en roeien

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 25 september 2017 om 08:43
    Enschede7 zegt:

    Middenveld werd wel erg overlopen zonder echte verdedigende middenvelder, misschien was lam vooruit schuiven ipv vuckic en dan thesker achterin zetten een idee geweest, maar dan zal ik wel vloeken in de kerk hier...

    Denk dat je het verboden woord net uitgesproken hebt😂

    Al heb ik niks geen problemen met thesker.

    Ik denk echter dat het probleem niet aan de opstelling ligt,maar aan geluk.

    Vorige week speelde je net zo maar gaat elke kans er in en dat voetbald makkelijker.

    Nu gaan ze er net niet in en slaat de onzekerheid weer toe en word het steeds minder.

  • Avatar
    Degeweldenaar - 25 september 2017 om 09:31

    Hake man het is puur ANGSTHAZEN voetbal en als je dan achter komt en het spel niet gaan maken zit er totaal geen visie achter. Je kunt dan wel alle aanvallers er in gooien maar zo wordt het nooit wat, want iedereen was zoekende.

  • Avatar
    Winterkoning - 25 september 2017 om 10:28
    Degeweldenaar zegt:

    Hake man het is puur ANGSTHAZEN voetbal en als je dan achter komt en het spel niet gaan maken zit er totaal geen visie achter. Je kunt dan wel alle aanvallers er in gooien maar zo wordt het nooit wat, want iedereen was zoekende.

    Wat had hij dan moeten doen im iets te forceren? Op elke handeling kun je achteraf makkelijk kritiek geven. Wanneer hij er geen aanvallers maar verdedigers erin had gegooid was het ook angsthazen voetbal zonder visie geweest. Je kunt er 100 andere trainers neerzetten.. met dit elftal hoef je niet veel te verwachten.

  • Avatar
    PaRaDoX - 25 september 2017 om 10:43
    Winterkoning zegt:

    Wat had hij dan moeten doen im iets te forceren? Op elke handeling kun je achteraf makkelijk kritiek geven. Wanneer hij er geen aanvallers maar verdedigers erin had gegooid was het ook angsthazen voetbal zonder visie geweest. Je kunt er 100 andere trainers neerzetten.. met dit elftal hoef je niet veel te verwachten.

    We hebben vorige week gezien waartoe dit elftal in staat kan zijn. Dan is het aan een trainer om dit een vervolg te geven. Het elftal blijft zoekende omdat Hake elke wedstrijd van tactiek wisselt.

    Tegen Utrecht was het vol voor de winst gaan. Gisteren zou Hake tevreden zijn geweest met een gelijkspel. Daarin zit het grote verschil Winterkoning, en daardoor blijft een elftal zoekende. Hake durfde niet van eigen kracht en kunnen uit te gaan tegen Groningen.....

  • Avatar
    Enschede7 - 25 september 2017 om 13:53
    tukkerpride1970 zegt:

    Denk dat je het verboden woord net uitgesproken hebt😂

    Al heb ik niks geen problemen met thesker.

    Ik denk echter dat het probleem niet aan de opstelling ligt,maar aan geluk.

    Vorige week speelde je net zo maar gaat elke kans er in en dat voetbald makkelijker.

    Nu gaan ze er net niet in en slaat de onzekerheid weer toe en word het steeds minder.

    Dat klopt, al vraag ik me wel af wat er met utrecht aan de hand is ineens, en holla was er dit keer niet bij, maar dat is altijd achteraf

Nieuwe media